Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

viktor a takarító 6 napja Creative Commons License 168263

Hát, ha most 83kg vagy, akkor eszméletlen gyorsan leadtál egy csomó felesleget. Uhh, gratula. 

Vasad, vasmegkötő kapacitásod, vér-oxigén szinted rendben van? 

Nálam ezek elég/túl alacsonyak, ami okozott gondot. A cigiről most ne beszéljünk, én a napi egy szivarkámról is lemondtam a futás kedvéért...pedig milyen jó is volt az, ebéd után egy Montecristo vagy egy Romeo y julieta. 

Ja igen, légzéstechnikád is jó?

Előzmény: malactarja (168261)
malactarja 6 napja Creative Commons License 168262

Az hiszem, valahol az igazság közelében járhatsz. A lassú izomrostokat tuti kispórolták belőlem. Tinédzserként sem tudtam hosszút futni, pedig a tüdőm akkor még rendben volt.

Előzmény: krilin (168260)
malactarja 6 napja Creative Commons License 168261

Sajnos én így működöm. A motivációt a saját magam legyőzéséből merítem. Azért nem hajtom szét magam minden nap. A futásaim zöme az aerob zónámban történik, 70-75%-os pulzuson. Hetente egyszer pedig van egy hosszabb lassú futás is, de igazából az LSD nem az én műfajom.

Próbálok figyelni a testem visszajelzéseire is. Az ízületeim eddig még nem szóltak.

 

viktor a takarító: most 83 kg vagyok, 15%-os testzsírral. A futást, már amennyiben a tempós gyaloglásba való belekocogást annak lehet nevezni, március második felében kezdtem. Akkor már "csak" 109 kg voltam. A szívem, szerintem, rendben van. 50 a nyugalmi pulzusom. A gond inkább a szétcigizett tüdőmmel van. Azt kéne kipucolni.

Előzmény: Zsazsi (168258)
krilin 6 napja Creative Commons License 168260

Könnyen lehet, hogy tévedek, de szerintem nagyon egyszerűen az a magyarázata, hogy az az energianyerő rendszered aminél döntően oxigén jelenlétében történnek a dolgok, az jelentősen gyengébb szinten van az oxigén hiányában energiát termelő rendszertől.

 

Szóval nem szívódik fel elég oxigén a tüdőben (dohányzás), vagy felszívódik, de nem jut elég gyorsan a gyárakba ahol ATP-t gyártanak (szív, hajszálerezettség), vagy eljut de kevés(kicsik?) a gyár(ak).

 

Lehet még összefüggés a gyors-lassú rostok aránya között is. Lehet, hogy sokkal inkább vagy született sprinter, mint nem. Persze önmagában ez sem magyarázná ezt a dolgot.

Előzmény: malactarja (168257)
viktor a takarító 6 napja Creative Commons License 168259

Azt hiszem, ha csak nem vagy 200cm magas és nagyon izmos, akkor 120kg (-x) súllyal ne intervallozzál sokat. Az nagyon megterheli a szíved. Szerintem is a többet+lassan lenne a követendő, egyelőre. Minden tekintetben nagyon jó, nem csak a keringésnek, de az izomzatnak, az ereknek (és persze a mitokondriumok áramlásának, na meg az erőnek, ami ugye veled van:-)), ízületeknek is, amiknek hozzá kell idomulnia a megváltozott szokásaidhoz, terhelésedhez. Minden héten cca. 30 ezer lépést teszel meg futva, érkezel, lököd el magad. Nem kell, hogy nagyon lassú legyen az, az a tempó, amiben tudsz 5000-t futni egyben és egyenletesen, az pont jó.

Tudom, hogy zsírégetésre és alapozásra nem ez az ideális, hanem a lassabb, de anno amikor újrakezdtem a futást, az a tempó egyszerűen nem okozott elég örömet nekem, és lehet, te is így vagy ezzel. Jó érzés "hasítani", érezni, hogy kiköpjük a tüdőnket és csináltunk valamit. De egy kicsit lassabban is megjön ez a jó érzés, 5 km felett már tuti jönni fog :-))

Előzmény: malactarja (168257)
Zsazsi 6 napja Creative Commons License 168258

Sztem, hasznosabb lenne, ha vissavennel a tempobol, nem az erdemenyt " hajszolnad", hanem lassan, de egyben futnad azt, amit arra a napra szansz. Az izuleteidnek szokni kelL a futast, az izmaid mar talan elbirnak. Az ilyen fartlek elegge megviseli oket.

Előzmény: malactarja (168257)
malactarja 6 napja Creative Commons License 168257

Hogy ne csak a kajával offoljak...

Már írtam korábban, hogy meglehetősen kezdő vagyok. Most ott tartok, hogy heti 25-30 kilométert futok, ami a januári 120 kg-os testsúlyomhoz képest már előrelépés. Kezdek ráérezni a tempókra is. Már 3 különböző sebességgel tudok huzamosabban futni. Mindezek ellenére van egy fura "szokásom", aminek nem találom az okát. Az összes egyéni rekordomat, ami 3 km fölötti, "intervall" módszerrel futottam.

Elmagyarázom, mit is értek ez alatt. Elindulok egy olyan tempóban, amiben tudom, hogy nem vagyok képes végigfutni a távot, majd amikor tüdőkiköpés állapotába kerülök, akkor belesétálok egy keveset. Utána megint "sprintelek", majd újabb gyaloglás. Egy közepes távon, legalább ötször-hatszor sétálok. Tegnap pl. 27:50-et sikerült kipasszírozni magamból 5000 méteren. Ennek ellenére, nem tudok 5 db 5:35-öst. Amikor egyenletes tempóban futottam (volt ilyen párszor, mert mostanában az átlagos futásom: 1.25 km bemelegítés, 5-7 km tempósabb, 1.25 km levezetés), akkor 5:50-es kilométerek sikerültek, pedig eléggé a határon nyomtam azt is.

Ez nem egyszeri alkalom volt. Március óta (akkor kezdtem a futást) így működöm. Azt hittem, ahogy edzettebb leszek, elmúlik, de nem. Tejsavküszöb probléma lehet? Akkor miért nincs szinte soha izomlázam? Gondolom az, hogy terepen futok, ahol 800 méterenként (1 kör) van kb. 10 méter szint, az ebből a szempontból lényegtelen.

Van valami ötletetek, mi ennek az oka?

Norka30 2014.11.19 Creative Commons License 168256

Nem. :) Velük dolgozom x éve, sok mindent megtanultam a témáról + én is így étkezem + rengeteg tapasztalatunk van. 

 

Egy biztos, önmagában csak sporttal egy határig lehet fogyni, de utána már nem működik a dolog jó kajálás nélkül. És csak a kcal megvonás sem hoz tartós eredményt, egy idő után jön minden vissza (lásd ebéd után nem eszem stb.) Azt ne felejtsétek el, hogy az őseink (NEM, NEM a paleóval jövök :))))) ) úgy választódtak ki, hogy az maradt életben ínség idején, aki tudott raktározni. Kcal megvonáskor az okos szervezet behúzza a féket, az alapanyagcsere lassul, mert azt gondolja, hogy kihaltak a mamutok és lefagytak a gyümölcsök a fáról. Arra nem gondol, hogy a gazdi hóbortból esztétikai célokat űz. A szervezet rettentő sokáig emlékszik, és amikor az elzárt csapok újra megnyílnak, a bevitt tápanyagot sokkal jobban hasznosítja, mint kellene, hisz készül a következő hóbortra. S minél idősebb a szervezet, mintha annál okosabb lenne. :) 

Előzmény: sogormail (168248)
Lassú Nyíl 2014.11.19 Creative Commons License 168255

Hát igen, ráébred a 2o éves, hogy az évgyűrűket nem a lobális fel- és lemelegedés okozza... Keményen űzni kell az ipart, és akkor kevesebb látszatja lesz... de persze ez nagyon alkatfüggő is, és van, amin később már csak alig lehet változtatni. Viszont a rendszeres következetesség szerintem minden korban játszik és lassan meg is látszik... csak az eredmények nem olyan rövid távon jönnek, mint fiatalabbkorban. Én most sokkkat uszikálok (és kőkeményen, persze csak az én 6o+++ évgyűrűmmel és a 17o centis szintemen), és még ebben a kórban is alakulok (az a minimum, hogy nem visszafelé), csak azér a bőr már nem annyira feszes (csak a kasza egyenes, ha összerakják:-)))

Előzmény: Zsazsi (168254)
Zsazsi 2014.11.19 Creative Commons License 168254

Igen, sok ut vezet az udvosseghez. Vagy a minusz 5-6kg-hoz. :o) A legszornyubb, amikor az ember elmulik 18 eves es radobben, h az evek egyre nagyobb nyomot hagynak rajta. ;o) 

Előzmény: sneci (168253)
sneci 2014.11.19 Creative Commons License 168253

Pár éve mikor leadtam a feleslegemet (5-6 kg) ugyanúgy ettem, mint előtte, csak! Ebéd után már csak gyümölcsöt és ha nagyon éhes voltam, egy szelet puffasztott búza vagy rizsszeletet ettem. Soha nem számoltam, hogy mi mennyi, és nem is fogom.

A jövő héten vagy azután újra elkezdem, mert ennek az elcseszett évemnek köszönhetően újból felmászott rám 6 kiló!

Ja, és emellett az étrend mellett megemeltem a havi futó km-eket. viszont azokat 5:30 körüliekben nyomtam.

 

sneci

Előzmény: Zsazsi (168230)
Zsazsi 2014.11.19 Creative Commons License 168252

Hat, nem vagyok az a toltott kaposztat reggelire evo, az igaz. Hetvegeken maskepp kajalok, akkor en fozok otthon. :o)

Előzmény: Lassú Nyíl (168250)
viktor a takarító 2014.11.19 Creative Commons License 168251

Azért is írtam le, hogy elrettentsek :-)...de én sem bírom két napnál tovább az ilyesmit.

Előzmény: Norka30 (168247)
Lassú Nyíl 2014.11.18 Creative Commons License 168250

Ez nem semmi... mert annál pontosan egy kis epszilonnal több :-) Rám igazán nem mondhatni, hogy nagyétkű lennék, de lehet, hogy ez még nekem is kevés lenne. Mindenesetre nem próbálom ki:-)

De mér nem délben kebelezed be ez egy szelet teljes kenyeret, vecsernye helyett? Lehet, kevesebb menne fel...

Előzmény: Zsazsi (168230)
malactarja 2014.11.18 Creative Commons License 168249

OK! Így már én is értem. :)

Előzmény: Norka30 (168247)
sogormail 2014.11.18 Creative Commons License 168248

Norka, te egyebkent dietetikus vagy? CSak kivancsisag. 

Előzmény: Norka30 (168247)
Norka30 2014.11.18 Creative Commons License 168247

Malactarja, lehet, hogy félreértjük egymást. 

 

Ahhoz, hogy egy felnőtt szervezet jól működjön (miközben semmilyen etxrém fizikai munkát nem végez), elegendő, ha napi 150-220 gramm CH-t kap. Itt az idegrendszer, az izmok stb. megkapják azt a mennyiséget, ami a működéshez szükséges. Ezt nem én állítom, ennek szakirodalma van és több ezres klientúránkon is tapasztaljuk, akik ráadásul többnyire cardio mozgásprogramra is vannak ítélve. 

 

(Minimálisan 120-130 gramm kell, ez alá veszélyes menni. Ehhez képest a paleo irányzatban nem ritkák az 50-80-100 grammos bevitelek, na ettől határolódom én is el.) 

 

Ha valaki sportol, akkor közben és utána CH-t kell pótolni, ez teljesen természetes. Erre oda kell figyelni. De azt az alapba nem számoljuk, viszont intenzitástól függően, óránként 15-50 gramm CH pótlására szükség van, ennek megvannak a technikái. 

 

Ha valaki éhes ilyen étrend mellett, vagy üresek a raktárai, annak van egy rém egyszerű oka. Mint ahogy alább olvashattunk beszámolókat, egyszerűen rossz a megválasztott CH típusok minősége (gyors felszívódásúak) és rossz az adagolás, az időzítés. Ezzel a tudással senki nem születik világra, ezt többnyire dietetikus magyarázza el. Szívem szerint lerajzoltam volna Viktor napi cukorgörbéit és inzulinválaszát a kajálása alapján - ehhez képest aki jól osztja be a szénhidrátot, annak a "csökkentett" mennyiséggel is teljesen stabil és kiegyensúlyozott a szénhidrát-anyagcseréje, nem hipózik, a sportteljesítménye jó, oda tud figyelni, egyáltalán: jól érzi magát. Ja és idővel eltűnik az úszógumija. 

Előzmény: malactarja (168246)
malactarja 2014.11.18 Creative Commons License 168246

Még valami. Ha túlzottan le vannak merülve a glikogén raktárak - ergo kevés a ch bevitel -, akkor nem csak a sportteljesítmény csökken, hanem fokozódik a fehérje lebontás is, ami, ha nem kellő az utánpótlás, könnyen izomvesztéshez vezethet. Ez fokozottan igaz akkor, ha csak állóképességi sportot űz valaki, és nem "kondizik".

viktor a takarító 2014.11.18 Creative Commons License 168245

Köszönöm!

 

Nem hiszem, hogy sokkal gyorsabb lenne. A parti szakaszon a füves rész, a földes kis buckákkal nekem odafigyelést, és lassítást eredményez. Más kérdés, hogy a wizzair-en az újpesti rakpart felé tartó szakaszt nagyon utálom, nekem az a leglassabb általában. Tavaly az - akkor még - Nike félmaratonimhoz képest itt javítottam vagy fél percet, idén a hivatalos időm rosszabb volt. Idén a wizzair-en nagyon jó futó időbe futottunk bele, ahogy itt is tűrhető volt, tavaly viszont meleg volt még szeptember elején. 

Szóval a pályavezetés szerintem nem annyival jobb itt, ellenben kicsit hűvösebb van, az első 1 kilométert leszámítva kisebb a tolongás, és olyan belátható, bensőségesebb. Szóval kedvelem ezt a versenyt. Már azon is gondolkodtam, hogy a Nike/WizzAirt lecserélem egy fél-ironman váltóra Kenesén, ahol nekem ugyanúgy félmarcsi jut, de hangulatra talán jobb, és az évi egy verseny helyett kettőt tudnánk összehozni a csapattal. 

Előzmény: Pinyo (168244)
Pinyo 2014.11.18 Creative Commons License 168244

Szép javítás. Grat. Vajon gyorsabb ez a pálya, mint a Nike/Wizz félmaraton? Mert az utóbbin elég sok a hídra fel-le, itt meg nincs semmi elbújtatott szint.

Előzmény: viktor a takarító (168218)
Zsazsi 2014.11.18 Creative Commons License 168243

Nem parazok egyaltalan, csak azt probalom kideriteni, h miert nem megy rolam le nehany kilo. :o)

Hiaba futok viszonylag tobbet, a megoldas nem az. (Mondjuk, ha minden hvg-n lenne idom 2.5-3 orat futni naponta, akkor az segitene. Osszessegeben futok nagyjabol 6 oart a heten, de a max csak 2 ora korul van alkalmankent. Inkabb masfel.)

 

En mindig is azt vallottam, h a fogyas a kajalason mulik. Arra vagyok kivancsi, h mit kellene maskepp csinalni, mit kellene az eddigieken valtoztatni.

Előzmény: rrroka (168242)
rrroka 2014.11.18 Creative Commons License 168242

szerintem ezen ne kezdj el parázni, az, hogy én leírtam ezt, nem azt jelenti, hogy ez szentírás, és aki eltér az "katasztrófa". :)
személyes adottságok és sportolás alapján nyílván el lehet, sőt kell térni. én simán eltérek (tízórainál és uzsonnánál mindig, ebédnél is többet falok), és mégis fogytam, mondjuk nőtt a LSD futásaim száma is.

ez egy irányvonal inkább, nem annyira a mennyiséget, inkább a minőséget mutatná be.

Előzmény: Zsazsi (168237)
viktor a takarító 2014.11.18 Creative Commons License 168241

Hát, tegnap reggelim:

2dl 1,5-es tej, bele kávé, ohne cukor

Ebéd: ez bizony junk food volt a javából: whopper menü cukros cola (a szendvics tésztájának felét kiszórom, a másik fele tartja a húst és társait)

Sok víz, még két kávé kis tejjel, cukor nélkül

Vacsora: gondoltam, nem lesz, ezért megettem egy egész tábla mogyorós csokit, meg némi mogyorót (80g), mellé édesítőszeres gyümölcslé.

Aztán mégis lett vacsi: teljes kiőrlésű kenyér, vaj és paradicsomos sprotni. 

Végül egy pohár sör. Nem light. 

 

A csoki és a sör nélkül, azt hiszem, egész elfogadható lett volna, na de épp azt szeretem a legjobban :-))) 

Szóval inkább többet futok. 

 

Na most kíváncsi lettem, hogy megtalálom-e, ebben a konkrét csokiban miből mennyi van. CH 49g/100g, ebből cukor 45,48.

És azt hiszem, ezt lehet korrekt tájékoztatásnak minősíteni:

http://www.rittersport.co.uk/#/en_GB/product/article/100g_white_whole_hazelnuts

Előzmény: Zsazsi (168237)
sogormail 2014.11.18 Creative Commons License 168240

Hmm pedig azert a sult krumplijuk nagyon jo:) Na meg a stroopwafel:)

Valoban amennyit bicoznak es ahogy az durva. Melo miatt Amsterdamba jarok nagyon sokat, azt szokni kell:) A durva amikor mar tenyleg par honapos gyerkocokkel a kormanyra rakva, minfele vedofelszereles nelkul(!!) allatmod tekernek. 

Előzmény: Zsazsi (168239)
Zsazsi 2014.11.18 Creative Commons License 168239

Igen, Albert Heijn. :o) Mondjuk, en meg egyszer sem ettem sult krumplit es olajban sult cuccokat itt, pedig mar 4 eve itt dolgozom.

 

Ugy maradnak fittek, h minden nap bringaznak, ha esik, ha fuj.

Előzmény: sogormail (168236)
sogormail 2014.11.18 Creative Commons License 168238

"(Nyugodtan lehet kevesebb, a szervezeted meghálálja - a pszichéd nem biztos.) "

 

Hat ja en mikor probalkoztam csokkentett CH-ju kajalassal du.-n mar olni tudtam volna barmilyen formatumu CH-ert. Az agya meg lelassul az embernek. Az en munkamhoz nem eppen volt jo..

De meg kellene probalnom egy dietat, amivel lemegy meg 4-5 kg. Elvileg ha heti 4x futok min. 1 orat, akkor normal keretek kozott nem kell figyelnem a kajalasra, stagnal a sullyom. de sehogy nem akar lemenni az a tovabbi 4-5 kg. 10-12-t mar ledobtam 2012-ben:)

 

Előzmény: Norka30 (168226)
Zsazsi 2014.11.18 Creative Commons License 168237

Megkerestem rrroka hoozaszolasat, h meg egyszer megnezzem:

"egy diatetikussal nem ár egyeztetni az egényi dolgok miatt, de fejből, kb-ra ez a menetrend:

 

-reggeli 30g lassú felszívódású szénhidrát, pl: két szelet kenyér teljes kiőrlésű 0,5 kilósból, rajta bármi, zöldséget nem kell számolni

- tízórai 20g gyors, pl gyümölcs, vagy nem cukrozott gyümölcsjoghurt

- ebéd 60 g lassú+gyors, mérsékelt adag köretek, nyers salátát nem kell számolni, tésztánál durum, vagy teljeskiőrlésű, krumpli mehet, de csak egészben sütőben sütve, vagy főve, minél kevésbbé feldolgozva.

- uzsonna 20g gyors, teljeskiőrlésű péksüti, gyümölcs, 1 szelet kenyér teljes kiőrlésű 0,5 kilósból, rajta bármi,

- vacsora, ugyanannyi mint a reggeli, hasonló összetvőkből

 

nagyon kell figyelni, hogy a napi kávé, tea sok cukrot tartalmaz, akár 60-70 grammot is, ezeket édesítőre kellet cserélni. 100% gyümölcslevekben is nagyon sok cukor van, ezek sajnos kimaradnak."

 

Ez alapjan egy katasztrofa volt a tegnapi napom... :o(

 

 

Előzmény: Zsazsi (168235)
sogormail 2014.11.18 Creative Commons License 168236

Albert Heijn-os?:)

Azert a hollandusoknal nincs egyszeru dolgod a lassu es keves CH-s kajakkal:) Sult krumpli nacio:)

En azon szoktam csodalkozni, hogy az o tipikus kajazasukkal, hogy maradnak fittek es nem hiznak el..

Előzmény: Zsazsi (168223)
Zsazsi 2014.11.18 Creative Commons License 168235

Azt hiszem, h akkor rosszul hasznaltam a szenhidratot es a cukrot.

En tegnap 219g szenhidratot ettem, amibol 156g cukor volt. Mondjuk, a 160g szenhidratkorlat elegge kemeny. :o(

Előzmény: Norka30 (168233)
Norka30 2014.11.18 Creative Commons License 168234

Az a baj ezekkel a kalkulátorokkal, hogy úgy működnek mint a számítógép.

Nem számolunk csomó zöldségre CH-t, zöldekre biztosan nem, ahhoz sokat meg kell enni. Általában a salikra, párolt zöldségköretre nem szoktunk, ami pumpolja bele a CH-t, az a cukros dresszing. 

 

Kivételek: répa, sütőtök, borsó, ezekre számoljuk (már ha nem csak csipegeted). 

 

 

Előzmény: Zsazsi (168227)