Keresés

Részletes keresés

barefootBushman Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171178

Ha 35km-nél hosszabbra vetemedem, akkor 2-3 Marsot bedobok a tatyóba. Meg persze ásványvizet.

Előzmény: Tompus999 (171177)
Tompus999 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171177

nekem az a bajo ma zselékkel, hogy felfordul tőlük a gyomrom. Azonnal. Nem a harmadik, negyediktől, hanem rögtön. 

Előzmény: rrroka (171175)
Tompus999 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171176

:-) Köszi, ez jó lesz, mert nekem is szükségem van rá. Nem is ismertem...

Előzmény: rrroka (171174)
rrroka Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171175

az elnevezésekkel nicsn bajom, képben vagyok, és az is tudom hogy az E300, ami az aszkorbinsav, az a C-vitmain. :) a "természetesség" már ott megdől, amikor bedobok mellé egy mg-ca tablettát vagy a kálium sticket. csupán azt mondom, hogy a vitaigrisben egyféle összetevő van, a zselékben meg öt sornyi. nekem az előbbi rokonszenvesebb. ettől még én is ettem már biotech zselét is, nem let tőle nyilván semmi bajom.

Előzmény: Pinyo (171173)
rrroka Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171174

jaja, tükör, hitelkártya, százdolláros! :D

ilyen kis papírcsőben van, letéped a végét, azt beöntöd s szádba, mint a limó port általános iskolában. :) kell rá némi pohár víz, elég édes. 

Előzmény: Tompus999 (171171)
Pinyo Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171173

Na most azért, mert valamit úgy hívnak hogy dextróz, attól még nem lesz mesterséges és kerülendő. Nevezzük szőlőcukornak, és akkor egyből elfogadod?

Ha az egyéb ételekkel elfogyasztott aroma és színezék mennyiségekre gondolok, asszem nem egy versenyen akarom megváltani a világot a természetességgel.

Előzmény: rrroka (171170)
Tompus999 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171172

Egyébként nekem is szimpatikus a vitatigris, pont azért mert természetes, nincs benne ez a sok fura dolog.

Előzmény: rrroka (171170)
Tompus999 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171171

És hogy, beleszippatntassz a fehér porba? Illetve, ezek gyorsan oldódnak?

Előzmény: rrroka (171170)
rrroka Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171170

Én azt szoktam mondani, ha Lőw Andrásnak jó Spártában, akkor nekem is jó lesz. :) 
Hosszú edzéseken szoktam eszegetni egyet, élesben két maratonon és VTM-en teszteltem, többet ettem, kettő vagy hármat, nem emlékszem, de teljesen elég volt. De ahogy Pinyó is írja valóban kevesebb energia van benne, mint a kifejezetten sportcélú zselékben, cserébe természetes, nincs benne "piridoxin-hidroklorid, aroma, színezék".

Fontos infó, hogy a sporzselékben szokott lenni sópótló cucc is pl. kálium, ami a legfontosabb egy ilyen lábgörcsre hajlamos formának, mint én, ezt én külön Drogerie Marktos Mg+K porral szoktam bevinni.

 

Előzmény: Tompus999 (171167)
Pinyo Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171169

Ha jól szedtem össze, ezeket találtam, a zselék kéznél voltak, a vita-t netről néztem.

 

Vitatigris püré 100g (kiszerelés 90g)

258 kJ / Szénhidrát 14,1g ebből cukrok 13,8g

 

Nutrixxion (kiszerelés 40g)

100g: 1270 kJ  / Szénhidrát 74g ebből cukor 33g

40g tasakban: 503kJ / Szénhidrát 29,6g ebből cukor 13,2g

 

Powergel (kiszerelés 41g)

100g: 1105 kJ  / Szénhidrát 65g ebből cukor 24g

41g tasakban: 454kJ / Szénhidrát 26,7g ebből cukor 9,8g

 

Praktikussági szempontból nézve:

egy ilyen 90g-os Vitatigrisből minimum két darabot kellene ennem, ha egy 40g-os zselét akarnék pótolni vele. Nálam nem lenne nyerő.

 

(egyébként bocsánat, a maltodextrint nem sorolják a cukrok közé, de természetesen szénhidrát)

 

 

Előzmény: Tompus999 (171167)
Pinyo Creative Commons License 2015.08.26 0 1 171168

Pedig hosszabb futás vagy intenzív pár órás verseny alatt kellenek a cukrok. Most nézek egy Nutrixxion zselét, ebben a fő a maltodextrin, mellette dextróz (szőlőcukor), izomaltulóz van. Tehát mixben vannak a cukorfajták. Van aki házilag kever ilyet, a maltodextrint most nézem, bodys boltban 1000 Ft / 1 kg. Egész olcsó.

 

Egy bizonyos intenzitás felett nem is nagyon működik az emésztés, muszáj ilyen speciális kajákat enni. Persze nem az edzés alatt, mert ha elég lazán túrafutsz, akkor még rétes meg sonkászsömle is belefér a menübe.

 

Ha 25-nél múltkor betoltál egyet, lehet hogy egy 28km-nél támadó falat előztél meg vele. Az az érdekes az eléhezésben, hogy hirtelen fogy el az erőd, előre nem is nagyon sejted. Ezért kell előre gondolkodva tervszerűen pótolni.

Előzmény: Dalai Lárma. (171163)
Tompus999 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 171167

Ezen a vitatigrisen már én is gondolkoztam. Jó ez, van benne elég szénhidrtá? Illetve a gyümölcsössége miatt nem hajt meg?

Előzmény: rrroka (171166)
rrroka Creative Commons License 2015.08.26 0 1 171166

sió vitatigris! 100% gyümölcs, 0% kemikália, feleannyiba se kerül, finom. Mars csoki is nagyon jó, vagy snickers, de azt futás közben óvatosan, mert orron jöhet ki a félrenyelt mogyoró! :D

 

Előzmény: Dalai Lárma. (171163)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.08.25 0 1 171165

Vigyázni kell ezzel, mert aki Mars szelet vet, az marsi vihart arat, na az meg nagyon poros.

Előzmény: Dalai Lárma. (171163)
Dalai Lárma. Creative Commons License 2015.08.25 0 0 171164

Ezt most látom, köszi.

Előzmény: Pinyo (171159)
Dalai Lárma. Creative Commons License 2015.08.25 0 0 171163

Oké. Bocs, biztos idióta kérdés, de Mars szelet? Szal hogy én azt gondolnám, hogy az ugye tömény cukor, meg haszontalan szénhidrát, meg míg eljut a gyomorba, stb...

 

Zseléből milyet? Szimplán bemegyek futóboltba és ott adnak, kész, ennyi?

 

Most, mikor a 30-at futottam, egy ilyen tubusos bigyót ettem (ez valami 350 forintos semmike volt),25-nél toltam be, de szerintem ha nem eszem meg sem történik semmi.

 

Mindenesetre a hozzászólásaitokból azt látom, hogy azért ez a dolog elkerülhető normális kajával. Köszönöm.

Előzmény: Pinyo (171158)
Dalai Lárma. Creative Commons License 2015.08.25 0 0 171162

Köszi. :-)

Előzmény: Spenót (171149)
Pinyo Creative Commons License 2015.08.25 0 1 171159

A terepfutás topikban megkerestem a legutóbbi 5 óra körüli futásom beszámolóját (ugyebár azért is írok beszámolókat, hogy utólag ki tudjam nézni, mit hogyan csináltam).

Tehát: Reggeliztem otthon egy zsemlét, verseny előtt egy Mars szeletet, verseny alatt ettem négy Powergel zselét, másfél liter bekevert Basica port ivózsákból. Összesen 4-4,5 liter folyadékot ihattam. Mg+Ca tabletták: 3x (mindig amikor megijedtem a görcstől)

Pinyo Creative Commons License 2015.08.25 0 1 171158

A maratoni fal valószínűleg eléhezés. Amennyiben valóban falnak éled meg. Mert a belassulás még nem fal. Az ízületek fájdalma sem fal.

A szénhidrát töltés jó dolog, kell is, viszont nagyjából két-három órányi mozgást fedez csak. Ennyit tud az izom meg a máj tárolni. Ha nem vagy edzett, akkor kevesebbet. Ennél hosszabb időre, főleg ha kocogásnál gyorsabb tempót választunk, ajánlott az utánpótlás. Ezt nem bízom a véletlenre, versenyeken háromnegyed óránként betolok egy Marsot vagy zselét. A zselé lényege, hogy különböző felszívódási sebességű cukrok vannak benne, tömör-folyós állaga a könnyű és gyors fogyaszthatóság miatt kell. Tasakos vagy tubusos is van. Drága, de versenykörülmények között kényelmes, jól szállítható és melegben nem olvad meg. Edzésekre az ára miatt nem használom, ha hosszút futok, vagy középhosszút intenzívebb betétekkel, akkor Mars és Cerbona van nálam.


Van még olyan, hogy szénhidrát tartalmú italpor, ez is jó, egy adag kb. fél literbe bekeverve nagyjából egy zselényi energiát ad. Használtam Isostar, Basica, High5 porokat, jó legyen az íze. A zselére amúgy kell inni, itt meg ha iszol, eleve folyamatosan pótlod az energiát. Van aki az italporból zselés állagú tömény trutyit készít, kulacsba tölti, és a frissítőpontokon iszik hozzá. Így nem kell cipelni a több órára szükséges folyadékot, a lényeg, az energia nálad van.

 

Szóval a raktárakat pótolni kell folyamatosan, előre gondolkozva.

Előzmény: Dalai Lárma. (171143)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.08.25 0 0 171157

Szerintem sem arányos az ára. :/ Én nem mindig tudom, merre megyek, mennyi lesz a táv, és nekem ez kényelmi célt is szolgál. Ő megmondja nekem azonnal, hogy futottam, és ezt jónak találom. A pulzusmérés pedig tényleg baromi fontos. 

Előzmény: rrroka (171156)
rrroka Creative Commons License 2015.08.25 0 1 171156

én sem akartalak bírálni, csak szerintem egy komolyabb óra előnyei nem arányosak az árával, pláne magyar fizukhoz nézve... :/. ha 30-40 rongy lenne egy olyan GPS óra, amire útvonalat is lehet feltölteni, akkor beruháznék rá.

Én edzésterv szerint futok, vagy legalábbis tudom futás előtt, hogy az aznapi távom mennyi lesz és merre megyek, így nem igazán kell tudnom, hogy mennyinél tartok éppen aktuálisan. az aktuális tempó információja szerintem kifejezetten zavaró edzésen, de versenyen hasznos lehet (megnyugtató érzés, ha az ember pulzusa okés, és a tervezett tempó megy), bár ott én ezt a kilométer táblákkal oldom meg.

 

Előzmény: Ogf_Soron (171144)
rrroka Creative Commons License 2015.08.25 0 0 171155

Én is futoterkep.hu-n mérem a távot általában, de az endomondo-t is beindíttom néha, főleg ha terepre megyek. terepre is találtam már egy nagyon jó online térképet, a http://www.gpsies.com/ -on tényleg minden ösvény megvan, sokkal pontosabban méria  távot, mint a telefon GPS. Telefont én mindig viszek, egyrészt zenét hallgatok, másrészt jó ha elérhető az ember/tudok hívni ha vmi van.

Előzmény: sneci (171142)
budai10 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 171154

SUUNTO Quest órám van erre lehetne edzésprogramot rátölteni nem használom a hangjelzést(csipogást) sem használón a pulzuszónákhoz.

Előzmény: Ogf_Soron (171153)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.08.24 0 0 171153

Vagy csak a telót kapcsolod össze a pulzusmérő pánttal? 

Előzmény: Ogf_Soron (171152)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.08.24 0 0 171152

És a pulzusmérő óra?

Előzmény: budai10 (171151)
budai10 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 171151

http://www.dereferer.org/?https%3A%2F%2Fplay%2Egoogle%2Ecom%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dcom%2Esportstracklive%2Eandroid%2Eui%2Eactivity%2Epro

 

Ez nagyon bejött tud magyarul  nagyon jól testre szabható beállíthatod,hogy miket milyen időközönként vgy távolságonként mondjon a füledre.Ha fölrakod hozzá a Nuance-TTS-t akkor magyarul is beszél.

Előzmény: Ogf_Soron (171150)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.08.24 0 0 171150

És telefonon milyen appot használsz? 

Előzmény: budai10 (171145)
Spenót Creative Commons License 2015.08.24 0 1 171149

Én csak 1 maratont futottam és azt is csiga tempóban az 1800-as évek közepén (Petőfi volt az edzőtársam...), de 30-asokkal jól el vagyok látva terepen is.

Fallal csak akkor találkoztam, amikor túlhajtottam magam vagy nem vittem magammal elég izotóbiást és/vagy kaját.

Sajna a kajálást is tanulni kell, de ha veszel pár zselét és a 30-asok alatt szoktatod magad hozzá, akkor szerintem rosszat nem csinálsz. Én csokis Big Cornyval üzemelek amúgy.

Sebesség kérdésében az lenne a legjobb, ha állandó lenne a tempó, de ehhez persze előre tudni kellene, hogy mennyit bírsz. Ezt is ki lehet a 30-asok alatt nagyjából kísérletezni... aztán borul az egész, ha pl. jön egy melegfront. :) Ez benne a szép. ;)

HAJRÁÁÁÁÁ!

Előzmény: Dalai Lárma. (171143)
budai10 Creative Commons License 2015.08.24 0 1 171148

Még nem futottam maratont de hátha nem mondok nagy hülyeséget neked.

(tényleg csak annyit lehet tenni, hogy az ember normálisan felkészül, frissít, előtte eszik sok szénhidrátot? Mert nekem valahogy az a kényszerképzetem, hogy ha ezeket megteszem, akkor mitől lenne fal?)

A fal jöhet abból,hogy rossz tempót mértél föl elfutottad magad az elején majd elszáll a pulzusod besavasodsz majd lesz egy pont mikor teljesen legyengülsz úgy érzed,hogy vonszolni is alig bírod magad ha viszel be szénhidrátot  valami normálisabb kaját nem csak szőlőcukrot+magnéziumot,sót akkor túljuthatsz rajta.

A másik az sokkal durvább  /Murakami Haruki Miről beszélek, amikor futásról beszélek?/ pl ír erről.

Már lefutott jó pár maratont egyszer gondolt egyet és elindult a 100km ultramaratonon persze előtte készült rá.

55-60 km semmi gondja nem volt majd ott megkapta a térdfájást iszonyúan fájt neki frissítő pontoknál próbálta lazítani,masszírozni  de 20km át szenvedett vele majd elmúlt és a maradék 20km minden különösebb probléma nélkül tettem meg. De jöhetett volna pl talpra bokára sarokra is. 

Előzmény: Dalai Lárma. (171143)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.08.24 0 0 171147

Amúgy meg mindenki fusson úgy, ahogy jól esik neki. :) rroka barátunk is, te is, sneci is etc. 

Előzmény: budai10 (171145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!