Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 2018.07.09 -1 4 230120

Pedig már-már azt hittem, nem kezditek újból etetni.

Előzmény: Friczy (230119)
Friczy Creative Commons License 2018.07.09 0 0 230119

Attól még átgondolhatnád, főleg, hogy a 45-50 fokos lejtő meredekebb, mint a százalékban megadott.

Előzmény: nomore spam (230117)
NAR Creative Commons License 2018.07.09 0 0 230118

Mutatnál egy 35-40 fokos, 50-100 méter hosszú útszakaszt? Az általam ismert legmeredekebb budapesti utca sincs 20 fokos (35%)...

Előzmény: nomore spam (230117)
nomore spam Creative Commons License 2018.07.09 0 0 230117

Nem százalék, fok! És max. 50-100m hosszúságban...

Előzmény: Friczy (230116)
Friczy Creative Commons License 2018.07.09 0 0 230116

Ezt a 35-40 fokot gondold át újra.

Előzmény: nomore spam (230114)
Pinyo Creative Commons License 2018.07.09 0 0 230115

Piszkálta a csőrömet az ötlet, vasárnap kimentem Csobánkára és megejtettem a Csobánkai elágazás - Dobogókő kék kút időfutamot, futva. 1ó16p lett, 15,1 km. Lefelé Pilisszentkeresztig rövidítettem terepen a piros jelzésen, onnantól megint az aszfalton mentem.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (229646)
nomore spam Creative Commons License 2018.07.09 0 0 230114

Sajnos nem így megy.

 

Egyrészt: nem elhanyagolható összeget költöttem már így is (erősen feszegetve az anyagi korlátaimat) arra, hogy két év után újra bringára üljek, bízva abban, hogy egy még nem verseny célú, de drágább darab csak jobban bírja a gyűrődést, mint egy olcsóbb, noname cucc, akkor most még akasszak le a szögről újabb tízezreket, hogy erősebb kerekem legyen, mert a meglévő nyilvánvalóan nem bír el és ahogy futólag rákerestem, alsó hangon 30-40 ezer lenne a javasolt átfűzés (de szóljatok, ha valamit elnéztem!).

Időközben kiderült az is, hogy a hivatalos(!) terhelhetősége 120kg, épp csak ebben benne van minden, beleértve a bringa 10+ kg-os össztömegét is. Kiszámoltam: a hátizsákom üresen is egy kiló fölött, ha túrára mennék, akkor kellene még víz (1.5kg kb.), némi kaja, szerszámok+belső+pumpa+esőkabát stb., ezek így együtt nagyjából öt kilót tesznek ki, ha jól mértem és akkor még ehhez jövök én a magam 106 kilójával per pillanat, ami pár hét alatt lemehet akár 100 alá is, de év elején lesz az 110 fölött is újra... és épp a fogyasztás lenne a bicikli célja.

 

Másrészt ha ezt eladom, akkor minimum 50-100ezret buktam rajta, ha egyáltalán el tudom adni, ugyanakkor az egyértelműen kiderült közel húsz év MTB használat, plusz két heti országúti után, hogy pl. a hegymászáshoz nekem outi kell. Montival, igaz, az néhány kilóval nehezebb volt, nem nagyon tudtam egy meredek lejtőn sem felmászni. Ezzel kb 35-40 fokos, rövidebb emelkedőn is vidáman, lihegés nélkül (jó, Dobogókőre azért még nem :D) ... hogy azért, mert ennyivel könnyebb vagy azért, mert ennek a geometriája jobb a hegymászáshoz, azt nem tudom eldönteni, de az utóbbira szavaznék.

Előzmény: stoki (230096)
stoki Creative Commons License 2018.07.03 0 3 230096

Drágát vettél,  mert most vakarod a fejed egy a kerékpárhoz képest kisebb összegen.

Viszont ha nem jött be még nem kell a méhtelepre vinni. Mindig van olyan ár amiért tova lehet adni. Egy 80-90 kilós ember alatt máshogy működik,,mint egy 100 plusszos alatt. Azt kell eldönteni, hogy mi vele a célod. Ha úgy érzed neked született dolgozz azon, hogy ez a gép jobb legyen.  Ha már gyűlölöd add el. Bukó lesz, de jó alap egy jobban rád gyártott bringára. Én 100 pluszosként nem a legsukárabb kategóriából keresnék áldozatot és ha 120 plusszos vagy, akkor gyártatnék magamra valami masszívabbat.

Előzmény: Törölt nick (230082)
bilek Creative Commons License 2018.07.03 0 0 230094

Fel kell ismerni, hogy ugyanabban a szituációban más és más a beláthatóság.

Én közlekedek többféle járművel. Bringáról vagy motorról sokkal jobban belátható a közlekedési szituáció, viszont a kocsiból lentről a bezárt kalitkából lényegesen rosszabb.

Bringásként, motorosként kínosan ügyelek, hogy meglegyen a szemkontaktus, vagy legalább lássam/értsem mire készülhet az autós. Érdekem is, hiszen engem nem véd semmi egy esetleges kontaktkor.

Tehát el kell fogadni, hogy az autós sokszor nem látja/nem azt látja amit egy magas bringáról/motorról a másik.

A dolog másik oldala, hogy sajnos a legtöbb baj az belül van a fejekben.

Nemrég volt alkalmam Szlovéniában tekerni egy kicsit és szinte kínosan jött le, hogy a zebráknál elenged az autós, szinte ő keresi a tekintetem, hogy mit tervezek egy körforgalomnál és készülhessen rá. Mondom szinte kínosan előzékenyek. Nincs messze, nincs szakadék a kultúráink között, mégis ebben a témakörben döbbenetes volt. Itthon hasonló helyzetekben már elpusztított volna erőből 1-2 frusztrált szuzukis.

Előzmény: Mr Long (230093)
Mr Long Creative Commons License 2018.07.03 -19 0 230093

Én még nem hallottam olyan bringásról, akit jogosan ütöttek volna el... Igaz mindegyik azt mondta, hogy az autósnak látnia kellett volna őt.

Előzmény: Törölt nick (230085)
halaloszto Creative Commons License 2018.07.03 0 0 230089

sebaj, "legalább a biciklisek közt még maradt némi kultúra"

Előzmény: Törölt nick (230087)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.03 -7 1 230085

Nincs itt ellentmondás.

A sofőr barom volt . Megèrdemelte. Az azt követó cirkusza minden kritikán aluli volt.

 

Nem sokkal később, bár semmi bajom nem volt a derekamon kívül, akadt egy jöszándékú ember, aki segíteni próbált. Rendes volt tőle. Megszoktam, hogy ha bajom van, csak magamra számíthatokml.

Előzmény: halaloszto (230084)
halaloszto Creative Commons License 2018.07.03 -1 7 230084

Az ilyen ellentmondásos emberek gyakran kapnak mínuszt. Én is szoktam, de mostanában nem olvastam a topicot. Tisztán segítő szándékkal, hogy értsd, miért írom, hogy ellentmondásos:

 

"közben tettem egy félreérthetetlen célzást a sofőr édesanyjának a foglalkozására" 

 

vs

 

"legalább a biciklisek közt még maradt némi kultúra"

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (230076)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.03 -9 1 230083

Nem igazán törődöm velük, csak ez valami aljas, rosszindulatú egyént feltételez. 

Előzmény: SzeZo (230080)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.03 -7 1 230082

És? Ez nem oldja meg a problémát. Drágát vettem? Igen, mert elhittem, hogy ennyiért talán nem ócskavasat kapok, hanem használható biciklit. Ehhez képest most van egy háromszázezres ócskavasam, amit remélem, valaki megpróbál ellopni a folyosóról, hogy legalább a párom siránkozását ne hallgassam, ha én vágom ki a lomtalanításkor... nekem ezt nincs pofám eladni használtként. XL-es váz, alsó hangon 90 kilós vagy nehezebb felhasználót jelentene, az olvasottak alapján, alatta ugyanúgy törnének a küllők...

 

A legnagyobb hiba az volt, hogy elhittem, van még tisztességes, hozzáértő kereskedő.

Holott már milliószor bebizonyosodott, hogy ezeknél csak addig tart a látszat (tisztelet a kivételnek és kerékpáros kereskedőben még nem találtam ilyet), amíg vásárolni akarsz. Ha fizettél, magasról, nagy ívben leszarnak a reklamációddal együtt, ott vernek át, ahol tudnak.

 

Az előző montimról elkezdett lepattogni a festék, mindenféle külső behatás nélkül. Forgalmazó reakciója: szedjem szét, vigyem be csak a vázat, majd ellenőrzik, hogy igazam van-e... egy féléves bicikli volt akkor...

Egyéb ok miatt beugrottam vele egy független boltba. Az istenverte "szakértő" úr ott azzal kezdte, hogy kopottak a lánckerekek. Egy másfél hetes biciklin... na oda azóta se tettem be a lábam.

 

Az azt megelőzőt jó húsz-huszonöt éve vettem, száz km utáni szerviznél közölte a boltos, hogy megnyúlt a lánc és a cseréért kifizettetett még 5000Ft-ot. A telo olyan volt, mintha merev villa lenne. Berakattam egy Manitou Blacket majdnem annyiért, mint amibe a bringa került. Az első körben kiderült, hogy nem működik a csillapítás. "Ja, hiányzott belőle egy tömítő gyűrű". És sorolhatnám... Csakhát eltelik pár év két vásárlás közt, mindig elfelejtem, hogy itthon korrekt kereskedő ritka mint a fehér holló...

 

De ez a mostani vásárlás és a szerviz "szakértelme" végérvényesen kiverte a biztosítékot.

 

Szereléshez se tudásom, se helyem, de még állványom sincs, anélkül meg esélytelen.

 

Előzmény: stoki (230081)
stoki Creative Commons License 2018.07.02 0 0 230081

Szerintem 2 hibát is elkövettél. Az anyagi helyzetedhez képest túl drága bringát vettél és az országúti lett. 100 kg felett magyarországra nyüzüge országúti,  hát rizikó. 70-80 kilós emberek hajtják ezeket, de 100 kiló felett, hát ezekkel a remek billiárd asztal utakkal,  nem tudom. Ha ragaszkodsz ehhez a bringához, akkor a kerékfűzés lehet a menekülő út. Ha spórolni akarsz és van műszaki érzéked, akkor magadnak kellene átfűzni a megfelelő küllővel, hosszal a centírozást pedig szervízre bízod. Itt küllőket egy jó minőségű és megfelelő küllőkulcsot kell vásárolni, de a hátsó keréknél a kazettát is le kell bontani róla.

SzeZo Creative Commons License 2018.07.02 -5 2 230080

Hülyeség ezeket a "+,-"-okat nézni. Szinte mindig akkor eszmélek rá, hogy vannak, mikor valaki elkezd keseregni, hogy lepontozták. Simán kidobhatná az Index.

Előzmény: Törölt nick (230076)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 0 1 230079

Jutnak eszembe még dolgok, bár ez lehet, hogy csak a fantáziám szülötte, mert valódi országúti gépem sose volt.

Például a gumik (külsők) strapabírása. A gyári Kendra állítólag néhány száz km-nél többet nem bír, amit már látni vélek rajta, a mintázat egy része nyomtalanul felszívódot. A másik a fékpofák állapota. Mintha a felére kopott volna mindegyik. Persze ez lehet érzéki csalódás is.

Na mindegy, egyelőre csak dühöngök rajta, mert fogynom kéne és a bringázással mindig sikerült. Most is két hét alatt lement négy kiló körül.

Előzmény: H_G (230077)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 0 1 230078

Na ennek nekifutok újra, mert én a hibáról szóló részt sem láttam.

Persze magyar viszonyok közt semmi ilyesmit nem várok.

Volt pár szavatossági (gari időn túli) ügyintézésem, lesújtó tapasztalatokkal. Hihetetlen, mennyire nem számít az ügyfél kis hazánkban, ha már elköltötte a pénzét.

 

Részemről most az a szar ügy, hogy "nyugdíjba vonultam" pár éve, a tartalékaimból élek, ebből vettem el ezt a számomra óriási összeget, nem tehetem meg, hogy kidobom és veszek valami mást helyette, de még a kerekek átfűzése sem fér bele. :(

Bíztam az eladókban, potyára, mint mindig. Sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim, különösen a szervizeket illetően.

 

Előzmény: H_G (230077)
H_G Creative Commons License 2018.07.02 0 1 230077

Ott az az érdekes, hogy kezelték a reklamációt a Nagy Víz túloldalán.

 

"I got one a couple of months ago. Cracking bike but i broke a spoke in rear wheel. Scott sent out some shimano wheels which have been fine."

 

Előzmény: Törölt nick (230075)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 -11 1 230076

Úgy egyébként tudja valaki, hogy ki ez a félhülye mínuszolgatós trollja a fórumnak? :)

Azt látom, hogy aktívan lesi a kerékpáros topic-okat, de a jelek szerint egyáltalán nem szól hozzá vagy gyáva beismerni, hogy ő csinálja. Ez utóbbit kétlem, az itt megszólalókból nem nézem ki, hogy ennyire színvonal alattiak lennének.

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 0 0 230075

A második linked jó? Vagy nem tudok eléggé angolul vagy nem látok típushibáról szóló részt.

Előzmény: H_G (230073)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 0 0 230074

Itt kérdeztem meg pár hete, talán hónapja, meg hat-nyolc, megbízhatónak hitt üzletben.

Sajnos a konkrét típusnak már nem néztem utána, hanem beleugrottam a dologba, mondván, lesz-ami-lesz.

Ennek alapján amit írtál és linkeltél, kukába ment többszázezer forintom úgy, hogy már nem maradt pénzem átfűzetni a kerekeket.  Ez van. Köszi. A kedves k2 meg...

A múltkor nem akartam itt részletezni többek közt azt sem, hogy hol, milyen bringát vettem, mert hátha csak véletlenül fogtam ki a múltkoriban rossz szerelőt.

Volt ezelőtt egy össztelós, tárcsafékes montim. Levegős lett a fék, elvittem hozzájuk légteleníteni. 

Visszakaptam úgy, hogy továbbra is levegős volt.

Újra légtelenítették, így használtam vagy két hónapot. Utána több mint egy évet állt, majd amikor felültem rá újra, azzal kezdte, hogy pár száz méter után blokkolt a hátsó fék és többé nem is engedte ki...

 

Most többször is említettem az eladónak az aggályaimat, de szerinte ezzel semmi gond nem lesz.

Múlt héten hétfőn bementem hozzájuk, hogy amikor a jobb pedált kicsit megnyomom, és a lánc hátul a négy legkisebb kerék valamelyikén van, akkor hozzáér az első váltóhoz és zörög.

"Megjavították". Két nappal később, egy emelkedőn vettem észre, hogy most ugyanaz a zörgés van, ha elöl kistányér, hátul a négy nagy fogaskerék valamelyike van használatban, annyi eltéréssel, hogy most nem is kell a pedált taposni, üresben is zörög.

Eltelt egy hét, vittem volna a 300-as szervizre, erre miközben tolom, törik a küllő...

Elsimerésem.

Amikor meg érdeklődni próbáltam e-mailben, hogy amit kaptam pótbelsőt, azon miért áll a "max 5 bar" felirat, használhatom-e az egyébként 7-8barra fújt gumik helyett, egy hang válasz nem jött. Végül kiderült, hogy az az 5 bar a perem nélküli felnikre vonatkozik, de ezt a boltban senki sem tudta megmondani, a Schwalbe hazai forgalmazóját kellett megkérdeznem.

 

Szóval teli a búrám velük, most úgy felment a vérnyomásom, hogy vélhetőleg a szerviz helyett a fogy.védelmet keresem meg. :(((

Előzmény: H_G (230073)
H_G Creative Commons License 2018.07.02 0 0 230073

Rossz helyen érdeklődhettél. Én már sokszor elismételtem itt a topikban (visszakereshető), hogy ilyen testsúllyal tökmindegy, mit mond a bicikli eladója és gyártója, az első utad egy szervízbe kell, hogy vezessen, és át kell fűzetni a kerekeket  DT Swiss rozsdamentes küllőkkel. Mindegy, hogy viszonylag drága és nehéz, semmi más nem lesz elég erős.

 

Valamint a neten se kereshettél sokat, én most kapásból találtam 2 fórumot, ahol említik, hogy ennek a Scottnak típushibája a gyenge kerék és normál súlyú júzerek alatt is törnek a küllőik.

 

http://forums.roadcyclinguk.com/showthread.php/130961-Scott-Speedster-20-wheel-problems

 

https://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12938525

 

 

Előzmény: Törölt nick (230069)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 -2 0 230072

Az egy dolog, nekem az volt kéznél. De hogy valaki a megállni tilosnál ráparkol a bringasávra, ahhoz már kell egy bizonyos arcbőr vastagság. ;)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (230071)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.07.02 0 1 230071

Múlt héten jártam arra, ránéztem arra a jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt izére, és eszembe se jutott lehajtani érte az úttestről. Nem arra való.

Van Dunakeszin jó bicikliút is, csak nem a kettes úton.

 

Előzmény: Törölt nick (230070)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 -3 0 230070

Vannak még vicces emberek, azért ezt elmesélem... Egy, ha jól emlékszem, MMJ-0xx rendszámú Renault-ra emlékeztető tárgy állt ma déltájban a 2-es út Dunakeszin átmenő kerékpárútján, nem messze egy megállni tilos táblától. Kicsit életveszélyes volt ugyan, de kikerültem, közben tettem egy félreérthetetlen célzást a sofőr édesanyjának a foglalkozására. Úgy 50m-rel odébb hallom, hogy padlógázzal jön utánam, majd elkezd ordibálni, hogy jövök én ahhoz, hogy anyázok itt és különben is rögtön felborít az autójával.

Ilyenkor sajnálom, hogy nem hordok magammal kamerát, mert ezt a majmot igencsak szívesen feljelentettem volna, ha lenne valami bizonyítékom az esetről. :(

 

 

Viszont örülök, hogy legalább a biciklisek közt még maradt némi kultúra is. Tolom a bringát valahol Göd környékén, a gát tetején, elhajt mellettem két biciklis, az egyik srác (a másik lány volt :) )  megkérdezte, hogy segíthet-e valamiben. (nem mondhattam neki, hogy adjon másik derekat a fájósom helyett :)) ) 

Ezúton is kösz neki, hogy visszaadta a hitemet, hogy vannak még emberek is az utakon. 

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 -3 0 230069

Csalódott vagyok. 

Két hete vettem egy Scott Speedster 20-as bringát.

Vásárlás előtt sokfelé érdeklődtem, hogy mi a helyzet a 100 kiló fölötti súlyommal, budapesti utakkal, elbírja e kettőt együtt egy mai országúti. Mindenhol azt mondták, hogy természetesen, ez nem okozhat gondot.

A héten vittem volna a szervizkönyvben előrírt 100-300km közti ellenőrzésre. Volt pár kisebb nyolcas már a felniben így két hét alatt, de nem tűnt vészesnek. Ma elmentem Vácra, majd haza. Már toltam a biciklit, a házunktól pár lépésnyire, mikor egy olyan csattanás(?) hallattszott hátulról, mint amikor eltörik egy küllő és a hátsó kereket blokkolta a fék.

Néztem, küllőkön semmi látványos eltérés, mi a franc lehet?

Na mindegy, hazavonszoltam, újra átnéztem, megnyomkodtam óvatosan a küllőket, az egyik kiesett a helyéről...

Csodás. O.K., garanciális probléma (talán), de ezek után hogy merjek mégegyszer ráülni? Mi a biztosíték, hogy legközelebb nem valahol 50km-re a lakástól, a puszta közepén törik el a következő???

 

És persze ilyenkor már hol reklamáljak, hogy de én megmondtam, hogy budapesti utak és nem vagyok egy könnyű darab??? Kidobtam 300 (ha mindent beleszámolok, amit most a bicikli miatt költöttem, akkor 400) ezer forintot és most gyakorlatilag mehet a kukába. Hurrá... :(

imsailing Creative Commons License 2018.07.02 0 0 230068

Megfáradt a km-órám, így csak a mobil mérte a zsebemben, de így sem mentem annyira gyorsan a lefeléken. Igaz, én Dömörkapu felé megyek le az erdei úton, mert megérdemlem :-)

Előzmény: SzeZo (230066)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.07.02 0 0 230067

:-O Én nem nagyon tudok ott olyan szakaszt, ahol mernék ennyivel jönni.

Előzmény: SzeZo (230066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!