Keresés

Részletes keresés

mzdude Creative Commons License 2018.09.16 0 0 41101

Helyzet az M7-esen, Siófok térségében:

- 90-es kilométernél pár száz méteren aszfaltoznak a külső sávban. Hétköznap a dugó nem jellemző, csúcsban viszont akár 1 órás tötymörgésre kell számítani.

- Utána 3 felüljáró következik, mindegyiknél terelővonalak és 60-as tábla (eszem megáll, miért nem 20-as?), munkavégzésnek semmi nyoma. Roppant praktikusan lehet így nagy sebességkülönbségeket előidézni a szabályos és a szabálytalan közlekedő között, megágyazva a halálos baleseteknek, illetve pénzszerzési lehetőséget teremteni a rendőrségnek.

- Siófok térségében valami 6 kilométer hosszan folyik a munka, aszfalt felmarva, egyes helyeken már az újat terítik, ránézésre elfogadható tempóban.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.15 0 1 41100

Addig még sok idő fog eltelni.

 

Nem lepne meg, ha 8-10 balatoni szezon lemenne addig, minden egyes jóidővel megáldott péntek délután szopatva a közlekedőket.

 

Azt gondolom, hogy egy ilyen, alapvetően forgalomtechnikai beavatkozás, minimális útépítéssel bele kell férjen a keretbe - pl. az M1 háromsávosítása projektbe.

Előzmény: mash.69 (41098)
adiaboli Creative Commons License 2018.09.15 0 0 41099

"Türelem rózsát terem." A rózsa neve pedig: "Nem fog segíteni" (de akkor már minek is...).*

 

* - Orvosok egymás között: "Mi a különbség a belgyógyász, a sebész és a kórboncnok között? A belgyógyász mindenhez ért, de semmit sem csinál. A sebész semmihez sem ért, de mindent csinál. A kórboncnok mindenhez ért és mindent csinál, de akkor már minek."

Előzmény: mash.69 (41098)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.15 0 0 41098

Ezen majd nem fog segíteni az M0 körgyűrű északi bezárása?

Előzmény: Ashi Valkoinen (41094)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.15 0 1 41097

"Hamarabb szétválasztani eszméletlen költségekkel lehetne, tekintve a terület beépítettségét. "

 

" majd a bevásárlóközpontoknál a negyedik, legszélső sávot nem megszüntetni, hanem elvezetni egészen az elágazásig. "

 

Én is pont erre gondoltam, viszont az M1-M7 szétválasztás alatt azt értettem, hogy ha már az elágazásig megvan a 2+2 sáv kifelé, akkor az elágazástól visszafelé lehetne szalagkorláttal, előtte záróvonallal, és figyelemfelhívó táblázással megcsinálni az elválasztás, és nem nyomvonaláthelyezésben gondolkodtam. A bevásárlóközponttól az elágazásig a 4. sávnak rendelkezésre áll a hely.

 

Előzmény: Fradista Utazó (41096)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.15 0 3 41096

Hamarabb szétválasztani eszméletlen költségekkel lehetne, tekintve a terület beépítettségét. 

Ellenben a forgalmi sávok kiosztását a kifelé vezető oldalon is már régen meg kellett volna oldani úgy, ahogy befelé már jópár éve van. Nevezetesen az egérúti felhajtót tovább vezetni egészen Budaörsig (így ezen a részen végig négy sáv vezetne kifelé), majd a bevásárlóközpontoknál a negyedik, legszélső sávot nem megszüntetni, hanem elvezetni egészen az elágazásig. Így ott négy sáv lenne a mostani három helyett, ebből a két jobb oldali az M1, a két bal oldali az M7 felé vezetne, a mostani helyzet, hogy a középsőből mindkét irányba lehet menni, megszűnne. Ez már nagyon sokat dobna a helyzeten, és minimális építést igényelne. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (41094)
van_Persil Creative Commons License 2018.09.15 0 1 41095

Ott én abban látom a fö problémát, hogy háromsávos a -szerintem- szükséges négy helyett, így aki Györ felé igyekezne, azt a Balaton felé tötyörgök feltartják, mivel Gazdagrétnél beáll kb. mindenki a középsö sávba (ugyanez van az M3 bevezetön a városhatár felöl a belváros felé).

Előzmény: Ashi Valkoinen (41094)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.15 0 1 41094

Mit gondoltok, nem lehetne az M1-M7 kifele irányt hamarabb szétválasztani egymástól, illetve  bevásárlóközpontok felőli felhajtó vonalát bevonni az M1 külső sávnak?

 

Elég szar, hogy az M7-es torlódása a másik pálya kivezetőjét is visszatorlasztja...

adiaboli Creative Commons License 2018.09.15 0 0 41093

Hát igen, ezért az adatért sem egy "állami vezetőnek", sem egy "újságírónak" nem kell túl messzire mennie.

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Autobahnen_und_Schnellstra%C3%9Fen_in_%C3%96sterreich

 

Előzmény: Jared- (41072)
dimelo Creative Commons License 2018.09.14 0 0 41092

Köszi!  Akkor jó nyomon vagyok:)))

 

Az építőipari vállalkozások július végi szerződésállományának volumene 62 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Az épületek építésére kötött szerződések volumene 5, az egyéb építményeké 82 százalékkal nagyobb volt, mint egy évvel azelőtt.

 

De ettől még homályos a nemzetközi volumen csökkenése.

Előzmény: trizs77 (41091)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 41091
Előzmény: dimelo (41090)
dimelo Creative Commons License 2018.09.14 0 0 41090

Van valaki, aki biztos infóval rendelkezik?

 

https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/sza/sza1806.pdf

 

2018. II. negyedévben a közúti áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye megközelítette a 9,7 milliárdot, volumenét tekintve
53,3 millió tonna árut szállítottak a vállalkozások, utóbbi 10%-kal haladta meg a 2017. II. negyedévit.

Az átlagos szállítási távolság 14%-kal (30 kilométerrel), 182 kilométerre csökkent az előző év hasonló időszakához viszonyítva,

az üresen megtett utak aránya pedig 1,1 százalékponttal emelkedett (19%).

A belföldi forgalomban 15%-kal több árut mozgattak, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 6,7%-kal növekedett,
a nemzetközi forgalomban ugyanezen mutatók 9,1 és 11%-kal csökkentek.

 

A számok belföldön valamiféle logisztikai bravúrról szólnak (kivéve üres), vagy csak annyi, hogy 2017-ben még alibiztek az autópályaépítők,

18-ban pedig már fullra pörögtek a rövidtávú építőanyag fuvarok?

Nagyobb tömeg - rövidebb távon...

 

De mi a magyarázata a nemzetközi visszaesésnek?

(Hacsak nem a 2017-es adat volt túlzó...)

 

Mr Reacher Creative Commons License 2018.09.14 0 0 41089
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.13 -1 0 41088

Nnnnna ez ám a korrupció.

A fidesz még mindig csak második tud lenni. 

Előzmény: Mash_bakter (41068)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41087
Előzmény: radio100jozsi (40991)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41086

anno pont itt lettem felhomályosítva, hogy a natura2000 mindenek felett...

és ezért is ilyen girbe gurba a nyomvonal

 

Előzmény: trizs77 (41085)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.13 -2 0 41085

 

 

 Az új út nyomvonalához képest, az ökörhugyozás maga a lénia.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (41084)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.09.13 0 1 41084

Nagyon zsír... erre mondtam nemrég, hogy az építőnek kellene ilyet csinálni havonta...

 

NIF-es videó az M85-ről

https://youtu.be/nBw1-yxzSHQ

Előzmény: rm40 (41083)
rm40 Creative Commons License 2018.09.13 0 1 41083
Mash_bakter Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41082

A hírben nem volt benne, hogy hány km "falusi" út van???

23 ezer? 30 ezer?

olyan 1000km lehet felújítani abból a 80-90 milliárdból...

Csepp a tengerbe, de legalább elindul valami...

 

mondjuk amikor megy fel az ember a Kékesre és az útnak nincs széle, mert elmosta az eső....

akkor nem csak a falusi utakkal van igen nagy gond, hanem kétszámjegyű utakkkal

 

Ellenben voltunk a Börzsönyben, Dömsöd felöl mentünk Márianosztra felé, hát az utak felemásak voltak.

Azok az útak, amik az erdőben vittek azok igen jó állapotban voltak, de ami falun átvivő utakat illeti

na az igen botrányos állapotban voltak...

Előzmény: Fradista Utazó (41081)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41081

Falusi útalap létrehozásáról döntött a kormány, az intézkedés célja, hogy az alsóbbrendű utak minősége is javuljon a jövőben - mondta Gulyás.

Az általános költségvetési tartalékból 150 milliárd forintot különítenének el a Magyar falu programra, amelyből mintegy 50 milliárdot fordítanának alsóbbrendű utakra. Emellett az autópálya-matricák árából, illetve annak emeléséből 35-36 milliárd forint bevétellel számolnak, így összesen 80-90 milliárd áll majd rendelkezésre erre a célra.

. kata31 Creative Commons License 2018.09.13 -1 0 41080

Hogyan tiltanák ki a 10-esről aPilisvörösvári Dachser kamionjait és hova lenne az a rengeteg 11-esen A Megyeri híd felől érkező kamion,ami az ürömikörforgalomban a déli órákban percenként 20db felett van és Zsámbék feléegy az autópályákra?..és mitőllennekészaz északi M§,ha a májusi pályázatban a megévő északi szakasz terveinek felülvizsgállata is benne van??..csak tolják anyugati hírével eltakarva az egészet!

Előzmény: asdíyxc (41071)
. kata31 Creative Commons License 2018.09.13 -1 1 41079

A káosz ott mármindennapos. 10-es útnak hívják! Az a tranzit ma is ott van..Jön a Megyeri híd felől,dübörög az ürömi körforgalomnál,tapossa a békákat a Garancsi tónál és repedeznek tőle Zsámbék házai! Sok a sötétzöld ember,aki nem érti,hogy mit jelent az alagútban vezetett nyomsáv ott, ahol ma a felszínen zajlik a forgalom..A héten 4 halottat szedve a 10-esen!Perbál-Pilisvörösvár ipartelepei és a Dunakeszi logisztikai desztinációk közt is ez az útvonal. Aki nem tartja égetően szükségesnek a gyűrű mielőbbi bezárását,nem is járt erre soha,miköznem itt vannak láncban 10 ezer fő feletti települések! Jön a tranzitforgalom ma is a Megyeri híd felől,dübörög az ürömi körforgalomnál,tapossa a békákat a Garancsi tónál és repedeznek tőle Zsámbék házai! Sok a sötétzöld ember,aki nem érti,hogy mit jelent az alagútban vezetett nyomsáv ott, ahol ma a felszínen zajlik a forgalom..Ma 4 halottat szedve a 10-esen! Pilisvörösvárról Érdre kellett menni sokáig a gázsszolgáltatóhoz..be a fővárosba és aztán délen ki..Naponta negyedmilliós forgalom zúdúl a városra a 10-esen és a 11-esen akinek kell ez a merőleges elkerülési lehetőség,mint a városnak is,hogy ne bent kelljen az északi és déli aglomerációk közt a dugót növelni! Tessék ide jönni az ürömi körforgalomban egszemlélni mennyi kamin halad el egy nap alat,aztán Zsámbékon,amerre elérik az autópályákat,ne belvároi irodákban elmélkedjünk ismeretlen dolgokat egy ismeretlen régióban!

Előzmény: adiaboli (41060)
dimelo Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41078

Nem lehet egyforma megítélése, minthogy nem is azonos a geopozíció sem.

Az AUDI óvatos volt, az a 40 km az oszták határig kellő biztonságot ad(ott)...

 

A Merci már lehetett bátrabb, közben Románia és Bulgária is EU tag lett,

az autópályák éppen a határig értek.

 

Ebből a szempontból a BMW mutat be bravúrt, tenyérnyi védőhálóval...

 

Csak láthatnánk egyszer a kormánnyal kötött szerződést, apróbetűstől...

Előzmény: van_Persil (41074)
adiaboli Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41077

Még néhány szó a PPP-ről is.

M5: 2004-ben PPP-be vonták a már (teljes szélességben) meglévő Budapest- Kiskunfélegyháza/D szakaszt. Onnan a további szakasz is PPP-ben épült meg, két lépésben, végig a szerbiai határig.

M6: Az M0 - Érdi-tető, valamint a Dunaújváros és a jelenlegi végpont (M60) közötti szakaszok épültek PPP-ben.

M60: PPP-ben épült a 2010 tavaszán átadott 30 km-es szakasz. (Ezt 2015-ben nem egészen 2 km-rel fejelték meg, aminek a fele félautópálya.)

 

 

Előzmény: Mash_bakter (41064)
adiaboli Creative Commons License 2018.09.13 0 0 41076

Kormányok és autópályák, 1990-2014

 

1991                  349 km[1]                  36 km[2]

1995                  385 km                     178 km                                                          

1999                  563 km                       95 km                                                             

2003                  658 km                     370 km            (ebből:   60 km PPP)                        

2007                1028 km                     298 km            (ebből: 154 km PPP)                        

2011                1326 km                     119 km

2015                1445 km

(A mindenkori választás utáni másfél év átadásai az előző ciklushoz számolva.)


[1] – autópálya-összhálózat a tárgyév végén

[2] – a tárgyév és a következő jelölt tárgyév végei között átadott autópálya-hossz, ideértve a fél-autópályát is, viszont nem számolva a félpálya teljessé bővítését

Előzmény: van_Persil (41065)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.09.12 0 1 41075

hogy jön ide az M1, ahol az Audi gyár van???

M6 és M5 PPP-ről volt szó..

 

Az ügylet részeként az AKA megkapta a Kiskunfélegyházaés az országhatár közötti autópálya-szakasz megvalósításának lehetőségét.[1] Ettől az időponttól kezdve a társaság az államtól kapott rendelkezésre állási díj fejében az M5-ösön is bevezette az országos matricás rendszert. Az állami résztulajdonba került vállalat még abban az évben megkezdte az út továbbépítését egy európai bankcsoporttól felvett 750 millió eurós összegből. 

 

az M5 Meg volt már Kecskemétig, ahova a Merci költözött be..

 

Tehát miről is beszélsz tulajdonképpen? Milyen államcsödről?

Amit azok idéztek elő, akik ilyen jó szerződéseket kötöttek annak idején a haverokkal? 

Most vagy te kevered a szezont a fazonnal vagy én (volt már ilyen).

 

 

 

Előzmény: van_Persil (41074)
van_Persil Creative Commons License 2018.09.12 -2 1 41074

Ha nem lenne M1 és M5, akkor nem lenne se Audi, se Mercedes-gyár, e kettö nélkül meg már rég államcsöd lett volna.

Előzmény: Mash_bakter (41068)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 41073

Valahogyan ez az "R" betű kezd kikopni a nyilatkozatokból, és ez jól van így!

Előzmény: asdíyxc (41071)
Jared- Creative Commons License 2018.09.12 0 0 41072

Nem lesz tobb gyorsforgalmi utunk 2022-re Ausztrianal. Szereny szamitasaim szerint kb. 250 kilometerrel lesz hosszabb az osztrak halozat.

 

Csak a tenyek kedveert. 

Előzmény: Mash_bakter (41064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!