Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 3 106503

Sajnos sok a meglepetés, kiszakadó tőcsavar, lenyalt menet.

De tény, mostanàban kevesebb a leeső kerék.

Előzmény: torqmatic (106501)
gallo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106502

Ha az előírt nyomatékkal húznak meg egy kerékcsavart/anyát, akkor az elvileg nem lazulhat le még hajtott tengelyen sem. De lehet, hogy a gyakorlat felülírta az elméletet. 

Előzmény: torqmatic (106501)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106501

Vagy... Spórolnak. Nyilván az lenne a biztos, ha mindegyik csavaron lenne (és néznék is az előírásoknak megfelelően, mert ha leszarják, akkor édes mindegy, hogy van-e. Mondjuk az utóbbi időben nem hallottam ilyen balesetről a BKV-nál)

Előzmény: gallo (106500)
gallo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106500

Feltételezem azért elég 2 pár ilyen, mert ha 4 csavar nem lazul le, akkor a többi sem.

 

Vagy?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106496)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 2 106499

Van azon is.

Magyarázható okból a csavart-tekert hajtott kerék szeret leesni.

Előzmény: Wankes (106497)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106498

Vannak, de sokszor csak 2 pár.

Előzmény: Wankes (106497)
Wankes Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106497

Ez pozitív, hogy ilyenek vannak felhelyezve a kerekekre. Kérdés: Az "A" tengelyre miért nem kerülnek fel ilyenek? Pl mint a másik szolgáltatónál is látjató

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106496)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 1 106496

Egy keréklazulás miatt. A BKV rezsimbe az elfordulásjelző alátét amit nézünk, ugye az nem látszik a deklin át.

Nálunk ez az eléggé meghúztuk, túlhúztuk örök vita, vannak korrekt newtonméterek, de sajn a gyakorlat ezt nem mindig követi (rossz berőgződés és objektív okok keveréke miatt), ezért a tuti az elfordulás gátló.

 

Nem ezt használjuk, de ez a logika:

Kerékanya csavar lazulás jelző 32mm piros (kamionfelszereles.hu)

 

Előzmény: Obus (106495)
Obus Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106495

Meg a dísztárcsák is, azok hány kocsin voltak és miért kerültek le róluk?

Előzmény: IZé (106494)
IZé Creative Commons License 2024.04.01 -1 8 106494

Még egy kis MAN-ozás:

 

Milyen jól áll neki a vastelep  :-)

 

A kép készítője fórumtag volt, ha erre jár, elmondhatja, mit keresett a roncstelepen

Előzmény: IZé (106366)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106493

Igen! Pontosan!

Köszonom!

Előzmény: kristoof (106492)
kristoof Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106492

most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg

 

Lanta Kft.

Előzmény: 7-es troli (106488)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106491

Mint ahogy ez is:

 

"Ikarus-Kiepe 412T, önjárásra nem képes, hagyományos trolibusz. A típusból később két darabot önjáróra építettek át, amik a 412 GT típusjelzést kapták."

 

És ez a képaláírás is érdekes, mert bár önmagában mind a két mondata ok, a kettő közötti kapcsolatot nem látom:

  
"Skoda 15Tr típusú trolibusz Szegeden. Az alföldi városban annyira nehézkesen alakult az új trolik beszerzése, hogy a BKV leselejtezett állományából kellett kölcsönkérniük néhány járművet a saját üzemképtelen buszaik pótlására."

 

Ha már megemlített Kristófot a szerző, egy közlés előtti átolvasásra is megkérhette volna...

Előzmény: IZé (106487)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106490

Itt pedig a szegedi 21Tr-ek listája:

 

https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=378&cid=246

Előzmény: 7-es troli (106488)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106489

Szeged,Dózsa G.15 éve.

Előzmény: trizs77 (106482)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106488

Hosszú évekkel ezelőtt a Szegedi Közlekedési Kft igazgatója volt Dr. Dózsa Gãbor.

Mikor elkezdődött a citaro trolik építése, folyamatos forgalomba állása, akkor feleslegessé vált -első körben - 2db Skoda 14tr. Ezekre keresett vevőt a cég, es talált is. 
Haszkovo városába kerültek teljesen felújítva.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Haszkovo

 

https://transphoto.org/vehicle/118410/ (Rengeteg fotó az egyik kocsiról)

 

https://transphoto.org/vehicle/118411/ (Fotó a másikról)

 

Tervbe volt véve, hogy a keleti országok részére - akik új alacsonypadlós trolikat képtelenek megfizetni - használt Skoda 21 autóbusz vázakat újít fel az SZKT, egyik budapesti partnerével közösen. most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg, de valami Ikarus utód vallalatnãl, akik a vãz felújítását végezték. Ez a megtalált példány lett volna a bemutató darab, ami szerintem szintén Haskovoba ment volna, vagy egyszerűen csak ezt a színt lattãk jónak a próba darabhoz…

Sajnos valahol elakadt a dolog, ugyanúgy ahogyan a 2. SZKT-ARC troli építése is. Hiszen annak a komplett váza le volt már gyãrtva… hallani lehetett bizonyos jogi problémákról, elszámolási nehezsegelrol, de az igazságot nem tudom. Kb 8-10 évvel ezelőtt készülhetett el a felújított vãz, akkor amikor az Szkt 5db Skoda 21Ab-Tr vãzak felújítása is. (Igaz, az szkt-s kocsik hosszú évekig álltak a szegedi telepen üresen. Talán a T813 készült el akkoriban, a 811,812,814,815 pedig az elmúlt kb 4-5 évben allt csak forgalomba)

 

Minden pontosítást szívesen veszek azoktól, akik jobban ráláttak a dolgokra.

 

Előzmény: trizs77 (106482)
IZé Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106487

A kínai ipar nem gyárt trolibuszt. - Egy durva tévedés az alábbi cikkből:

 

Totalcar - Magazin - Közel sem olyan biztos, hogy újra fel kell találnunk az autóbuszt

 

Amúgy nem rossz a cikk, IMC trolit Székesfehérvárra (is)!

 

Előzmény: Dante001 (106486)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106486

Nem találtam semmit neten arról egyébként, hogy létezne az U18-ból egyetlen troli példány is, így nem tudom hogy akarnak indulni a tenderen, referencia nélkül.

Előzmény: IZé (106484)
r1232 Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106485

Ez olyan kínai módon ronda..

Előzmény: 7-es troli (106481)
IZé Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106484

Szóval az áramszedőt nem is a Jiří Mejstřík rajzolta rá? Csak pirosította? Ennyire foglalkoztatja a cseheket a mi leendő trolibuszunk, hogy ők rajzolják le a Yutong helyett?

Megjegyzem, a "legfontosabb" kérdés: biztos nem 305 lesz a pályaszáma.

Előzmény: Dante001 (106483)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106483

Érdekes, mert a weboldalukon is áramszedővel látható a képen, de amúgy e-buszként hivatkoznak rá végig 563 kWh-s akkuval.

 

https://en.yutong.com/products/U18.shtml

Előzmény: 7-es troli (106481)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106482

Erről mit illene tudni ?

 

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-skoda-21-tr-s-designem-ikarusu-eag/

 

Valakinek volt egy gondolat kísérlete ?

 - mikor ?

 - hol ?

 

7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106481

Yutong csuklós troli látvány rajz.

értem, hogy divatos a sok feketítés, de az ablak alatt ha mindenhol végig piros lenne, talán kicsit jobban mutatna.

Persze hosszútávon (karbantartás, alkatrész ellátás,garancia, járművezető képzés,stb) a Solaris-Skoda már megszokott típusai illenének a pesti állományba!

 

 https://www.cs-dopravak.cz/yutong-se-poprve-snazi-prosadit-s-trolejbusy-v-eu-ucastni-se-tendru-v-budapesti/

négyszázas Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106480

Mert leállt az egész együttműködés, nem is matricáznak azóta.

Előzmény: torqmatic (106479)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106479

OFF: ja, odáig "emelkedett" (a 0-ról), aztán ott meg is állt.

Előzmény: négyszázas (106470)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106478

Hű, azért az egy tartalmas és élménydús galéria.

Előzmény: Obus (106475)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106476

Utóbbi azért egy kicsit gáz egy elvileg akkus járműnél.

Előzmény: IZé (106463)
Obus Creative Commons License 2024.03.31 0 9 106475
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106474

köszi.

 

Így már rímel.

Előzmény: Nbbarcs (106473)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.31 0 1 106473
Előzmény: trizs77 (106472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!