Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sr1 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 113116

HA vendég vagy és megnyitod a telón az app-et, akkor a kocsi halványan látszik. 

Előzmény: sr1 (113115)
sr1 Creative Commons License 2025.09.16 -1 0 113115

Meg tudod nézni a Skoda fiokodba ha van jogosultságod online adatok használására?

Ha vendég felhasználónak vagy betéve, akkor nem tudsz.   

 

Előzmény: (M)Ákos (113112)
TWdoktor Creative Commons License 2025.09.15 -1 0 113114

Mekkora meló a toronycsapágyat cserélni?

Előzmény: www.octinfo.com (113111)
TWdoktor Creative Commons License 2025.09.15 -1 0 113113

Pontosan nem tudom, a gumis is azt mondta, hogy gyakorlatilag új a futómű... a teleszkópot, rugót, toronycsapágyat biztos nem. A szilenteket kipréselték, bezsírozták, visszapréselték. Az azokért a nyikorgásokért volt felelős, ami a Mákos által linkelt videókon is vannak.

Előzmény: www.octinfo.com (113111)
(M)Ákos Creative Commons License 2025.09.15 0 0 113112

Lehet, hogy így félreérthető volt. Szóval, magával a fejegységgel akarnék webrádiót hallgatni. Ott van a lehetőség, csak nem talál semmit.

Tudom, lehet telóról is, de bántja a fülemet a hangminőség, ahogy átviszi. Ugyanarról a telóról más BT eszközre csatlakozva normálisan szól.

Nem tudom, milyen kőkorszaki BT szabványt sikerült a fejegységbe építeni, de 1+ mp-es csúszással megy át a hang, gyengék a mélyek, fémes hangúak a magasak, azaz az én félig vájt fülemnek kakán szól.

Előzmény: (M)Ákos (113110)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.09.15 0 0 113111

Leginkább csak az esélyes... mindenhol ezt olvasom. Akkor mégis mit cseréltek ki eddig?

Előzmény: TWdoktor (113109)
(M)Ákos Creative Commons License 2025.09.15 0 0 113110

Valakinek sikerült már O4 (Stlye) Columbus fejegységen netes rádiót hallgatnia?

Most lesz 1,5 éves a verda. Ennek a fejegysége már online megkapja a firmware frissítéseket, volt is már egy nagyobb, meg több kisebb, szóval naprakésznek mondható.

Most próbáltam volna ki először, pár nap eltéréssel 3x futottam neki. Csak pörgeti a kör alakú homokórát, aztán 1-2 perc után közli, hogy ez most nem működik, próbáljam máskor.

TWdoktor Creative Commons License 2025.09.15 0 0 113109

Nem. Esélyes?

Előzmény: www.octinfo.com (113108)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.09.15 0 0 113108

Toronycsapágy volt cserélve?

Előzmény: TWdoktor (113103)
nohab Creative Commons License 2025.09.15 0 0 113107

Köszönöm!

Előzmény: kezdo_O1-es (113100)
TWdoktor Creative Commons License 2025.09.14 -1 0 113106

Ha már szakértünk:

2018-as O3 FL, 1,4 TSI, május végén cseréltek 4 féktárcsát, és 4 pár fékbetétet nem márkaszervizben, mind TRW lett, elvileg ez volt benne gyárilag is.

Eleinte gyenge volt, később jobb lett, ahogy bekopott, de akkor lett jó, amikor július elején a fékfolyadékot cserélte a márkaszerviz, az éves szerviz keretében.

Viszont a fék felújítás után egy hónappal előjött az, hogy bemelegedve (tehát hidegen nem), kb. 10 km megtétele után tolatáskor főleg jobbra tekert kormánynál egy huhogó hangot lehet hallani hátulról, mint amikor picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. Ez néha egyenesen tolatva is jelentkezik, a kézifék behúzására nem változik. A márkaszervizben mondtam ezt, és kértem, hogy nézzenek rá, de nem találtak semmit. Szerintem nem foglalkoztak vele, mert nem volt bemelegedve a fékszerkezet, és nem jelentkezett a hang.

Erre tud valaki mondani valamit?

www.octinfo.com Creative Commons License 2025.09.14 0 0 113105

Ez egy 2024. júniusi gyártású, de idén április végén átvett Seat Ateca (Skoda Karoq) 1.5 TSI. 2000 km-t futott. Egyszerű, alap futóművel.

Előzmény: TWdoktor (113103)
TWdoktor Creative Commons License 2025.09.13 0 0 113104

Nekem nem csak ez van, hanem egy ropogó-pattogó hang is, főleg kormányáttekeréskor, tipikusan Y megfordulás pl.

Előzmény: (M)Ákos (113102)
TWdoktor Creative Commons License 2025.09.13 0 0 113103

Nekem is ezt csinálja az autóm (2018 O3 FL) 2,5 éves kora (kb.25e km) óta. Gariban kb. mindent kicseréltek ( a gumisom is ezt mondta) az első futóműben, utána elkezdték zsírozni a lengéscsillapítót (adaptív), meg a felütközés gátlót, de három hónapnál nem volt tovább csöndben. Azóta feleségemé is rákezdte (övé is adaptív), egyikkel se tudnal érdemben semmit kezdeni, mert nem tudják, mi ropog. Ugyanazok a jelenségek, amit te is írtál. A tiéd is adaptív lengéscsillapítós? Mert bárkit kérdeztem, nem csinálja a kocsija, de mindenkinek sima gátlója van.

Előzmény: www.octinfo.com (113101)
(M)Ákos Creative Commons License 2025.09.13 0 0 113102

https://youtu.be/GxiVGsSTHdY?si=NInfLfVOGyRRZRgP

 

https://youtu.be/GxiVGsSTHdY?si=NInfLfVOGyRRZRgP

 

Ez a tipik hang O3-nál, ez alsó lengőkar szilent, zsírzással orvosolható (aztán majd előjön megint 1-2 év múlva).

Kormány tekeréssel nem volt nekem direkt összefüggésben. Inkább lassú haladásnál fekvőrendőr, szegélyre/padkára le- felhajtás és hasonlók. Az első O3-nál kb. fél éves korában kezdte.

Lehet, hogy neked más lesz.

Előzmény: www.octinfo.com (113101)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.09.13 -1 0 113101

Sziasztok!

 

Annakidején az O3 szilent nyikorgós probléma milyen tünetekkel járt?

 

Van egy 2000 km-es autóm, konszerntárs.

Először az tűnt fel hogy tolatás közben (!) balra kormányozva, a teljes bekormányozottság közelében pengő, pattogó, finoman ropogó hang jött a kerekek felől. Visszafelé kormányozva is csak egy rövid tartományban. Előre haladva vagy álló helyzetben csend! Most pedig az tűnt fel, hogy jobbra kormányozva és előre mozogva is csinálja. 2000 km a teljes futás, nem tudom elhinni, hogy toronycsapágy. Korábban volt futómű állítás kormányközép miatt (már átvételkor balra állt mikor egyenesen ment az autó).

Lehet ez szilent?

Esetleg a rugó fordul a helyén? 

 

Korábbi autóm egy O2 volt, igen ritkán az is csinálta de csak 100e km után. Volt i30-am is, az 2-3 éves korában, 20e km körüli futásnál, de az sem mindig, csak nagyok ritkán.

 

Ez most minden alkalommal. 

kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.09.04 -1 0 113100

Sokat szenvedtem vele mire "kidolgoztam", de a megoldas a kovetkezo: a vegenel ket kezzel (ujjal) alanyulsz kesztyuben a muanyagnak es kifeszited (ertelemszeruen az uvegre merolegesen). Csak bele van nyomva, de nem konnyu kiszedni.  Nyitott motorhaztetonel szoktam csinalni. 

 

Korabbi feljegyzesemet megtalaltam errol:

az ablak szeletol kell inditani a muanyag vizelvezeto burkolat leszedeset: csak kezzel dolgozni, a szelenel megemelni a muanyagot es felfele huzva az ablakhoz rogzitett sinbol kihuzni

Előzmény: nohab (113097)
salvequick Creative Commons License 2025.08.31 0 0 113099

Sziasztok, 2015ös octaviában a vezető oldali ülésben a deréktámasz állítás elfáradt. Hiába tekerem a kart nem történik semmi. Volt már valakinek hasonló? Javítható, vagy eltört az ülésben valami?

atuc Creative Commons License 2025.08.22 0 0 113098

Az üveg két sarkától kell indulni, műanyag ék ajánlott.

Előzmény: nohab (113097)
nohab Creative Commons License 2025.08.22 0 0 113097

Octavia 1 levélfogója (a szélvédő alján a kétrészes fekete fedő műanyag a pollenszűrő és az ablaktörlőmechanika felett) kiszerelésének mi a trükkje, tudja esetleg közületek valaki? Levettem az ablaktörlőket, de nagyon nem engedi magát. Törni nem szeretném. Sajnos az ablaktörlő kezd berohadni, muszáj vagy megjavítanom, vagy cserélnem a mechanikát.

sr1 Creative Commons License 2025.08.09 -2 0 113096

 

Belinkelek egy spp-t.

https://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

 

2.0CRTDI EA288 motor. 

16. Oldalon van egy kép az motorolaj hűtőről. 

 

24. oldalon a rajz mutatja a kis kör működését, a magyarazatot az odal tetején lefodítottam, a szivattyú a hengerfejen levő hőmérő szerint kapcsolható be (az a szivattyú nem kapcsolódik be néha és ki kell cserélni):

Ha a motor terhelése és fordulatszáma meghalad egy küszöbértéket, a kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú bekapcsol, hogy biztosítsa a motor hűtését. A hűtőfolyadék-szivattyú kikapcsol, amikor a motor fordulatszáma egy meghatározott szint alá esik, és a motor még nem elég meleg. Amint a hengerfej hűtőfolyadék-hőmérséklete eléri azt az értéket, amely a motor felmelegedését jelzi, a hűtőfolyadék-szivattyú folyamatosan működik, hűtőfolyadékkal látva el a hengerfejet.

25. oldalon a rajz mutatja a nagy kör működését.

11. a radiátor

9. az motorolaj hűtő

3. A hőcserélő a belső fűtésnek

5. A váltó olajhútője 

4. Az EGR hűtő

25. oldalon a rajz mutatja az intercooler működését (ez turbó töltőlevegőjét hűti le). Az első maszk háta mögött van három hűtő : az első a klíma, a második az intecooler, a harmadik a vízhűtő. Az Skodámnál olyan sok kosz gyűlt őssze a klíma és az intercoller között, hogy ki kellett mossam.  

Lefordítottam itt is magyarázatot:

A töltőlevegő-hűtő rendszer egy folyékony hűtőfolyadék-hűtő segítségével szabályozza a szívócső hőmérsékletét. A töltőlevegő hőmérsékletét az ECM szabályozza, amely aktiválja a V188 töltőlevegő-hűtő szivattyút a töltőlevegő hőmérsékletének szabályozására. A szívócső hőmérséklete a töltőlevegő-hűtő után biztosítja a referenciaértéket a V188 működtetéséhez. A töltőlevegő-hűtéshez szükséges hűtőfolyadék-kör egy visszacsapó szeleppel és egy fojtószeleppel csatlakozik a motor hűtőfolyadék-köréhez a feltöltéshez és légtelenítéshez. Működés közben nincs kapcsolat a motor hűtőfolyadék-körével.

A V188 működési feltételei: • Ha a töltőlevegő hőmérséklete a célérték alatt van, a szivattyú kikapcsol, vagy kikapcsolva marad • Ha a szívócső hőmérséklete megegyezik vagy valamivel magasabb a célértéknél, a szivattyú ciklusosan aktiválódik. A be- és kikapcsolási idők (ciklusidők) a töltőlevegő hőmérsékletétől és a környezeti levegő hőmérsékletétől függenek • Ha a töltőlevegő hőmérséklete jelentősen meghaladja a célhőmérsékletet, a töltőlevegő hűtőszivattyúja folyamatosan teljes teljesítményen járatódik.

A lényeg az, hogy a rendszerben van egy csomó cső és csatlakozó.

Ezeken mind végig kell haladjon egy türelmes szerelő és megkapja a szivárgást.

 

  

Előzmény: sr1 (113095)
sr1 Creative Commons License 2025.08.09 -2 0 113095

Nekem egy pont ilyen autóm van, csak kézi váltós. 2015-ös az is- újan vettem. Most 140e km a futása, csak a vízszivattyút és a vezművet cserélték ki, kb. 100e km-ben. A motornál olajon és szűrűkön kivül mást nem kelett kicserélni. A vízszivattyú típushiba. 

5 dízel Skodám volt, az egyik O2-es Scouttal nagyon sokat szívtam, többek között a vízfogyasztás miatt (de már vagy 450e km vollt futása ). Végül a motor is kicseréltem, de az PD-volt, BMM, annak kenési problémái voltak.

Az egy 8 szelepes felfúrt 1.9-es volt. 

Eladtam az egyik szomszédomnak, turbót cserélt, a kocsi most is jól megy. 

Az O2-es tapasztalataim alapján: 

Ez egy zárt rendszer, a kiegyenlitő tartály sapkáján van egy szelep, ott egyenlíti ki a nyomást.

Ha levegős a rendszer, akkor menet közben megnő a vízszint és a kiegyenlitő tartályon van egy túlfolyó ki tud folyni valamennyi víz. De ez nem látszik, mert hátúl van a túlfolyó. 

Ez azért történik meg, mert a hengerfejpakkolás átereszt- de csak nagyon meleg motornál. De az a tiéden már meg van már oldva.   

40e km jártam vele úgy, hogy néha 1.5-2 decit kelett utánatőlteni- tudtam, hogy hengerfejes. Szakszervízbe vittem mindig és nem akarták kicserélni a hengerfejet, mindent ellenőrizitek többszőr.  Megfestették a vizet és felfújták levegővel a rendszert, nem kaptak szivárgást.  EGR hűtőt is cseréltek, de azt én kértem.   

Aztán az osztrákoknál felfele az Alpokba felfőzte a vízet és megjavították a hengerfejet egy VW szakszervízbe. A szaki mondta, hogy vagy 10e km tart vagy sokat.:)   

 

Írtad, hogy mind a három hűtőt kicserélték. Írd be, hogy melyek voltak. 

 

 

Van egy olajhűtő a olajszűrő házára szerelve, az meg volt nézve? Ha ereszt, látszik a szivárgás ha felemelik az autót.  Akkor ki kell cserélni. 

A belső radiátort megnézték?  

 

Kell egy jó szaki, aki ért az autókhoz. Nem feltétlenül Skodás.  

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Aliolah (113094)
Aliolah Creative Commons License 2025.08.08 0 0 113094

Skoda octavia scout 110 kw dizel. EGR és vizpumpát is ellenörizték. Nincs viz szivárgás nyoma.

csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.08.07 0 0 113093

Persze. 

Előzmény: redmonkey (113092)
redmonkey Creative Commons License 2025.08.07 0 0 113092

Sziasztok!

EPC hibajelzésről (gyújtáskor dobja fel) volt már itt szó korábban?

Torque-al kiolvasom a hibakódot és kiütöm az egyelőre lehet megoldás, ha egyébként semmi üzemzavar nem érzékelhető az O3 működésében?

atuc Creative Commons License 2025.08.05 0 1 113091

Nem kell.

Előzmény: kezdo_O1-es (113089)
nohab Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113090

vízpumpa volt cserélve?

Előzmény: Aliolah (113086)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113089

otthon gondolom kicserelheto, nem kell valami specko szerszam? jol fel vagyok szerelkezve, de specko autos szerszamaim csak keves van!

Előzmény: atuc (113082)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113088

Már látom, 2.0 diesel. Az egr hűtőt ami a szívócsőben van, ellenőrizték? 

Előzmény: Aliolah (113086)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2025.08.05 0 0 113087

Milyen motor ez? 

Előzmény: Aliolah (113086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!