Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 170118

Királyul nézhetsz ki az állatbőr rucidban. Remélem, magvas gondolataidat sem te vered be a gépbe, hanem valakinek diktálod. A google keresőt se használd! Hihetetlen géppark van mögötte...

Előzmény: barefootBushman (170114)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 170117

Sokáig hordtam utcai cipőnek egy ehhez hasonló NewFeel cipőt. Lyukasra koptattam a talpát, de futni AKKOR MÉG nem akartam benne. Benézek én is oda. Ennyi pénzért egy próbát megér. Max utcai cipő lesz belőle...

Előzmény: Csempa (170113)
Csempa Creative Commons License 6 napja 0 1 170116

Épp csak belekerestem a szövegbe és Maff azt írja az egyik helyen, hogy 

 

"anaerobic training can decrease the number of aerobic muscle fibers, sometimes significantly. This can happen in just a few short weeks."

 

meg ugyanitt ezt:

 

"excessive amounts of lactic acid produced during anaerobic training may impair aerobic muscle enzymes, reducing aerobic function."

 

Arra már nem emlékszem, hogy ennek mechanizmusát részletesen kifejti-e valahol, de úgy rémlik, hogy nem. 

Előzmény: malactarja (170115)
malactarja Creative Commons License 6 napja 0 0 170115

Köszi, de ebből nem derül ki számomra, hogy miért káros a résztávozás. Amit Csempa írt, annak még megpróbálok utánaolvasni, de csak kemény angol szakszövegeket találtam az izomrostok és edzéstípusok közötti összefüggésről. Nem tudom, érintik-e a degradációt.

Előzmény: 6600GT (170106)
barefootBushman Creative Commons License 6 napja 0 0 170114

Ott van jobbra az a piros-kis X. Tilts le, mert úgysem értenél meg soha, Környezetman! (Kérdés: szerinted egy Li-akkut, a lítiumtól a kész akkumulátorig -ami ezekben a szarokban van, amiket kétévente kidobtok, mert jön a következő, de közben nyelsz egy csomó ideget, mire mondjuk fél év alatt beáll egy hamis pontosságú rendszered,- szóval ezeket mennyit utaztatják és vajon mivel, körbe a világban?) Gondolom elektromosautó párti is e- vagy..

Előzmény: Pinyo (170109)
Csempa Creative Commons License 6 napja 0 0 170113

Ma találtam olcsó minimálcipőket a Deca-ban (gyaloglós cipőknél voltak):

 

http://www.decathlon.co.hu/stepwalk-100-ferfi-cipo-mindennapi-gyaloglasra-nyarra-kek-id_8326927.html

 

http://www.decathlon.co.hu/many-mesh-cipo-mindennapi-gyaloglashoz-kek-sarga-fekete-id_8327526.html#/272-47

(Ebbe még venni kellett egy talpbetétet, legócsób 690Ft/pár)

 

Azt nem állítom, hogy strapabírók, de gyalogláshoz is akartam ilyet, meg majd futni is megpróbálok bennük. Aztán meg majd lesz ami lesz.

Előzmény: Bozótkutya (170017)
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 170112

Ezt az oldalt ismeritek (gondolom paran igen)? https://my.asics.com/gb/en-gb

Mi a velemenyetek ilyen "automata" edzestervekrol?

 

regulator Creative Commons License 6 napja 0 0 170111

Hm, ezen én is elgondolkoztam. Szórakoztató ugyan egy konkrét technikai kérdésre kapott poénos?, filozofikus?, márka-fanatikus? válasz , de sajna sokat nem segít.

 

Mindenesetre ,ha van még valaki , aki ilyen órával gátolja a saját fejlődését és szeretné a visszafejlődést vizualizálni, bemásolom a Polar szupport pár órán belül, magyarul megküldött válaszát:

 

Kedves *******!

 

A polarpersonaltrainer.com-on igen, a Flow webes felületen majd később egy frissítés után lehetőség lesz rá, de egyelőre nem tudjuk mikor.

 

Üdvözlettel

 

**********

Szervizvezető

POLAR Központi Szakszerviz

 

 

Előzmény: Pinyo (170109)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 170110

Mert okos és segítőkész is. Sokakat akadályozott már a fejlődésben egy ilyen nagy és nehéz pulzusmérő óra.

Előzmény: Pinyo (170109)
Pinyo Creative Commons License 6 napja 0 0 170109

Ez egyrészt környezetszennyezés, másrészt miért akarod vele kidobatni a polárját?

Előzmény: barefootBushman (170100)
6600GT Creative Commons License 6 napja 0 0 170108

Köszi, ezaz, nekem bevállt a módszer.

Előzmény: Bozótkutya (170107)
Bozótkutya Creative Commons License 6 napja 0 0 170107

Innen letölthető a teljes régi anyag

Előzmény: 6600GT (170106)
6600GT Creative Commons License 6 napja 0 0 170106

Nekem ő segített felkészülni személyesen első félmaratonomra, aki ezt írta:

 

http://www.futas.net/cikkek/Hadd.pdf

 

Viszont a részletes leírást nem találom, törölték az oldalt:

powerhiker.fw.hu

 

Ezt találtam még:

 

http://www.mozgasvilag.hu/futas/hirek/hadd_megkozelitese_a_hosszutavfuto_edzeshez_vi_befejezo_resz

Előzmény: malactarja (170104)
Csempa Creative Commons License 6 napja 0 0 170105

Pl Maff szerint a felhalmozódó tejsav miatt csökken a hosszútávfutáshoz használt (vörös) izomrostok száma/aránya. (Már régen okvastam, ezért vagyok bizonytalan a pontos kifejezésben, de a lényeg kb az volt a könyvében).

Előzmény: malactarja (170104)
malactarja Creative Commons License 6 napja 0 0 170104

"Kezdőnek nem írnék elő intervallt, köztudottan rontja az aerob állóképességet..."

Azt érted ezalatt, hogy a Vo2max edzés csökkenti a laktát küszöböt? Erről hol lehet olvasni?

Előzmény: 6600GT (170103)
6600GT Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170103

Hát ez függ az életkortól, jelenlegi állóképességtől, testalkattól, stb. így hirtelen. Én mindig sportolgattam, de a futást 30 évesen kezdtem ha jól emlékszem, és 4 hónap alatt készültem fel RENDESEN a félmaratonra, amit 1:58 alatt futottam, kellemesen, erőlködés nélkül. hangsúlyozom, oda lehet állni 10-12km-es hoszzúfutás után is, de nem mindegy, hogy 3 óra alatt érsz be 4 kézláb a célba, vagy úgy ahogy én, könnyű futásként futva, kellemesen elfáradva, amihez az kell, hogy előtte már fuss 20 km-es távokat. Én mondjuk csak egyenletes futásokkal készültem, pulzusméréssel, semmi fartlek, semmi intervall. Intervallt csak 36 évesen kezdtem el, gyorsultam is ugyanazon hosszúfutások mellett több mint fél percet kilóméterenként, ugyanazon pulzussal.

Kezdőnek nem írnék elő intervallt, köztudottan rontja az aerob állóképességet, ami viszont fontos lenne neki a félmaratonon. Annyit nem nyer ő még tempóban szerintem, de én nem vagyok sem edző, sem profi, csak futkosok össze vissza...:)

Előzmény: lallaj (170096)
malactarja Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170102

Vannak itt nálam tapasztaltabbak, akik ezt meg tudják válaszolni. Nekem egy évbe tellett eljutni a 15 km-ig. De én lassan 48 vagyok és kövér voltam.

Előzmény: lallaj (170096)
lallaj Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170101

:D Írok neki. EZ egy nagyszerű tanács. Én is mindig a jó seggű futó lyányokat keresem. 

Előzmény: barefootBushman (170099)
barefootBushman Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170100

Segitek, szervusz! Van ott a közelben csordogáló patak? Na oda, nagyivben dobjad bele az egész miskulanciát! 

Előzmény: regulator (170094)
barefootBushman Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170099

Mindenképp ez az elsö, de egyedül még akkor is nagyon nehéz. Legalább egy jóseggü csaj menjen elötte bringával(, az nagy %-ban seggit).

Előzmény: lallaj (170096)
lallaj Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170098

Aha. Nem tudom a pontos receptet, meg nem is futunk együtt a sráccal, van közöttünk bőven távolság, csak elmondja mindíg mik a fejlemények. Én alapból, azt mondtam neki, hogy kezdjen km-eket gyűjtögetni és majd idővel építgetni lehet ezt azt.

Előzmény: pudingman (170097)
pudingman Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170097

Kezdöként intervallum futás?

Előzmény: lallaj (170095)
lallaj Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170096

Értem-értem. Írtam is miként alakulnak a dolgok.

 

Akkro egy másik kérdés.

Ha valaki nulláról, némi sport múlttal félmaratont akar futni, akkro ahhoz hogy kellne neki kezdeni? Mikor mehet versenyezni? Nyilván, hogy ez alkat, genetika és sok minden más függő is, de sok felkészülési edzés tervben az van, hogy azért nem árt előtte km-eket gyűjteni.

 

Mi a véleményetek?

Előzmény: malactarja (170093)
lallaj Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170095

Heti 3 edzés van. Első héten volt 40 perc, majd megint 40 perc intervallokkal, hétvégén 60 perc. Második hét 50 perc, gondolom megint 50 perc interval, majd 80 perc hosszú.

 

Gondolom ahány edző annyi féle. Ők tudják, ha nem bírja a srác, majd visszavesznek. Biztos jó lesz ez így.

Előzmény: Jozsef (170092)
regulator Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170094

Üdv mindenkinek. Új vagyok itt a futó fórumon.

Segítséget szeretnék kérni: a Polar flow programban van-e valami felület egyes kiválasztott edzések grafikonjainak összehasonlítására? M400-zal használom. 

A polarpersonaltrainer volt egy 'compare training results' pont.

malactarja Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170093

Az sem mindegy, hogy a heti összmennyiség és annak intenzitása hogyan változik.

Előzmény: lallaj (170088)
Jozsef Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170092

Azért nem mindegy, hogy 6 km-ről 8-ra, vagy 20-ról 30-ra van az a 33% emelés :)

Előzmény: lallaj (170088)
lallaj Creative Commons License 2015.03.24 0 0 170091

rrroka, Spenót...

Hiszünk is neki, csak én pl. nem nagyon értek az edzéselméletekhez, ezért is álltam tanácstalanul, mikor megtudtam, hogy mi van. Majd kiderül mi lesz. 

Spenót Creative Commons License 2015.03.24 0 0 170090

Alacsonyabb pulzussal szerintem sem gáz az ekkora táv növelés sem. Én is hinnék az edzőnek. Ha tényleg edző.

Előzmény: lallaj (170088)
rrroka Creative Commons License 2015.03.24 0 0 170089

Hinni kell az edzőnek.

Előzmény: lallaj (170088)