Keresés

Részletes keresés

k 5.20 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 172061

Remélem nem én fagyasztottam belétek a szót... vagy mindenki futkorászik?

 

Ma végre kicsit eloszlott a szmog, s elszaladtam kora délután megnézni, mi az állás az emlegetett útvonalon: Békásmegyerről kerékpárúton az Omszki érintésével Szentendréig, majd vissza a volt laktanya mellett a gáton, a Duna partján, Pünkösdfürdő utca vissza Békásra.

(16.63 km, átlag: lépés 82, pulzus 158, sebesség 5:15) 

Az útjavítók már elértek az Szentendréről az Omszkihoz, most ott molyolgatnak. 

A volt laktanyától a gáton, majd az erdőben: dagonya...utána a pocsolyák között szlalom...aztán áll egy magasfeszültségű traverz az út mellett: onnan már jó.

 

Kellett már ez a mozgás, mint egy falat kenyér...a napok óta tartó szmogban nem volt indulásom, de ma még a nap is sütött.

Ebben a hónapban egy százast sikerült csupán összehoznom... :(

k 5.20 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172060

Én is szoktam ott a gáton, azon a rossz szakaszon futni, valóban figyelni kell. 

Az erdei kerékpárúton még jó, hogy járnak bringások, mert ők kitaposnak egy vezető vonalat, így legalább sejthető, hol a viakolor.

A kerékpárutat a gyorsforgalmi mellett mostanában javítgatják. Persze nem fog sokat érni... a hurkákat legyalulják, meg a lukakba nyomnak friss aszfaltot...ami most fel is fog fagyni szerintem...

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (172057)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172059

Á, én meg azt a bringautat nem szeretem, nem is a talaja miatt, hanem mert utálok autópálya mellett futni. Na mindegy, majd meglátom ha kicsit szárazabb lesz az idő (meg tovább lesz világos)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (172057)
rrroka Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172058

A hatodik vivicitta nevezésem már benne van a rendszerben. :)

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172057

Szentendréig én nem szeretek. A Luppán túl van egy pont másfél kilométeres nagyon szép viakoloros kerékpárút, kanyarog az erdőben a parton, de vihar vagy árvíz után hosszú ideig járhatatlan szokott lenni, mert nem takarítják. Annak a végéig van a 12 kilométerem. Tovább Szentendre felé a gáton annyira pocsék a burkolat, hogy már futni és nagyon kényelmetlen rajta, de egy próbát megér, hátha te jobban szereted. Én inkább elmegyek a Luppától a merőleges bekötőúton a 11-es útig, és az ottani kerékpárúton futok ki Szentendrére, ami közismerten botrányosan rossz burkolatú, de még mindig jobb, mint a bányató melletti gát. Kb. ugyanannyira jön ki a táv.

Előzmény: Tompus999 (172056)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172056

Ja, a rámpa már a múlt héten is vacak volt, megállt benne a víz, én is a füvön kerültem :-) Lupánál tovább még nem mentem, de már néztem hgoy akár Szentendréig is elfuthatok arra, egyszer kipróbálom

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (172055)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172055

Az a festés most a hó alatt van, de pont 4 villanyoszlop a 100 méter.

Nekem is kedvencem, és még inkább a szigeti réven túl az ártéri bicikliút a bányatóig.

Nyugodtan kimehetsz, csak a pünkösdfürdői  rámpával volt gondunk lefelé, 100 métert a füvön futottunk az út mellett.

Előzmény: Tompus999 (172054)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172054

Remélem holnapra rendeződik. Kedden-szerdán mindig itt futok. Kedvenc részem a hídtól északra, a Lupaszigetnél lévő szakasz. Viszont a gát azért jó, mert jól lehet résztávozni, fel van festve száz méterenként.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (172053)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172053

Hát persze. A Békás-szorosban nincs gát. :-)

Előzmény: Tompus999 (172052)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172052

A békásmegyerire gondolsz?

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (172051)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.25 0 0 172051

A békási gátról már csak a rámpa mellett mertünk lefutni, olyan jeges. Felfelé még ment.

Van egy előnye ennek a hajnal fél kilences futásnak (ha a pékség eladója jön szembe, amikor elindulsz, akkor biztos hajnal van): látni hazafelé a buszmegállóban azokat az álmos, szerencsétlen, egyentekintetű hétfő reggeli arcokat. Mindegyik egy tanulmány, ahogy a vidám futót meglátják maguk előtt.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.23 0 0 172050

Ilyen most nem volt rajtam, de különböző Spar maratonos cuccokban szoktam menni a CBA-ba, főleg a piros rendezői polármellényt szeretem.

Előzmény: rrroka (172049)
rrroka Creative Commons License 2016.01.23 0 0 172049

jaja, és ilyenkor vmi "céges" futócuccban érdemes lenni, pl "hosszutav.blog.hu", vagy "érdi futó vagyok", vagy "BSI futónagykövet Érd" ... :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (172048)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.23 0 0 172048

Egy Spar maratonos tornazsák elfér az egyik zsebben, a bankkártya a másikban, egész jól össze lehet kötni ez edzést a bevásárlással, és még nyújtani is lehet a közért kocsitárolójánál. Aki meg rácsodálkozik a boltban a futószerkóra, legalább lát valami szépet.

krilin Creative Commons License 2016.01.22 0 0 172047

Mai kütyürovati hír:

http://www.dcrainmaker.com/2016/01/ambit3-vertical-traverse.html

 

A cikk érdekessége számomra az, hogy ebben az Ambit 3 variánsban átkerült az antenna a korábban használt szíj részről az óra házába. Tehát már nincs a ház meghosszabbításaként a 'kilogó' antenna.

 

Ezzel saját ujjába harapott a Suunto mert így meg látványosan pontatlanabb lett :)

Állítólag már a felhasználók is panaszkodnak erre a fórumokon.

Persze a Ray korrektül fogalmaz, hogy nem lehet tudni, hogy az antenna új elhelyezkedése, vagy a chipset, vagy a szoftver a ludas.

 

Ha ezt a trendet követik a további Ambitokban is, akkor nagy kár értük. Ez elég nagy versenyelőny volt.

rrroka Creative Commons License 2016.01.21 0 0 172046

ebben az esetben kevesebb fejlődés nincs.

Előzmény: amatőr (172045)
amatőr Creative Commons License 2016.01.21 0 0 172045

akkor meg nincs fejlődés, ha kimaradnak a kemény edzések és folyton csak regenerálót futunk pihenőnapokkal váltva. :)

Hm, ezt továbbgondolva, akkor sincs fejlődés, ha kimaradnak az edzések és folyton csak regeneráló emlékeket futunk fejben a pihenőnapokkal váltva?! :)

Spenót Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172044

Kinezio tape-et nem próbáltad? Hozzáértők csodákat művelnek vele térden is.

Amúgy nagyon kiegyeznék egy hasonló ütemű javulással, mint a tiéd. 

Előzmény: emillesz (172042)
rrroka Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172043

hát már nem emlékszem mert több éve volt, de egy 12 hetes 1:45-ös félmaratoni edzéstervet csinált két órán belüli fm-ért. az meg is lett, de az utolsó napokban már nagyon fájt neki, a verseny után ment el dokihoz, és akkor derült ki a fáradásos törés.

Előzmény: Pinyo (172040)
emillesz Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172042

Ezt megosztom mert érdekes történet lehet.

Két hónapja topogok egyhelyben sérülésmiatt, ugyanis a térdem nem akarja azt csinálni amit én szeretnék, vagyis nem hagyott futni.
Na ki is hagytam 3 hetet ami semmilyen eredménnyel nem járt. Továbbra is fájdogált, rálépni is alig tudtam, sima gyaloglás közben is fájdogált.
Meniscus-ra gyanakodtam amit az ortopédus megerösített.
Mivel a dolog Karácsonyi ünnepek elött történt a dolog, kivártam az új évet, lévén a dokik Németországban ilyenkor hosszabb téli szünetet engedhetnek meg maguknak.

Szerencsémre a doki és lányai tanítványaim lévén sikerült azonnal bejutnom a rendelésre. (szokásos várakozási idö kb. 6 - 8 hét)
"Meniscusschaden" állapította meg nagyon egyszerüen. Beutalt az MRT.- vagy CT.- esetleg Kerspintomographie németül -re, vagyis a csöbe kell feküdnöm ami ezen héten pénteken fog megtörténni.
Elöreláthatóan mint 5 évvel ezelött a jobb térdemet a bal is sorra kerül majd, gondoltam.
Az eltelt idö alatt ugye edzés hiányában elkezdtem nézegetni, nyomkodni, próbálgatni mit tehetnék.
Nos kiderítettem, hogy ha egy kicsit behajlítom a térdem és úgy haladok elöre, vagy lépcsön felfelé- lefelé akkor nem jelentkezik a fájdalom, vagyis kikerüli azt a részt ami azt okozza.
El is indultam így félig guggolva próbálgattam, és láss csodát nem fájt 10 - 20 méteren keresztül tudtam csinálni.
Mindez 2016 Januar 4-én.
Na gyorsan át is öltöztem kimentem, hideg volt, havazás után olvadozó terepen, de még hóban.
Aki próbált már enyhén hajlított térddel futni az tudja, hogy sokáig nem lehet bírni csak nehezen.
3 hét kihagyás után meg különösen nagy feladat elé állított így.
De mentem és mentem, így elsöre 2 km-ig bírtam. Tempo 8 perc/km :) .... de nagyon meghaltam!!! a fájdalom csak utána a gyaloglás közben jelentkezett, amit bíztatónak ítéltem meg.
2. nap minden ugyanaz a táv, iram 8 perc átlag, teljesítmény, de nem fájt jobban. 
3. nap emeltem 3 km-re tempo 7:40 perc/km átlag, majd a

4. nap megismételtem a 3 km-t tempo 7:16 perc/km átlaggal. 
5. nap 6 km 6:49 p/km 
6. nap10 km 5:57 p/km amit aszfalton futhattam már sokkal komfortosabb körülmények között.
7. nap 7 km 5:57 p/Km, nyolcadik napon 7 km 6:05 p/km.  Itt meg kell álljak egy szóra, innentöl kezdve éreztem azt, hogy múlófélben van a térdfájásom. Innetöl napról napra kisebb volt gyaloglás közben is a fájdalom. Tovább a ....
9. napon 7 km 5:53 p/km, majd a 
10. nap szintén 7 km 5:29 p/km
11. nap 16 km 6:07 p/km
12. nap 11 km 5:55 p/km
13. nap 7 km   5:57 p/km innentöl kezdödöen lassan kicsit felegyenesedhettem a hajlított félig guggoló stílusból. Nagy örömömre nem okozott gondot a stílusváltás egyelöre nem jelentkezett a máshol ilyenkor fellépö esetleg súlyosabb sérülés. A gyaloglás közben is már csak nyomokban jelentkezik a fájdalom, de még van.
14. nap. 10 km 5:11 p/km ..... nagyon bátor lettem de megérte eddig. Ez az eredmény igazolta azt hogy helyesen tettem amit eddig csináltam.
Ez tegnap január 19-én történt, a gyaloglás közbeni fájdalom is egészen minimálisra csökkent, vagyis már elviselhetö.
Kiváncsi leszek a  folytatásra.

A MRT vizsgálatra pénteken 22-én kerül sor, az eredményéröl majd beszámolok. Most már remélem elkerülöm a beavatkozást. Ha az idöpontokat nem húzták volna ennyire el akkor lehet már mütötten fájdalom mentesen futkároznék.
 A türelem rózsát terem, vagyis futót.

 

 

emillesz Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172041

Ezzel a hozzászólással nagyon egyetértek, bizonyított ugyanis a sokéves tapasztalatok alátámasztják.

Örülök, hogy ilyen csodálatosan reagáltál a témához.
Le a kalappal. :-)

Előzmény: rrroka (172039)
Pinyo Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172040

Uh, mennyit akart bepótolni? Egy ilyen sérüléshez szerintem legalább napi 3 óra pótlás kellhet... több héten át, vagy más baj is lehetett ott.

Előzmény: rrroka (172039)
rrroka Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172039

akkor azt teljesen rosszul írják a nike-nál. :) dejó... egészen konkrétan fáradásos csipőcsont törést szenvedett egy ismerősöm, mivel pótolni kezdte a kimaradt edzéseket... 

Ez persze nem jelenti azt, hogy ésszel nem lehet módosítani a következő edzést, pl kimarad egy résztávos edzés, ezért a következő 12 km helyett 15 km-t mész, de ha pl egy dombozás után egy nap pihi majd hosszú futás jön, akkor súlyos hiba a pihenőnap helyett dombozni... én úgy szoktam, hogy az edzésterv elveit és az edzések egymásra épülését próbálom megérteni, és eszerint módosítani az edzést, hiszen akkor meg nincs fejlődés, ha kimaradnak a kemény edzések és folyton csak regenerálót futunk pihenőnapokkal váltva. :)

Előzmény: bendediver (172037)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172038

Persze. Rendes kórházi.

Előzmény: Ogf_Soron (172035)
bendediver Creative Commons License 2016.01.20 0 0 172037

Szerencsére az utóbbi két három napban jeletősen javulok. Visszagondolva az egész előzményeire, elkövettem egy nagy hibát. A tótvázsonyi futáson nem melegítettem be és magamhoz képest jóval erősebb tempóban csaptam bele. Gondolom ennek a hatása ugrasztotta ki a fájdalmat. Normál hétköznapi futásokon, ha külön nem melegítek be, akkor csak nagyon lassan szoktam indítani, majd fokozatosan emelem a tempót.

Pont tegnap olvastam bele egy edzéstervbe, amihez a Nike adta a nevét, abban pont ellenkezőleg írják a kimaradt edzést. Azt mondják, hogy a kihagyott edzést igyekezzünk pótolni. Saját tapasztalatból okulva szerintem sem szabad eröltetni a pihenés rovására.

Előzmény: rrroka (172031)
Spenót Creative Commons License 2016.01.19 0 0 172036

Az én esetemben valszeg a stílusváltás okozta a jelenlegi fájást (ha nem köszvény, amit én igazából kétlek). A térdem védelmében váltottam és ez teljesen sikeres. Sokkal többet kellett volna nyújtanom, hogy az achillesem bírja a megemelt terhelést. Meg dagadt is vagyok, szóval sokismeretlenes az egyenlet, de alapvetően egyetértek azzal, amit írtál.

Előzmény: rrroka (172031)
Ogf_Soron Creative Commons License 2016.01.19 0 0 172035

Ez ugye tb-s rendelés? Másra sajnos nincs pénzem. 

Most elmegyek pénteken a sportkórházba, meglátom, milyen orvos ez a Tátrai, és hogy mit mond. 

Előzmény: Tompus999 (172034)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.19 0 0 172034

Uzsoki utca

Előzmény: Ogf_Soron (172033)
Ogf_Soron Creative Commons License 2016.01.19 0 0 172033

És ez a Hangody hol rendel? 

Előzmény: Tompus999 (172032)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.19 0 0 172032

Próbáld Hangodyt. Nagyjából a világ legjobb térdspecialistája. Illetve Abkarovitsot Székesfeherváron. Mindketten sportolókkal foglalkoznak.

Előzmény: Ogf_Soron (172027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!