Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 3 napja 0 2 39794

Ez az útszakasz 2*2 sávos, de jó ideje félpályás lezárás van, és csak az egyik oldalon megy a forgalom a felújítás miatt.

Előzmény: Pompiere (39792)
GOLAZ111 Creative Commons License 3 napja 0 0 39793

Hát itt lehetett volna bármilyen út, abszolút nem értem, hogy ez hogyan jött össze.

Előzmény: dimelo (39787)
Pompiere Creative Commons License 3 napja -1 0 39792

Ha jól látom akkor ez az útszakasz 2x2-es. Lehet, hogy itt is valami olyan történt mint az M43-on 2011. októberében?!

Előzmény: dimelo (39787)
puntooo Creative Commons License 3 napja 0 0 39791

Hibást mindig lehet találni. De valami oka csak van annak, hogy bizonyos útszakaszon olyan sokan hibáznak... De ez csak a véletlen műve, más (t.i. az út tervezőjének/építőjének/fenntartójának) a hibája/mulasztása kizárható....

-Én az általam gyakran használt utak személyesen megtapasztalt balesetveszélyes szakaszairól/pontjairól küldtem egy levelet a Közútkezelőnek. Válaszoltak, azonban minden pontra csak az volt a válasz, hogy a szabványoknak megfelel, ezért az autósok a hibásak...  

Előzmény: mash.69 (39790)
mash.69 Creative Commons License 3 napja 0 0 39790

hát általában egy ilyen balesetben az egyik sofőr minimum ludas szokott lenni

Előzmény: dimelo (39789)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 39789

Még nem tudhatóak a részletek, de máris az áldozatokat hibáztatod?

 

Csak 1+1 sofőr van, a többi áldozat...

Előzmény: Mr Reacher (39788)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 39788

Szerintem a résztvevők voltak a hibásak.

Előzmény: dimelo (39787)
dimelo Creative Commons License 3 napja -1 0 39787
gw Creative Commons License 3 napja 0 0 39786

Nem a belső sávba kanyarodsz ki, hanem átvágsz a két haladó sávon és a szélső gyorsítósávba érkezel. 

A visszafordítóknál mindig 110-es korlátozás van, sima főúton meg általában 70-es.

Előzmény: troglodita (39782)
kamant Creative Commons License 3 napja 0 0 39785
Előzmény: -Smiley- (39783)
GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 39784

Ott azért igényesebben megoldották elszigetelve a forgalomtól. Hasonló lehetne Érden is az M7 - en.

Előzmény: -Smiley- (39783)
-Smiley- Creative Commons License 4 napja 0 0 39783

Valami ilyesmi van Fehérvár - Várpalota között, de ott még aluljáró is dukál a 2*2 sávos úthoz meg a buszmegállóhoz :)

Előzmény: eMPet (39777)
troglodita Creative Commons License 4 napja 0 0 39782

Hát eléggé érdekes, bár gyér forgalomnál biztosan működik ez, főleg, ha tudsz róla és számítasz is rá. Mondjuk nem tudom, hogy az ember ott álldogálva a két útpálya között mikor veheti a bátorságot hozzá, hogy kikanyarodjon a belső sávba... Harminccal kanyarodva azért csak kell egy kis idő, amíg 130-ra felgyorsulsz...

Előzmény: Ashi Valkoinen (39781)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 4 napja 0 1 39781

Kesz eletveszely, semmilyen fizikai akadaly nem gatolja, hogy egy idiora, magat elfekezo jomadar, vagy mas okbol (akar onhibajan kivul) a jarmuve feletti uralmat elveszito egyen ne merolegesen vagodjon be a 110/130 kmph-val halado forgalomba.

 

Nekem szimpatikusabb a hazai kialakitas, akkor is, ha tobbe kerult.

Előzmény: alvarez (39775)
Mr Reacher Creative Commons License 4 napja 0 0 39780

Tallinban mostanság nem igazán sötét az éjjel.

 

https://www.timeanddate.com/sun/estonia/tallinn

Előzmény: gw (39779)
gw Creative Commons License 4 napja 0 0 39779

Észt hatékonyság: Tallinban a finn zászló (középső) csúcsánál lévő sávot pont onnantól a kereszteződésig felújították éppen. Este 8-kor kitáblázták a lezárást, fél 9-kor elkezdték felmarni az aszfaltot, éjszaka 11-kor elkezdték aszfaltozni, reggelre már nyoma sem volt a terelésnek.

 

Tallinn Toompuiestee

gw Creative Commons License 4 napja 0 0 39778

Az egész Baltikumban így oldják meg gazdaságosan a csomópontokat, nem mindenhol fárasztják magukat külön szintű csomópontokkal, főleg a kisebb forgalmú csomópontok ilyenek. Az A1-es pár éve még rosszabb volt, Vilnius és Kaunas között tele volt zebrákkal is, ezeket szerencsére már felszámolták. Az A2-en vannak dinamikus jelzőtáblák, ha éppen nincs senki a visszafordítóban, akkor 130-at engedélyez, egyébként 110-et.

Az A5-öt szerencsére már nekiláttak kibővíteni Kaunas és Marijampolé között (ott fordul ki a kalinyingrádi forgalom), még 2-3 év és ott is gondtalan lesz a suhanás. De addig sincs nagy gond, nem nagyon tartják már a korlátozást ott sem az útépítés mellett. Bezzeg amikor először arra jártam még 50 volt az 50... Lettország még tartja magát, de az észtek sem ragaszkodnak már a korlátozásokhoz sajnos.

Én tegnap jöttem le Kaunasból, észak felé még dübörögtek a kamionok, de szerencsére délre már nyugiban lehetett gurulni.

 

Előzmény: alvarez (39775)
eMPet Creative Commons License 4 napja 0 0 39777

Ajánlom még az "autópályán buszmegálló a tanyához" kezdetű nótát is. 

A harmadik után átverekedtem magam a busz hátuljába, hogy megörökítsem. :-)

 

 

 

 

Előzmény: alvarez (39775)
adiaboli Creative Commons License 5 napja 0 0 39776

Miért, Egyiptomban is hasonlóan oldják meg:) Egyébiránt egy ilyen pazar megoldással ki lehetne váltani pl. a "21" körforgóit is...

Előzmény: alvarez (39775)
alvarez Creative Commons License 5 napja 0 0 39775

Az elmúlt héten Litvániában jártam autóval, és eléggé érdekes megoldásokkal találkoztam.

Autópálya-felhajtó gazdaságosan:

https://www.google.com/maps/@55.4998672,24.6187513,3a,75y,321.71h,90.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9jlFV3Dyx3c87_SL0FGAJg!2e0!7i13312!8i6656

Itt éppen 110-es sebességkorlátozással, de volt hasonló 130-as sebességkorlát mellett is, csak utólag most nem találom.

Igaz, hogy péntek délután is nagyjából akkora volt a forgalom, mint az utcaképen látható. Ellentétben az egyetlen EU-n belül haladó tranzitúttal, ami a balti államokat az EU többi részével összeköti:

https://www.google.com/maps/@54.4049002,23.2081704,3a,75y,142.83h,93.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sr7ItWa-pxAiaD2ERF5iQXQ!2e0!7i13312!8i6656

Sima 2x2 sávos főúton hasonló kereszteződés:

https://www.google.com/maps/@55.8313433,21.1235852,3a,75y,6.21h,92.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQCUF8zx34pULK61fzgFEMg!2e0!7i13312!8i6656

dimelo Creative Commons License 5 napja -1 0 39774

Ismerik a Gotthard kapacitását, semmi meglepő nincs benne.

Mehetnének vonattal is:)))   Ja, a "kényelem" átka...

Előzmény: adiaboli (39773)
adiaboli Creative Commons License 6 napja 0 0 39773

Jövőre sem fognak korábban elindulni, de azért mindenki meglódul az ut'só pillanatban. Ugyanaz lesz, mint most.

Ha itt, Középen, Keleten (és valamelyest Délen is) külterjesek vagyunk, akkor ők amott, belterjesek. Lehet választani.

Mindenkinek váljék egészségére!

Előzmény: dimelo (39772)
dimelo Creative Commons License 6 napja -1 1 39772

Boldog Pünkösdöt kívánunk az olaszoknak-németeknek-svájciaknak.

 

És hogy ilyenkor induljanak el 2 nappal korábban.

Előzmény: Fradista Utazó (39771)
Fradista Utazó Creative Commons License 6 napja 0 0 39771

Tegnap Svájcban a Gotthard-alagútnál óriási torlódás alakult ki. A legrosszabb időpontban 28 km hosszú volt a sor, ekkor 6 óra alatt lehetett eljutni az alagútig, de 4 órát meghaladó volt a várakozás hajnaltól délutánig. Még tegnap este is több, mint egy órát kellett sorbaállni az alagút előtt. 

Most, vasárnap délelőtt, 5 kilométer és egy fél óra. 

dimelo Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39770

Amit megmutattál, az az oldalsó: tematikák fülről választható.

 

Az utinfo a felső lécről nyílik és a kattintásinfóval lesz látható.

 

Legalábbis nálam most is működik.

Előzmény: M tiszteletes (39768)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39769

Kecskemét is szépen fejlődik....

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/05/a-duna-aszfalt-negysavositja-az-54-es-foutat-kecskemetnel

 

Tényleg az M44-esről van hír, hogy hogyan is lesz megépítve Kecskemét környékén?

Előzmény: M tiszteletes (39768)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39768

Nekem a múltkor még sikerült adatokat csiholni belőle, de most nem :(

Most csak színek vannak a 2016os adatokhoz rendelve

 

 

Előzmény: dimelo (39764)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39767

OK, világos, köszönöm.

Előzmény: dimelo (39766)
dimelo Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39766

Ne értsük félre:

Van a Kira térkép és van felül az Utinfo fül, annak legalsó gombja a kattintásinfo

 

Onnan már csak szűrés kérdése, hogy mire vagy kíváncsi

Ezzel együtt is kell hozzá az OKA táblázat, mert a mérőhely km-szelvényét csak így lehet pontosan azonosítani a térképen.

 

Mint írtam: ez "nyomozói" munka...

Előzmény: Fradista Utazó (39765)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39765

Az oldalt meg tudom nyitni, és láto kegy térképet. Ez nem probléma. Rendszeresen használom.

A térkép Openstreetmap-alapú, de még rátették szépen a km-szelvényeket. De te mintha azt írtad volna, hogy be vannak jelölve a mérési pontok is, én azokat nem találom. Km-szelvény alapján persze ki tudom keresni.

Előzmény: dimelo (39764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!