Keresés

Részletes keresés

Hepatithos Creative Commons License 2011.07.24 0 0 2268

Az amatőr fényképezőgépek is támogatják és megjegyzik a manuális beállításokat, ez az elv, amiről beszélsz, egyszerűen nem létezik. És ne monmdjad már, hogy egy használhatóbb eszköznek a hangminőség látta volna kárát, ennyire elfogult nem lehetsz.

A szerkesztéssel kapcsolatban pedig olyan érzésem van, soha az életben nem próbáltad egy olcsó (vagy drága) programmal egy digitális anyagot szerkeszteni, különben nem mondanál ilyet. Kb mintha azt állítadnád, hogy írógéppel, meg hibajavító festékkel gyorsabban és pontosabb tudsz dolgozni mint szövegszerkesztővel, mert ahhoz több áram kell. A te MD-d akkuja egyébként meddig húzta fénykorában? Ha tovább mint a laptopodé, akkor sürgősen cserélj akkut.

Előzmény: Törölt nick (2267)
Macika Creative Commons License 2011.07.20 0 0 2265

Többmillió egyformán gondolkozó ember szava nem ér semmit egyetlen befolyásos lobbystával szemben... :(

Ezért tartunk itt, ahol...

Előzmény: Törölt nick (2264)
Macika Creative Commons License 2011.07.15 0 0 2263

Így van, ugyanazt írtad le egy jó, szemléletes példával, mint én...

Előzmény: Törölt nick (2262)
Macika Creative Commons License 2011.07.12 0 0 2261

Mint fejlesztő, úgy érzem, jóindulatúan, de kicsit talán naívan látod ezt a kérdést. talán nem a designer ötlete volt a dugaszolás, dehát a szoftverhibákért se személyesen a Nagy testvért szokás szidni, hanem bennünket, a sötét oldalt aljas anyagi érdekből szolgáló fejlesztőket, akik pontosan a Nagy testvér szándékai szerint specifikáljuk a terméket.

 

Nem tudom, ezt nekem szántad-e, mert nem igazán látom az összefüggést az én bánatommal...

 

Nem hiszem (sőt, TUDOM, hogy nem) a tervező ötlete volt a korlátozás.

Nekem a zeneipar hozzáállása az átgondolatlan...

Előzmény: Hepatithos (2260)
Hepatithos Creative Commons License 2011.07.12 0 0 2260

Mint fejlesztő, úgy érzem, jóindulatúan, de kicsit talán naívan látod ezt a kérdést. talán nem a designer ötlete volt a dugaszolás, dehát a szoftverhibákért se személyesen a Nagy testvért szokás szidni, hanem bennünket, a sötét oldalt aljas anyagi érdekből szolgáló fejlesztőket, akik pontosan a Nagy testvér szándékai szerint specifikáljuk a terméket.. Ezért kell by design a digitális jel analog kinyeréséért hátrabukfencet kell csinálni, és még ennek a lehetőségeit is igen lassan adagolták, de az jól látható a termék fejlődésében, hogy éppen ez volt a fejlesztési koncepció: a minidiscet nemcsak mint digitális felvevő eszközt szerették volna látni, hanem mint egy új standard formátumot, és mindent elkövettek, hogy nehezítsék a kompatibilitást más adathordozókkal. Eszerint a mindisc felvevő by design arra való, hogy minidisc lemezre vegyél fel vele bármit (élő zenét, cdt, stb) amit aztán minidisc lejátszón lejátszhatsz és pont. Miközben a terméktervezés történetében szinte minden szerencsétlenül járt formátum a kompatibilitás hiányán bukott el.

Szerintem azt látni kell, hogy ezt a koncepciót nem vették be tömegesen a felhasználók, a fejlesztők (és nagy testvér) pedig elmentek amellett, hogy mintegy "mellékesen" kifejlesztettek a hordozható kategóriában világverő hangfelvételi technikát és az mp3 nál nagyságrendekkel jobb minőségű tömörített formátumot. Mindezt kb 20 évvel a mai még mindig tökéletlen olcsóbb digitális felvevők előtt. Mire meg az RH1 nagy nehezen megszületett, már lett ilyenből megfizethető áron egyszerűbb és könnyebben kezelhető megoldás, így ez lényegében tényleg csak arra jó, hogy átmentsd a kollekciódat az újabb generációs eszközök számára.

 

Jójó, elismerem, a Zoom H4n felvételi minőségét még ma is a régebbi MD-imhez mérem. A 24bites waw papírforma szerint naná, hogy szebben szól, mint az attrac-S-ben készített felvétel, csakvalahogy az a fényesség, az a dinamizmus, az a szép ződ gyep... talán csak annyi, hogy már nem tökölök külső mikrofonnal (MDnek per def nem volt belső), egy 100-as skálán állitom a felvételi érzékenységet, inkább alálövök, majd kihúzzuk, bírja a 24-bit... jól is szól, csak

Nem szép ilyet a sírnál felemlegetni, de mielőtt egekbe magasztalnánk a halottat, eszembe jut, hogy naponta anyáztam a fejlesztőket azért is, hogy minden egyes felvételi beállítást elfelejt a kütyü egy sima ki-be kapcsolásnál. Ami meg a szerkesztési funkcionalitást illeti, ez a digitális rögzitőknek sem erőssége , de azért az is teki a talpán, aki azon a minimalista interfészen  jobban szeretett szerkeszteni, mint akár a legfapadosabb ingyenes waw editorral..

R.I.P. MD, RH1-et jutányos áron vennék, olcsóbb SD-s felvevő csere szóbajöhet..:)

Macika Creative Commons License 2011.07.12 0 0 2259

Rég írtam ide...

 

A zenei/kiadói lobby legnagyobb ostobasága volt, hogy nem karolta fel az MD-t NAGYON KOMOLY támogatással.

 

Mivel az MD-nél kiválóan működik a másolásvédelem, HA AKARTÁK VOLNA lehetett volna más és más digitális másolásvédelmi biteket alkalmazni a gyári felvételeknél és a saját felvételeknél.

 

Elérték az idióták, hogy megölték ezt a kiváló rendszert, helyette megkapták a nyakukba az MP3-at, a FLAC-et, az APE-t, amelyeknél ellenőrizhetetlenül, az eredetivel teljesen megegyező minőségű klón-példányok milliói keringenek a neten.

Az MD-nél legalább egy eredeti, fizetett példány kellett hozzá, hogy másolható legyen a gyári tartalom 1 példányban. Ez nem volt elég jó a pénzéhes bandának.

 

Most megkapták a nyakukba a nevezett formátumokat, amelyeknél még az adott országban sem szükséges, hogy legyen akárcsak egyetlen teljesen eredeti példány, a netről levéve korlátlan példányban reprodukálható bájtról-bájtra pontosan az eredeti anyag.

 

Bármiféle jogdíjbevétel nélkül...

kozakz Creative Commons License 2011.07.10 0 0 2255

Bocs, de szerintem nincs igazad.

 

Egy 2 TB vinyóra 2800 MD lemezt tudok learhiválni 20 ezer forintért. Ha 3 évente átmásolom uj vinyóra és mindig van 3 HD-s példányom akkor is töredékért tudom biztonságosan arhiválni az egyedi MD felvételeimet.

 

Az eredeti MDből meg csak 1 db van.

 

2 TB kapacitás MD-ből 300 Ft-os lemez áron kb 850 ezer Ft.

 

 

A felvételek meg akkor vesznek el, ha nincs rendesen katagolizálva. Tudom, mert a többszáz arhivált MD-m csak dobozokban van és soha se találok semmit MD-n. Mig DVD-n arhiválva már minden szépen katalogban van, excelből kiszedem és hip hop meg lehet hallgatni.

 

 

Anno 98-ban 65ezerért vettem Ausztriában egy MZR50-es. Ma kb. ugyan ennyiért kapok egy digitális rögzitöt (Marantz PMD620, Sony M10), csak épp 13 év alatt a ma 65 ezer nem annyi hanem kb 200 ezer :)

 

A 90-es években a magnókazetta után tényleg alternativa volt, de elhaladt mellette a világ kb 5-6 éve.

 

Előzmény: Törölt nick (2253)
Hepatithos Creative Commons License 2011.07.10 0 0 2254

Ez mind szép és igaz, hozzátéve, hogy azt az egyszerű requirementet figyelembevéve, hogy a lehető legjobb minőségben felvett digitális jelet a lehető legegyszerűbben és veszteség nélkül szerettük volna kinyerni az eszközből, talán a technikatörténet leginkább felhasználóellenes termékével állunk szemben - az MZ-RH1 kegyes megjelenéséig. 

 

Ja, és egérirtást továbbra is vállal özvegy Varsányiné, minidisc hardver gyártást meg a Tascam! :)

http://tascam.com/product/md-02b/

Előzmény: Törölt nick (2253)
mzsombi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 2252

A Sony leáll a MiniDisc Walkman gyártásával

Továbbra is gyártja azonban a Discmant, mert azt még mindig vásárolják az emberek. Tovább »

forrás: Index.hu

 

:(

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.30 0 0 2251
Magyarországon nem nagyon láttam ilyen boltokat, készüléket és üres lemezt is alig lehetett kapni, a készülékek pedig annyira hiányoztak a magyar boltokból, mintha tilalmi listán lettek volna. Laktam Franciaországban, ott egy időben eléggé belépett az MD a kazetta helyére, a gizmóbolltokban is olyan hordozható kütyüket adtak, amikben MD volt a kazetta helyén. A lemezboltokban is kialakult a műsoros MD sarok, bár a mérete még a legnagyobb médieboltokban (már nem is emlékszem a nevükre) sem volt nagyon nagy. Ott biztos van érzékelhető forgalma a műsoros lemezeknek is.
Előzmény: Human.being (2250)
Human.being Creative Commons License 2010.08.27 0 0 2250

Sziasztok!

 

Nem tud valaki Bp-en, vagy esetleg Bécsben olyan használt lemez boltot, ahol műsoros minidiscet lehet kapni?

 

 

hattori mackó Creative Commons License 2010.05.11 0 0 2249
Sziasztok!

Egy MZ-RH1-et használok nagy megelégedéssel. Leginkább felvételre, ezért érzékenyen érintett, hogy megtört a mikrofonom (ECM-CS10) kábele. Az első kérdés, hogy lehet-e ezt javítani, ha igen, hol. Ha nem lehet, akkor mit ajánlotok? Diszkrét megoldás kellene, kicsit mehetne mélyebbre és magasabbra is, mint a jelenlegi, mondjuk 50-18000Hz. Vagy ez túlzó elvárás?

Köszönettel,

Tozsi
Hepatithos Creative Commons License 2010.05.05 0 0 2248
veled meg mi történt, szidtad a sólymot?
Előzmény: Törölt nick (2246)
kripo100 Creative Commons License 2010.03.28 0 0 2247
Üdv.
Ha érdekel vkit, van egy dobozos-újszerű állapotú /kezelési - blokk - füles stb ... /, keveset használt Sony MZ-N710 NetMD - m amit ésszerű áron átadnék, mivel nálam csak áll a dobozában. Adok hozzá egy próba lemezt, tisztító lemezt is.
tel: nulla hat - 30 - huszonegy 79 nyolc negyven2 Képek mailban megoldhatóak.
Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 2246
Olajos pepecselés? :-)

Ha mondjuk egy svájci mechanikus óra karbantartását annak tekinted, akkor igen, olajos pepecselés. Valójában az eredeti keőanyagok és a bejutott szennyeződések, kopási anyagtörmelékek kitisztítása, és a megfelelő kenőanyagok bejuttatása a megfelelő helyekre. Ez természetesen nem feltétlenül olajat jelent, és a pepecselés nem pancsolást. Az órákban is sokféle kenőanyagot használnak, és a tisztítás sem egy triviális dolog. Minidisc fejmozgatást még nem javítottam, de CD mechanikák karbantartásában és újbóli életre lehelésében kezd egyre nagyobb gyakorlatom lenni. Jó érzés, mikor újra megszólal, és nem dadog, nem akadozik az egykor annyi örömet okozó, már korosodó szerkezet.

A zsírok kiszáradása, ragacsossá válása például okoz olyat, hogy a léptetőmotor finom lépéseit a csúszó szán nem tudja követni. Elakad, azokra a kis erőhatásokra már nem reagál finom mozgással. Ekkor a szervó tovább próbálkozik, egyre nagyobb erőt fejt ki, majd a megnövekedett csúszási súrlódást leküzdve a szán megugrik, és túlfut a megcélzott sávon. Ilyenkor vagy kihagyás, vagy dadogás-ismétlés következik be a CD-nél, akár az elakadt tű jelenségét is tapasztalhatjuk. Az ilyeneket már elég jól tudom javítani, de nagy munka, nagy kockázat, sok szerszám és spéci anyag kell hozzá. Ráadásul más-más anyagok a mechanikához és az optikához, és egyik nem érheti a másikat, szóval WD40 befújásával senki ne próbálkozzon :-).
Előzmény: Hepatithos (2245)
Hepatithos Creative Commons License 2009.12.01 0 0 2245
köszönöm a válaszokat. persze nem tudhatom felvétel közben, hol lesz a droput, de az utóbbira tippelek, időnként hallanai nagy nyekkenést felvétel és lejátszás közben is. közben Mit értünk finommechanikai karbantartáson? Olajos pepecselés?
Előzmény: Törölt nick (2244)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.30 0 0 2244
Lehet még a fejmozgató mechanika elfáradása, elakadása. Amikor tapasztalod a jelenséget, figyeld meg, hogy hallatszik-e valami, a szokásostól eltérő zörej. Optika, mágnes, forgó lemez, mozgó fej, elég sok a mechanika. Szerintem ha a fej nem tudja követni a mozgatási utasításokat (akad / ragad), akkor is kifuthat a memória a bepufferelt adatmennyiségből, illetve a kihagyás meghaladhatja a hibajavító algoritmus képességeit.

Ha ez a probléma, egy finommechanikai karbantartás segíthet.
Előzmény: Hepatithos (2241)
Macika Creative Commons License 2009.11.30 0 0 2243
A drop-out jelenség tudtommal kizárólag anyaghibából szokott bekövetkezni.

Régen, ~25 éve, a digitális kor hajnalán azért vették párhuzamosan két db U-matic videokazettára az anyagot, hogy kizárható legyen, egyszerre legyen drop-outos a felvétel.
Egyszer -emlékszem - egyik lemezfelvételünkön mégis besikeredett, hogy nagyjából egy időben következett be mindegyik egységnél szalaghiba és azért kellett újra játsszuk az adott részt...

Lemezes rögzítésnél (jó minőségű lemez esetén) nem hallottam még drop-outról.
DAT-nál, DCC-nél viszont annál inkább.

Ha jól tudom, a MD-nél van annyi tartalék a rendszerben, hogy lemezhiba esetén sem szakadhat meg a hangfolyam.

Szerintem másban/máshol kell a hibát keresni...
Előzmény: Hepatithos (2241)
eref Creative Commons License 2009.11.29 0 0 2242
kompakt kazetta
Előzmény: Hepatithos (2241)
Hepatithos Creative Commons License 2009.11.29 0 0 2241
Van az a dropout néven ismert ügy, amikor kimarad egy másodperc a felvételből. eddig minden MD-m így halt meg, de mivel ez deklaráltan az utolsó, becsületben megőszült jószág, (MZN910) gondoltam, nem adom még fel a reményt. vettem új lemezt, új elemet, toltam hálózatról, elemről, és tisztíttam fejet, a jelenség jön, bár a gyakoriság mintha változna, ez némi reményt ad a gyógyulásra. Ez korábbi cuccoknál egyre romlott, és ahogy nőtt a gyakoriság, a cucc a kuka felé tendált. Most viszont határozott javulást érzek, néha órák is letelnek droput nélkül, de aztán stabilan jön a szünet, mintha elfáradna. Most a mikrofonra gyanakszom, de vonalból még nem sikerült teszteltem. Mit gondoltok, mi lehet még?

Egyébként lehet h hülye kérdés, de mi az a "CC" aminek a Minidisc mindenes az utódja?
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.17 0 0 2240
Segíts, hogy jobban megérthessük a problémádat.

1) Hogyan győződsz meg arról, hogy valóban készült felvétel, csak hang nincs?
2) Amikor nincs hang, akkor hogyen próbálod az MX1-ből kivenni (kihangosítani) a hangot?

Azt ugye tudod, hogy az optikai kábel egyirányú? Szóval az csak az MX1 felé viszi a hangot, a másik irányba nem. Lejátszáskor a réz kimeneten (MD out), RCA kábelen kell kivezetned a hangot az erősítő felé.
Előzmény: OJ. (2239)
OJ. Creative Commons License 2009.11.16 0 0 2239

Sziasztok:)

 

Segítségeteket szeretném kérni

Van nekem nem rég óta egy Sony MDS-MX1 lejátszó felvevőm

Az lenne a probléma, hogy digitális kimeneten keresztül felveszi a számokat, de lejátszásnál nincs hang

PC ről mennek át a számok az MD re

Mindkettőn van digitális csatlakozási lehetőség

Felsőkategoriás optikai kábelt vettem hozzá

Válaszotokat előre is köszönöm

Ide is irhattok amstaff@lajt.hu

hno30 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 2238
teszt

teszt
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 2237
Szia! Kézi felvevőből nagyon sokféle van, az Audioland-ben külön topicja van.

Én egy ilyet használok néha:

http://www.youtube.com/watch?v=ZOXJmQi90Bw

Teljesen korrektnek tűnik, nekem még nem volt vele problémám, a hivatkozott videón láthatod, hogy a tömörítésen és a formátumon nem múlik a minősége, a CD szabványnál valamivel jobb tömörítetlen formátumot is tud, MP3-ban pedig 320 kbps-t is készít.

Vannak olyan készülékek (mint például ez az Edirol), amelyek a Minidisc felvevők sztereó mikrofonjaira vannak kigyúrva: 3,5-es jack bemenet, alacsony tápfeszültség a kondenzátormikrofonnak (az Edirolnál ez ki- és bekapcsolható), és vannak olyanok, amelyek inkább a színpadi eszközök világához illeszkednek, és akár a szokásos 48V-os fantomtápot is biztosítják. Persze line bemenete szinte mindegyiknek van.
Előzmény: compaq33 (2236)
compaq33 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 2236
Jóestét Ebben a digitális világban létezik egyáltalán olyan hordozható, elemes eszköz, ami legalább az mp3 160kb/s szinten képes valós időben mikrofonról hangot rögzíteni?
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.21 0 0 2235
Nem mondasz hülyeséget, nem próbáltam még. Lehet, hogy megfelelő lenne.

Az adott célra LG minitornyot néztem ki. Kipróbáltam, tud a line bemenetről direct usb felvételt készíteni pendrive-ra. Ennek az az előnye, hogy a felvétel ott helyben le is játszható, illetve haza is vihető feldolgozás céljából. A merevlemezes DVD-ről tudomásom szerint csak lemezírással lehet elvinni az anyagot.

Többen javasoltak számítógépet, de abban a környezetben, amit többen is használnak felváltva, olyanok is, akik éppenhogy becsöppentek, sok veszélyt jelent a számítógépes rögzítés. Elég egy automatikus frissítés, vagy valami váratlan jelenség, esetleg egy jószándékú kolléga módosítása a gépen, hogy ne pont úgy viselkedjen, mint legutóbb, ez egy éles színpadi szituációban végzetes lehet. A CD lejátszó pont az a bonyolultság, ami még elviselhető, az asztali MD felvevő szerintem maga lenne a tökély (funkcióit tekintve). Az USB-re line bemenetről felvevő minitorony olcsó és elviselhető kompromisszum egyedi hifi komponens felvevő helyett.
Előzmény: eref (2234)
eref Creative Commons License 2009.10.20 0 0 2234
"Jó lene egy asztali hifi MD felvevőhöz hasonló kialakítású SD / USB felvevő-lejátszó."

Na most lehet, hogy hülyeséget mondok, de merevlemezes DVD-felvevőket nem lehet ilyesmire használni?
Előzmény: Törölt nick (2232)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 2233
Elkezdtem régebbi lejátszókat javítani, karbantartani. Úgy gondolom, fejtisztítás nem feltétlenül elegendő, több olyan mozgó alkatrész van, aminek a pályáján kenőanyagok vannak, amelyek beszáradhatnak, megporosodnak, összekötnek. Egy szakszerű karbantartás visszahozhat haldokló készülékeket, de van, hogy csak alkatrészcsere, vagy az sem segít.
Előzmény: Simigeri (2214)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 2232
Visszatérve a beállítások elfelejtésére: analógiát találok a fényképezéssel. A profi(bb) fényképezőgépek egészen extra beállításokat is megjegyeznek, és sok mindent be lehet állítani rajtuk. Hogy csak egyetlen példát említsek: a spot fénymérés. Egyszer végigfotóztam egy tekercs filmet úgy, hogy nem vettem észre: spotban felejtettem a fénymérőt előző alkalommal. Természetesen nem lettek jók a képek, hiszen nem úgy mértem fényt.

A kevésbé avatott, kevésbé elkötelezett, rítusok (checklistek) betartására kevésbé rászorítható felhasználóknak szánt gépeken ezért egyrészt kevesebb paramétert hagynak beállíthatónak, másrészt kikapcsoláskor resetelik a beállításokat, hogy legközelebb egy ismert, átlagos állapotból induljanak.

Az egyik felvevőm például megjegyzi a time mark, az agc típus és a mic sense értékeket, de elfelejti a kézi felvételi szintet, és átáll agc-re kikapcsolás után. Ez az a gép, amin kézi szintbeállításra csak rec pause állapotban lehet átállni. Viszont ha ezt megtettem (checklist), utána felvétel közben a felvételi szintet és a monitor hangerőt is tudom állítani. Szemben egy régebbi felvevővel, amin felvétel közben már nem lehet a manuális szintet állítani.

Ezektől a problémáktól az asztali felvevők mentesek.

Jó lene egy asztali hifi MD felvevőhöz hasonló kialakítású SD / USB felvevő-lejátszó.
Előzmény: Hepatithos (2228)
Macika Creative Commons License 2009.10.17 0 0 2231
Bizony, ha tavasszal megyek Japánba, nem lehetetlen, hogy hazajön velem egy EDIROL.
2007-ben egy jóbarátomnak vettem Tokyoban egy ilyet, már akkor megszerettem, csak akkor én (idióta) iPod-ot hoztam haza magamnak. Arra IS már nem volt pénzem.
Előzmény: Törölt nick (2230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!