Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 3 napja 0 0 142606

Egyébiránt a mai dízelmotorok zajterhelése még a 10 évvel ezelőttiekhez képest is számottevően kevesebb, meg egyéb mutatókban is jobb, szóval a szárnyasok remotorizációja se lenne az ördögtől való.

 

Nem beszélve az alkatrész-ellátottsagról, emissziós dolgokról 

Előzmény: viking star (142601)
Alfa Hold Creative Commons License 3 napja 0 0 142605

rengeteg hajón tapasztalni a kipufogó gáz utastérbe kerülését. a hátsó nyitott tér kifejezetten érzékeny erre...

Előzmény: viking star (142601)
cseuztompi Creative Commons License 3 napja 0 1 142604
Előzmény: cseuztompi (142603)
cseuztompi Creative Commons License 3 napja 0 0 142603

Szegediek! Ott van már a ? :D 

tehtube Creative Commons License 3 napja 0 0 142602

Egy szép és célszerű csavargőzös - Louise - felújítása elkészült, ismét üzemel. Először azt hittem Svájcban, de aztán jobban megnézve a lake Geneva az Egyesült Államokban, Wisconsinban van, Chicagótól nem túl messze. De kifejezetten tetszik.

https://www.cruiselakegeneva.com/our-fleet/steam-yacht-louise/

Mellesleg a társaság többi hajója is hasonlóan szemrevaló.

https://www.cruiselakegeneva.com/our-fleet/

Na ez hiányzik a Balatonról!

viking star Creative Commons License 3 napja 0 3 142601

Szerintem simán. Egyébként a Rakéták elég jó példák arra, hogy merre érdemes nyitottá tenni egy szárnyast. Egy személyszállító hajó hátsó részének kinyitása sose volt ördögtől felirányba elrugaszkodó ötlet, egyrészt hátulról nem jön menetszél, másrészt a panoráma hátrafelé is ugyanolyan monumentális tud lenni, mint előre. 

 

A szárnyasok többnyire azért zártak, mert az a hülye szél folyton onnan jön, amerre megy a hajó. Nem véletlen, hogy a szélterelőket előrefelé építik, hiszen már az ősember is úgy épített magának személyhajót, hogy előrefelé védekezett. Csak hát ugye a későbbi modelleknél (Meteor, Voszhod) szempont volt a sok utaspanasz a Rakétára, hogy az utastér és a géptér közt legyen valami közbeékelt szolgáltatás, ami csillapítja a zajterhelést. De a mai hiperszuper szigetelések mellett nem hiszem, hogy ne lenne ezen a világon egy olyan hajótervező, aki ne tudna papírra vetni egy oldalt és hátul nyitott szárnyast, ahol a zárt utastermet nem vegzálja a motorzaj.

Előzmény: gigabursch (142600)
gigabursch Creative Commons License 3 napja 0 1 142600

Kíváncsi lennék, hogy egy Bíbicből lehetne-e hasonló megoldással kilátásra (is) alkalmas hajót csinálni, mint mondjuk az aknáriumok vagy épp az elablakosított Moszkva mutat.

 

(Már látom magam előtt, hogy @Viking mindjárt rajzol is egy ilyet...)

 

A stakikai kérdések és a rezonancia az izgalmas főkérdés.

Ha a hajótest ezt meg tudná ugrani, akkor lehetne szintet lépni.

 

Utána még a biztonsági szempontok jöhetnek szóba, mint kritikus faktorok.

Előzmény: Adamis Gusztáv (142580)
gigabursch Creative Commons License 3 napja -1 4 142599

Ne sopánkodj!

 

 

Kapott helyette a Balaton Űrhajókat. Mindjárt kettőt is! Ólllyyeeeee!

Böszme is, ronda is, tohonya is, de legalább drága.

 

Most gondolj bele, mi lenne, hogyha ugyanennyi pénzből olyan hajókat vásárolt volna a BHRT, aminek sebessége van, alternatívát nyújthat a balatoni (tömeg)közlekedésben, újszerű dolgot hozna be és nota bene(!) érdekelné a közönséget!*

Ebbe még belegondolni is félelmetes!!!

 

Az a nagy helyzet, hogy a tavaly őszi pofonegyszerű számításom óta, hogy mi az a határár, ahol egy autósnak megérné, hogy Badacsonyban kompozzon vagy körbeautózzon és ennek napi/éves bevétele hogyan alakulhatna, tehát hogy az ellenoldali költségmatek kapcsán mennyibe kerülne a rendszer fenntartásától a rendszer amortizációjáig minden, nyomát se láttam, de még csak hírből se hallottam.**

 

 

Tudom, te a szárnyast favorizálod, én a TCL-t, de gyakorlatilag nem a mi nézetkülönbségünk az egetverő, hanem a BHRT és a jónép nézetkülönbsége, igényszintje és elvárásai. Mert a lényeg az elmozduláson van és nem a dágványtaposáson.

Mindenesetre mindkét megoldásnak van számos előnye, kevés hátránya, de egy dolog biztos: Utasforgalmat generálna még a ráhordó járatokon is. Még olyan elképzelhetetlen eset is előfordulhatna, hogy mondjuk egy Keszthelyfest vagy egy Füredi Annabál, stb, stb... (mert sok van) éjszakai hazahordó járatot csinálna a Balatonon.

Biztos egy vállalhatatlanul szar élmény éjszaka hasítani a csillagok alatt, kellemes meleg július-augusztusi éjszakán tavon***. S biztos nem telne be előre sec-perc a hajó fogadóképessége... Á, dehogy...

Ez komoly probléma, mert akkor kiderül(het)ne, hogy kár volt még a vizibuszokat is szanálni (amit továbbra se szeretek, de ez másik kérdés).

 

 

Röviden:

A szemlélethiány a probléma veleje.

S akkor visszatértünk Maslow bácsihoz, meg az elhíresült piramisához.

 

A szűklátókörűség és a fantáziátlanság sajnos leküzdhetetlen akadályt jelent.

 

 

 

****

 

___________________

*ráadásul a tóval kapcsolatos felelős vízgazdálkodás kérdésében is kényszerbe hozná a döntéshozókat, mert végre ki lehetne merni a cumót, zagyot, iszapot (kinek hogy tetszik) a tóból és a tó víztérfogatát is egy füst alatt lehetne rendezni az eutrofizációt hajlamosító tényezőkkel együtt.

** ha holnapután a csillagok valami különös és szerencsétlen együttállása okán én lennék a BHRT fővezére és kiadnám a vezetés tagjainak (főkönyvelőstül, műszaki vezetésestül, munkavédelmistül, stb.), hogy mindenki tegye le a hátsóját és adjon le a következő egy órában a saját gondolatai és ismeretei alapján egy egyszerű számítást a fenti kompos matekról), attól tartok a 2/3-át az azt követő egy óra után nyugodt szívvel kirúghatnám, mert aki egy ennyire egyszerű matekot alapelveiben nem tud levezetni (mert képtelen felírni), az másra sem alkalmas, nemhogy döntésre, döntéselőkészítésre.

*** "De azt nem lehet, mert éjszaka nem látszik semmi és balesetveszélyes". Aha, persze! A Dunán ködben egész jól ellavíroztak négy évtizeden keresztül a szárnyasok... Dangóbázó hajókaravánok, kompok, révek, miegymás mellett.

**** Kíváncsi leszek, hogy hány ellenérv, szemlélet módosító észrevétel fog érkezni innen a topicról (TESZT!), vagy csak a bátor nóném minuszolásokat látom majd (amit meg nagy ívben lesz@rok, nem engem minősít). Mondjuk a csend is beszédes...

Előzmény: Ep128 (142598)
Ep128 Creative Commons License 3 napja -4 2 142598

Többször hümmögtem már ezen itt, de... A meglévő (még feltámasztható) szárnyasokból mehetne a Balatonra is 1-2... Aki KÖZLEKEDNI (A-ból B-be eljutni) akar a tavon, annak a szárnyas tökéletes volna ott (is)! (... és utazási élménynek sem utolsó.) Fura, hogy ez senkinek nem jutott eszébe, pedig SZEZONBAN egy szárnyast púposra lehetne tömni ott emberekkel...

Előzmény: trizs77 (142582)
Kurdeejay Creative Commons License 3 napja 0 2 142597

Én pont elcsíptem Vácnál:

Előzmény: viking star (142574)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 0 142596

2021-ben is legalább 1 héttel korábbi vásárlást javasoltak.

2017-ben várólistán voltunk, mert vizállás miatt nem tudott a Sólyom menni. Vegül ment a Vecsek meg egy Bibic.

Bécs felé volt azért hivatásforgalma, mert alig volt vonat.

 

Előzmény: alakzat (142594)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 1 142595

Azért bement az is Lellére.

Simán azt kellett mondani ilyenkor, hogy Földvárig megyek...

Szinte hallom B.T. hangját...a Gulácsról.

Előzmény: alakzat (142593)
alakzat Creative Commons License 3 napja 0 0 142594

Adatom persze nincs, de magam többször lemaradtam mert másnapra már nem volt jegy. Sosem volt félig üres. A 90-es, 2000-es években hivatás forgalom szerintem a szárnyason ismeretlen fogalom volt. Azóta változtak a szokások, igények de, hogy ennyit azt kétlem.

Előzmény: zjakabfi (142590)
alakzat Creative Commons License 3 napja 0 0 142593

Igen, gyerekkori emlék, hogy csak lekiabáltak Badacsonyban, hogy "Lellére nem megyünk, az mentesítő lesz" és senki nem értette, hogy miért vagyok szomorú :-)

Előzmény: HG. (142591)
gigabursch Creative Commons License 3 napja 0 0 142592

A Moszkvák ez esetben a nagyjábóli befoglaló méret / kapacitás / stb szintén és jelleggel értendő.

Előzmény: HG. (142591)
HG. Creative Commons License 3 napja 0 1 142591

Tudtommal volt olyan terv, hogy egy Hunyadi-féle érkezik a Balatonra, aztán az idő ezt elsöpörte. Kár.

Akartak még Lelléket is venni már a 80-as években,de ez is valamiért meghiúsult, illetve 20+ évet csúszott.

Érkeztek viszont katamaránok, hát... olyan jó kommunistásan: jó lesz a kisebb is, spóroljunk! Hűbazmeg, ez így mégse jó! De hát már a másodikat gyártjuk!! Jó, akkor majd a harmadik tehát sikerül..

Viszont annak örülök, hogy nem jöttek moszkvák, mert azon túl, hogy ronda, vélhetően az oldalmagassága sem lett volna elég.

A vízibuszoknak az volt a nagy előnyük, hogy skálázható volt vele a kínálat. Még 2002-ben is volt olyan, hogy indult a Gulács G-ben Badacsonyból, egy vb mentesítette Boglárra, egy meg Lellére.

Azóta se Gulács, se vb-k, se G, járat... Pedig az azért nem volt olyan rég...

 

Előzmény: gigabursch (142551)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 0 142590

Az esztergomi szárnyas évek óta májustól szeptemberig jár péntektől vasárnapig.

A programszárnyas jellemzően csak hétvégén.

Volt idő amikor pl. hétvégén 5 szárnyas indult Bpről, 1 járat akár több hajóval.

Bécsi menetrendi

Bécsi program

Belföldi program

Belföldi menetrendi Esztergomba

Belföldi menetrendi Visegrádra.

Előzmény: trizs77 (142587)
gigabursch Creative Commons License 4 napja 0 0 142589

Csak én látom azt, hogy a külföldi, szállodás, szervezett turistautak véletlenül sem találják meg egymást a szárnyas üzemeltetőkkel?

 

Illetve nem látom, hogy zsizsegnének a telefon vonalak ..

Előzmény: Adamis Gusztáv (142580)
gigabursch Creative Commons License 4 napja 0 0 142588

Vöcsök I - Neszmély, parti bemutató.

Előzmény: cseuztompi (142576)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 0 142587

köszönöm.

 

Ezt hogyan kell érteni ?

Naponta megtelik ?

 

Mert a költségek 365 napra vonatkoznak, tehát az, hogy nyáron jó időben, hétvégén megtelik az kevés.

Ilyenkor és októberben egy keddi napon is megtelik ?

 

Előzmény: zjakabfi (142586)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 1 142586

2017-ben egy Vöcsök és Bibic megtelt.

2021-ben egy Bibic megtelt, mindkettő esztergomi járat, jegy 1-3 héttel előre megváltva.

Nyilván ez önmagában semmit nem mond, és nincs semmilyen adatom.

 

De azt nyilvan nem lehet kijelenteni, hogy ezek a hajól üresen jártak.

 

Előzmény: trizs77 (142585)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 0 142585

Ez az elég kihasznált mit jelenthet ?

Ilyenkor van 30-40 utas ?

 

Tudsz valamit arról, hogy hogyan aránylik egy-egy szárnyas hajó éves fenntartási (üzemeltetés+egyebek) költsége a bevételhez ?

 

Egyáltalán van erről valahol egy nyilvánosan közé tett adat ?

Esetleg egy régebbi előadásból?

 

 

 

Előzmény: zjakabfi (142584)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 0 142584

Legjobb tudomásom szerint a Bp.-Esztergom járat elég kihasznált volt eddig.

A külföldi es belföldi programok is jól mentek, de idén valamiért egy sincs meghirdetve még, a múlt heti bécsi programot leszámítva.

 

Előzmény: trizs77 (142582)
cseuztompi Creative Commons License 4 napja 0 0 142583

Apropó, tudja valaki, hogy milyen manapság a Zvezda M401 alkatrészellátottsága? Gondolom nem egyszerű a helyzet...

trizs77 Creative Commons License 4 napja -2 1 142582

Stimmel.

 

Amúgy inkább gazdasági, üzemeltető oldalról gondolom most át a dolgot.

Nem értek hozzá ezért kérdezem.

 

Egy lottó ötössel a hátam mögött belevágnék e a felsoroltak  egyikének feltámasztásába és rendszeres (napi) közlekedtetésébe.

 

Hatósági engedélyek, jogosítások megszerzése még vízre tétel előtt.

Műszaki fel és megjavítás.

A személyzetek képzési néha kiképzési költségei.

 

A napi üzem költségei.

Az időszakos karbantartások költségei.

A ritkán de szükséges nagyobb javítások, vizsgáztatások költségei.

 

Meg amit még nem tudok.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Ezzel szemben áll  a bevételi oldal.

 - Menetrendszerűen mennyi utas és honnan - hová ?

 - Különjárati bevételek, ha szárnyara is van különjárati igény ?

 

Úgy saccolom igen hamar elfogyna az a lottó ötös.

Ami ezen a héten 2,1 milliárd forint.

Azért  2-4 év üzemeltetés éves veszteség pótlása kijönne belőle.

Talán még több év is ?

 

 

 

Előzmény: Adamis Gusztáv (142580)
cseuztompi Creative Commons License 4 napja 0 0 142581

Én inkább úgy látom, hogy ez - optimista szemmel - három működőképes szárnyas.

 

Az elmúlt hetekben - jelen fórumon - többször tárgyalt piaci körülmények és turisztikai igényeket is figyelembe véve véleményem szerint (persze ki vagyok én, hogy megmondjam a tutit) bőven elég ez a három POLESZJE.

 

Ha pedig a másik irányból szeretném megközelíteni a dolgot, akkor: nem tudom, hogy minek kell történnie ahhoz, hogy több szárnyashajóra legyen szükség/igény idehaza. Ha piaci alapon működne a dolog, akkor gondolom megérné a QUICKSILVER-t is járatni. (Még annak ismeretében is, hogy egyedi példány, komoly alkatrészellátási és üzemeltetési nehézségekkel.)

Előzmény: trizs77 (142579)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 4 napja 0 2 142580

Az a baj a Bibicekkel, h teljesen zartak. Azon tul, h TUDOD, h szarnyashajon ulsz, semmi elvezet nincs bennuk, annyit se latsz ki beloluk, mint egy buszbol. A regebbieken legalabb volt egy kis nyitott resz. 

Előzmény: trizs77 (142579)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 142579

Ez 10 szárnyas.

 

A magyar piac mennyit tud eltartani ?

 

Előzmény: cseuztompi (142576)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 0 142578

Mintha 2 napja 2 Bíbic állt volna a Moszlva bázison.

Quicksilver 2008-ban ment biztosan 1 kört Bécsbe.

Azóta nem rémlik, hogy járt volna.

Előzmény: cseuztompi (142576)
tehtube Creative Commons License 4 napja 0 0 142577

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!