Pontosan nem tudom, a gumis is azt mondta, hogy gyakorlatilag új a futómű... a teleszkópot, rugót, toronycsapágyat biztos nem. A szilenteket kipréselték, bezsírozták, visszapréselték. Az azokért a nyikorgásokért volt felelős, ami a Mákos által linkelt videókon is vannak.
Lehet, hogy így félreérthető volt. Szóval, magával a fejegységgel akarnék webrádiót hallgatni. Ott van a lehetőség, csak nem talál semmit.
Tudom, lehet telóról is, de bántja a fülemet a hangminőség, ahogy átviszi. Ugyanarról a telóról más BT eszközre csatlakozva normálisan szól.
Nem tudom, milyen kőkorszaki BT szabványt sikerült a fejegységbe építeni, de 1+ mp-es csúszással megy át a hang, gyengék a mélyek, fémes hangúak a magasak, azaz az én félig vájt fülemnek kakán szól.
Valakinek sikerült már O4 (Stlye) Columbus fejegységen netes rádiót hallgatnia?
Most lesz 1,5 éves a verda. Ennek a fejegysége már online megkapja a firmware frissítéseket, volt is már egy nagyobb, meg több kisebb, szóval naprakésznek mondható.
Most próbáltam volna ki először, pár nap eltéréssel 3x futottam neki. Csak pörgeti a kör alakú homokórát, aztán 1-2 perc után közli, hogy ez most nem működik, próbáljam máskor.
2018-as O3 FL, 1,4 TSI, május végén cseréltek 4 féktárcsát, és 4 pár fékbetétet nem márkaszervizben, mind TRW lett, elvileg ez volt benne gyárilag is.
Eleinte gyenge volt, később jobb lett, ahogy bekopott, de akkor lett jó, amikor július elején a fékfolyadékot cserélte a márkaszerviz, az éves szerviz keretében.
Viszont a fék felújítás után egy hónappal előjött az, hogy bemelegedve (tehát hidegen nem), kb. 10 km megtétele után tolatáskor főleg jobbra tekert kormánynál egy huhogó hangot lehet hallani hátulról, mint amikor picit hozzáér a fékbetét a tárcsához. Ez néha egyenesen tolatva is jelentkezik, a kézifék behúzására nem változik. A márkaszervizben mondtam ezt, és kértem, hogy nézzenek rá, de nem találtak semmit. Szerintem nem foglalkoztak vele, mert nem volt bemelegedve a fékszerkezet, és nem jelentkezett a hang.
Nekem is ezt csinálja az autóm (2018 O3 FL) 2,5 éves kora (kb.25e km) óta. Gariban kb. mindent kicseréltek ( a gumisom is ezt mondta) az első futóműben, utána elkezdték zsírozni a lengéscsillapítót (adaptív), meg a felütközés gátlót, de három hónapnál nem volt tovább csöndben. Azóta feleségemé is rákezdte (övé is adaptív), egyikkel se tudnal érdemben semmit kezdeni, mert nem tudják, mi ropog. Ugyanazok a jelenségek, amit te is írtál. A tiéd is adaptív lengéscsillapítós? Mert bárkit kérdeztem, nem csinálja a kocsija, de mindenkinek sima gátlója van.
Ez a tipik hang O3-nál, ez alsó lengőkar szilent, zsírzással orvosolható (aztán majd előjön megint 1-2 év múlva).
Kormány tekeréssel nem volt nekem direkt összefüggésben. Inkább lassú haladásnál fekvőrendőr, szegélyre/padkára le- felhajtás és hasonlók. Az első O3-nál kb. fél éves korában kezdte.
Annakidején az O3 szilent nyikorgós probléma milyen tünetekkel járt?
Van egy 2000 km-es autóm, konszerntárs.
Először az tűnt fel hogy tolatás közben (!) balra kormányozva, a teljes bekormányozottság közelében pengő, pattogó, finoman ropogó hang jött a kerekek felől. Visszafelé kormányozva is csak egy rövid tartományban. Előre haladva vagy álló helyzetben csend! Most pedig az tűnt fel, hogy jobbra kormányozva és előre mozogva is csinálja. 2000 km a teljes futás, nem tudom elhinni, hogy toronycsapágy. Korábban volt futómű állítás kormányközép miatt (már átvételkor balra állt mikor egyenesen ment az autó).
Lehet ez szilent?
Esetleg a rugó fordul a helyén?
Korábbi autóm egy O2 volt, igen ritkán az is csinálta de csak 100e km után. Volt i30-am is, az 2-3 éves korában, 20e km körüli futásnál, de az sem mindig, csak nagyok ritkán.
Sokat szenvedtem vele mire "kidolgoztam", de a megoldas a kovetkezo: a vegenel ket kezzel (ujjal) alanyulsz kesztyuben a muanyagnak es kifeszited (ertelemszeruen az uvegre merolegesen). Csak bele van nyomva, de nem konnyu kiszedni. Nyitott motorhaztetonel szoktam csinalni.
Korabbi feljegyzesemet megtalaltam errol:
az ablak szeletol kell inditani a muanyag vizelvezeto burkolat leszedeset: csak kezzel dolgozni, a szelenel megemelni a muanyagot es felfele huzva az ablakhoz rogzitett sinbol kihuzni
Sziasztok, 2015ös octaviában a vezető oldali ülésben a deréktámasz állítás elfáradt. Hiába tekerem a kart nem történik semmi. Volt már valakinek hasonló? Javítható, vagy eltört az ülésben valami?
Octavia 1 levélfogója (a szélvédő alján a kétrészes fekete fedő műanyag a pollenszűrő és az ablaktörlőmechanika felett) kiszerelésének mi a trükkje, tudja esetleg közületek valaki? Levettem az ablaktörlőket, de nagyon nem engedi magát. Törni nem szeretném. Sajnos az ablaktörlő kezd berohadni, muszáj vagy megjavítanom, vagy cserélnem a mechanikát.
24. oldalon a rajz mutatja a kis kör működését, a magyarazatot az odal tetején lefodítottam, a szivattyú a hengerfejen levő hőmérő szerint kapcsolható be (az a szivattyú nem kapcsolódik be néha és ki kell cserélni):
Ha a motor terhelése és fordulatszáma meghalad egy küszöbértéket, a kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú bekapcsol, hogy biztosítsa a motor hűtését. A hűtőfolyadék-szivattyú kikapcsol, amikor a motor fordulatszáma egy meghatározott szint alá esik, és a motor még nem elég meleg. Amint a hengerfej hűtőfolyadék-hőmérséklete eléri azt az értéket, amely a motor felmelegedését jelzi, a hűtőfolyadék-szivattyú folyamatosan működik, hűtőfolyadékkal látva el a hengerfejet.
25. oldalon a rajz mutatja a nagy kör működését.
11. a radiátor
9. az motorolaj hűtő
3. A hőcserélő a belső fűtésnek
5. A váltó olajhútője
4. Az EGR hűtő
25. oldalon a rajz mutatja az intercooler működését (ez turbó töltőlevegőjét hűti le). Az első maszk háta mögött van három hűtő : az első a klíma, a második az intecooler, a harmadik a vízhűtő. Az Skodámnál olyan sok kosz gyűlt őssze a klíma és az intercoller között, hogy ki kellett mossam.
Lefordítottam itt is magyarázatot:
A töltőlevegő-hűtő rendszer egy folyékony hűtőfolyadék-hűtő segítségével szabályozza a szívócső hőmérsékletét. A töltőlevegő hőmérsékletét az ECM szabályozza, amely aktiválja a V188 töltőlevegő-hűtő szivattyút a töltőlevegő hőmérsékletének szabályozására. A szívócső hőmérséklete a töltőlevegő-hűtő után biztosítja a referenciaértéket a V188 működtetéséhez. A töltőlevegő-hűtéshez szükséges hűtőfolyadék-kör egy visszacsapó szeleppel és egy fojtószeleppel csatlakozik a motor hűtőfolyadék-köréhez a feltöltéshez és légtelenítéshez. Működés közben nincs kapcsolat a motor hűtőfolyadék-körével.
A V188 működési feltételei: • Ha a töltőlevegő hőmérséklete a célérték alatt van, a szivattyú kikapcsol, vagy kikapcsolva marad • Ha a szívócső hőmérséklete megegyezik vagy valamivel magasabb a célértéknél, a szivattyú ciklusosan aktiválódik. A be- és kikapcsolási idők (ciklusidők) a töltőlevegő hőmérsékletétől és a környezeti levegő hőmérsékletétől függenek • Ha a töltőlevegő hőmérséklete jelentősen meghaladja a célhőmérsékletet, a töltőlevegő hűtőszivattyúja folyamatosan teljes teljesítményen járatódik.
A lényeg az, hogy a rendszerben van egy csomó cső és csatlakozó.
Ezeken mind végig kell haladjon egy türelmes szerelő és megkapja a szivárgást.
Nekem egy pont ilyen autóm van, csak kézi váltós. 2015-ös az is- újan vettem. Most 140e km a futása, csak a vízszivattyút és a vezművet cserélték ki, kb. 100e km-ben. A motornál olajon és szűrűkön kivül mást nem kelett kicserélni. A vízszivattyú típushiba.
5 dízel Skodám volt, az egyik O2-es Scouttal nagyon sokat szívtam, többek között a vízfogyasztás miatt (de már vagy 450e km vollt futása ). Végül a motor is kicseréltem, de az PD-volt, BMM, annak kenési problémái voltak.
Az egy 8 szelepes felfúrt 1.9-es volt.
Eladtam az egyik szomszédomnak, turbót cserélt, a kocsi most is jól megy.
Az O2-es tapasztalataim alapján:
Ez egy zárt rendszer, a kiegyenlitő tartály sapkáján van egy szelep, ott egyenlíti ki a nyomást.
Ha levegős a rendszer, akkor menet közben megnő a vízszint és a kiegyenlitő tartályon van egy túlfolyó ki tud folyni valamennyi víz. De ez nem látszik, mert hátúl van a túlfolyó.
Ez azért történik meg, mert a hengerfejpakkolás átereszt- de csak nagyon meleg motornál. De az a tiéden már meg van már oldva.
40e km jártam vele úgy, hogy néha 1.5-2 decit kelett utánatőlteni- tudtam, hogy hengerfejes. Szakszervízbe vittem mindig és nem akarták kicserélni a hengerfejet, mindent ellenőrizitek többszőr. Megfestették a vizet és felfújták levegővel a rendszert, nem kaptak szivárgást. EGR hűtőt is cseréltek, de azt én kértem.
Aztán az osztrákoknál felfele az Alpokba felfőzte a vízet és megjavították a hengerfejet egy VW szakszervízbe. A szaki mondta, hogy vagy 10e km tart vagy sokat.:)
Írtad, hogy mind a három hűtőt kicserélték. Írd be, hogy melyek voltak.
Van egy olajhűtő a olajszűrő házára szerelve, az meg volt nézve? Ha ereszt, látszik a szivárgás ha felemelik az autót. Akkor ki kell cserélni.
A belső radiátort megnézték?
Kell egy jó szaki, aki ért az autókhoz. Nem feltétlenül Skodás.