Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155769

 Egyszerűsítve: Teljesítmény = nyomaték x fordulatszám.

 

Hátha vki követni akarja ezeket a diagramokat. Pontosítva:

 

Teljesítmény, P (kw-ban) = M (Nm)  x 6,28 x n (ford/mp!)

 

A 6,28 a 2"pi", aminek nincs jele a billentyűkön.

 

Előzmény: KawaBazsy (155765)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155768

Jó ez az anyag, mentem. A görbe viszont sajna nem, mert ez a 285 NM-es motoré (ugyanúgy 115 lovas), amit a Passatba raktak. A Sharanban 310 Nm-t tud, ahogy a 130 lovas is, s - gondolom - tök jól látszik a miért.

Előzmény: BmS1 (155767)
h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155767

http://www.namenynet.hu/~shkiz0/PDTDI/01.pdf

 

Ez egy Autótechnika anyag, Bosch alapokon. Az AUY ott van :-)

Előzmény: KawaBazsy (155764)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155766

A két diagram két teljesen más autóról szól, csupán a nyomatékgörbék jellegének eltérésére utalnak. Az alsó egy Mazda skyactive dízel, a benines meg egy törpe feltöltött VW, így a teljesítményadatok összevetésének értelme sincs.

 

Az, hogy "jobban megy" egy ugyanolyan lökettérfogatú CR dízel, mint egy szívó benzines, az nem csoda, a gyorsulási adatokon is látszik, durván 1mp a dízel előny 0-100-ig.

Az egy másik kérdés, hogy milyen kulturáltan történik a nyomaték leadás, nem beszélve zajról, rezonanciáról.

Ráadásul a PSA 3 literes dízele (dízel mércével) nagyon kifinomult motor, egy jópofa nyomatékkorlátozással egy egészen barátságos -elméleti- görbét tudtak csinálni. A gyakorlatban azért nem ennyire szép a menyasszony, be kell ülni a benzinesbe és a dízelbe egymás után.

 

Viszont az utakon lévő dízelek túlnyomó része nem ilyen kifinomult. Egy 2006-os Volvo XC 70 2,4 dízelből kiszállva a 3 literes Peu motor maga az álom /mégis inkább a benzines :-))/

Előzmény: FRANKYE (155762)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155765

Jó az oldal, amit linkeltél. Viszont szerintem te sem pontosan érted, hogy mi a szitu.. Sz'al  nyomaték a motor "ereje", a teljesítmény meg a munkavégző képessége, amit ebből az erőből képeznek. Egyszerűsítve: Teljesítmény = nyomaték x fordulatszám.

Előzmény: FRANKYE (155762)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155764

 Jah, tudom, h egy dízelnek 4500-nál vége, ezért sem szeretem a kézi váltósat, mert tol egyet, utána már nyúlhatsz a váltóhoz. De itt aut. váltóról volt szó, ott meg mindegy, mert az pakolja szépen, neked csak a gázt kell nyomni. De ugye szubjektív a dolog, nekem pl a Sharannál tök szar gyorsulás értékek vannak megadva, mégis érzésre megy, mint a gyorsvonat, s sehol, semmilyen tartományban nem gond az előzés, nem tűnik lassabbnak, mint pl a 154 lovas Saabom. Monduk ehhez a kitűnő váltó is hozzátesz term.. Sz'al ha próbáltad, s érzésre a benyás jobb, akkor az. :-)

 De ha már görbe.. másik topikban épp vitám van vkivel. aki nem tudja mi az a teljesítmény, illetve a nyomatékkal való összefüggés. Kéne szereznem a VW AUY ill. ASZ kódú motorhoz egy teljesítmény/nyomaték görbét, mer ezeknek azonos a NM, s tök látszana, h miért több az utóbbinak a teljesítmény. Nincs véletlen ilyened? :-)

Előzmény: BmS1 (155761)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155763
Előzmény: FRANKYE (155762)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155762

És kettő közül (amit posztoltál görbéket) a dízel fog jobban menni: hamarabb eléri a maximális teljesítményt és azt tartja. A dízel 2800-5200 között 120 kW-os a benzines csak 5000-6300 között.

 

És nem a nyomaték hanem a teljesítmény viszi előre a kocsit ill. a teljesítmény görbe alatti terület.

 

Előzmény: BmS1 (155761)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155761

Még egy adalék.

Ez egy benzines nyomaték / teljesítmény görbe.

A használható fordulatszám úgy 1500 és 5000 között van, a nyomaték meg eközben  11%-ot változik. Az eredmény: nincs meg a dízel hektikussága, sokkal kulturáltabban, egyenletesebben tol.

Ezért (is) válts benzinesre :-DDDD

 

üdv

Előzmény: BmS1 (155760)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155760

Hogy a dízel -a nagyobb nyomaték miatt- nagyobbat tol, az igaz.

A nyomatékleadás módja nem mindegy.

 

A dízelnél a használható fordulatszámtartomány nagyon keskeny pl. 1500 és 4000 között. Ez a fordulatszámtartomány mindössze 2500 fordulatot ölel át. 1500 és 2200 fordulat között a nyomaték 700 fordulatszám emelkedés közben közel másfélszeresére nő.

Na, ez a nem jó, jön egy hátbarúgás egy kis fordulatszám tartományon belül, aztán vége a dalnak, a nyomaték rohamosan esik, nyomod neki, de a kezdeti nagy lendület odavan, szevasz, nyúlós a dolog. 

üdv

Előzmény: KawaBazsy (155759)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155759

Másfélszer akkora a dízel nyomatéka, én azt gondolnám, hogy az tol nagyot, a benyás meg nyúlik.. no de te próbáltad. A váltó ugyanaz?

Előzmény: BmS1 (155758)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155758

Tényleg így van.

 A benzines 3,0 V6 211 Le, a dízel 30 lóerővel több,  a 0-100-ig értéke is 1 másodperccel jobb. A zajcsillapítás (ebben a kasztniban) jó, dízelhez mérten csendes, elfogadható rezonanciával. Mindkét autó automata, érdekes a teljesítmény-leadást megfigyelni. A benzines -bár valamivel összességében gyengébben gyorsul- egyenletesebben teszi azt, a dízel kicsit más, kicsit nyúlósabb.

 

Ha dízel-hívő lennék, ezt a motort én is bevállalnám, alkatrész-mizériák ide vagy oda.

 

üdv.

 

Előzmény: korzo (155757)
korzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155757

Amúgy meg igen, nagyon kellemes motor (ha egyben van benne a főtengely :-D ), jó a hangja, bitang erős, és jól is fogyaszt.

Előzmény: BmS1 (155755)
korzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155756

A LandRoverben a 3literes is képes főtengelyt törni, bár a PSA-sok szerint náluk ennél már nem jellemző.

Viszont alkatrész ahhoz sincs...

Előzmény: BmS1 (155755)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155755

Hát igen, nekem is tetszik a forma. De az ütős, tisztességes méretű motoroknak itt is harangoztak. Egy turbós kis benzinesnek lehet, hogy jók a paraméterei, de hol van egy szívó V6-tól? A dízel meg (nekem) nem jön be.

 

Ámbár, noha, izé....hogy is mondjam

 Nemrég próbáltam együtt a saját benzinesemet egy szintén 2010-es 3 literes dízel 407 Coupéval. Mindig mondtam, hogy a Coupé szvsz. ütős darab (formaterv, futómű, kényelem, stb...)

Nem állítom, hogy a dízel megszerettette magát, de ez a dízel tényleg a jobbak közül való. (ebben a kasztniban)

Előzmény: KawaBazsy (155754)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155754

Az Unicumra könnyebb, s a Riservát még nem kostoltam.. :-)

Ez a PUG tetszik, ha vennél egyet, kipróbálnám:

 

https://totalcar.hu/tesztek/2018/06/14/menetproba_peugeot_508_2018/

Előzmény: BmS1 (155751)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155753

Jól hangzik! :)

Előzmény: BmS1 (155750)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155752

Hello Urak,

 

Lambdaszonda problema okozhat magasabb alapjaratot, ami neha ingadozik ?

BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155751

...de nem szoktam rá.. :-)

 

Lassan pedig ideje lenne rászokni :-D

Előzmény: KawaBazsy (155749)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155750

Szia!

 

A barom nagy meleget nem szeretem, de kora ősszel nem kizárt :-)

 

üdv.

Előzmény: anonym19 (155748)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155749

Mester, utoljára nálad ittam kávét, azelőtt meg 13 évesen, de nem szoktam rá.. :-)

Előzmény: BmS1 (155747)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155748

Mester,

 

Jöttök errefelé a nyáron? :)

Előzmény: BmS1 (155747)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155747

A már átdolgozott Lotus Esprit Turbo S4.

 

Nyertél egy reggeli kávét, a jobbikból :-)

Előzmény: KawaBazsy (155745)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155746

Voltam Alsóörsön a Sharannal, haladósan mentem, így evett 5.5-öt. Nagyobb nyomatékkal.. S utána nagyon kényelmesen tudtam benne aludni. :-))

Előzmény: BmS1 (155741)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155745

Lotus Esprit

Előzmény: BmS1 (155744)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155744

Jó urak, mi ez?

Könnyítésképp: eredetileg Giugiaro formaterv.

 

anonym19 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 155743

Szüleimnek volt egy 407, 1.6 hdi-vel. Nah az tényleg takarékos volt. Most egy 307sw-t hajtanak, szintén 1.6 hdi-vel.

Előzmény: anonym19 (155742)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 155742

Semmivel, sőt megmerem kockáztatni hogy még többet is kajálna.

 

Előzmény: BmS1 (155741)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155741

Ja. 8,5 liter, múlt szombati M7, néha 140, néha 70 a bedugult forgalomban, átlag 110 km/h. Automata váltóval.

Manuális váltóval ez úgy 7,8 liter körül lenne. Akkor hogy is van ez, egy turbós "downsizing" motor mennyivel lenne takarékosabb, ekkora tömegű kocsit aut. váltóval ilyen körülmények között mozgatva??

 

 

üdv

Előzmény: anonym19 (155740)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155740

8-10 literre gondolnék.

 

Volt rover 75 v6-om az sem kért többet. :)

Előzmény: BmS1 (155739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!