Keresés

Részletes keresés

Ermak Creative Commons License 23 órája 0 0 186438

Tesztnek ott van a lépcső- és a szék-teszt is (meg pár másik, de nekem ezek tetszenek legjobban):

http://www.thefitnessconnectiononline.com/heartzones.html

 

Magyarítva, kicsit lerövidítve itt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141506640&t=9006174

Előzmény: Tompus999 (186433)
bandita Creative Commons License 23 órája 0 0 186437

Igazabol nem tudom ki az akinek egetoen szuksege lehet egy ilyen wattmerore. Az olyan kattantaknak mint en, aki minden grafikonnak, szamadatnak orul persze jo jatek ez, de a gyakorlati hasznarol nem vagyok meggyozodve. Talan ha majd jovore ha a hegyi - temposabb - futasoknal is bizonyit.

 

Előzmény: Spenót (186435)
Ati_66 Creative Commons License 23 órája 0 0 186436

Igazat adok Spenótnak.

Én is ezt akartam írni. Az este linkelt  teljesítménydiagnosztikás beszélgetés első részében is szóba kerül az extrém magas pulzus. Attól hogy egy adottság, nem feltétlenül egészséges magas pulzuson dolgozni.

Az jó jel, hogy eddig nem okozott problémát, de mindenképpen kell a kardiológia és sportorvos véleménye róla.

 

Egyébként hogy ne keserítsen el a lassú tempó.

Tavaly tavasszal 50 évesen 178 cm 90kg paraméterekkel én is 6:30-nál lassabb tempóval futkároztam ha az alapozásra javasolt  180- életkor pulzustartományban akartam maradni. (Igaz nekem átlagos közeli a max pulzusom azaz futva vagy kerékpáron 166-nál magasabbat nem mértem ilyen idősen, de akkor már úgy besavasodtam, hogy megállnak a lábaim.)

 

Szóval most ezen a 180- életkor pulzuson 5:30 körüli sőt még gyorsabb is kicsivel a sebességem. A 6:30 -as tempó az 10 ütéssel alacsonyabb pulzuson megy.

(Hozzátartozik leadtam bő 5 kg-t ami neked sem ártana ha sikerülne)

 

Előzmény: Marillioner (186432)
Spenót Creative Commons License 23 órája 0 0 186435

A polaros kapcsolat még ezek szerint erősen fejlesztési fázisban van. Szerencsére úgy érzem, hogy rajtam jelenleg nem segítene a Stryd, így nem kell befektetnem új órába sem. :)

Előzmény: bandita (186431)
Spenót Creative Commons License 23 órája 0 0 186434

Beszédteszthez nem kell sportorvos, de egy csutkára futott diagnosztika veszélyes lehet, ha felmerül, hogy valakinek túlságosan magas a pulzusa. A beszédteszt viszont a szubjektív mivolta miatt nem is pontos, ráadásul, ha a magas pulzus hátterében betegség áll, akkor duma közben is magas lesz a pulzus.

Ezért mondom, hogy előbb kardiológus és utána zónameghatározás. Szerintem.

Előzmény: Tompus999 (186433)
Tompus999 Creative Commons License 24 órája 0 0 186433

Az első lépés azért a pulzuszónák mghatározás legyen, szerintem. Mármint diagnosztikával, vagy beszédteszttel. Ne csak úgy, hasraütésszerűen.

Előzmény: Marillioner (186432)
Marillioner Creative Commons License 24 órája 0 0 186432

Nnnna, meg is jöttem.

Nem mondom, hogy elkeseredtem, de ez tényleg nem az amire számítottam. 16 km-t futottam. Az átlag pulzust 155-ön tudtam megtartani, de ez 6.35-ös km-t jelentett. Nem akarok én győzni, vágtatni, már kinőttem ebből a korból, de kicsit át kell értékeljem a dolgokat. 

Köszönöm a jó tanácsokat, a telet akkor arra szánom, hogy kiderítsem mit lehet és mit nem ebből kihozni. 

Előzmény: Ermak (186412)
bandita Creative Commons License 24 órája 0 0 186431

Eloljaroban: Meg csak kettot futottam ugy hogy mindkettot hasznaltam. Ebbol az elso raadasul nem is mukodott. :( Tehat meg valtozhatnak a dolgok, de egyelore igy allunk:

Az hogy a V800 tamogatja az azt jelenti, hogy meg tudja jelenti az aktualis Watt erteket is futas kozben (ez egyebkent szepen mukodik). Ami minden (barmilyen footpod-ot tamogato) oraval mukodik az az aktualis tempo merese. Aminek allitolag mukodnie kellene, az a tavolsag merese a footpod segitsegevel (GPS helyett). Ez egyertelmuen nem mukodott az M430-al es latszolag a V800-al sem. Ezt meg tesztelnem kell. Sajnos tul sok allitasi lehetoseg nincs, igy nem tudom hogy ez igy marad-e.

A Polar honlapja szerint az alabbi adatokat tudja atvenni a Stryd-bol:

 

"What Stryd running metrics are supported in the Flow web service?

Metrics supported include power, pace, altitude, cadence and distance."

 

A power eleg egyertelmu, a tobbinel viszont nehez eldonteni hogy az orabol vagy a Stryd-bol jon. :)

 

Egyebkent a Stryd tamogatasnak a kovetkezo fokozatai vannak (http://fellrnr.com/wiki/Stryd):

 


Type                                                   Stryd Pace & Distance                            GPS                     Extra Stryd Data       Power
Native Power + Footpod with GPS                Yes                                                Yes                        Yes                        Native
Connect IQ + Footpod with GPS                   Yes                                                Yes                        Yes                        Connect IQ
Connect IQ + Footpod without GPS              Yes                                                No                         Yes                         Connect IQ
Footpod with GPS                                       Yes                                                Yes                         No                         No
Footpod without GPS                                  Yes                                                No                          No                         No
Power Only                                                No                                                 Yes                         No                         Native
Cycling Power                                             No                                                Yes                         No                         Cycling Only

Az elobbi linken megtalalhato eleg sok ora, illetve az hogy az melyik modot tamogatja. En ez alapjan vettem a Stryd-ot aztan meglepodtem, hogy az M430-nal nem sikerult a tavolsagot a footpodrol merni. Ugyhogy sajnos nem szentiras ami itt talalhato. Konnyen lehet hogy egy szoftverfrissites valtoztatta meg ezt a jellemzot.

 

Igen, egyszerre mukodik a Stryd es az OH1. 

Előzmény: Spenót (186430)
Spenót Creative Commons License 25 órája 0 0 186430

Igen, ezt akartam kérdezni, hogy akarsz-e róla beszélni, mert láttam, hogy használod és még nem beszéltem olyannal, akinek van.

Az pontosan mit jelent, hogy a V800 támogatja? Ezzel méri a távot is GPS helyett? Vagy kiírja az aktuális watt értéket? Vagy mi? Tudja egyszerre használni az OH1-et és a Stryd-et?

Sajnálom, hogy a tókerülés kiesik neked. Majd a nagyobbik megkerülésénél összefutunk. Most azon dolgozom, hogy ne másodpercekig, hanem, akár 1-2 percig is nézhessem a hátad. :)

Előzmény: bandita (186428)
Ati_66 Creative Commons License 25 órája 0 0 186429

Tapasztalatom nincs, de itt már biztos láttak pár sportolót alap kardiológiai vizsgálaton is:-)

 

https://www.sportorvosikozpont.hu/szolgaltatasaink

 

Hátrány, hogy TB alapon nem hiszem hogy vizsgálnak.

Nekem viszonylag szerencsém van itt Egerben van olyan kardiológus aki sportol így tisztában van azzal, hogy mit miért lát az EKG-n. 

Előzmény: Spenót (186423)
bandita Creative Commons License 25 órája 0 0 186428

Akarok rola beszelni? ;)

Mukodik, hasznalom. Kozben a V800 ujra mutat eletjeleket, megint azzal futok. Igy meg tobb ertelme van a Stryd-nek, mivel a V800 nativan tamogatja. Egyelore meg a baratkozas, adatgyujtes fazisaban vagyok. 

Mivel a V800 meggyogyult (de kozben hozzaszoktam az optikai pulzusmereshez) igy megfogadtam a tanacsodat es vettem egy OH1-et. Ezzel lett tokeletes a V800 (amig meg huzza szegeny). A Stryd mar csak a hab a tortan (V800 eleg pontos), ezert gondolkodtam a visszakuldesen is.

Aztan megis maradt, mert hosszu tavon meg akar segithet is. Foleg a hegyi versenyeket szeretnem kimaxolni a segitsegevel. Talan konnyebb lesz megtalalni a tokeletes tempot felfele. Persze ahhoz meg sokat kell futnom vele, ki kell tapasztalnom a hataraimat. Egyebkent az Oliverrel keszitett beszelgetesben (futoszalag podcast) is emlegetik, mint a egy jol hasznalhato edzestamogato eszkozt.

Azt hiszem eloszor is futnom kell vele sokat (ezzel nem is lesz gond :), aztan kicsit bele kell asnom magam a temaba. Karacsony korul talan lesz idom elolvasni a vonatkozo szakirodalmat is.

Jelentkeztem a BSZM-re, legkesobb ott talalkozunk! ;) (Sajnos a tokerules nekem nagyon messze van, pedig szivesen csatlakoznek egyszer)

Előzmény: Spenót (186424)
Ermak Creative Commons License 25 órája 0 0 186427

Jogos. Jelenleg nekem sem fér bele az időmbe.

Előzmény: 9:3 (186425)
9:3 Creative Commons License 25 órája 0 0 186426

meglátjuk, marad-e. Mindenesetre úgy döntöttem, kicsit felgyorsítom a készülődést a versenyre, és a CH-ürítést átugorva megkezdtem a CH-feltöltést :)

Előzmény: Csempa (186421)
9:3 Creative Commons License 25 órája 0 0 186425

ne felejtsd ki a mérleg egyik serpenyőjéből az oda-vissza utazást és a kétszeri átöltözés maceráját sem. Alapvetően ezek tartanak vissza.

Előzmény: Ermak (186419)
Spenót Creative Commons License 25 órája 0 0 186424

Stryd? ;)

Előzmény: bandita (186422)
Spenót Creative Commons License 26 órája 0 0 186423

Ez igen!

Mostanában készülök kardiológiai vizsgálatra. Ha tud valaki ajánlani megbízhatót, ne tartsa magában!

Sportorvosi vizsgálat után tervezem, hogy kipróbálom, hogy egyszer megcsinálom csutkára az egyik résztávos edzésemet. Most a 160-as pulzuson a fülem miatt fékeztem. Egyszer belefér, hogy csutkára fussam, bár most is eléggé kihajtottam magam. Azért még maradt bennem, de megölni nem szeretném magam.

Előzmény: 9:3 (186411)
bandita Creative Commons License 26 órája 0 0 186422

A ma reggeli futas kozben meghallgattam a teljesitmenydiagnosztikai beszelgetes elso reszet es eppen be akartam linkelni mert eleg sok, jol osszeszedett infot megosztanak benne. Megeloztel. :)

Egyebkent koszonom a podcast linket (sajnos mar nem emlekszem ki rakta fel a forumba nehany hete), egy ideig lesz mit hallgatnom futas kozben.

Előzmény: Ati_66 (186404)
Csempa Creative Commons License 26 órája 0 0 186421

Ez gyönyörű, gratula!

(csak hagyj belőle valamit a versenyre is! ;)

Előzmény: 9:3 (186411)
Ermak Creative Commons License 26 órája 0 0 186420

>a lakás egy ismeretlen pontján

 

Elsőre laktátnak olvastam...

Előzmény: 9:3 (186418)
Ermak Creative Commons License 26 órája 0 0 186419

A keringés szempontjából plusz egy edzés - ez idáig jó.

Átmozgatja, nyújtja a törzsizmokat - ez is jó.

Hogy fejleszt-e valamit az izomzaton, azt nem tudom - de biztos nem ront.

 

A mérleg pozitív. :-)

Előzmény: 9:3 (186414)
9:3 Creative Commons License 26 órája 0 0 186418

mivel a pulzusmérős órám két hete a lakás egy ismeretlen pontján tartózkodik, így csak annyit mondhatok biztosan, hogy alacsony és magas szakaszok váltották egymást a futás során :)

Előzmény: O/O (186415)
O/O Creative Commons License 26 órája 0 0 186417

Én meg pont ajánlani akartam, hogy tegyétek át 17.-re egyszerűbb lenne a frissítést megoldani. Meg vasárnap én is tudnék menni veletek, szombat az nekem többnyire meló :(

Előzmény: Spenót (186405)
O/O Creative Commons License 26 órája 0 0 186416

Most tervezek én is heti egy alkalom úszást, (kipróbálom tudok e még) jövőre szeretném átúszni a Balatont. :) kis keresztedzés, semmi más tervem nincs vele

Előzmény: 9:3 (186414)
O/O Creative Commons License 27 órája 0 0 186415

Szép sorozat, gratulálok, a pulzusod hogyan alakult közben?

Előzmény: 9:3 (186411)
9:3 Creative Commons License 27 órája 0 0 186414

úszáson gondolkodom, de max. heti egyszer férne bele, az meg nem tudom, ér-e valamit

Előzmény: Ermak (186408)
Pinyo Creative Commons License 27 órája 0 0 186413

Arra vigyázz, hogy olyan értékelje ki a szív eredményeket, aki már látott (hobbi)sportolót.

Előzmény: Marillioner (186409)
Ermak Creative Commons License 27 órája 0 0 186412

Jó tervnek tűnik.

Előzmény: Marillioner (186409)
9:3 Creative Commons License 27 órája 0 0 186411

na, eredetileg nem terveztem, de végül ma egy hirtelen ötlettől vezérelve mégis csináltam egy résztávos edzést.

11,1 km, 1500 m bemelegítéssel és ugyanannyi levezetéssel.

 

5x1000 m és 1x800 m volt a gyors szakasz, köztük 500 m kocogás, illetve az első 1000 m után csak 300 m, a Margitsziget adottágai miatt.

 

Ilyenek lettek:

 

4:33 
4:36 
4:25 
4:26 
3:33 (800 m) 
4:29

 

Szerintem elég jó, de az utolsó kettőnél már lógott a belem. Viszont az utolsó ezerre büszke vagyok, mert úgy lett 4:30-on belüli, hogy közben lebonyolítottam egy rövid telefonbeszélgetést is :)

Előzmény: Mr Long (186330)
9:3 Creative Commons License 27 órája 0 0 186410

Türelem kell hozzá, de megéri lassítani. Abból lesz az alap, amire aztán építkezhetsz. Ha tudsz, időnként menj erdőbe, ott sokkal szebb, érdekesebb, mint körözni valahol.. A terepen úgysem tud száguldozni az ember, legalábbis a magunkfajta amatőr nem annyira. Bátran gyalogolhatod az emelkedőket. De a hétvégi futásaidat is kiválthatod olykor egy-egy 25-30 km-es gyalogtúrával.

Előzmény: Marillioner (186409)
Marillioner Creative Commons License 27 órája 0 0 186409

Uhh... Urak!

Köszönöm szépen a hozzászólásokat!

Egyrészt igen, valószínűleg azok közé az amatőrök közé tartozom, akik nagy lelkesedéssel futottak pár ezer km-et rosszul, azaz mindig magas pulzustartományban edzettem.

Oké, megyek a kardiológiára, oké, megpróbálok minden második napon hosszabbakat futni edzésként alacsonyabb pulzustartományban. Gondolom olyan másfél és két óra közötti 15 k megfelelő lehet erre. 

Adok ennek 1-2 hónapot aztán elmegyek egy teljesítménydiagnosztikára. Beneveztem egy áprilisi félmaratonra, remélem addigra kiderül, hogy mit lehet és mit nem...

 

Még egyszer köszönöm mindenkinek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!