Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

amatőr 2 napja Creative Commons License 167185

Természetesen mindent tud, előre egyeztetünk, át is írta az edzéseket a két foglalt hétvége miatt.

Ő biztat, hogy menni fog, valami rutinról is beszélt, hm.

Előzmény: Elm (167182)
Spenót 2 napja Creative Commons License 167184

Halk dobpergést kérek...... köszönöm, elég.

Ma 17 km-t futottam és nem vittem magammal pulzusmérőt. Ez még semmi, de nem siettem és mégis lett benne egy 5perces km is. Egyszer megvadulok éééééén :-) 

Levus55 2 napja Creative Commons License 167183

Időmérős félmaraton 1:52

Végig futottam és nem szenvedtem de egy "Kicsit szomorkás a hangulatom" mert nem igazán gyorsultam tavasz óta. 4 perc javítás simán lehetett a hűvösebb idő miatt. Lehet, hogy a Maffetone futásokkal én csak ennyit tudok kihozni magamból. Talán most már több Hadd küszöbtoló edzést kéne csinálni, de nem nagyon van kedvem rohangálni.

Ami még tetszik, hogy edzéseken soha nem futottam (még maxot is ritkán) ilyen magas (144) átlagpulzussal mint a versenyen.

Elm 2 napja Creative Commons License 167182

Csak az edződ meg ne tudja. Gondolom, nem ez szerepelt az edzéstervben az utolsó 3 hétre... :o)

Bár most már valóban jöhet a (rá)pihenés...

Előzmény: amatőr (167180)
Norka30 2 napja Creative Commons License 167181

Igen, igazad van.

Erről van azért egy elméletem. :D A nők jobb agyféltekések, ezért ha pontosan látni akarják a fejlődést / helyzetet, objektív visszajelzésre van szükségük. ;)

Erre jó példa a fogyás. Rá kell állniuk a mérlegre, mert ugyan hiába lazább a nadrág, nem hisznek sem annak, sem a tükörnek. :D 

 

A másik dolog meg az, hogy én már rég feladtam volna a futást, ha ugyanazokon az útvonalakon mennék. Szinte soha nem ugyanaz. Kitérek erre-arra, variálom, szembemegyek, stb. Az egyéniségemből adódóan lehet, hogy nekem nem is való ez a (kül)városi aszfaltos rohangálás... a minap egy kutya csapódott hozzám a kertek alatt, vagy 2 km-en át nyomtuk... kiérve az aszfaltra, vissza kellett kergetnem kiabálva jó hosszan, nehogy elcsapja egy autó... 

 

DE közben újrakalibráltam, kedden tesztelem a Bikás-parkban, hogy jó-e. :) 

Előzmény: Lassú Nyíl (167172)
amatőr 2 napja Creative Commons License 167180

Olvasok, olvasgatok.

Futni egyre kevesebbet.

Minden szombat-vasárnapot kedélyes továbbképzésen, felkészítésen töltöm mostanában. Meg majd vizsgák is jönnek.

Mijaza futás?

Előzmény: pom-pom57 (167168)
sogormail 2 napja Creative Commons License 167179

Emelem kalapom!! Durva teljesitmeny!:)

Előzmény: Zsazsi (167166)
procaliber. 2 napja Creative Commons License 167178
Rossz hirem van,nem vállal több tanítványt.De SC-t (egy ideje már ő sem ir ide) nyugodt szivvel ajánlom.Elérhetőséget SK talán tud hozzá.
Előzmény: batman07 (167176)
batman07 2 napja Creative Commons License 167177

Vagyis Ő. Az-olok itt. 

Előzmény: batman07 (167176)
batman07 2 napja Creative Commons License 167176

Igen. Az jó lesz.  Olivér edzi őket,  ha jól gondolom.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (167174)
Fredo 2 napja Creative Commons License 167175

Annyit még hozzátennék a kalibráláshoz:

Ha van fix km-ered (biciklivel kimért, két "zöld" km közti táv stb.) vagy olyasmi táv aminek tudod a hosszát az sokat segíthet. Az én futókörömben van ilyen, minden edzésen megnézem mennyit mér itt. Ha nem stimm akkor a manuális kalibrációt állítgatom óvatós léptékekben. Az együttható nálam most 0,995 körül van (de ez csak érdekességkép mondom) Ha többet mér mint ami a valóság akkor lefelé kell módosítani 1 alá. A lényeg szerintem, hogy kis léptékekben kell állítgatni.

Előzmény: Norka30 (167171)
Sánta Kutya (SK) 2 napja Creative Commons License 167174

Van egy, akinek a tanítványai tegnap elvitték a Spartathlonon az első két helyezést, jó lesz? :-)

Előzmény: batman07 (167173)
batman07 2 napja Creative Commons License 167173

Tudnátok ajánlani személyi edzőt? 

Lassú Nyíl 2 napja Creative Commons License 167172

Engem csak intervallum edzéseken érdekelt az idő pontosan. Különben pedig voltak köreim / útvonalaim, amiken nagyjából pontosan tudtam az időket, és inkább az számított, ha túlzottan eltértem tőle, mert az jelzés volt. Persze értem én, hogy ha már van rá lehetőség, akkor az ember minél pontosabban és állandóan akarja látni a gyorsaságát, de amatőr szinten (akár a 4 perces marathonig bezárólag is) szerintem ez kevésbé fontos... inkább az, hogy az ember érezze az apró lépésekben történő fejlődést.

Előzmény: Norka30 (167171)
Norka30 3 napja Creative Commons License 167171

Köszönöm a jótanácsokat. 

 

Hm... akkor még keresnem kell megfelelő helyszínt a kalibráláshoz, a sziget messze van nekem ehhez, errefele meg minden hullámos. :)

A kütyüt azonnal átteszem a bal lábamról a jobbra. :) 

Előzmény: Jozsef (167164)
pom-pom57 3 napja Creative Commons License 167170

Írtam még!!

Előzmény: Spenót (167169)
Spenót 3 napja Creative Commons License 167169

Köszi megkaptam! Éppen emésztem.. :-) Van mit.

Előzmény: pom-pom57 (167168)
pom-pom57 3 napja Creative Commons License 167168

Kérem elnézésed,remélem megbocsájtasz.  Ebben a pillanatban küldtem el a tegnap estére ígért  e-mailt,sajnos nem volt időm mert  tegnap estétől idáig futottam. Igaz csak fejben.Remélem ezt Hacsek nem olvassa.

Előzmény: Spenót (167135)
Spenót 3 napja Creative Commons License 167167

A Samuhoz biztosan jó, de max kipróbálod, ha érdekel...

 

Előzmény: Zsazsi (167165)
Zsazsi 3 napja Creative Commons License 167166
Zsazsi 3 napja Creative Commons License 167165

Milyen telefonhoz jo? vagyis amilyen nekem van, ahhoz jo?! Iphone 4S vagy Samsung GalaxyS III Mini.

mindegyik okosabb, mint en. ;o)

 

Előzmény: Spenót (167159)
Jozsef 3 napja Creative Commons License 167164

Nekem Polar S3 ill. S3+ footpoddal van kb. 8 éves tapasztalatom. Bekalibrálva bőven hozta a 1% belüli pontosságot.

Pár dolog, amire tapasztalataim szerint figyelni kell:

 

1. Valakivel nézessed meg, hogy futás közben (főleg mikor már fáradsz), melyik lábad a hogyan csámpázik. A footpodot a kevésbé csámpásra kell felrakni. Nekem a két lábam között simán van 3-5% hiba.

 

2. A footpod a kalibrációs futás  tempójára a legpontosabb (de akkor brutálisan). Verseny előtt mindig érdemes bekalibrálni egy sík, aszfaltos, egyenletes versenytempóban végzett futással. Pl. 3-4 km bemelegítés, kalibráció : 5 km futás versenytempóban (én a szigeten a belső körön szoktam) - levezetés. Ha pl. 04:40 tempóra kalibrálok, akkor a 3:45-6:30 tempó között elég pontos lesz a mérés. 

 

3. Minden új cipőre el kell végezni a kalibrációt. Érdemes, először felszerelni a footpodot, majd elszaladgálni benne vagy 100 km-t (ekkor beáll a footpod a helyére, meg a cipő az ember lábára), és ezután kalibrálni.

 

4. footpodos mérés két dologra nagyon érzékeny. Egyik hirtelen tempóváltások, ezért résztávos edzéseknél nagy a hiba. A másik a laza talaj. Mindkét dolog abból adódik, hogy a footpod alapvetően egy gyorsulásérzékelő.

 

5. Ha ezek sem segítenek, akkor ki kell cseréltetni a footpodot, mert hibás.

 

Előzmény: Norka30 (167163)
Norka30 3 napja Creative Commons License 167163

Mérges Norka érdeklődne, hogy kinek van tapasztalata a footpoddal. És hogy mit csináljak. 

 

Az agyam kezd elszállni tőle, és jelenleg gőzöm nincs, milyen tempókkal megyek. Augusztusban raktam fel, először futógépen kalibráltam, de rögtön kiderült terepen (országúti km-szám jelzés mellett), hogy kb. 12%-kal mér alul. (gyanús is volt). Ekkor kb. 6:30-7:00 tempókkal mentem. 

Ekkor a kalibrációs hányadot felnyomtam biztos ami biztos, 1.1-re. 

A következő pofáraesés a Wizzair-en jött, ahol 19.7 -et mért 21.1 helyett, tehát újabb 7%-ot mért elvileg alul, 5:50 átlag mellett, ami nekem egyébként 6:20 körül lett mutatva. Akkor felnyomtam a hányadot 1.15-re. 

 

Jött a múlt heti futás, hogy milyen könnyű és szipiszupi volt a 36 km-em (óra majdnem 37-et jelzett), erre kiderül hogy nem volt az 33 se, mert a héten voltam a 800 méteres Bikás-parkban intervallozni, és az óra szerint ott meg 800 méterre 880 m-t futottam. Hányad le, 1.05-re. Újra is kalibráltam. 

Jelenleg ott tartok, hogy már ez is sok, 1.00 hányad mellett se pontos (kicsit sok), mert másik terepen 1000 méterre 1030-at jelez és így tovább... a mostani tempók 6:30 körül vannak. 

 

Most ezen hogy igazodjak el?? 

 

 

Spenót 3 napja Creative Commons License 167162

1Ftosból van otthon úgy 3000db. Most papírpénzt gyűjtök...

Előzmény: Lassú Nyíl (167160)
Lassú Nyíl 3 napja Creative Commons License 167161

Az 1 forintos BKV jegyemre azért már nem cserélném :-)

Előzmény: Lassú Nyíl (167160)
Lassú Nyíl 3 napja Creative Commons License 167160

2 Ft, de ha kell, szerzek 1 forintos érmét is...

Előzmény: Spenót (167159)
Spenót 3 napja Creative Commons License 167159

Tragikus hirtelenséggel új okostelefonhoz jutottam és emiatt eladom a nemrég vásárolt és alig használt Beurer Runtastic PM200+ pulzusmérőmet (tudom, hülye vagyok, de ez nagyobb telefon és nem fér az övtáskámba a telefon a bedugott vevővel, a kartáska is kicsi hozzá...)

 

Szóval, ha valakit érdekel, akkor mondjon egy árat és megegyezünk.

Természetesen garanciális és számlás

Spenót 3 napja Creative Commons License 167158

Nekem doki mondta alapos vizsgálatok után, hogy fussak, őt pedig eltiltották a futástól. Egyéb 1000 különbség is van...

Van spinning bringám (használt, de profi gép), de futni szeretek inkább...

Ha talpközépre érkezem, nem fáj a térdem. Amíg ez nem változik, addig tuti, hogy futok.

Előzmény: AHanssen (167156)
barefootman 3 napja Creative Commons License 167157

na úgy látom tegnap is beírtam egypár hülyét, le fogom magam tiltani : )

Előzmény: barefootman (167155)
AHanssen 3 napja Creative Commons License 167156

Kettőtők közt az a különbség, hogy ő már meg volt műtve. Az áttérés pl. szobakerékpárra (egy használt, de jó kb. 24ropi) még nem késő, mivel az artrózis nevű népbetegség igen fájdalmas. Mivel sok a nép a várólistán, ezért a térded átfűrészelése egy protézisesre olyan 2 évet vehet igénybe (hacsak nem mész el a fehérvári magándokihoz kiszedetni a porcszilánkokat, 100 ropiért) államilag. Ezenkívül Pesten van pár uszoda is. Bérlet:24.

Előzmény: Spenót (167121)