Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17366

Ritka az az eset amikor szórókittelés után nagyobb kittelésre van szükség. Ilyenkor az esetleges hiba nagysága kiterjedése határozza meg ,hogy 1K flekkittet vagy 2K kittet kell használni. Ezek becsiszolását már lehet nedvesen is végezni.

A nagy felületek durva kittelését és szórókitt  alá történő finomítást szükséges száraz technológiával végezni.

Előzmény: Paco155 (17365)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17365

Igen, viszont ami körülötte van az határozza meg, hogy szárazat vagy nedveset szabad választani - legalábbis abból amit írtál nekem ez következik. Ha csak töltőre van húzva akkor a nedves csiszolás kerülendő, vagy nem?  Ha pedig szórókittre akkor lehet nedvesen is.

Nem kötekszem csak nekem így logikus és megerősítést, vagy "te már megint hülyeségeket beszélsz"-t várok.

Előzmény: mykeman72 (17363)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17364

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: Steven 68 (17357)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17363

Az 1K flekknél lehet száraz-nedves csiszolás!

Előzmény: Paco155 (17362)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17362

Egy gyors közbevető kérdés. 

Ha jól értem az 1K flekk kittet csak a töltőalapozóra, vagy a szórókittre még a bázis előtt, ha meglát az ember egy hibát amit nem vett észre.

Első esetben a flekket is szárazon míg második esetben a flekket is nedvesen szabad csiszolni.

 

Jól értem?

Előzmény: mykeman72 (17361)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17361

Vizes csiszolást kizárólag lakkcsiszolásnál , végső szórókitt csiszolásnál és flekk csiszolásnál kell alkalmazni!!! A töltőalapozó ("spriccplasztik") is kizárólag SZÁRAZON csiszolandó!!! A régi bevonatrendszerek jobban elviselték a víz jelenlétét a javítási folyamat során. Az új fényezőanyagok szinte mindegyike érzékeny a nedvesség jelenlétére. Ezért is (és a környezetvédelmi hatások és előírások miatt) cserélték le a régi fényezőkamrák elszívását száraz leválasztásúakra.

Előzmény: mykeman72 (17360)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 1 17360

A Soft kittet azért is hívják így mert könnyen csiszolható jó töltőképességgel rendelkezik. Ezek kb 0,5-0,6 mm-es horpadások kitöltésére alkalmasak.Mivel száradás után pórusokat hagynak maguk után ezért használják a pórustömítő finom kitteket zárásként. Ezzel horpadásokat nem célszerű kitölteni,mert nagyon sokat zsugorodik száradás után és beszívódhat a felületbe.

 

Az 1K flekk kittet akkor kell használni ha gyorsan nagyon apró karcot, flekkhibát találsz fújás előtt.  Ezek levegőn száradó olajokat, töltőanyagokat és oldószereket tartalmaznak és vastag rétegben felhordva nem,vagy nagyon hosszú idő múlva száradnak meg. Ezért kell vékonyan és átszáradt alapra felhasználni .

Ha már a bázis szín rajta van a felületen nem célszerű ezt használni mert felmarja a bázist.

 

Hogy miért alkalmaznak vizes csiszolást kittelésnél? 

Mert gyorsabb, nem porol és könnyebb. Viszont: A kittek nedvszívóak és a pórusokat át lejutnak a fém alaphoz ami beindítja a korróziós folyamatot. A nedves kittet nagyon nehéz teljesen kiszárítani,illetve a pórusokban maradó csiszolati por miatt a fényezés későbbiekben károsodhat (dik).  Meleg hatására a pórusokat kitöltő por és oldószermaradványok a megszáradt lezárt  bevonatot felhólyagosítja.

Előzmény: vation (17353)
Gyurma73 Creative Commons License 2018.02.05 0 1 17359

Brunox 

az nem vízbázisú passzívátor.

Annál nincs jobb rozsdaátalakító.

bexxter Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17358

Aztán majd egy év múlva a kivitelező lesz a hibás.. én aláíratnám vele papiron, hogy az ő kérésére. 
Amúgy én dörzsi szivaccsal /scotch-brite áthúznám párszor. 

Előzmény: Ópium Jani (17356)
Steven 68 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17357

Nézd meg a linken látható videót a Fertan-ról !      https://www.youtube.com/watch?v=z0D1oVT7mYI

Előzmény: Ópium Jani (17356)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17356

A kuncsaft ragaszkodik a Fertanhoz,és ő a Kőnig!Ha már használnom kell,akkor legalább használjam előírás szerint,ez viszont nincs magyarnyelvű a dobozon,és ezért kérdeztem.A sajátomra én sem kenném rá! Tehát a kérdésem áll,át kell csiszoljam vagy sem ?

 

Steven 68 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17355

Itt egy vélemény a Fertan-ról  !  Nekiálltam beszerezni a cuccokat. Rozsdavédelemre Göbölyös Zsolti javasolta a Korantot, nekem ugyanis egy ideje elfogytak az ötleteim. A Fertan, amit sokáig szerettem, porrá rohasztott már egy autómat, pedig technológia szerint használtuk. Ahova odakentük, egy év múlva megrozsdásodott a kaszni, pedig később felrúgtuk az előírásokat, és mindenféle semlegesítéssel is próbálkoztunk. 

bexxter Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17354

Még egy pár kitt fajtát fel sem sorolt a kolléga. 
Valamint a jutub videón az eszköz egy excentercsiszoló volt.. hm, van amikor azzal többet ártasz mint használsz.A gép csak eleinte kell mielőtt kittelsz. Utána kézzel kéne kicsiszolni minden vastagabban kittelt részt, ráadásul nem pusztakézzel, hanem a nagyobb felületeken hosszú, kisebbeken közepes/rövidebb csiszoló steklikkel. Kérdés, hogy mennyire sík a felület. Általában átlós irányban szoktak csiszolni a felület szélétől a másik széléig megszakítás nélküli mozdulattal. Mondjuk én csak lakatos vagyok, de lassan többet töltök a fényezőműhelyben mostanában.. :)

 

Lakatoláskor minden díszlécet lámpát stb érdemes felpróbálni ha olyan helyen volt hegesztve a kocsi.. kittelés után szintén főleg ha magadnak csinálod, nehogy meglepi legyen, hogy egy furatot patenthelyet stb elkitteltél és nincs hova felrakni.

 

Ez ugyan spray-s megoldásokat mutat be, de kiindulásnak talán nem rossz:
http://www.carcolor.hu/shop/hu/blog/4_autofestes-otthon-spray-termekekkel.html

 

Bár a csiszolást én nem így látom a gyakorlott fényezőktől. 

 

Arra is figyelned kell,hogy kellően vékonyra csiszold a felvitt kittet, ám ne csiszold ki annyira, hogy átlátszódjon az alatta levő réteg, mert akkor valamelyik anyag össze fog veszni a másikkal, ez leginkább a szórókitt kicsiszolásakor fontos a szín fújása előtt. 

 

Az előző fényezés ha nem gyári, vigyázni kell ahol nem kell kitt, oda füller v szórókitt mindenképp kell és ne csiszold 0-ra vissza, szintén az anyagok összeveszhetnek egymással, az új felmarja a régi réteget stb. 

 

Valóban nehéz a kollégáknak itt leírni mire mi a megoldás hiszen nem is látják a felületet és rajta az anyagokat stb. 

Előzmény: vation (17353)
vation Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17353

Minden tanács jól jön, még az is hogy "ne csináld", meggondolom ezt is azt is amit esetleg leírtok.


Mielőtt faházat építettem sosem építettem, jó lett, első burkolásom előtt sem burkoltam még soha, jó lett, dryvit-ot is volt hogy elsőre csináltam, kerítést is elsőre hegesztettem, az is jó lett stb-stb.
Én az autó kittelést úgy képzelem el mint a falglettelést, amiben szintén volt részem bőven, csak itt sokkal finomabb munkáról van szó.
Azt gondolom a videókból amiket megnéztem már el lehet indulni, de gondoltam itt még felszedek pár hasznos infót, ha lesz aki nyitott erre.

 

maschus

A youtube videókon látottak azért tünnek könnyünek, mert gyakorlott embereket látsz, akik pontosan tudják mit, miért, mivel, és hogyan. Megvan a szaktudásuk/gyakorlatuk/felszerelésük.

 

Nyilván vannak olyanok is, de nem mindenki szaki az tuti.
Ami a felszerelést illeti, a legkomolyabb és egyetlen gép amivel dolgoztak, az egy excenteres csiszoló volt, többi mind kézi csiszolás volt.
Spatulla, csiszolók, szivacsok, dörzsik és kb ennyi sztem. Némi finom érzék a kitapintáshoz, szvsz erre lehet még szükségem. (+türelem)

 

 

Az elsö kérdésedre máris egy kérdés a válasz: Attólfügg, milyen mély a karc.

 

Nem mély, körmöm nem akad meg benne, de erősen látható, és ha az új begyemmel húzom akkor azért érzem hogy nem tükröt simogatok.

 

Paco155

Hobbiterepjáró.

Ideje úgy tűnik van, kedve is van. Ha nem lesz olyan szép mint szeretné akkor újracsinálja. 

 

Ahogy mondod, van kedvem hozzá, időm viszont kevesebb, de ha ezen az úton indulok, akkor majd szakítok rá.
Az autót nem kiállításra viszem, de nem is tanyára való papír nélküli jólvanazúgyide festés lenne a cél.

 

 

mykeman72

A kitteket is többféle csoportba sorolhatjuk: Különféle típusú fémekre, illetve műanyagokra használatos kittek vannak forgalomba. 
Igen ezt sejtettem, nekem mindkettő fog kelleni, mert némi műanyag is van.

 

Ezen felül vannak a "sima" töltőkittek amelyek kisebb felületi egyenlőtlenségekre ajánlottak ezeket "Soft" kitteknek ismeri a szakma. Vannak póruskitöltő "finom" kittek amik csak apró sérülések és karcok ,vagy leverődések "flekkelésére " javasoltak. 

 

Itt ha megállnánk egy szóra..
Mindkettő finom, apró egyetlenségére szolgál, de mégis gondolom más-más a kettő.
Ezt ha kérhetném leírni, akár egy példával, hogy első és második anyagot milyen sérülésnél alkalmazzák. KÖszönöm

 

Léteznek 1K flekk kittek ami fényezés előtti gyors javításra és vékony rétegben való felhordásra alkalmasak

 

 

Gyors javítás? Fényezés előtt? Minden ilyesmit fényezés előtt kell csinálni gondolom.
Az hogy gyors meg azt hittem hogy mindegyik "gyors"

 

A csiszolást MINDEN esetben SZÁRAZON  kell végezni!!!!!

Akkor a vízes csiszolást miért csinálják mégis sok helyen??

 

maschus

Nem lesz ez sem szép, sem tartós. Nem tudja mivel kell aládolgozni, és azt sem hogy hogyan.

Ilyen és ehhez hasonló kérdéseim vannak :)

 

Köszönöm szépen

bádogember86 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17352

És sajnos ez idő alatt sokat változtak a kommunikációs szokások is. Más fórumokat is rendszeresen olvasva látom hogy a tolerancia vagy türelem már nem dívik, egy jelentéktelen nick mögé bújva küldik el egymást az emberek melegebb éghajlatra. Szörnyű hogy mennyi agresszió és frusztráltság van egy mai emberben.  Azért bízom benne hogy még 18év elmúltával is fogunk ide írogatni. Ha másról nem is akkor arról hogy miként javította meg a karcolásait egy kocsi a parkolóban... :)  Hallani érdekes újításokról. :/

Előzmény: Paco155 (17351)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17351

Na igen. Kiba***tul múlik az idő.  Abban az évben kezdtem el fórumozni, és van pár topik amit azóta is követek.

Előzmény: Mafia05 (17349)
Mafia05 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17350

És pont a szülinapomon indult...

Előzmény: Mafia05 (17349)
Mafia05 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17349

Felkaptam a fejem hogy 18 éve nézed a fórumot és tényleg 2000-ben indult... Hihetetlen. :D

Előzmény: Paco155 (17347)
Atti6909 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17348

Így kell ezt.. pozítívan. 

Előzmény: Paco155 (17347)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17347

Nem vagyok kolléga. :P 

 

Viszont 18 éve olvasom ezt a topikot - a kezdetektől fogva. Két dologban nagyot hibázol.

- Az egyik, hogy nem kellene debilnek nézni azokat akik kérdeznek. Valószínűleg képesen megtanulni dolgokat. Te is valamikor megtanultad az alapokat, és lehet, hogy az itt kérdező sosem fog bármilyen hőmérséklet és páratartalom mellett tükörre lefújni egyben egy terepjárót, de képes lehet mondjuk elemenként megtenni még ha egy-egy  elemnek akár kétszer vagy háromszor lát neki. Ez az a tanulópénz amit te más költségén csináltál az iskolában.

- A másik hogy szintén nem kellene lebecsülnöd az itt jelenlévő kollégáidat.  Képesek olyan tanácsot adni bárkinek amivel az túl tud lépni az aktuális problémáján. Mindig tudtak segíteni a legkezdőbbnek is. Persze. Nem tudnak ők sem 3 perc alatt 5 mondatban fényezőt képezni valakiből.  De nem is ez volt a kérdés!

Előzmény: maschus (17345)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17346

Hát ebben pont ez lehet a kihívás! A tanácsot vagy megfogadja vagy nem. De legalább valakiket még érdekel ez a szakma,már ezt is lehet sikerként értékelni!!!

Előzmény: maschus (17345)
maschus Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17345

Oh nem vitatkozom én itt senkivel. Ha a kolléga úgy gondolja hogy barmit is el tud magyarázni egy szakmáról pár sorban, akkor tegye. Illetve abban nem kételkedem hogy el tudja magyarázni, csak abban hogy van-e értelme.

Az biztos hogy jó kis tapasztalat lesz nekiállni egy autó telibe csiszolásnak egy valszeg hobbi célra szánt deltacsiszolóval.

Előzmény: mykeman72 (17343)
Atti6909 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17344

Teljesen igazad van. S közben még változnak az anyagok is, amik más technológiát igényelnek.  Amikor azt hiszed hogy tudod, kezdhetsz újból tanulni. :)

Előzmény: mykeman72 (17343)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17343

Erre mondtam,hogy nincs sok értelme vitába bocsátkozni ebben a témában. Aki szeretné kipróbálni tegye belátása szerint . Tapasztalatszerzésnek mindenesetre jó lehet,vagy elmegy a kedve az egésztől vagy ráérez az ízére. Az bizonyos ,hogy ennek a szakmának megismerése ,elsajátítása hosszú folyamat legalább 10 év amíg elmondható ,hogy  kellő rutinnal és szakmai ismerettel  tud az ember dolgozni majdnem hibamentesen.

Előzmény: maschus (17342)
maschus Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17342

Rendben, sok sikert!

Előzmény: Paco155 (17341)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17341

"Gondolod....?"

Tudom.

Előzmény: maschus (17340)
maschus Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17340

Hát... Én 3 évig tanultam és gyakoroltam a fényzést, (hogy legyen egy alap tudásom amit fejleszthetek).

Gondolod itt néhány sorban lehet érdemi tanácsot adni annak akinek fogalma nincs a szakmáról?

Előzmény: Paco155 (17339)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17339

"Csakhogy a gyakorlat elött elméleti tudást kellene szerezni"

 

Épp ezért kérdez.

Előzmény: maschus (17338)
maschus Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17338

És azért lássuk be, gyakorlatot csak úgy tud bárki szerezni ha csinálja. :)

Csakhogy a gyakorlat elött elméleti tudást kellene szerezni, mert így csak a kókányolás lesz begyakorolva.

 

Itt nem pusztán arról van szó hogy nem lesz olyan szép. Nem lesz ez sem szép, sem tartós. Nem tudja mivel kell aládolgozni, és azt sem hogy hogyan.

Előzmény: Paco155 (17336)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17337

Akkor pár gyakorlati tanács kitteléshez!

Nincs olyan ,hogy "otthoni" barkácsoláshoz való kitt.! Olyan létezik,hogy olcsóbb-drágább. Ebben az esetben egy olcsóbb kategória megteszi. A kitteket is többféle csoportba sorolhatjuk: Különféle típusú fémekre, illetve műanyagokra használatos kittek vannak forgalomba. /Alumínium,acél,horganyzott acél stb . / Ezekre mind -mind különböző kittfajták szükségesek. Léteznek üvegszál erősítésű töltő kittek amelyek nagyobb felületi egyenlőtlenségek kitöltésére használatosak. Ezen felül vannak a "sima" töltőkittek amelyek kisebb felületi egyenlőtlenségekre ajánlottak ezeket "Soft" kitteknek ismeri a szakma. Vannak póruskitöltő "finom" kittek amik csak apró sérülések és karcok ,vagy leverődések "flekkelésére " javasoltak. Az alumínium kittek elsősorban alumínium felületek javítására lettek kitalálva. Az alumínium karosszéria és karosszéria elemek javítása egy másfajta technológiát és anyagpaletta használatát kívánja meg. A műanyagra való kitt egy sokkal rugalmasabb és alakváltozást elviselő rugalmas anyag ami lökhárítók és egyéb műanyag alkatrészek javítására valóak.  Léteznek 1K flekk kittek ami fényezés előtti gyors javításra és vékony rétegben való felhordásra alkalmasak. Kittelésnél minden esetben tiszta fémre kell felhordani az anyagot. Célszerű minél vékonyabban és több rétegben felépíteni a kívánt formát. A csiszolást MINDEN esetben SZÁRAZON  kell végezni!!!!! A köztes rétegek közötti csiszolásnál 'kontrollpor' használata erősen javasolt! Arra is ügyelni kell,hogy a csiszolási lépcsők ne legyenek túl nagyok!! PL:80-120-220-320! Legvégül egy pár termék ,amit célszerű használni  minőségben és árban megfelelő lehet: 4CR,Q,Autolux,Mobihel,Sibren ,APP,. Ezek mind beszerezhetőek bármelyik autófényezési szaküzletben.Jó munkát hozzá!

Előzmény: vation (17333)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!