Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26579

De ha kerülünk, akkor nem indokolt az alagút sem, mert hát kerüljünk ott is. :-(

 

A két legköltséghatékonyabb megoldás:

 

1. A busz - metró középperon kiépítése: buszos ráhordás a metróra, nagyon gyors átszállás, nagyon belvárosi elérés.

 

Ez az olcsóbb.

 

2. A vasútállomás közelebb helyezése a reptérhez, középperonos busz ráhordás kiépítése: a metrónál kényelmesebb utazás, de nem közvetlenül a Belváros elérése.

 

Mivel az utasok nagyobb része úgyis tovább utazik a legszűkebb Belvárosból ez nem is annyira probléma, van átszállási lehetőség a KöKi-nél is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26578)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26578

Ha a menetidő másodlagos, akkor a kerülő a Nyugatihoz sokadlagos...

Előzmény: altenberger (26577)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26577

 "a reptér alá... "

 

Ja, ez nekem is átfutott a fejemben. 

 

Szemereteleptől nyílegyenesen a Terminálig - a földalatt. (Az északi megközelítést elvetném, Rákos felé, mert onnan csak a Keleti Pu. van)

 

"ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is"

 

Kétségtelen, de nem egy Mars utazás, megoldható.

 

A vasút ellen az szól, hogy a Nyugati Pu. is kerülő, a Keleti pu. a Belváros széle, amúgy is nagyon zavarérzékeny.

A metró meg tényleg egyenesen bevisz a Belvárosba. Talán külön reptéri kocsikat indíthatnának.

 

Igaz, itt a menetidő másodlagos (azért az is szempont), lényeg az átszállásmentesség és a kényelem (légkondi, hely a csomagoknak, kényelmes le/fel/átszállási lehetőség).

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (26576)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26576

Inkább a normál vasútra ráhordás-

Speciális reptéri vasútnak azt a változatot gondolom, hogy a fővonal egy ágát bevezetnék a reptér alá... ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is, és persze ha erre esik a választás akkor jó sok pénzt lehet elkölteni és még meg is lehet indokolni...

Előzmény: altenberger (26575)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 26575

Igazad van, speciális reptéri vasút az optimális megoldás.

A meglévő vasúti infra optimalizálása (megálló létesítés, ráhordás megszervezés) is előrelépés lenne.

De addig?

 

Az Üllői úti kerékpársáv előtti állapot ideális volt a plusz bevételt termelő reptéri busz szempontjából. De ez csak átmeneti megoldás lehet. Persze ez az átmenet akár évtizedekig is eltarthat. :-(

 

Szerintem el lehetne engedni az Üllői úti kerékpársávokat, cserében bringa baráttá, kétirányúvá tenni a Tűzoltó utcát és az Üllői utat kerékpárral keresztezhetővé kellene tenni (lámpás hangolással a reptéri buszra optimalizálva)

 

A hardcore bringásarcok, meg nyomhatják a buszsávban, ha nagyon Üllői út-azni akarnak.

 

A kerékpáros közlekedés arányainak növekedését szerintem a BUBI fejlesztésével lehetne a leghatásosabban elérni. Kisebb kerékpárosbarát beavatkozásokkal (kétirányosítás, biztonságos átvezetések), nem "kerékpáros sztrádák"-kal.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26574)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 0 1 26574

1. nem tűnik olyan egyszerűnek a közös peronos busz-metró átszállást megoldani.

2. menetidőben tapasztalataim szerint a MÁV-Start akár a Nyugati-Ferihegy viszonylatban is laposra veri a metrót
   (oké, persze, lehet havária a vonalon, de az lehet a reptérre vezető úton is...)

3. a metró van amikor reptéri forgalom nélkül is tömött sűrű követéssel is

 

Szóval szerintem ezerszer több értelme lenne Ferihegy megállót költöztetni Vecsés-Nyugat környékére, és oda buszozni...

De ezt is átmeneti megoldásnak szánnám addig, a végleges változatban SkyTrain kellene busz helyett.

 

Előzmény: altenberger (26573)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -2 0 26573

"nem éri el a repteret"

 

Ja, feltűnt.

 

De miért nem lenne elég egy: "Reptér - Legközelebbi metróvégállomás" járat?

 

Középperonos busz - metró csatlakozás, pár perces átszállás.

Inkább párhuzamosan a felszínen a metróval járjanak buszok?

 

(Ehhez ki kellene építeni a középperonos csatlakozást, mert a jelenlegi átszállási lehetőség nem kielégítő.)

Előzmény: toto92 (26572)
toto92 Creative Commons License 2023.09.07 0 2 26572

Mivel a frissen felújított hármas metró nem éri el a repteret, így nyilván eléggé kényelmetlen reptéri járatnak.

Előzmény: altenberger (26570)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 26571

Beindult az ötletelés a bringás infráról:

 

"Téged is visszatartanak a kerékpározástól a semmibe végződő, vagy az egyik pillanatról a másikra megszűnő kerékpárutak?


- Számoljuk fel a kerékpárhálózati hiányokat! Kössük össze a meglévő kerékpárutakat!


- Az összefüggő kerékpáros hálózat hozza meg a legtöbb ember kerékpározási kedvét, mert kiszámíthatóvá és biztonságossá teszi a kerékpáros közlekedést , amely élhetőbb városi környezetet teremt.


- Budapesten nagyon sok olyan kerékpárút van, aminek nincs folytatása, és ez a hiányos infrastruktúra a kevesebb tapasztalattal rendelkező kerékpárosokat elbizonytalaníthatja. Kössük össze a már meglévő kerékpáros útvonalakat, hogy még több lehetőség legyen a biztonságos kerékpáros közlekedésre.


- Olyan rövid szakaszok kiépítését vagy csomópontok átalakítását javasoljuk, amelyek beiktatásával és a meglévő kerékpárutak összekötésével új kerékpáros útvonalak jönnek létre, és amelyek növelik a biztonságosan kerékpározható úthálózatot.


Szavazz az ötletünkre!
Az ötlet megvalósításához 1000 szavazatra van szükség, nem vagyunk messze a céltól, szavazz még ma:
https://otlet.budapest.hu/projektek/411"

 

Konkrétumok ugyan nincsenek, pedig az ördög a részletekben van.

 

Szerintem minden bringaút vezessen egy konkrét területre, ahol bringás célpont lehet. Ahonnan kezdődik egy másik bringaút, vagy ahová le lehet zárni a bringát.

 

Tehát az ilyen csomópontok összeköttetéséből álljon a bringás hálozat.

altenberger Creative Commons License 2023.09.04 -3 1 26570

Azért valahol szomorú, mert ez annak a nyílt beismerése, hogy a frissen felújított 3-as metró nem elég kényelmes reptéri járatnak. Gondolom nem csak a klíma hiánya miatt.

 

Ezért inkább dízel buszokat pöfögtetnek az Üllőin a metró felett és a Károly ktr-on dugóztatják. :-(

18-09 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 26569

Kinek merre van kedve menni:) Gyömrői-Vaspálya-Kőbányai, vagy Elnök-Orczy.

Előzmény: H_CS (26568)
H_CS Creative Commons License 2023.09.04 0 0 26568

Lemaradtál arról, hogy a reptéri buszokat a Baross utcára terelik.

 

Ezek szerint le. :)

 

A Baross utca csak egy része volna az útvonalnak.

Milyen útvonalon mennek a Baross utca felé? Orczy, Hungária, vagy Kőbányai-Vaspálya-Gyömrői?

 

(A terelés nem látszik a futárban)

Előzmény: altenberger (26564)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.01 0 0 26567

pl. a taxik, akiknek nem muszáj a kijelölt úton közlekedniük.

Előzmény: altenberger (26565)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.01 0 0 26566

az is a kijelölés módja

Előzmény: altenberger (26564)
altenberger Creative Commons License 2023.09.01 0 0 26565

"ami erősen ronthatja a versenyképességét."

 

Kik vannak versenyben az átszállásmentes, kényelmes "Reptér-Belváros kapcsolat" versenyben?

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (26563)
altenberger Creative Commons License 2023.09.01 0 0 26564

"míg a busznak kötött útvonala van"

 

Lemaradtál arról, hogy a reptéri buszokat a Baross utcára terelik.

Előzmény: H_CS (26562)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.01 0 1 26563

"Bár a taxi a busszal ellentétben tud más, párhuzamos utcákon menni, míg a busznak kötött útvonala van"
Szerintem itt van a kutya elásva, a busz szenved a dugótól a kiosztott útvonalon, ami erősen ronthatja a versenyképességét.

A történetnek szerény véleményemnek arról kellene szólnia, hogy olyan módváltás irányába motiváljuk a tömegeket, ami élhetőbb város eredményez, és a jelek szerint ez most kapott egy méretes pofont...

Előzmény: H_CS (26562)
H_CS Creative Commons License 2023.09.01 0 1 26562

Az 50 taxi helyett 1 csuklósbusz stratégiai módváltással egyet tudok érteni,

 

Az a tévedés van benne, hogy most a csuklósbusznak és a taxinak is a dugóban kell állnia. (Bár a taxi a busszal ellentétben tud más, párhuzamos utcákon menni, míg a busznak kötött útvonala van)

 

[A KRESZ szerint a taxi is használhatja a buszsávot, 36.§ (8) bd) - ami most már nincs]

Előzmény: ÁsítóSárkány (26542)
altenberger Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26561

Csereruhám nekem is van, de hirtelen zápor esetére.

Előzmény: pepe_pepe (26560)
pepe_pepe Creative Commons License 2023.08.31 0 1 26560

Én azért IS szeretek bringával jönni, mert azzal le van tudva a napi mozgásigény/kalóriaégetés EGY RÉSZE.

Igen, én tudok zuhanyozni, s van benn csereruhám - ez tény.

Előzmény: altenberger (26554)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26559

Ez egyébként elsősorban a járdán vezetett kerékpárutak és gyalog- és kerékpárutak elleni érv. Helyenként még vasút mentén is.

Előzmény: altenberger (26556)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26558
Előzmény: altenberger (26556)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26557

Ha hosszú szakaszokon haladhatsz nagyobb sebességgel, és nem kell állandóan újra felgyorsítani, akkor van időd komótosan elérni a 25-ös utazósebességet.
Nem a 25-ös utazótempó önmagában szokott megizzasztani (ha nem az emlegetett jobbkezes utcáknál próbálkozol vele). (Pedeleccel meg pláne).

Előzmény: altenberger (26554)
altenberger Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26556

"gyakoriak a kapuk."

 

A kapuból kihajtó köteles elsőbbséget adni. (célszerű tükröket kihelyezni.)

Előzmény: ÁsítóSárkány (26555)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26555

A magam részéről a belvárosias jelzőt nem a belváros köznévi jelentése alapján használom: ahol sok a kereszteződés és gyakoriak a kapuk.

Előzmény: altenberger (26553)
altenberger Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26554

Szempont, hogy ne leizzadva ess be a munkahelyedre. (Vagy ha zuhanyozol, akkor számítsd azt is be az utazási idődbe!)

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (26551)
altenberger Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26553

"Csak azt kellene eldönteni, belvárosról beszélünk"

 

Igen, pontosítani kellene. Hivatalosan a V. kerület fele a Belváros, gyakorlatilag meg mindenki máshol érzi.

Léteznek még városrész-központok.

Vannak a barna mezők, a felhagyott ipari területek. Szerintem ezek kínálnak még sok lehetőséget.

 

A vasútvonalakon meg több gyalogos/kerékpáros áttörés kellene.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26549)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26552

és hozzáteszem, az autó -> kerékpár. autó -> kerékpár+vasút módváltás további népszerűsítéséhez meg pláne.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26551)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26551

A belvárosi bringázás jelentős része a napi munkábajárás. és ott a sebesség igenis lényeges.

Előzmény: altenberger (26550)
altenberger Creative Commons License 2023.08.31 0 0 26550

15-20-nál nem idegesítő. A kátyúk is kevésbé zavarnak.

Amúgy sem biztonságos gyorsan menni. Nem mindegy, hogy 15-tel vagy 25-tel ütközöl/zakózol.

A (bel)városi bringázás nem sebességről szól.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!