Keresés

Részletes keresés

erbe Creative Commons License 6 napja 0 0 57259

Hasonlóért nekem már többször is leharapták a fejem. Szerencsére eddig még mindig visszanőtt. :-)

Előzmény: kiggyo (57250)
kiggyo Creative Commons License 6 napja -1 1 57258

Hát ha elég nagy az az akku akkor igen :-)

A lézer 3mW benne, az akku attól lehet sok-sok Ah-s is, azaz sok kWh energiát tudhat tárolni.

Bár kötve hiszem hogy több 100 kg-os akkupakk van a lézertolladhoz.. 

 

Rossz olvasni tényleg ezt az elemi fizikai tudatlanságot, basszus, általános iskola!!!!

 

m : milli (/1000)

k: kilo (x1000)

M : mega (x1000000)

W (nagy betűvel) : teljesítmény (ami pillanatnyi dolog)

Wh, kWh : energia

Előzmény: BJaca (57257)
BJaca Creative Commons License 6 napja -1 1 57257

Van egy 3mW-os lézertollam. Akkor annak az akkujával fel tudnám tölteni az autómat is?

Előzmény: MZ/Y (57254)


Nap_Pali Creative Commons License 6 napja -1 0 57256

Ottan körül van az. :)

Előzmény: MZ/Y (57254)
BJaca Creative Commons License 6 napja -1 0 57255

Nem gond, nem kell egy vastag kábel, telepítenek 10 kábel/töltős kutakat az 1 szőkenő/autókhoz, amiket 2 tűsarok/nő vezet :D S/i mértékegység szerint.

Előzmény: VéPeti (57246)
MZ/Y Creative Commons License 6 napja -1 0 57254

Na, ez már segít, ha pontos:

30 kwh akku 43 kw-tal töltve 1 óra. Akkor 1 perchez kellene 2.58 mw. 800 km-hez kell mondjuk 60 kwh kapacitás. (De inkább több rémlik.) Azaz 5 mw teljesítménynél járunk.

Jól számolom?

Előzmény: Nap_Pali (57251)
VéPeti Creative Commons License 6 napja 0 0 57253

Dehogy 300! Komolyan ne vedd, csak a poén kedvéért írtam. 300 az meg különben is Leonidas. :)

 

Jobban érdekelt volna ha valaki válaszol az 57243. hsz második felére.

Előzmény: MZ/Y (57248)
Nap_Pali Creative Commons License 6 napja -2 0 57252

Hacsakúgynem. :))

Előzmény: kiggyo (57250)
Nap_Pali Creative Commons License 6 napja -2 0 57251

Én az 500 km 5 perc alatt-ot gondolom, mint minimum. Az akkor kb. 1 MW/töltő, az sem tudom, mennyire reális.

Semennyire.

 

 

Itt érdemes körülnézni az EV-k töltésével kapcsolatban.

 

A rendkívül költséges DC villámtöltő állomásokon – amelyeknél a töltőberendezés közvetlenül az akkumulátort tölti, mert az autóban lévő töltésvezérlő ki van kapcsolva – az autók akár 30 perc alatt is feltölthetők. Viszont az akkumulátorok védelme érdekében bizonyos esetekben az ilyen nagy teljesítményű villámtöltőkkel maximum 80%-os töltöttségi szintet lehet elérni. Többszöri DC töltés után, az autó akkumulátorának kímélése és az élettartam megnövelése miatt érdemes beiktatni AC, azaz váltakozó áramú töltéseket.

Előzmény: MZ/Y (57245)
kiggyo Creative Commons License 6 napja -2 0 57250

Az SI már idejétmúlt dolog, nemsokára kivonják a forgalomból a helyesírási szabályzattal együtt.

 

Ezentúl minden kifejezhető szabadon választott mértékegységben. Pl. 26 tuggyaarák, 42 lol. 

Törtek használata tilos, és kerülni kell a 3 számjegyű számoknál nagyobb használatát, mivel bonyolult megjegyezni.

Az MTA helyébe az Facebook lép, ott több az írásos tudományos érték.

Le vagy maradva...

Előzmény: Nap_Pali (57249)
Nap_Pali Creative Commons License 6 napja -2 0 57249

Az úgy 120kW/perc, vagyis 7,2MW/h.

Ez egészen új dimenziótípus.

Már csak azt kellene megfejteni, hogy mit jelent.

 

Előzmény: BJaca (57244)
MZ/Y Creative Commons License 6 napja 0 0 57248

Éppen azért kérdezem, mert nem értek hozzá. És komolyan érdekel, mert kétségeim vannak ezzel kapcsolatban.

 

Akkor amit írtál, 300 A, az kellene ehhez a csoda akkuhoz? (800 km/1 perc.) Nekem még kevésnek is tűnik, de ugye a fizika...

Előzmény: VéPeti (57246)
minerale Creative Commons License 6 napja 0 0 57247

Primer 31304 amper ? Szekunder 600000 amper ?

Előzmény: BJaca (57244)
VéPeti Creative Commons License 6 napja 0 1 57246

Gondolkodjunk földhözragadtan. Ha csak egy 300A-es töltőáramot nézek, ahhoz 240-es kábelt illik használni, métere olyan 10kiló. Egy átlagos töltőkábel hossza 3m. Megnézném azt a 12 centis tűsarkú, 40 kilós szöszke plázababát, aki a kocsija előtt éppen a 30 kilós töltőkábellel birkózik. :)

 

Na komolyra, ha érdekel ez az ügy, nézz utána a villanyautosok.hu -n. Egyébként ezt az egész töltőtelepítést ha jól tudom, az e-mobi nonprofit intézi, és már meg is vannak a közbesz nyertesek, akik telepítik a töltőket. 50-es DC-k lesznek a legnagyobbak a közutakon, és onnan visszafelé 11-es AC töltőkig lesz vagy 3000db telepítve, az elkövetkező években.

Előzmény: MZ/Y (57245)
MZ/Y Creative Commons License 6 napja 0 0 57245

És mennyire reális ilyen teljesítményekkel teleszórni az országot?

 

VéPeti: természetesen új akku technikáról van szó.

 

De alapvetően nem is konkrétan erről az ötlettől van csak szó, hanem úgy egyáltalán, a villanyautóhoz szükséges nagy kapacitás gyors töltéséről. Én az 500 km 5 perc alatt-ot gondolom, mint minimum. Az akkor kb. 1 MW/töltő, az sem tudom, mennyire reális.

Előzmény: BJaca (57244)
BJaca Creative Commons License 6 napja -1 0 57244

Az úgy 120kW/perc, vagyis 7,2MW/h.
A szépsége az, hogy 1 perc alatt feltöltöd, aztán még vársz fél órát, hogy elmúéjon a piros izzás a töltőcsatlakozóról :)

Előzmény: MZ/Y (57242)
VéPeti Creative Commons License 6 napja -1 0 57243

Ennek olyan bulvár szaga van. Ehhez a mutatványhoz nem elég a töltő, hanem az autó inverterének és akkujának is tudnia kéne felvenni ezt a töltést.

 

Más.

 

Csak hangosan gondolkodom..

Nézegetem az Elmüs inverter listát, illetve a hozzá kapcsolódó valóságot. Ha szó szerint vesszük a listát, akkor Froniusból csak light-ot lehetne felszerelni. Ezzel szemben a valóság az, hogy a kiszálló elmüs ember csak azt ellenőrzi, hogy az inverter névleges teljesítménye, és gyártója a megigényelt-e. Magyarán vastagon leszarta, hogy nálam a nem light Fronius Symo van.

Ezt a gondolatmenetet követve, akkor én a jövőben mindenféle engedély nélkül kicserélhetem az inverteremet egy ugyanolyan teljesítményű Fronius Symora, csak a Symo után még ott van egy szócska, hogy hybrid? :)

Előzmény: MZ/Y (57242)
MZ/Y Creative Commons License 6 napja 0 0 57242

Hát, igen, más link lett volna. :)

 

Indexen van, 800 km-re elég villany 1 perc alatt. Na, ennek mekkora az igénye?

Előzmény: VéPeti (57241)
VéPeti Creative Commons License 6 napja 0 0 57241

Nem teljesen értettem a fideszes tolvaj tanár, és a villanytöltő közötti összefüggést, de az utóbbiban véletlenül konkrétan tudok segíteni. Egy ABB Terra 50kW-os villámtöltő betápigénye: 400VAC, 125A.

Előzmény: MZ/Y (57239)
almacsiga Creative Commons License 6 napja 0 0 57240

Hát ezt barátunk nem gondolta át :-)

Előzmény: sznandi1977 (57237)
MZ/Y Creative Commons License 6 napja 0 0 57239

off

Szurkolok a villanyautónak, de mindig felmerül bennem, ha benzinkút helyett akku-töltő állomások lennének és mindenki villanyautóval járna, és persze gyorsan-hosszú távra lehetne tölteni, az milyen bika hálózatot igényelne és ki finanszírozná?

Mai hír:

https://444.hu/2017/11/15/a-rendorseg-szerint-a-fideszes-tanar-nem-lopta-el-az-iskolapenzt-csak-azert-tuntetett-el-a-szamlarol-36-milliot-hogy-azt-otthon-egy-kulon-dobozban-tartsa

 

Valaki ki tudja számolni, egy ilyen töltő mekkora teljesítményt igényelne?

off

BJaca Creative Commons License 2017.11.15 -1 0 57238

Saját érdekében az ember kitáblázza, hogy lehet áramtalanítani a napelemes rendszert, merre futnak a vezetékek.

Előzmény: MZ/Y (57235)
sznandi1977 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 57237
Dolgozó ember Creative Commons License 2017.11.14 -1 0 57236

Sziasztok,

 

Úgy veszem ki a beszélgetésből, hogy mintha opciós lenne TVK beszerelése.

Én úgy tudtam kötelező (padlástérbe, mivel lakórész része). Rosszul tudom?

Hol lehet ilyet olcsón beszermányolni? Ebay?

Napelem figyelmeztető jelzés illetve Napelem leválasztás jelző piktogram kell?

 

Ez megfelelő:?

http://www.napelemmarket.hu/tuzvedelmi_kapcsolo_1_string

 

MZ/Y Creative Commons License 2017.11.14 0 0 57235

Mint írtam, az "én tűzoltóm" viszont pont' nem így áll hozzá, sőt, a napelemet védendő nem fújják össze habbal, ha nem muszáj.

Előzmény: 1robit (57234)
1robit Creative Commons License 2017.11.14 -1 0 57234

Ilyen értelemben valóban hasznos lehet egy leválasztó kapcsoló. Én abban a tudatban voltam ez idáig, hogy ha egy égő napelemes tetőszerkezethez kivonulnak a tűzoltók,akkor valamilyen formában megpróbálják  megfékezni a tüzet. Lesújtólag hatott számomra ez az új információ hogy meg sem próbálják a tűz megfékezését. Előző hozzászólásaimkor még azt feltételeztem hogy oltanak és az oltás közbeni lehetséges áramütésre kerestem a választ.

 

Előzmény: bananatree (57232)
kiggyo Creative Commons License 2017.11.14 -1 0 57233

Pontosan ez a lényege, jól látod.

 

Egy ipari csarnokban lévő tüzet bátran olthatja, a napelemek 10 m-es körzetét lehetőség szerint kerülve nem lesz baja. 

 

Ha ez ki is lenne pontosan táblázva akkor lenne igazán nagy értelme 

Előzmény: bananatree (57232)
bananatree Creative Commons License 2017.11.14 0 0 57232

>fizikai oka nincs ennek a szabálynak (5 m), az áram ugyanúgy ráz vagy nem ráz 4 m-es és 10 m-es vezeték esetén is? Mert akkor továbbra is egy baromság szerintem ez a szabály.

 

nem vagyok szakértő.

csak egy tipp:

Mivel a panelek felől jövő kábeleken lévő energiát a TVK sem tudja megszüntetni, ezért az az eszköz "csak" arra jó, hogy "őalatta", (a ház többi részében) ne legyen olyan vezeték, amin akár 1000V is lehet.

Tehát amíg a tűzoltó eljut a napelemhez menő kábelekig, addig ne haljon meg, mondjuk egy leomlott falból kilógó vezeték érintése miatt.

Ha eljut a "felszálló" vezetékig (annak 5m körzetéig), akkor legyen neki elég figyelmesebbé válni, és a napelemes vezetéket keresni, a túlélés érdekében. De addig ne kelljen erre is figyelnie.

 

Mivel az inverter áramtalanításkor lekapcsol, ezért őalatta sem lesz potenciál, csak felette.

Vagyis kb. olyan, mint egy TVK, ezért ha azon a területen belül van, amit a TVK-nak előírnak, akkor ő is elláthatja annak funkcióját.

 

Szerintem nem baromság.

 

Előzmény: MZ/Y (57230)
agyarka Creative Commons License 2017.11.14 0 0 57231
Tetőn / falon kívül nem tudod elvezetni a kábeleket? A 10 m az utolsó ( az inverterhez legközelebbi) paneltől számít, az 5 m pedig az épületbe lépési ponttól.
Előzmény: MZ/Y (57230)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.14 0 0 57230

A mienk kis ház (pláne a tiedhez képest), de bőven 5 m feletti kábel kellene. 11.5 m a ház keresztbe, a tető túlnyúlásokkal mondjuk 13 m. Garázs az északi oldalon és nem ér be a ház közepéig. Igy már vízszintesen, délről északra haladva túllépem az 5 m-t és még lefelé nem haladtam. Ha nem a panelek alján indulok, akkor meg felfelé nő a távolság. Persze tehetném az invertert az egyik hálóba vagy a konyhába, de na. :) (plusz vágathatnám a falat végig a villanyóráig)

 

Amúgy, ha 30e lenne, senki nem köhögne (de, lenne olyan szarrágó, aki 5 millás rendszernél is sírna miatta), a baj, hogy 100-150-250e ft-ért mérik.

 

De hogy az alap kérdésre visszatérjek: fizikai oka nincs ennek a szabálynak (5 m), az áram ugyanúgy ráz vagy nem ráz 4 m-es és 10 m-es vezeték esetén is? Mert akkor továbbra is egy baromság szerintem ez a szabály.

Előzmény: a8lang (57225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!