Azt hol találom, valahol a motortesten? Rákerestem uis a googleben, de a kocsimban nem találtam olyan kinézetűt. Amúgy egyik nap érdekes módon beindult a kocsi, el is mentünk vele takarmányért, de mikor visszaértünk, a garázs előtt leállt, és már úgy tudtuk csak betolni, azóta is csak az indítómotor megy...
Az még osztófejes motor. Elsőre ne a gyertyáknál nézd, hanem a trafó főkábelén a szikrát. Ha ott sincs, akkor mégis lehet trafó hiba is. Az meg abból derülhet ki, hogy indítózáskor a trafó 1-re kötött próbalámpa (led) villog-e. ?? (Az is feltétel, hogy gyújtáson a trafó 15-ön legyen áram!!) Ha ez a kettő megvan és mégsincs szikra, akkor döglött a trafó
Ha nem villog a próbalámpa, akkor következik az osztófej jeladója. De itt megint baj van, nem tudni, hogy Bosch, vagy Lucas van rajta.........
1994-es 1.4-es Opel astra f kombi. Indításra az indító motor működik rendesen, de semmi jele, hogy a motor megpróbálna beindulni. Addig jutottam, hogy a gyertyánál nincs szikra. A gyújtó trafó csak kb 1 éve lett kicserélve, és nem is látszik rajta égés, sérülés, stb.
Üdv, 1.4 Opel Astra f nem indul be, bár ha indítózok, az indítómotor próbálkozik. Megnéztem, hogy a gyertyáknál nincs szikra. A gyújtótrafó nemrég lett véve, szerintem nem az a rossz. Van valakinek valami ötlete?
Egy 2005 ös Zafira bal első sárhányó alja elkezdett rozsdásodni. A műanyag lapot én pattintottam kijjebb, mert mögötte felgyűlt a sár, és mindig vizes volt (gondolom ettől indult el a rozsda is). A következőket szeretném megkérdezni:
- a műanyag lap mögött volt egy szivacs betét, amit feljebb toltam, hogyha víz kerül a lemezre, tudjon kiszáradni. Most szépen ki is szárad. Van a szivacsnak szerepe? Okozhat gondot, ha nincs ott?
- úgy veszem észre, hogy a szélvédőre kerülő víz a lemezre folyik, onnan a földre. Ez rendjén van így? A szélvédő alatti lyukacskákban elfolyó víznek hova kell lefolynia?
- 2022 tavaszán vizsgáztatáskor derült ki a rozsda, figyelmeztettek, hogy meg kell csináltatni, mert ha tovább romlik, akkor nem megy át következő vizsgákon. A következő vizsga 2024 tavaszán lesz. Ezen még átmehet szerintetek a kocsi, vagy tényleg olyan szintű a rozsda már, hogy megbukik? (én úgy látom, hogy most, hogy ki tud száradni, nem terjed túl gyorsan)
- valamit tudok tenni saját kezűleg, vagy valamire vigyázni tudok, hogy ne romoljon tovább a helyzet (garázsban sajnos nem tudom tartani, utcán áll)?
- 14. ker. közelében (pest környék is jó) tudtok ajánlani lakatost, aki javít ilyet? Mire számítsak? Javítás, vagy elemcsere? kb. mennyi a reális ára?
- pár helyen alul lóg/lógott az alvázvédő bevonat (?). Mi a jobb, ha lepattintom hogy száradjon legalább ki a lemez, vagy ha otthagyom (akkor mögötte úgy látom nem szárad ki)?
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni, hogy ha valaki tudja, az írja meg nekem, hogy Opel Zafira A 2002-es változtahoz hol találom a sebesség jeladót? Jó ideje már össze-vissza ugrál a sebességmérőm menet közben, már csak időnként méri a normál sebességet, ezért cserélni szeretném a jeladót, csak nem tudom, hol keressem. Köszönöm a válaszokat.
Sziasztok! Opel Cora 1.2 Z12XEP-ről mi a vélemény? Mennyire problémás ez a motor, illetve karbantartásnál mire érdemes figyelni? Köszönöm előre is a segítséget!
Kérdésem volna felétek...elkezdett szivárogni a benzin az üzemanyagtartályból. Sajnos olyan helyen, amit nem érek el. (1997-es F Astra Caraván, benzin) Le kellene szednem a tankot, csak azt nem tudom, hogy csápos emelő vagy szerelőakna nélkül menne-e...garázsban felbakolva a kocsi hátulja és alákúszva leszedhető és persze visszarakható a tank? Ahogy látom csak a két fémpánt, meg egy pici kampó tartja. Csinált már valaki ilyen műveletet?
Sziasztok! Astra G 2002-es 1.2 benzin az autó.Tudtok valami leírást vagy tanácsot adni?A gondom a következő: Nem működik a levegő választó(nem tudom jól írom-e) kapcsolóm.Hiába tekerem,se lábra,sem ablakra nem fújja a levegőt.Csak a képembe.Bowden vagy más valami a hiba?A két végállásban hallani,hogy koppan,de nem változik a levegő áramlásának az iránya.
Ha valami is kattan, akkor az ECU kiadja az indítási parancsot.
Elsőre azt kellene kideríteni, hogy mi kattan. !! Ha a relétáblában lévő reléje, akkor azt ellenőrizni......, Ha maga az indító, akkor ott keresni a hibát, illetve indításkor feszültségesést mérni az indító 30 és a test között.
Amúgy nagyon nem mindegy melyik motor és mikori autó!!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy Opel J Astra 1.4 Sports router kombi az a probléma, hogy egyik nap indításkor nem indult csak egy kattanas hang a motor térből gondoltam ez alapján, hogy önindító baja lehet annak rendje és módja szerint csere na de itt kezdődik a tanácstalanság ki lett cserélve vissza lett rakva és továbbra is csak egy kattanó hang autó nem indul. Hibakód nincs, csomagtartó nem nyitható az összes biztosíték ami van rendben van de semmit nem találtam ami okozhatja ezt a problémát. Hátha van valakinek ötlete vagy esetleg tapasztalt már ilyet. Előre is köszönöm a segítséget!
Megoldódott a rángatásos problémám, csak azért írom le, hátha valaki hasznát veszi, pl. az előttem hozzászóló. Rángatott a kocsi, főleg alacsony fordulaton, senki sem tudta mi a baja. Itt tippelte valaki, hogy injektor vagy hasonló, de én már feladtam 2 üveg STP után. Aztán elfogyott a motorolajom, és a boltban csak úgy megszokásból megkérdeztem van-e valami hatásos adalék. Volt. Divinol a neve, van benzinhez és dízelhez is. Betoltam a háromnegyedig teli tankba mind a 250ml-t. Nem mentem sokat, de másnapra elmúlt a rángatás, azóta is jó. Lehet a 2 STP megalapozott neki, de lehet ez a cucc önmagában is szuper.
Üdv! Esetleg hátha járt így valaki közületek és tud segíteni. Corsa Z12xep motor. Állandó, alacsonyabb (1200 - 1500 f/min) fordulaton enyhén megtorpant az autó ,EGR szelep hibakódot dobott a Diag.
EGR csati lehúz, torpanás megszűnt, így jártam vele hetekig, hibátlan, csati visszatesz, hibakód kiüt, ismét rángat!!!
EGR szelep csere megvolt, de enyhén még mindig érezhető a torpanás, nem csak beképzelem. Mi okozhatja ezt, vagy befolyásolhatja az EGR szelep működését? Köszi!!!
Nem valószínű. De egyszerű ellenőrizni, stabil alapjáratnál húzd le az alajárati motor csatlakozóját és járjál vele úgy. Ha továbbra is rángat, nem az volt.
F Astra C14Se motor. Ha hibás az alapjárati szelep akkor rángathat az autó menet közben? Alapjáraton néha csinálja, de főleg menet közben. Inkább alacsony fordulaton. De van olyan nap amikor minden gond nélkül megy. A szerelő szerint jó áz autó, pedig nem. Hibatároló üres élő adatot még nem tudnak mérni rajta. Kezdem nagyon unni a dolgot.
Van egy 2009 évjáratú 1.7 diesel 81kW -os Astránk.
Időnként előfordul, hogy a sárga motorvezérlõ elektronika lámpa világít, autó teljesítmény elmegy, majd újraindítást követően minden ok.
Van, amikor a sárga lámpa folyamatosan világít, de semmilyen hibát nem tapasztalunk.
Mostanában gyakran produkálja, hogy pl. egy lámpánál, kereszteződésben megállunk, akkor leáll a motor. Ha túráztatjuk akkor nem áll le, de ha leengedjük a fordulatszámot akkor újra kell indítani, után megy tovább.
Márkaszervízben korábban volt ezzel a hibával, hibakódokat kiolvasták, de semmi lényegeset nem találtak, csak tapogatóztak és sorban mindent cseréltek volna. Szerintük egr, turbó jeladó stb. minden lehet, de vigyük vissza amikor nem megy. Egy ilyen esetben (már újraindítást követően sem lehetett vele közlekedni) bevontattuk, másnap nézték meg és semmi hibát nem találtak.
Másik szerelő csak izzító gyertya hibát látott, szerinte azt kellene cserélni. (cserét nem vállalja, mert lehet, hogy mégsem az...)
Harmadik szerelő az immobilizert jelölte meg a probléma okaként. (próbáltuk, tartalék kulccsal is produkálja)
Valaki találkozott már ilyen hibával?
Ilyenkor márkaszervíz? Autóvillamossági szerelő? Ki tudja megoldani a problémát?