Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2024.11.20 0 0 141766

Becsúsztatták az egyik komp állásban?

Előzmény: smith (141765)
smith Creative Commons License 2024.11.20 0 0 141765

Gyanítom egyszerűbb volt megközelíteni. Esetleg olcsóbb is.

Előzmény: csecsaba2 (141764)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.11.20 0 0 141764

Siófokon nem tudták vízre rakni, csak a szántódi révkikötőben?

Előzmény: smith (141763)
smith Creative Commons License 2024.11.20 0 0 141763

Bocs, mert már távozott onnan is.

Előzmény: smith (141762)
smith Creative Commons License 2024.11.20 0 0 141762

Ezt mondjuk Siófokon fényképezték, de a lényegen nem változtat. Reggel már Szántódon a vízen fényképezheted.

Előzmény: tehtube (141760)
Enzo Creative Commons License 2024.11.20 0 1 141761

Utasszállító kamion pótkocsi! Milyen ötletes! 

:-D

Előzmény: tehtube (141760)
tehtube Creative Commons License 2024.11.19 0 0 141760

Zamárdiban ma este ezt fényképezték

tehtube Creative Commons License 2024.11.19 0 0 141759

Ok, 2010-ben fotóztam körbe. Akkor egyben volt. Történt azóta valami változás?

Egy kis merülés az Érsekcsanád példájából ítélve szerintem nem végzetes egy ilyen robosztus szerkezet számára. 

Előzmény: cseuztompi (141758)
cseuztompi Creative Commons License 2024.11.19 0 0 141758

"A gépe szerintem meglepően jó állapotú."

 

Volt... :/

Előzmény: tehtube (141754)
gigabursch Creative Commons License 2024.11.19 0 1 141757

Azért egy ilyen folyamat vastagon gondoskodik a hordalék lerakásáról...

Előzmény: offroadgangster (141755)
manhattani Creative Commons License 2024.11.19 -1 1 141756

>Az első, hegesztett szekrényű mozdony a Pennsylvania GG-1-ese volt 1934-ben.

 

A GG1-esek gyártása közben váltottak szegecselt szekrényről hegesztettre, az első GG1 még szegecselt volt, így is hívták, "Old RIvets" (öreg szegecses).

(Világvasutai: A GG1)

Előzmény: rezgaras (141743)
offroadgangster Creative Commons License 2024.11.19 0 0 141755

Nem valódi zátony az, én inkább hordalékszigetnek nevezném. A Száva nagyon sok uszadékot hoz magával, amint valahol horgonyra állítanak vagy parthoz kötnek egy úszóművet, rögtön rakódik rá a minden is. A ŽUPA a belgrádi hajógyárnál volt kikötve ahogy az a műholdképeken is látszik. Ahogy elsüllyedt, a sodrás fölényomta/sodorta a fentről érkező uszadékot. Ez az uszadék nem tudott továbbcsorogni, mert van ott több más horgonyon álló hajó. Ez az uszadék az eltelt 3 év alatt nem lett eltakarítva, szigetté nőtte ki magát és mára kinőtt a fű és egyéb gyamok. De nem mondanám, hogy az alja leér a meder aljára, szerintem lebeg a vízen.

 

Augusztus végi képem:

 

 

Előzmény: tehtube (141753)
tehtube Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141754

A Zupa 2020 augusztusában még úszott, de szeptemberben már csak a kéménye állt ki. Kissé mega felé billentette a szomszédait is. Kár egy ilyen szerkezetet romlásnak hagyni. A gépe szerintem meglepően jó állapotú.

Előzmény: tehtube (141753)
tehtube Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141753

Húúú de durva. Nagyon annak néz ki :-( 3 év alatt ennyire? Vagy csak 3 éve jelentették be és már lehet az 6-8 éve is.

Előzmény: gigabursch (141747)
edesviz Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141752

A Tordai csata "A rohamtarackok a tordai csatában megsemmisítettek 18 T–34 típusú szovjet közepes harckocsit, míg a Zrínyi II-es típusú rohamtarackok közül csak 6 darabot tettek harcképtelenné a szovjet páncélosok." Ez egy közepes harkocsi alsó része volt.

Előzmény: mosogep-szerelo (141746)
Töck Jenő Creative Commons License 2024.11.18 0 1 141751

A harckocsikat vagy szegecselték vagy hegesztették vagy öntötték. Azonos tipusból (pl. Sheman) volt hegesztett meg öntött is. Persze az egész harckocsi nem volt egy darabból öntve, a nagyobb darabokat már hegesztették. A szegecselés elavultnak számított mert kevésbé volt szilárd mint a másik kettő és ha eltalálták a harckocsit akkor a leszakadt szegecsfejek önállóan röpködhettek.

Előzmény: edesviz (141744)
Atis57 Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141750

Szia!

 Ezt kissé másképpen?

 

" De a Liberty-shipek a háború után nem voltak hosszú életűek. "

 

Olyannyira , hogy Arisztotelész Onasszisz úr ( meg még 2-5-n ) Ezen hajókból gazdagodtak meg .

 

Onasszisz  a 60-s évek végén  még új szekciót is épittetet be a tehertérbe.+ dizel motort.

 

Persze  a nagyobb felét letároltak majd selejteztek belőlük.

Előzmény: rezgaras (141743)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.11.18 0 1 141749

Én nem említettem a Kossuth-hidat, de úgy tudom én is, hogy hegesztették, részben, vagy egészben.

Előzmény: gigabursch (141748)
gigabursch Creative Commons License 2024.11.18 0 1 141748

A néhai Kossuth-híd jópár hídláb közét ismerem a Mosoni-Dunán tett vizitúráimból.

 

Sose néztem, hogy milyen illesztésűek a lemezek, de szerintem mind szegecselt.

De ígérem, jövő nyáron megnézem.

Előzmény: mosogep-szerelo (141745)
gigabursch Creative Commons License 2024.11.18 0 1 141747

Tehát elsüllyedt a hajó és teljesen elzátonyosodott és kilóg a mederből a kémény?

 

 

https://www.hajoregiszter.hu/hk3/0012/30715.jpg

 

Jól értelmezem?

 

Előzmény: tehtube (141742)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141746

Magyar nehézpáncélos nemigen volt, legalábbis a háborús eseményekre döntő számban biztos nem, könnyű páncélos járműnél nem hiszem, hogy nagy különbség lenne szilárdságilag a két technológia között! 

Modern időkben természetesen hegesztik a PSZH-kat, mert sokkal termelékenyebb eljárás.

Előzmény: edesviz (141744)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.11.18 0 1 141745

"Az Erzsébet-hidat is még szegecselték. Az Árpád-híd bővítését már nem, de a régi része középen még szegecselt."

Bizony-bizony! Az Erzsébet híd téma volt a főiskolán, pont a szegecselés kontra hegesztés ügyben!

Az Árpád híd hegesztett NAGYELEMEKBŐL épült, amiket gyárban, fedett helyen, vagyis jó körülmények között varrták, és a kész elemeket vitték a helyszínre! 

Sokáig látható volt az a fix daru Budán, amivel uszályokra emelték a hatalmas elemeket, hogy a Clark Ádám csigái alá úsztassák! Ott pedig egymáshoz csavarozták az elemeket.

 

A MÁV nagyon sokáig ellenállt, Ők csak a szegecselést preferálták a hídjaiknál, ezt Moldova szépen leírja a vasutas könyvében!

Előzmény: rezgaras (141743)
edesviz Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141744

Én valami olyat olvastam a II.vh magyargyártású pácélosairól, hogy elavult szegecsléssel készültek bezzeg a hegesztett ellenfeleikkel.

 

Más

 

gőzhajó a youtube-n https://www.youtube.com/watch?v=H6eZ01ILRTc

Előzmény: rezgaras (141743)
rezgaras Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141743

Én úgy tudom, a történet ennél bonyolultabb. Hegesztés valóban a 20. szd. eleje óta van. Az autóiparban már régóta használták. A vasúton később kezdték el. Az első, hegesztett szekrényű mozdony a Pennsylvania GG-1-ese volt 1934-ben. A hajókon még később jelent meg. Ennek oka az volt, hogy még nem használtak védőgázas technológiát és a hegesztések minősége gyengébb volt. A hegesztett kötések nem álltak jól ellen a dinamikus terheléseknek - ami azért jellemző egy hajón. A 2.Vh. alatt a "Liberty-ship-eket" hegesztették, mert igen gyorsan, nagyon sokat kellett gyártani belőlük. Úgy tudom, ez volt az első, széles körű hegesztett technológia tengeri hajókon. De a Liberty-shipek a háború után nem voltak hosszú életűek. Úgy tudom, a hajók hegesztésének a széles körű alkalmazás az 1960-as években terjedt el.

 

A hidaknál is hasonló volt a helyzet. A Kossuth-hidat az idő rövidsége miatt többnyire hegesztették. Apám mesélte, hogy a Parlamentnél felállítottak egy sátrat, abban tartották a Műegyetemről kikölcsönzött kemény-röntgen vizsgáló gépet, amivel a hegesztéseket ellenőrizték. Mégsem lett hosszú életű. Az Erzsébet-hidat is még szegecselték. Az Árpád-híd bővítését már nem, de a régi része középen még szegecselt.

Előzmény: Töck Jenő (141737)
tehtube Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141742

A védettségről, mint a Dulás esetében. Belgrádban 2005-ben a Zupa is nemzeti örökség lett. Aztán később bejelentették hogy már 2021-ben elsüllyedt. 

http://www.paddlesteamers.info/Zupa.htm

https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/zupa_excozia_exmunka_exsms_una_exuna/2699

A gépe masszív és komplett. Megegyezik a ma is üzemelő Schönbrunn gépével. Kéne velemit ezzel a hajóval is kezdeni.

https://goo.gl/photos/kKJpQQ1Pxc2q2zx29

 

 

Előzmény: tehtube (141740)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141741

Akkor félre értettelek, bocsánat!

Hajókhoz én sem értek, hegesztéshez valamivel többet.

 

Előzmény: Töck Jenő (141739)
tehtube Creative Commons License 2024.11.18 0 0 141740

Jár egy védettség valami gyakorlati haszonnal? (a szétvágás megakadályozásán túl)

Előzmény: HG. (141733)
Töck Jenő Creative Commons License 2024.11.17 0 0 141739

Minden esetre nem gúnyolódni akartam, csak vicces volt a kérdés, erre reagáltam. Hegesztéshez valami keveset értek, a hajók történetéhez jóval kevesebbet, mondhatni alig. Megsérteni nem akartalak.

Előzmény: mosogep-szerelo (141738)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.11.17 0 1 141738

Ennyi tudással én nem gúnyolódnék másokkal! 

Előzmény: Töck Jenő (141737)
Töck Jenő Creative Commons License 2024.11.17 0 0 141737

Vagy hegesztették vagy szegecselték. A hegesztés nem túl régi, a múlt század harmincas éveinek az elejére tehető elterjedésének kezdete (ha jól tudom). Nyilván az ennél régebbi hajókat szegecselték, mert a hegesztés drága és kforratlan volt, hajót meg nem néhány évre építenek.  

Előzmény: mosogep-szerelo (141736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!