Keresés

Részletes keresés

Ogf_Soron Creative Commons License 2016.08.19 0 0 172581

Akkor leszünk páran. ;) 

Előzmény: amatőr (172579)
Jozsef Creative Commons License 2016.08.19 0 0 172580

megyek én is :)

 

Előzmény: amatőr (172579)
amatőr Creative Commons License 2016.08.19 0 1 172579

retisonic, Spenót és én megyünk, 5 főtől listát írok a régi szép topik stílusában! :)

Előzmény: Ogf_Soron (172578)
Ogf_Soron Creative Commons License 2016.08.19 0 0 172578

Sziasztok! Kik jönnek Wizz Air-re? 

Spenót Creative Commons License 2016.08.18 0 0 172577

Az alanin a savasodást segít kitolni, csökkenteni (én alapban, futás nélkül is tejsavasabb vagyok, mint az átlag), a bcaa pedig a regenerálódásban segít.

Mindkettő aminosav, tehát fejben futáshoz felesleges. :)

 

Listára jelentkezem. Célidő elvileg a szintidő lenne idénre, de két éve is az volt és 2:14 lett. Legyen vidám 2:13 :)

 

Előzmény: amatőr (172574)
macmelon Creative Commons License 2016.08.18 0 0 172576

Számokban is kifejezve (mert úgy tudom azt szereted): Az év első felében még csak 130 km-t futottam, de mellette próbáltam más edzéseket is csinálni (főleg a jóga jött be újdonságként, nagyon rábeszélnék mindenkit). Hetente 2x csináltam valamit, ami már nagyon nagy hatással volt ennyi idő alatt is. (Nem volt direkt célom fogyni, de az is szépen megindult.)

 

A második félévvel új rezsimet kezdtem, úgy éreztem kész rá a szerveztem. Júl. 1 óta 23x sportoltam, az már egész jó, futásban 100 km-nél vagyok, amivel maximálisan elégedett is lehetek.

 

A távot úgy néz ki, szabadon növelhetem, ami nagyon jó, de kell hozzá türelem ilyen tempónál. A max eddig 9 km volt, de túrákra is elmentem, belefutós-jelleggel, ott már a kétszámjegyű km is megjelent, de az emelkedőknél nagyon kell vigyáznom, hogy ne toljam túl. (Ráadásul túrán már végképp nem akarok pulzusmérőt viselni, futásnál is utálom.)

Előzmény: amatőr (172575)
amatőr Creative Commons License 2016.08.18 0 0 172575

Hajrá, szuper!
"Csinálom tovább": ez a kulcs.

Előzmény: macmelon (172571)
amatőr Creative Commons License 2016.08.18 0 0 172574

...edzéstervek...
Az exponenciálist a maratonra fejlesztettem, most félmaraton van soron, ahhoz meg elég a számcserés edzésterv.

Csak időközben, hála az előző egy hónap újbóli mozgásának, már megy a 12 km egyben, így itt meg is lehet állni az edzéssel. :)

Mi az a beta alanin meg BCAA? Ha okosan szedjük és fejben koncentrálunk, akkor ezektől izmosak leszünk? :) 

Bevállalom a nemnike lista vezetését, 5 résztvevőnél kezdem.

Előzmény: Spenót (172545)
Spenót Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172573

Úgy veszem észre, hogy a lábam a sebességet nem szereti, a hosszú ideig terheléssel nincs baja.

Fajankó egyszer azt mondta, hogy aki váltóban indul, kérjen elnézést! :D

Előzmény: rrroka (172572)
rrroka Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172572

szerintem meg, csak fölösleges majdnem 6 órás maratonnal kínozni az amúgy is fájos lábadat. nincs jelentősége a távnak, ha a hangulat kell gyere váltóban. :)

Előzmény: Spenót (172570)
macmelon Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172571

Minden másnap futok. Szuper!

 

Tegnap már bő 9 km-t. Még szuperebb!

 

Van egy örökre beépített max 130-as pulzusmaximumom, amit nem szabad túllépnem. Nem szuper.

 

Emiatt amit csinálok, azt nem mindenki nézné futásnak, még ha nekem kellemes is. Agyilag nagyon fárasztó, úgy mennék, és bírnék is menni, de nem lehet. Nagyon nem szuper.

 

A 10 perces km-ek bő fél év alatt lementek 9-esre. Ez megint szuper.

 

Csinálom tovább. Szuper!

Előzmény: Roger Preed (172568)
Spenót Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172570

Kellett nekem ezt elolvasni. Most megint maratont akarok futni, pedig tegnapra pont lebeszéltem magam. :)

Már nem emlékszem, hogy miket írtam az utóbbi időkben, így most összefoglalom, mert érdekelne a véleményetek.

A lényeg, hogy márciusban kezdtem rendesen újra futni az achillesem pihentetése miatt.

Azóta erős pkval 120 körüli pulzussal kocogtam 1-3 órákat.

Jelenleg az aerob pulzusom alja 126.

134-es kellemes tempóval tudok félmaratont szintidőre, azaz 2:30-ra. Ebbe mondjuk nem igazán fáradtam el.

Eredeti tervem az októberi maraton volt, ami így necces.

Ha odafigyelek a kajálásra, akkor a versenyig az eddig lefogyott 10-eshez jön még -5kg. Két hónap alatt szerintetek elérhető egy nem meghalós végigkocogott maraton? Most elkezdtem beta-alanint és bcaa-t is szedni egy régi topictárs tanácsára.

Előzmény: rrroka (172550)
viktor a takarító Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172569

Abszolút egyetértek: a PK nem egyenlő az alsó zónákon belüli futással. Minden pulzustartományon belüli futásnak megvan a maga haszna, és az egyéni céloktól, helyzettől függ, hogy éppen kinek milyen pulzusszintet kell tartania.

Előzmény: rrroka (172566)
Roger Preed Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172568

BTW, rég láttalak írni. Hogy megy most a futás?

Előzmény: macmelon (172564)
Roger Preed Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172567

Nekem is van egy idő-pulzus függvényem, de az kb úgy néz ki, hogy ébredés után közvetlenül magas, a reggeli órákban (1-2 órával ébredés után) a legalacsonyabb, majd estig fokozatosan emelkedik.

Előzmény: macmelon (172564)
rrroka Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172566

Én csak a hosszú és a regeneráló futásokat csinálom pulzuskontrollal, a résztávokat, dombozásokat, a felmérő jellegű 5 km körülieket érzésre komfortzónán messze túl futom.

Néha félreértésre ad okot, hogy sokan a pulzuskontrollt lassú futáshoz kötik, holott az erős hosszúfutásokon is lehet használni, ilyenkor pont arra, hogy _ne_ legyen alacsony a pulzus.

Előzmény: viktor a takarító (172561)
rrroka Creative Commons License 2016.08.17 0 0 172565

igazad van, nem résztávozásra gondoltam, ott utólag lehet megnézni, hogy mi tartozik az adott tempóhoz.

a múlt héten résztávoztam a maratoni felkészülés jegyében (sajnos pulzusmérő nélkül, elfelejtettem) 6x800 2 perc pihivel, nagyjából 3 percesek lettek aszfalton,  tényleg jó volt, csodálkoztam is, hogy így ment, és meg sem pusztultam.

Előzmény: Jozsef (172558)
macmelon Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172564

Nekem van magamra egy ilyen reggel-estés tippem, ezért kérdeztem, de még magamban sem vagyok biztos, nemhogy másra is igaz lenne :)

Előzmény: Roger Preed (172562)
Spenót Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172563

Hát, igen. Mivel a teljes pihentetés nem jött be, meg kellett próbálnom óvatosan terhelni. Eddig működik.

Előzmény: Tompus999 (172560)
Roger Preed Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172562

Nem.

 

Az egyiknél durván túlöltöztem (2015 Vivicittá 7km), a másiknál (idei Vivicittá félmaraton) viszonylag meleg lett és nagyon erős szél, ami sokat kivett belőlem.

 

Kicsit azt érzem, hogy elizgulom azokat a futásokat, amik versenyek, és ez a plusz drukk dob egy 5-10 bpm-et a pulzusomon. Ezen kéne valahogy túllépni.

Előzmény: macmelon (172557)
viktor a takarító Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172561

Kétféle edzéselmélet van, ha jól tudom (persze nem nulláról kezdőknek):

1) legyen meg a pulzus és a táv, aztán jöhet a gyorsítás

2) legyen meg a gyorsaság, aztán toljuk ki a távot.

 

Mindkettő működhet, szerintem, amit én azon éreztem, hogy mielőtt pulzusmérős órám lett, azaz az első futóéveimben, futottam a legjobb félmaratonomat, mégpedig úgy, hogy egyre több szigetkört futottam azonos, magamat kifutó tempó mellett. Mióta pulzusmérővel futok, másként csinálom, lassabban megy a gyorsítás, de nincsenek fejreállások, és hosszabb távokat is simán futok alacsonyabb pulzuson a "nem a táv, hanem a tempó öl" elv mentén.

 

Ja igen, mostanában irambeállító futásaim vannak, azaz a tervezett maratoni iramnak megfelelő átlagokkal futok mindenfélét 15-28km között. Érzem, hogy hasznos, mert beállnak a lábaim egy sebességre, hozzászokom, kvázi izommemóriából, és nem kell majd a versenyen azon tökölnöm bő 3 órán át, hogy éppen mennyivel is futok :-) 

Annak én sem látom értelmét, hogy az órán jelen legyen a pillanatnyi sebességem, mert a tereptől, akadályoktól, kajálástól függően úgyis változik, és kb 1-2 km-en belül kell, hogy kijöjjön a tervezett átlag. 

Előzmény: rrroka (172546)
Tompus999 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172560

Ha fáj, akkor legalább tudod hgoy még megvan :-)
A lényeg hogy nem zavar és tudsz futni.

Előzmény: Spenót (172559)
Spenót Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172559

Köszönöm kérdésed, rendben van, csak fáj. :)

Igazából már nem fáj, csak érzem. Semmiben nem zavar, csak annyira érzem még reggelente, hogy el ne felejtsem, hogy nem tökéletes. Rendszeresen áztatom emiatt és nyújtok is rendesen.

 

Előzmény: Tompus999 (172552)
Jozsef Creative Commons License 2016.08.16 0 1 172558

A tempóra figyelés teljesen hibás edzésalap, versenyen is komoly gondokat okozhat, hiszen mindkét esetben a pulzus alapján kellene menni.

Hát, ha így lenne, nem lenne elit atlétika... :) A tempó alapú edzésnek is igencsak helye van, különösen olyan edzéseken, amikor ki akarsz lépni a komfortzónából (pl. milyen "élvezetes" is mondjuk 5x1600m 03:45-s tempóban 3p pihenőkkel :) )

Ettől függetlenül igaz, hogy átlag amatőr futónak erre nem sok szüksége van. De ha egy tapasztalt futó szintet szeretne lépni, pl. 3 órán belüli maratont szeretne, akkor bizony kellenek ezek kemény futások.

 

 

Előzmény: rrroka (172546)
macmelon Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172557

Este futsz és de. voltak a versenyek?

Előzmény: Roger Preed (172556)
Roger Preed Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172556

Én két futóversenyen voltam, mind a kettőt az előző napokhoz képest 10-15 bpm-el volt magasabb a pulzusom hasonló tempónál (hogy miért az jó kérdés, csak részben tudom magyarázni). Ha ilyenkor nem pulzus, hanem tempó alapján mentem volna, tuti KO lett volna a vége.

Előzmény: rrroka (172549)
rrroka Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172555

hm, és az meg 3x annyiba kerül, mi? :/ annyit nem ér.

Előzmény: bandita (172554)
bandita Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172554

Sajnos az M400-ra nem lehet tracket tolteni, az a V800-as kivaltsaga. :(

Előzmény: rrroka (172546)
rrroka Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172553

hát köszönöm, igyekszünk! :) szerintem Lemúr Miki és Keratomi még sziporkázóbb. :)

Előzmény: Tompus999 (172551)
Tompus999 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 172552

achilleszed rendben van?

Előzmény: Spenót (172545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!