De ha kerülünk, akkor nem indokolt az alagút sem, mert hát kerüljünk ott is. :-(
A két legköltséghatékonyabb megoldás:
1. A busz - metró középperon kiépítése: buszos ráhordás a metróra, nagyon gyors átszállás, nagyon belvárosi elérés.
Ez az olcsóbb.
2. A vasútállomás közelebb helyezése a reptérhez, középperonos busz ráhordás kiépítése: a metrónál kényelmesebb utazás, de nem közvetlenül a Belváros elérése.
Mivel az utasok nagyobb része úgyis tovább utazik a legszűkebb Belvárosból ez nem is annyira probléma, van átszállási lehetőség a KöKi-nél is.
Szemereteleptől nyílegyenesen a Terminálig - a földalatt. (Az északi megközelítést elvetném, Rákos felé, mert onnan csak a Keleti Pu. van)
"ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is"
Kétségtelen, de nem egy Mars utazás, megoldható.
A vasút ellen az szól, hogy a Nyugati Pu. is kerülő, a Keleti pu. a Belváros széle, amúgy is nagyon zavarérzékeny.
A metró meg tényleg egyenesen bevisz a Belvárosba. Talán külön reptéri kocsikat indíthatnának.
Igaz, itt a menetidő másodlagos (azért az is szempont), lényeg az átszállásmentesség és a kényelem (légkondi, hely a csomagoknak, kényelmes le/fel/átszállási lehetőség).
Speciális reptéri vasútnak azt a változatot gondolom, hogy a fővonal egy ágát bevezetnék a reptér alá... ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is, és persze ha erre esik a választás akkor jó sok pénzt lehet elkölteni és még meg is lehet indokolni...
Igazad van, speciális reptéri vasút az optimális megoldás.
A meglévő vasúti infra optimalizálása (megálló létesítés, ráhordás megszervezés) is előrelépés lenne.
De addig?
Az Üllői úti kerékpársáv előtti állapot ideális volt a plusz bevételt termelő reptéri busz szempontjából. De ez csak átmeneti megoldás lehet. Persze ez az átmenet akár évtizedekig is eltarthat. :-(
Szerintem el lehetne engedni az Üllői úti kerékpársávokat, cserében bringa baráttá, kétirányúvá tenni a Tűzoltó utcát és az Üllői utat kerékpárral keresztezhetővé kellene tenni (lámpás hangolással a reptéri buszra optimalizálva)
A hardcore bringásarcok, meg nyomhatják a buszsávban, ha nagyon Üllői út-azni akarnak.
A kerékpáros közlekedés arányainak növekedését szerintem a BUBI fejlesztésével lehetne a leghatásosabban elérni. Kisebb kerékpárosbarát beavatkozásokkal (kétirányosítás, biztonságos átvezetések), nem "kerékpáros sztrádák"-kal.
1. nem tűnik olyan egyszerűnek a közös peronos busz-metró átszállást megoldani.
2. menetidőben tapasztalataim szerint a MÁV-Start akár a Nyugati-Ferihegy viszonylatban is laposra veri a metrót (oké, persze, lehet havária a vonalon, de az lehet a reptérre vezető úton is...)
3. a metró van amikor reptéri forgalom nélkül is tömött sűrű követéssel is
Szóval szerintem ezerszer több értelme lenne Ferihegy megállót költöztetni Vecsés-Nyugat környékére, és oda buszozni...
De ezt is átmeneti megoldásnak szánnám addig, a végleges változatban SkyTrain kellene busz helyett.
"Téged is visszatartanak a kerékpározástól a semmibe végződő, vagy az egyik pillanatról a másikra megszűnő kerékpárutak?
- Számoljuk fel a kerékpárhálózati hiányokat! Kössük össze a meglévő kerékpárutakat!
- Az összefüggő kerékpáros hálózat hozza meg a legtöbb ember kerékpározási kedvét, mert kiszámíthatóvá és biztonságossá teszi a kerékpáros közlekedést , amely élhetőbb városi környezetet teremt.
- Budapesten nagyon sok olyan kerékpárút van, aminek nincs folytatása, és ez a hiányos infrastruktúra a kevesebb tapasztalattal rendelkező kerékpárosokat elbizonytalaníthatja. Kössük össze a már meglévő kerékpáros útvonalakat, hogy még több lehetőség legyen a biztonságos kerékpáros közlekedésre.
- Olyan rövid szakaszok kiépítését vagy csomópontok átalakítását javasoljuk, amelyek beiktatásával és a meglévő kerékpárutak összekötésével új kerékpáros útvonalak jönnek létre, és amelyek növelik a biztonságosan kerékpározható úthálózatot.
Szavazz az ötletünkre! Az ötlet megvalósításához 1000 szavazatra van szükség, nem vagyunk messze a céltól, szavazz még ma: https://otlet.budapest.hu/projektek/411"
Konkrétumok ugyan nincsenek, pedig az ördög a részletekben van.
Szerintem minden bringaút vezessen egy konkrét területre, ahol bringás célpont lehet. Ahonnan kezdődik egy másik bringaút, vagy ahová le lehet zárni a bringát.
Tehát az ilyen csomópontok összeköttetéséből álljon a bringás hálozat.
Azért valahol szomorú, mert ez annak a nyílt beismerése, hogy a frissen felújított 3-as metró nem elég kényelmes reptéri járatnak. Gondolom nem csak a klíma hiánya miatt.
Ezért inkább dízel buszokat pöfögtetnek az Üllőin a metró felett és a Károly ktr-on dugóztatják. :-(
"Bár a taxi a busszal ellentétben tud más, párhuzamos utcákon menni, míg a busznak kötött útvonala van" Szerintem itt van a kutya elásva, a busz szenved a dugótól a kiosztott útvonalon, ami erősen ronthatja a versenyképességét.
A történetnek szerény véleményemnek arról kellene szólnia, hogy olyan módváltás irányába motiváljuk a tömegeket, ami élhetőbb város eredményez, és a jelek szerint ez most kapott egy méretes pofont...
Az 50 taxi helyett 1 csuklósbusz stratégiai módváltással egyet tudok érteni,
Az a tévedés van benne, hogy most a csuklósbusznak és a taxinak is a dugóban kell állnia. (Bár a taxi a busszal ellentétben tud más, párhuzamos utcákon menni, míg a busznak kötött útvonala van)
[A KRESZ szerint a taxi is használhatja a buszsávot, 36.§ (8) bd) - ami most már nincs]
Ha hosszú szakaszokon haladhatsz nagyobb sebességgel, és nem kell állandóan újra felgyorsítani, akkor van időd komótosan elérni a 25-ös utazósebességet. Nem a 25-ös utazótempó önmagában szokott megizzasztani (ha nem az emlegetett jobbkezes utcáknál próbálkozol vele). (Pedeleccel meg pláne).