A véneki torkolatnál vigyázzatok, mert az Öreg-Dunán a jp. rögvest a betorkollásnál egy ménkű kőgát ereszkedik le, jobb nem rásodródni. Ezért: nagy (kemény) evezőfogásokkal egyből ki a víz közepére, mert különben rávisz a sodrás. 1. kép.
2., Gönyünél, az 1792 fkm. után erősen a jp. mellett tartani, ahogy meglátjátok a magasan emelkedő kikötő-ponton felett egy vendéglő-épületet, partra tartani, csak figyelni a piros bóját, az alatt kerüljetek, erős örvénylésre számítani! 2. kép.
3., Gönyű alatt jó szakaszon erős a sodrás, nyugodtan haladjatok a sodorvonalban, bp. (szlovák) oldalra figyelni, van két hajóroncs a víz alatt. Komárom alá menjetek le, az uszály-fordítót elhagyva 1764.5-nél jp. jó lankás, kis ligetes táborhely, gépkocsi le tud menni. (víz, bolt bent az országútnál) 3. kép.
4., Dunaalmás után Neszmély felső végénél (1750.5 fkm.) egy kis turzásnál jó pihenőhely, az út végénél kis kocsma-büfé, pihenő-megállónak, frissítő vételére remek hely. 4. kép.
5., Piszke (Lábatlan) 1739 fkm.-nél remek táborhely, ki ne hagyjátok! Bevásárlás a főúton, nagy CBA. 5. kép.
Esztergomnál 1720 fkm. től tartsatok erősen a jp.-hoz. Ahogy a zöld növényzet elfogy, élesen jp.-nak tartva (láttok egy kis pontont is, betoncsúszda mellett), kössetek ki a partnál, fent az Esztergomi Evezősök telepe van az út túloldalán. Evezősöket mindig fogadnak tisztes szerény pízért, remek füves, árnyas táborhely, este 18 után nincs nyitva a kapu. 6. kép.
6., Pilismarótnál, egy nagy öböl alatt az átkelőhajó pontonja után jp. remek táborhely, zuhany, WC. lehetőség, tisztes sátorhely-díjat szednek. 7. kép.
Dömös: a hajóállomás alatt (örvényre vigyázni!) kellemes keskeny parti sáv, jó kikötéssel, autó le tud menni, hajókat könnyű kiemelni. Hajóállomásban büfé, kávé, üdítő, sör, szendvics.
Ja hogy mennyire folyik? Ez nagyban vízállásfüggő, de a nyári időszakokban le-föl evezhető, a sebessége 1-4 km/ó. A tavaszi áradásokkor és nagyobb esőzések után viszont rohan, olyankor életveszélyes, a gáton belül nincs helye vízitúrázónak! 4 éve költöztünk vissza Bgy-ra, az asszonykám - aki dunántúli származású - nagyon meglepődött, hogy hányféle arculata van e folyónak: az aszálykor féllábszárig érő patakocska bizony tud km szélességben dübörögni is!
Meg lettem idézve, mint a dzsin. ;O) (no nem a tonikos típus...)
Borulásra nem kell számítani, az Ipoly - a nagy esőzések utáni időszakot kivéve - szelíd folyó. Táborozásnál azért nézzétek a vízállás változásait, főleg az esősebb napok után. Inkább amolyan Camel Trophy jellegre számíthattok, no nem végig, de a folyó jelentős részén. Az átemelések abszolút kiépítetlenek: iszap, nád, csalános, szúnyog és magas part a jellemző. A már említett Nógrádszakál-Pőstény szakaszon kívül az Ipolyvece-Sahy között rész is küzdelmes, de ott nincs kilométerenként átemelés. Vámosmikolától Szobig (27 km) egyetlen átemelés van (ha jól emléxem, Ipolytölgyesnél). A teljes Mo-i szakasz kb 170 km, naponta csak 20-25 km-t számítsatok. És a csapat legyen mindenre elszánt. Szerintem elsőre egy lájtosabb Sahy-Szob etapot nyomjatok le, aztán ha megtetszik, lehet emberkedni följebb is és legalább tudjátok, hogy Sahy után mi vár rátok.
A folyón sok a pecás, azokra is figyeljetek, ha tudtok. Mindig van náluk 1-2 eldobni való sörösüveg, úgyhogy jobb a békesség. Békeszerető népek, de néhány tahó akad(hat) közöttük... :O) Sok sikert!
A felső szakaszon rengeteg a torlasz, magas csúszós partfalak, villanypásztor drótok a vízben (lekerített itatók), szóval kezdőknek nem ajánlom mert csak elmegy a kedvük a nehézségek láttán. Viszont a pozitívumok : változatos táj, keskeny meder, nem túl vad de mégis húzós víz, éles kanyarok és persze könnyebb részek is vannak. Élvezetes rajta kormányozni a hajót nem lehet unatkozni. Hontig nem jutottunk le mert Vecénél elkapott minket egy háromnapos eső és feladtuk a túrát. Viszont Vecénél biztos le tud menni a vízpartra a trailer.
Itt tenném hozzá hogy az infóim tavalyelőtt nyáriak. Viszont Bazsa69 jobban ismeri a folyót kérdezd meg őt is, itt vagy a "Tengeri kajak" fórumon.
Üdv! :O) A 1270-es hsz környékén bolyongtunk az Ipolyon. Akkor megemlítettem, hogy Nógrádszakál és Pőstény között kb. 15 km alatt 14 átemelésem volt. Azóta eltelt pár év, a helyzet változhatott (+/-). Újabb hír: Bgyarmat és Ipolyszög közé kő bukógátat építettek, állítólag ezen kívül valahol Dejtárnál is. Bevallom, gyarmatiként nem vonz annyira az Ipoly (főleg e két újabb akadály miatt is). Az átemeléseknél magas, iszapos partokra kell számítani. Küzdelmes, mocskos meló. De kinek mi jön be. Én a magam részéről jobban szeretem evezni a hajómat, mint cipelni. :O)
10EDES, ha vonalban lennél. Ipolyra mennénk Ipolytarnóc - Ipolyvece, esetleg Hont távig. kérdésem lenne, hogy mennyire dúrva az Ipolytarnóc - Pöstyénpuszta táv? mire kell készülnünk? esetleg, ha lenne tapasztalatod, Hontnál van olyan rész, ahol ki tudjuk emelni a kenukat és le tudunk menni értük a trailerrel?
Nem aggódok túlzottan, ha összejön biztosan nagy élmény lesz. Mivel azonban nincs túl nagy tapasztalatunk (mint már írtam csak a Mosoni Duna csendesebb szakaszain evezgettünk) jó tapasztaltabb hajósok véleményét és tanacsait is meghallgatni.
Szerintem ne aggód túl :) Ha van egy jó útleírás,abban fel vannak sorolva a táborhelyek,lehetőségek,javaslatok,figyelmeztetések.Persze a folyón állandóan figyelni kell,mert mindig más arcát mutatja :))
Nagyon köszi ezzel most elleszek egy darabig. Bár az alagút végét még nem látom azért így már dereng egy csipet fény. Ha lesz még valami jelentkezni fogok. :-)
A felső részen már rég jártam evezve, Komárom felett meg még régebben. Megállók: Gönyűnél (1791 fkm) a régi hajóállomás alatt van egy kis ligetes strand, ekkora csapattal biztos találtok helyet. Komárom:(1768 fkm) na, erre kb semmilyen tippem nincs, de kerest s Neptun csónakházat, szerintem ott lehet sátorozni is. Itt megtalálod az elérhetőségüket: http://www.kemtour.hu/13-2830.html Innen mi utoljára Lábatlanig (1737 fkm) csavartunk, ott szépen kiépített sátorozóhely van az átkelőhajó pontonja köröl Esztergom (1719 fkm) kicsit problémás, mert a városi részen nemigen van sátorozás, viszont a régi úttörőház, ami most Kolping túristaház udvarán meg lehet próbálni, telefonon elérhetők, cserébe fel kell cuccolni a partról mindent az udvarukba. Dömösön (1699 fkm) a templom iránt kell partot tűzni, egy kavicsos öblözet van ott, használható táborhely, talán a WC-t is rendberakták. Hajókat könnyű kivenni és kocsira tenni.
Igazából minden érdekelne ami egy ilyen túrával kapcsolatos. Mivel magunk akarnánk ezt megszervezni, és ilyet még nem csináltunk. Eddig csak a Mosoni Dunán evezgettünk. Ott szerettünk bele ebbe az "életmódba". Most még annyi a biztos, hogy 2 család menne kb 8 fő. Ebből mindig valaki a cuccot hozná a többiek hajóznának. Na aztán itt el is akadt a dolog. Nem nagyon ismerjük a Dunát, mire kell figyelni, mit kell tudni, hol érdemes megállni, stb. Azért is kezdtem el most érdeklődni mert így jövő augusztusig (ha tényleg sikerül megszervezni) letisztulnak a dolgok.
Sziasztok! Egy segítőkész türelmes emberkét keresek, aki válaszolna a kérdéseimre illetve segíteni tudna egy tervezett Dunai túra megtervezésében viszonylag kezdő de nagyon lelkes társaságnak. A túrát jövőre terveznénk Győr és Dömös között. Előre is mindent köszi.
Sziasztok! Most vettem egy 4 személyes kenut, és szeretném felújítani. Repedések, kitöredezettségek javítása, újrafestés. Tudtok segíteni abban hol találok leírást, hogy konkrétan milyen anyagokat használjak, (esetleg hol lehet ezeket beszerezni) és hogy néz ki maga a művelet? Youtubeon találtam pár amerikai videót erről, de egyik sem mutatja meg hogy milyen anyagokat használ, csak annyit hogy műgyanta és üvegszál háló. De hol kapok ilyet? Kösz mindenkinek! Irány a víz!
Tudtommal ilyen tiltás nincs: sem árvízkészültségre, sem jégzajlásra vonatkozó korlátozásról nem hallottam. Egyedül csak a sötétedés utáni evezést tiltják (bár egy 360°-os szögben világító fehér fény használatakor állítólag a rendészek nem akadékoskodnak), no meg nagyobb tavaink másodfokú viharjelzése esetén kell partra kotródnunk. (elvileg: eveztem már hosszabb távot II-fokban a Balatonon, partközelben, mentőmellényben, a rendőrök figyelmeztettek, de továbbengedtek.)
Nálunk Szegednél a Tisza éppen kezd kilépni a medréből. Még alatta vagyunk az elsőfokú készültségi szintnek, és kihasználva az alkalmat egy jó darabon végigeveztük a hullámtéri erdőt a hétvégén. Ezen az evezésen kérdezgették tőlem többen, hogy igazából szabad-e ilyenkor kenuzni/kajakozni, vagy hogy mikortól tilos. Én a hajózási szabályzatban nem emlékszem különösebb rendelkezésre ezzel kapcsolatban, de ettől még lehet... Ti mit tudtok erről?
Sziasztok. Egy kérdésem lenne kajakozással kapcsolatban. Szeretnék elkezdeni komolyan és (ez a fontos a kérdésem szempontjából) rendszeresen kajakozni. Hozzám a Keleti főcsatorna van a legközelebb, ami alkalmas hely ilyen célokra. Nemrég a vidraportálon viszont, meglepve olvastam hogy ez engedélyhez kötött művelet. Mennyire veszik ezt komolyan? Ugye nekem nem egy 1hetes nyári túráról lenne szó hanem kiolvadástól befagyásig. Akinek van tapasztalata ilyen téren(esetleg rendszeresen a Keleti főcsatornában lapátol) kérem írjon. Köszi.