Keresés

Részletes keresés

pentium10 Creative Commons License 2 napja 0 0 42618

milyen gyorsforgalmi atadasok varhatok iden?

Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 2 42617

Nyugello gyerekek.

Nem lehetne ezt a 4-es út témát jegelni, nem szóba hozni?

 

Azt hiszem abban 100%-ban egyetértünk, hogy kellene az M4 Pest és a Határ között.

Remélhetőleg a Tisza híd pályázata érvényes lesz, a 120 nap előbb utóbb letelik

és elindul a Szolnok északi elkerülője a híddal együtt...

dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 42616

Jószándékúnak nem nevezhető félmondatod totálisan mellészállt...

Ha van benned igény a valóság elemzésére és értelmezésére, akkor el sem küldted volna.

 

A témához:

 

Wikipédia szerint Karcag

Teljes népesség 19 732(2018. jan. 1.)

 

tehát 7 év alatt újabb 1300 fős fogyás...

 

Továbbra is törekszem a pontos adatok közlésére.

Előzmény: netuddkivogymuk (42614)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 42615

Mintha elgurult volna a gyógyszered...

 

A 4. út forgalma a demográfiai helyzet ellenére növekszik.

 

A népesedés-probléma általános, ezért nem lehet komolyan venni a commentjeidet.

Előzmény: adiaboli (42613)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2 napja 0 1 42614

"sose volt 30 ezer"

 

Dimelot az ilyen csekélységek nem zavarják. 

Előzmény: Mash_bakter (42611)
adiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 42613

mi lesz ezután, ha a családok is utána költöznek a kivándorlóknak?

Akkor legalább véglegesen megszűnik az M4 indokoltsága, és a téma lekerülhet a napirendről.

Amúgy feladom.

Előzmény: dimelo (42612)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 42612

Bocs, Karcagot fejből írtam, KSH szerint 25 ezer-ről  csökkent 21-re:

 

                 1870     1880    1890   1900    1910    1920    1930     1941     1949    1960         1970     1980    1990    2001    2011

 

  Karcag  14 486 15 825 18 197 20 896 22 996 22 569 24 248 25 422 24 938 25 223     24 169  24 168 23 200 22 549 21 052

 

utolsó 10 évben -1500 fő

 

mi lesz ezután, ha a családok is utána költöznek a kivándorlóknak?

Előzmény: Mash_bakter (42611)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 42611

ez a népesség csökkenés itt kicsit off, de most volt egy cikk róla:

 

https://index.hu/gazdasag/2019/01/09/207_ezer_magyar_nemetorszagban/

 

Az viszont a hivatalos adatokból is kiderül, hogy nincs megállás a németországi magyarok számának növekedésében. 2017-ben 15 ezerrel nőtt a számuk, ami azért messze van a 2013-as csúcstól, a 28 ezertől, de 576 fővel több, mint ahányan 2016-ban költöztek ki. 

 

Most ezzel nem azt mondom, hogy Karcagról mindenki Németországba költözött...

De hogy nem Debrecenbe az is biztos, mert 2002 óta 200 ezer a lakossága

http://nepesseg.com/hajdu-bihar/

 

De most megnéztem Karcagot is:

http://nepesseg.com/jasz-nagykun-szolnok/karcag

sose volt 30 ezer, 22500 volt a 90-es évekbe, a háború előtt 25 ezer volt a csúcs

 

 

 

Előzmény: dimelo (42609)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 42610

Akarattyánál kezdődik, ami visszahat Siófokig...  :)

de ha nincs dugó Akarattyánál, mert ellehet sunnyogni az M8 felé,

akkor Siófoknál se fog bedugulni...

de ha mindenki egyszerre indul haza, akkor 4 sáv is kevés az biztos...

de ezt is megállapítottuk itt már párszor, 100%-os megoldás nincs

de egy M8 jó menekülő út

Előzmény: mzdude (42608)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 42609

Szegeden 15 éve konszenzus született Hódmezőlázárhely és Makó, meg a román tranzit miatt.

Ehhez képest Salgótarján kiesik a tranzitvonalból, és nem volt lobby-társa.

 

Veszprém most inkább foglalkozik egy újabb viadukttal a belterületen, mint az elkerülővel, amely körbeér, tehát választható észak vagy dél.

Ehhez képest Karcag elit-je magának játszott... Lobby-társ egy sem...

 

Pedig ha valahol, akkor a 4. úton durva a román tranzit.

Viszont Karcag már a 60-as években kapott elkerülőt, azóta zárványként létezik.

Ezalatt 30 ezerről 20 ezerre csökkent a lakossága, de ez sem probléma...az elitnek.

 

 

Szerintem, azonos nagyságrendeket lehet hasonlítani, jelen példáidban egyik sem hasonlít a másikra...

Előzmény: adiaboli (42604)
mzdude Creative Commons License 2 napja 0 0 42608

Nem elég, a nagy dugók Siófok térségében kezdődnek, és tartanak egészen Fehérvárig.

Előzmény: Mash_bakter (42597)
hegyaljai3 Creative Commons License 3 napja 0 2 42607

A nemzetközi tranzit, az M1 tehermentesítése szempontjából az M81 lenne fontos. Ennek keletről lenne célszerű Sz.fehérvár mellett az M7-hez csatlakoznia, hiszen nyugatról már ott van a 2x2 sávos szakasza a 8-as útnak. A Veszprém és Sz.fehérvár körül már ma, a helyi ipari teher munkába járási és turista forgalom miatt szükség lenne a szintbeli kereszteződések nélküli elkerülőkre. Az M8 nemzetközi tranzitja az Akarattya D.újváros irány esetén találja meg a legrövidebb változatot. Az M62 persze még az OTRT-ben sem szerepel, de az elkerülők fontosak lehetnek már holnap.

Előzmény: troglodita (42606)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 2 42606

Na de a Szfvár-Dunaújvárost sem kéne igazán erőltetni, amíg az M1 felé nincs normális átmenet...

Amúgy nézegettem most az M8 lehetséges nyomvonalát és a különböző rajzokon is tetten érhető a nagy tanácstalanság, vagy a 81-es felé kanyarítják egy kicsit, vagy inkább délnek, de mintha nem igazán lenne konszenzus, hogy merre is vezessen. Távlatilag igen, persze, fontos lenne a tranzit-alternatíva, de a közeljövőben az M7 tehermenetesítése is fontos. Persze igazán jó egy különálló M8 és egy különálló M62-81 lenne, de az nagy kérdés, hogy mikor lesz olyan. Bár valószínűleg a 62-es jó elkerülőzése a végső érv arra, hogy a 710-ben "végződjön" az M8.

Előzmény: adiaboli (42603)
adiaboli Creative Commons License 3 napja 0 0 42605

Bocs, valamiről biztos lemaradtam, mert a felvezető tagmondatot (Schengennel) nem értem;(

Előzmény: van_Persil (42602)
adiaboli Creative Commons License 3 napja 0 0 42604

De ez itt most nagyon általánosítóan "szinezett".

Dettó:)))

Nem azonos időszakokról és projektekről írsz, hogy véleményedet igazolni próbáld.

Közelebbről?

Amúgy nyilván nem kell ugyanazokat kedvelnünk, sőt még az is rendjén való, hogy valaki egyáltalán senkit nem kedvel, csak éppen elismeri az érdemeit, ha időnként netán akadnak. Akad itt nem kevés ilyen fórumozó, de a példálózó felsorolástól az érdekükben eltekintenék... ON

Előzmény: dimelo (42599)
adiaboli Creative Commons License 3 napja 0 0 42603

Az idei évben pl. május 31. és szeptember 1. között összesen 28 péntek és vasárnap van. Végtére erre a 28 napra is fel lehet egy M8-at húzni Dunaújváros és a "710" között, csak szerintem jelenleg nem prioritás, mert addig azért lenne még pár száz km-nyi akutabb tennivaló.

Az M7 mindkét irányú 2*3 sávosítása egészen a "710"-ig be van lengetve. A főváros környéki dugót pedig érezhetően lehetne mérsékelni egy, a Tárnoki pihenőhely és az Érdi tető közötti M7-M6 átkötéssel is. Teljes felszámolásról nyilván kár álmodozni.

Előzmény: Mash_bakter (42597)
van_Persil Creative Commons License 3 napja 0 0 42602

Annyit kiegészítésnek, hogy amint "Schengen" újra életbe lép, azaz májustól az összes átkelö újra jáható lesz (járhatónak KELL lennie) gépjármüvel is.

Két további átkelö ügyében államszerzödési szinten kell rögzíteni a megállapodást, nem tartományi megállapodási szinten.

https://tvthek.orf.at/profile/Burgenland-heute/70021/Burgenland-heute/14001089/Einigung-bei-Grenzuebergaengen/14428449

Előzmény: trizs77 (42601)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 42601

 

 

egy kivételével megegyezett Burgenland és Magyarország a tartomány által korábban lezárt átkelők sorsáról.

 

Sopronnyék/Neckenmarkt és Harka között egyelőre marad a korlátozás.

 

A decemberben létrejött egyezség értelmében négy helyen ismét átjárhatnak a személyautók a korábban lezárt határátkelőn:

  • Sopronkeresztúr/Deutschkreutz - Harka,
  • Sopronkeresztúr/Deutschkreutz - Nagycenk,
  • Miklóshalma/Nickelsdorf - Rajka,
  • Pinkakertes/Gaas - Szentpéterfa.

Egy ötödik ponton, Farkasdifalva/Neumarkt a.d. Raab és Alsószölnök között pedig megteremtik a lehetőségét a személyautók közlekedésének.

 

Harka és Sopronnyék/Neckenmarkt esetében egyelőre nem sikerült megegyezni, így ez az átkelő továbbra sem járható autóval.

Magyarország fenntartja igényét a Harka mellett található, és korábban jelentős forgalmat bonyolító határátkelő újbóli megnyitására, a többi, eddig vitás esetben pedig a magyar kormány elfogadta Burgenland álláspontját - írja az orf.at

dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 42600

A 710. út előtti időkről írtam. (Ja és az útvonaltervezők sem voltak még sehol)

90-es évek, majd 2008-ig. Sehol sem járt még az M7, amikor már 2x2 sávos volt a 8. út Veszprém Várpalota között.

8. úton Székesfehérváron át 3,3 km-rel rövidebb, de 5 perccel több Csopak-ig.

 

Másrészt most is létezik a rémlátomásos nyári vasárnap délutáni-esti csúcsban bedugult M7.

 

Olyan szubjektív az emberfia, hogy egyéni érdekét általános problémaként képes továbbítani, ha ismeri a megfelelő címet...

Előzmény: Mash_bakter (42595)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 42599

Általában kommentjeiddel nagyjából egyet tudtam érteni.

De ez itt most nagyon általánosítóan "szinezett".

Nem azonos időszakokról és projektekről írsz, hogy véleményedet igazolni próbáld.

 

OFF

 

A lobbizás 2010-ig (11-ig) elfogadott tevékenység volt. Azóta ez (is) másként van.

Nem a lobbizás szűnt meg, "csak" a potenciális kört "szabályozták", vagyis szűkítették.

A negatív lobby (projektek megfúrása) folyamatosan létezik, nem kerül pénzbe - felkiáltással. Ez az "udvari" ármánykodás aljasabbik módja...

 

Utolsó mondatodat őszintén megindokolni - nem lenne egyszerű...

 

1. Ha nem vagy bejáratos ezekben a körökben, akkor nagyon naiv feltételezés és kijelentés.

2. Ha járatos vagy, akkor alkalmazod a tipikus terelés taktikáját - nincs itt semmi látnivaló: tagadjuk le.

 

De attól még létezik...."oszt jónapot".

 

ON

 

A komáromi hídhoz egy idézet odaátról:

Új híd: üröm az örömben

Az elmúlt években gyakran fogalmazódott meg a kritika, hogy Észak-Komárom annak idején miért bólintott rá arra, hogy az új Duna-híd a város nyugati részén épüljön fel. Ez Dél-Komárom számára előnyös, elsősorban az ipari park miatt, másodsorban városrendezési okok miatt. Észak-Komáromnak egy keleti Duna-híd kedvezőbb lett volna, hiszen ebben az esetben nem is kellene ilyen nagymértékű átmenő forgalommal szembenéznie – egyértelmű ugyanis, hogy Magyarország felől az észak-déli közlekedés lesz jelentős, nem a Pozsony felé irányuló.

Előzmény: adiaboli (42589)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 0 42598

Tavaly nyáron már ebben a jelenlegi állapotban is megtörtént, hogy Siófokról Cecén keresztül vezetett a "rövidebb" út...

Előzmény: Mash_bakter (42597)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 3 42597

már itt is felmerült - talán dimelo írta-, hogy nem 3 sáv kell a Balatontól-Pestig,

hanem kellene egy értelmes út az M6 felé, hogy a nyári nagy dugókat a gyérebb forgalmú M6-ra terelje

 

Tehát ilyen szempontól igen is jó lehet egy olyan M8 útvonal, ami Akarattya-Dunaújváros irányban épül meg...

 

Ha valaha megépül az M81, az kifogja követelni magának az M62-öt és lehet, hogy az M13-at is

Előzmény: bp01 (42593)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 42596

https://autopro.hu/elemzesek/Hogy-lesz-sztradaja-a-magyar-Suzukinak/27316/

 

A megvalósíthatósági tanulmánynak azonban ki kell térnie egy fontos kérdésre: hogyan érje el a Dunát a majdani főút úgy, hogy közel is haladjon el a Suzuki gyárához, valamint hogy ki tudjon szolgálni egy új, még csak az elképzelések között létező esztergomi Duna-hidat. Ami praktikusan a várostól jóval nyugatabbra, Esztergom-Kertvárosnál létesülne.

 

 

Úgy van/lesz tervezve az M100, hogy lesz ott majd egy híd. Sanszosan EU lóvéból, közösen a szlovákokkal

Előzmény: adiaboli (42589)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 42595

Hát mi eddig Tihanyba M0-M7-710-71-es úton mentünk.

Lehet hogy most már azt mondja a tervező, hogy a 8-ason menjünk?

Előzmény: dimelo (42587)
netuddkivogymuk Creative Commons License 3 napja 0 0 42594

Az m8 keleti szakasza rendben van. Itt a nyugati szakaszról van szó, aminek jelenleg még koncepció szinten is hiányzik az m1-be való bekötése. Ezt oldotta volna meg az olvtársunk javaslata a Dunaújváros-Szfvár Móri-árok nyomvonalon. 

Az m8 meg Szfváron kötne bele ebbe az autópályába. 

Előzmény: bp01 (42593)
bp01 Creative Commons License 4 napja 0 3 42593

 "Az M8 országközepi értelmes útvonala a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár, nem pedig az eredeti akarattyai változat."

 

Hogy mi értelmes azon sokat lehetne vitatkozni, de nincs értelme :).  Az 52-es irányából ha Székesfehérvár és a 81-es az úticél tökéletes a jelenlegi 62-es út is. De a Balaton felé inkább az M8 tervezet az "értelmes". Minek felmenni fehérvárig és tovább terhelni az M7-et?

 

Már 12 éve van egy drága és szép Pentele-hidunk de valamiért nem akaródzik "értelmet" adni a létezésének. Ránézve a gyorsforgalmi úthálózatra adja magát, hogy hiányzik egy normális kelet-nyugat irányú összekötés (M7-M6-M5- és tervezett M4 között) az ország közepén. Ehhez kell az M8 keleti és nyugati szakasza is. 

Előzmény: adiaboli (42590)
netuddkivogymuk Creative Commons License 4 napja 0 0 42592

"Az M8 országközepi értelmes útvonala a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár, nem pedig az eredeti akarattyai változat."

 

Nekem az is megfelel. Lehet, hogy ennek a feltételezésével négysávosították a Veszprém-Szfvár utat? 

De akkor mikor, és miért fordult a "szélirány" akarattya felé?

Előzmény: adiaboli (42590)
netuddkivogymuk Creative Commons License 4 napja 0 0 42591

"Egy normális csomópontú 2x2 sávos 710.(M8) fontosabb és jobb is lett volna."

 

Ebben legalább egyetértünk. 

Előzmény: dimelo (42587)
adiaboli Creative Commons License 4 napja -2 0 42590

Akárkik is fúrták meg, szerintem jól tették. Az M8 országközepi értelmes útvonala a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár, nem pedig az eredeti akarattyai változat. Az pedig csak technikai, bár nyilván nem közömbös  kérdés, hogy mindez az 52-62 felturbózásával vagy azzal párhuzamosan külön nyomon.

Előzmény: netuddkivogymuk (42585)
adiaboli Creative Commons License 4 napja -1 3 42589

A komáromi híd (már csak a város elkerülése és a teherforgalom lehetővé tétele okán is) tényleg fontos. Magánvéleményem szerint ugyan egy esztergomi még fontosabb lett volna, viszont annak (1) autópálya-hídként kell megépülnie, ráadásul (2) egy fővárosig tartó - M0-ba csatlakozó - M10-zel fűszerezve. Ebből következően, szegény ember vízzel főz alapon, a kettő közül nyilván nem az utóbbi lett a prioritás.

Ami az "elitezést" illeti: a "szegedi elit" régóta autópályával bír, a "salgótarjáni elit" pedig ebben az évben egy igen normális megközelíthetőséghez jut (amely már most is Pásztón túl jár). Ellenben, a "veszprémi elit" képtelen egy normális déli félgyűrű kiharcolására, hogy aztán a "karcagi elitnek" az M4 ügyében tanúsított cselekvésképtelenségéről már ne is szóljunk. Bár lehet, hogy ez utóbbival kifejezetten csak Téged akarnak bosszantani:(((

Egyszóval, a személyeskedésnek nem sok értelme van, mivel, hogy alapja sincs.

Előzmény: dimelo (42586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!