Keresés

Részletes keresés

tybycsoky1 Creative Commons License 2018.02.24 -2 2 6440

Sok francia "tanítványa" van csak a Deux a Mathematiques Modernes mellett a legismertebb. Ajánlom a pár éve feltúrt soha nem létező "cold wave" műfaj válogatásait, ahol gyöngyszemeket találni, ha maga a "műfaj" szinte csak harmad rendű, fél lemezes előadókat is produkált. Sőt, van, amit maga Henning Schmitz kevert a Computer world alatt: Moderne. A legkraftwerkesebb francia valaha. Még kicsit rá is játszanak. Kicsit száraz, kicsit üres de 1981, és ez volt az new wave áttörése...

Előzmény: technical gremlins (6438)
tybycsoky1 Creative Commons License 2018.02.24 -4 0 6439

Pont a személyeskedésre nem kíváncsi senki. Akkor inkább a kellemetlen, de igaz addendumok. Ha valakinek nem tetszik, ne olvassa! Magánügy ellenére elárulom: minden Kraftwerk koncert élmény csak (beavatom:) fájdalmas az elönkritikátlanodásukat látni, ezért e panasz. Aki tökéletesnek hírdené magát, az nem engedheti meg azt, ami nem a véletlen, hanem tisztán butaság műve. Végigröhögheti a szakmai tudósításom de soha nem fog tudni ténylegesen ellene mondani, tehát a tartalma a tetszési indextől függetlenül igaz és mindig az is lesz.

Köszönöm a jó ötletet! Egyezzünk meg: amennyiben ön elintézi nekem az álláshírdetést, én vállalni fogom a nyilvános kiröhögtetést ezennel kijelentem, hogy jelentkezni fogok! Remélem ezzel korrektül testesítem meg az elveim. A hangerőről: ha ön volt szíves oly szerencsésnek lenni, hogy elégnek tartotta a hangerőt, akkor legyen kedves felkeresni az egyéb fórumokat, ahol számát sem tudni, hogy hány vérbeli rajongó kifogásolta, sőt sok egyéb hasonlót is.

Előzmény: a Zsóti (6437)
technical gremlins Creative Commons License 2018.02.24 -3 1 6438

A németek francia tanítványai? https://youtu.be/6lirxq3cT7g

a Zsóti Creative Commons License 2018.02.24 -2 7 6437

Ne haragudj a következőkért, de ez kikívánkozik belőlem.

Végigröhögtem a szakmai tudósításod, már az első mondatnál kezdtem!

A hozzászólásod hosszát látva, szerintem ennyi energiát elfecsérelni a billentyűzet ütögetésére tökéletesen felesleges volt. Pláne, hogy majdnem az egész egy panaszáradat, a kákán is csomót keresésnek is beillik. El tudom képzelni, amikor ahelyett, hogy élvezted volna az együttes zenéjét és a vetítést, végig ezek a gondolatok voltak a fejedben és a kritizált pontoknál magadban sokat káromkodtál, hogy "miért is jöttem én el erre a sz...ra?"

Ami a többieknek élmény volt, az neked kínzás. Tanulság: ne menj el máskor Kraftwerk koncertre.

Keresetlen jó tanács: ha ennyire értesz a zenéhez és jól látod a vélt hibákat vagy hiányosságokat, ha te magad tudnád náluk jobban csinálni, miért nem írsz magának a zenekarnak? Biztosan van panaszkönyvük, esetleg álláshirdetésük, amire te jelentkezhetnél, mint kiváló szakmai tudással rendelkező, bizonyára jobban megfelelnél valamelyik jelenlegi tag helyett.

Bocs, de egy kötözködés jellegű is a végére: ha ez a koncert végig halk volt, akkor azzal a fülészeten kell valamit kezdeni, nem az erősítőknél.

Előzmény: tybycsoky1 (6417)
bloodline Creative Commons License 2018.02.24 0 0 6436

És itt a Radioactivity:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zc9PjJuPeuk&t=339s

 

 

Betfair user Creative Commons License 2018.02.24 0 0 6435

Na akkor még egyszer : 

 

Spacelab : https://www.youtube.com/watch?v=XaelPAussLU

Előzmény: Betfair user (6434)
Betfair user Creative Commons License 2018.02.24 0 0 6434

Spacelab :  

 

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=XaelPAussLU

 

(A Music Non Stop-ra ugrott a youtube, seperc alatt letiltotta)

Youwine Creative Commons License 2018.02.23 0 2 6433
tillA Creative Commons License 2018.02.23 0 0 6432
technical gremlins Creative Commons License 2018.02.23 0 0 6431

Egy Kraftwerk-koncertkritikában a szituacionizmusra hivatkozni, ez igen. :)

 

A "múzeumba menni" hasonlat már nekem is eszembe jutott (nemcsak a Kraftwerkről), és hát...

Előzmény: Szigi101 (6428)
bloodline Creative Commons License 2018.02.23 0 1 6430

Itt a következő felvétel:

 

The Robots:

 

https://www.youtube.com/watch?v=msLx1Wk8yX8&feature=youtu.be

 

 

Előzmény: bloodline (6427)
tillA Creative Commons License 2018.02.23 0 0 6429

Tökéletesen írja le az érzéseimet (kivéve a nyitó gondolat, mert nekem ez volt életemben az első).

Előzmény: Szigi101 (6428)
Szigi101 Creative Commons License 2018.02.23 0 1 6428
bloodline Creative Commons License 2018.02.23 0 3 6427

A MODEL Tesóm szemszögéből nézve, ő csinálta a felvételt! lesz még Radioactivity és a The Robots...

 

https://www.youtube.com/watch?v=lRkaHT7A6JU&feature=youtu.be

 

Nekem nagyon bejött a koncert néhány gondolat:

A első 4-5 számig várni kellett, hogy megtalálják a helyes hangerőt... de utána mikor éreztem, hogy a basszus a mellkasomban dübörög akkor megnyugodtam!

EZ AZ AMIT VÁROK EGY KRAFTWERKTŐL!!! (és ez a hangerő hiányzik a mai dM-ből.... )

Innentől élmény volt minden másodperc!!!

Nekem is a koncert egyik csúcspontja az Electric Cafe volt.

A 3D nagyon komoly bár néhány nótánál nem igazán működött a látvány (pl. Computerlove) viszont a The Robots-nál meg kicsúcsosodott az egész!!!

 

Az 1-2 hanghibát és ének késést tudjuk be az idős kornak de kijelenthetjük, hogy egy hibátlan koncertet láthatott a nagyérdemű!!!!

Leonanonprofit Creative Commons License 2018.02.22 0 1 6426
technical gremlins Creative Commons License 2018.02.22 0 3 6425

a Kraftwerk világ egy elmúlt jövőről szól

 

Jó megfogalmazás.

 

nem csoda, hogy sosem írtak számot direktben az internetről, mert az szerintem minden képzeletüket felülmúlhatta.

 

Másik műfaj, de Borges Bábeli könyvtár c. novelláját szokták egyesek prófétai megsejtésnek érteni, pedig az argentin író meg sem érte az internethasználat elterjedését. 

Szerintem a Kraftwerk a transzhumanizmussal folytathatta volna a robotokkal megkezdett vonalat. Mint ahogy a cikkíró céloz is rá a végén:

 

És ha már a világ egy porhüvely lesz, és a tudatunk egy nanocsipben fog tovább létezni, a Kraftwerk akkor is azt az érzést fogja megtestesíteni, amikor úgy tekintünk a jövőre, hogy az mindenképpen jobb lesz.

 

Viszont szerintem nemcsak optimizmus és jövőbe vágyódás van a Kraftwerk-számokban, hanem ugyanannyi adag melankólia is.

Előzmény: Szigi101 (6420)
rush4you Creative Commons License 2018.02.22 0 1 6424

Hello..egy "kis" kritika

 

Úgy mentem kraftra, hogy rossz kraftwerk koncerten még nem voltam, ehhez képest

 

Halk előadás abszolute balansz nélkül, tökéletesen kiüresedett sávok-hangok. Akárcsak a teljes katalog kiadványok hangzása.

Hova lett mondjuk  a minmax ereje??

 

 

A kép nem érdekelt, de ezért 3D?

Kihagyni a Vitamint egy 3d vetítésből?

Ha kivesszük a zenei élményt akkor nem sok minden marad..ez most sikerült.

 

Mind1 jó volt látni az öreget, éljenek sokáig!

 

i0301 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6423

Bocsánatot kérek, elírtam: 1:40:08

XD

Előzmény: Youwine (6422)
Youwine Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6422

1 48-nál a planet of visions megy ...

 

Előzmény: i0301 (6421)
i0301 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6421

Érdekes ez...azt hinné az ember itt annyira össze van hangolva a cuccos hogy nem lehet semmi gixer, de a THE ROBOTS végénél (1:48:08) elcsúszik a dobgép...   Ez nem baj, ezért is jó "élőben" látni/hallani őket.

Előzmény: flipper1 (6418)
Szigi101 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6420
Szigi101 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6419

Itt nem a német Roboter-t indították el véletlenül :)

Előzmény: flipper1 (6418)
flipper1 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6418

Az első hazai Kraftwerk koncert  amire nem jutottam el :) Érdekes a kritika alább, kíváncsi lennék milyen hangszereket használnak most és hány % élő?

 

Ez a Helsinki koncert ami picit hosszabb volt mint az orosz, gondolom vesszőre megegyezik a pesti-vel.

 

https://www.youtube.com/watch?v=5A-4KdYSM7I

 

 

 

 

 

tybycsoky1 Creative Commons License 2018.02.22 -6 2 6417

Mások vagyunk. Így teljesen másképp látom a tegnapi koncert egy részét. "Röviden" főleg szakmailag:

 

- A 20:10-es kezdés meg volt határozva 22:10-es végzéssel.

- Végig halk volt.

- Ami régről bennhagyott megoldás az mind kiváló volt, az újítások, amiket az utóbbi 1-2 évben eszközöltek szuper amatőrségre vallanak. Ezt nem tudom másképp mondani.

- Visszatértek a Numberses kezdéshez ez jó hír de dramaturgiailag a Man M. szerintem himnikusabb lett volna.

- Visszatértek a 81-es hangzásokhoz de pont rosszul: a dobban túl sok a leegyszerűsített, száraz puttyogás a koncert végéig, noha már 20 évvel ezelőtt jobbat csináltak, nem beszélve a lemez változatról, a Computer Worldös úszó akkord és dallamvilág hangszínei meg a koncert végéig lecserélve egy Soundblaster 8-lite hangkártya beépített "Casio" hangszínére.

- Majd minden dallam egyben halk is volt. Nem hallottam az összhangzatokat, a melódiát csak a legvégén.

- Borzasztó darabos volt a dallamjáték. A hangoknak nem volt rendes sustainjük. Ízléstelen megoldás, ami abból a koncepcióból jöhet, hogy kimértség van kérem, ez a Kraftwerk.

- It's more fun: kiállás/belépés, hangszínek be-kikapcsolása borzalmas. A legrosszabb, amit valaha hallottam.

- A Computer love vocodere egyszerűen gagyi, ingyenesen letölthető program...

- A Neonlights tömör gyönyör de nem koncert darab. Leülteti. Egyrészt csak rontani tudtak rajta, másrészt elsietett volt. A legtöbb hangszín műanyag, ócska software. A vetítés dramaturgiája nem tetszett.

- Az Airwaves szupergagyi Bonanza pogo, a Petőfi csarnokos fellépők által Kraftwerk lemezről kisamplerezett putty-pergővel. Tudom, hogy tréfajátéknak szánták de ezt inkább nem méltatnám... Én szégyelltem magam, akár 97'-ben, amikor leadtak 2 olyan techno számot, ami olyan közhelyparádé volt, ami hihetetlen. Hál' istennek nem kerültek lemezre.

- A Man machine darabosan volt előadva, ráadásul a vocoder megint gagyi benne. Pont az úszó folyam lenne az egészben a szép. A sok éve újított úszó, szűrőző hang SZUPERgagyi Behringer pocket szinti jelleg.

- Autobahn. Az eredeti tökéletes és a Mix is mutat valamit de mindazok itt pont hiányoztak: a dobos rész fenyegető diinnng-diinng basszusa sosem volt olyan jó, mint az eredetiben, ráadásul itt még a beszéd szintetizátoros jódlizást is rosszul imitálták, ami a Mix nagy meglepetése volt egyébként.

- Spacelab. Na, kérem itt jön egy olyan durva dolog, amit nem lehet nem észre venni. A zene csodás de ki lehet olyan debil, hogy belerakja azt az ultragagyi basszust, amivel játszák. Meg kell hallgatni az eredeti basszust. Annál nincs és nem is létezhet jobb. Azt a világ legkarakteresebb szintijével csinálták. Porolják le, ha nincs ötletük és minden rendben lesz. A szám végére kellemes vadi új dallamok jöttek elő.

- Modell. Nem rossz de az eredetit nem tudják remixelni. A Ralf megpróbált rock 'n rollos modorosságot az énekbe vinni. Hmm.... sajátos.

- Raido activity. Óriási hiba, hogy nem játszották az 1 perces nyomorult "Sellafield 2"-t. A Geiger jó, a dallamok, akkordok drámai himnusza nem érvényesül.

- Electric Café. A kedvencem, így érzékeny vagyok rá. A basszussal feltúrbózás jótt tett de még így is gyengébb, mint a lemez verzió (mint általában). Minden hangszín sokkal gyengébb, eredetietlenebb, karaktertelenebb. Képtelenek reprodukálni, vagy túlszárnyalni. A 3 féle kórus hangzást meg sem közelíti a mostani, amúgy elég jó kórus hang. Én itthon tökéletesen reprodukálom, nekik miért nem megy??  Tudok ajánlásokat tenni és jobb lesz minden. A beszédszintézis oktávfalzettje nem úszik be, ami egyébként brutál. Az egészet nem érzik, amit abban látok, hogy nem ők csinálták az eredetit. Erről tudnék mesélni...

- A TEE orgonás improvizatív játéka, a Mix egyik vívmánya volt, az eltűnt... A régi videó nagyságrendekkel jobb és szuggesztívebb volt.

- TDF: nekem ennyire még sosem tetszett. Végre rájöttek, hogy hiányzott az eredetiből a basszus. Nem volt tökéletes, de hagyjuk. Már az eredeti is borzalmas Soundblaster minőség és jelleg.

- Robots: nem jobb, mint 10 éve. Dramaturgiai összevisszaság a zenei motívumok ki-bekapcsolgatásánál.

- Aero dynamik. A fenyegető tremolós akkord és a dallam szokás szerint nem hallatszik. A dramaturgiai felépítmény pocsék. A ki-beállások elsietettek, borzalmasok. A zene egyébként is tartalmaz gagyi prüntyögéseket. Azt végre ki kéne cserélni.

- Planet of visions. Sok értelmét nem láttam soha, hacsak nem szájba rágni, hogy a Detroiti techno Germany -ból indult.

- Expo: elsietett. Dallam nem hallik.

- Boing boom tschak: Meglepő, hogy végre rájöttek, hogy van dallama is és ezt kivételesen hangsúlyozzák is. Ehhez kellett 31 év.

- Techno pop: Az egyik kedvencem. Vegyes. A diszkósított ritmus nem rossz de el van sietve, a dallam nem szól, el van harapva, mint majd' minden dallam a koncert alatt. A ki-beállások elsietettek.

- Non stop: a szólók már nem olyan látványosak.

 

 Összességében az újítások mind rohammunka. Sramli, letudás. A hangszínek műanyag, ócska softwarek. A keverést nem méltatom mert bármi megtörténhet de konceptuális hülyeséget nem lehet megbocsájtani, vagy ne Kraftwerk legyen az illető, aki a "technika előtt járunk egy lépéssel" mert ez 20 éve nem igaz. A beszédszintézis egy része rosszabb lett, a Kraftwerk egyik védjegye: a vocoder, ami élő volt az szupergagyi az eredetiekhez képest. A motívumok, "rétegek" ki-bekapcsolgatása borzalmas volt, amit abban látok, hogy századszorra nem lehet előadni ugyanazokat mindig másképp. Most az újítási kísérlet nem sikerült. Minden egyre rosszabb leszámítva az El. café basszusát.

 

Előzmény: Szigi101 (6410)
i0301 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6416

13.-án , Moszkvában így szólt a Pocket Calculator:   

https://www.youtube.com/watch?v=3qI-XlCVUTQ

(elvileg onnantól kellene lejátszania, de ha nem , akkor >>> 1:34:28 <<< )

Az milyen lenne már ha magyarul is hallhatnánk egyszer....   XD

falum Creative Commons License 2018.02.22 0 1 6415
tillA Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6414

Szigi101 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6413

óóó :(

Előzmény: Youwine (6412)
Youwine Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6412

 

Én meg tegnap délre behúztam egy kiváló 38,5 -os lázat, estére már egészen kutyául voltam, és nem tudtam elmenni a koncertre, amire az első napon megvettem a jegyet. Kedd este még semmi bajom nem volt. Szerintetek mennyire vagyok elégedett az influenza időzítésével? 

i0301 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 6411

Akkor látom ugyanazt a setlist-et játszották amit belinkelt "falum" topiktárs is (hatalmas köszönet érte).

20:30-kor (mert gondolom akkor kezdtek) elindítottam azt a videót (a belinkelt Helsinki-ben megtartott előadást, melyet teljes egészében vett/tett fel egy rajongó, egész tűrhető minőségben) és jól szórakoztam.

Volt néhány újítás, néhány baki , de teljesen korrekt show kerekedett ki belőle.Ami nekem nem annyira jön be, az a TDF elnyújtása (szerintem ezt bőven le lehet zavarni 6 percben is), az ELECTRIC CAFÉ-t sosem bírtam megkedvelni (mármint a dalt, mert az albumot nagyon szeretem), és amit sosem fogok megszokni az a PLANET OF VISIONS DJ Rolando/UR remixe, nem bírom felfogni mi tetszhetett Ralfnak benne ennyire...

A nyitó NUMBERS/COMPUTER WORLD örök kedvenc, a NEONLICHT zseniális, a záró BBT/TP/MNS mindig űberf***a , zsírkirályság. 

Szóval jó ez a show, még mindig el tudja varázsolni az embert és le a kalappal Ralf-ék előtt.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!