Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy vettem egy autót de a tulaj nem találta a törzskönyvet.Az okmányirodában felvettük a jegyzőkönyvet stb.stb.és mondták hogy így nem lehet átiratni amíg megnem jön a másik törzskönyv. (ez kb. 1 hónap) A kérdésem járhatok-e az autóval addig?Az összes többi papír megvan. Előre is köszi a válaszokat.
HY, ÉN IS IGY JÁRTAM A MOTORSZÁM KIROHADT, JÖVŐ HÉTEN MEGYEK INTÉZNI AZ ÜGYET, DE LEHET NEKEM MÉG IGY ELVISZIK AZ AUTÓT, TUDSZ VALAMITMONDANI A MOTORSZÁMMAL KAPCSOLATBAN? VÉGÜLIS UTÁNAJÁRTÁL A DOLOGNAK?
4 évvel ezelőtt vásárolt, törzskönyvvel rendelkező amerikai autómat szerettem volna eladni, meg is volt rá a vevőm, megalkudtunk, nosza, irány az eredetiség vizsgálat. Az volt a terv, hogy ott helyben fizet, én húzok haza gyalog, ő meg az új szerzeményével.
Csak hogy az eredetvizsgán az autó csúnyán megbukott: a vizsgáló közölte velem, hogy a motorszám olvashatatlanná van rohadva, valamint az alvázszám is olvashatatlan, mert át van fúrva rajta egy csavarnak való luk, és fel is vázolta, hogy ez bizony nem fog többet törzskönyvet kapni.
A vevőm persze faképnél hagyott abban a percben ami teljesen érthető. Na mármost én valahogy nem tudtam ebbe lenyugodni: törzkönyvem volt, amióta nálam van az autó én hozzá sem nyúltam sem a motorhoz sem az alvázhoz.
Ezért kerestem egy autószerelőt aki megnézi, hogy mit láthatott a vizsgáló.
A következőket tapasztaltuk (jelen voltam a vizsgálatnál):
- Az autónak van a Közlekedési Felügyelet által kiadott motorszáma, mely látható a motorblokkon, ezt az első vizsgáló nem vette észre (?!).
Az alvázszámot tartalmazó lemezt egy helyen egy 3 mm átmérőjű lukkal átfúrták a klíma beszerelése során, de az összes karakter olvasható. A Környékén sérülés nincs, látható, hogy az eredeti lemezbe van gyárilag ütve az alvázszám. Az alvázszám szerepel ezen kívül még az első lökhárító belsején, a csomagtartó fedélen, a szélvédőn, a vezetőoldali első ajtóban.
Kérdéseim:
Mivel ezekben a tipusokban sokszor nincs is alvázszám, csak a szélvédőben lévő azonosító, feltétel-e az eredetvizsgához hogy ez sérülésmentes legyen? Ha az alvázszám minden karaktere olvasható és az autó más pontjain elhelyezett azonosítókkal összevethető, kijelentheti-e a vizsgáló hogy az alvázszám nem eredeti?
Az előző eredetvizsgálat során rá kellett volna vezetni a törzskönyvre vagy a forgalmira, hogy a motorszám nem eredeti?
Ha reklamálok meg lehet-e még változtatni az erdetvizsga eredményét (ti. van motorszám és az alvázszám olvasható)?
Amit írsz az lehetséges. Én eredetvizsgálóként dolgozok, sajnos mi is szopunk rendesen az új rendszer miatt. Mivel a bm kivette a kezünkből a minősítést, ezért előfordulhat, h a kocsi átírását megtagadják vmi miatt. Az új rendszer szerint a vizsgáló a megállapításait beírja a megfelelő rubrikákba, és a felküldött cucc alpján minősít egy számítógép...
Pl. az első 2 napban a bm rendszer kb. 2000 autót (a napi vizsgálatok több, mint fele) "buktatott" meg. Azóta már csiszoltak rajta, de közel sem pontos a rendszer.
Egyébként a kapott 3 nyomtatott lappal (kérelem, igazolás, bizonylat) ha érdeklődsz az ocsmányirodában, meg tudják mondani, hogy az autó átíratható-e, vagy sem.
Az adminisztrációs feladatok a 10-szeresére, a kocsi vizsgálati ideje duplájára nőtt, gyakorlatilag maga a "vas" vizsgálata töredéke a munkának...
majdnem megkérdeztem én is de elolvastam a totalcar cikkét viszont mi van akkor, ha az eredetvizsgán nem felel meg az autó ??? elöfordulhat, hogy vettem egy autót, kereskedésben, ö megcsináltatta nekem az eredetvizsgát, elhoztam a kocsit a papirokkal (a 3db nyomtatott A4 fekete fehér lap), majd most megkötöm a biztosítást, bemegyek az okmányirodába, és ott azt mondják, hogy az eredetvizsga sajnos nem sikerült ??? lehet ilyen? mert úgy tünik, hogy ebben az új rendszerben ez elöfordulhat :O vagy akkor jött volna a gepárd vagy hasonló és rögtön lefoglalja???
de akkor is, nem az lenne a helyes ha rajta lenne, hogy megfelelt, vagy mindenhol elmondanák mi van ha mégsem???
ragaszkodtam ahhoz, hogy csak eredetvizsgával hozzam el a kocsit, hiszen úgy tudtam szép zöld lapot kapok amin rajta van az eredmény, ls ha megbukik, akkor el sem hozom, max bukom az eredetvizsga árát... +1 napot kellett maradni vidéken, messze, mivel csak másnap tudták megcsinálni (nem érdekelte öket hogy még 1 óráig nyitva vannak, én meg mennék a búsba, azt mondták ott az a másik 4, amik szemmel láthatóan kisérö nélkül, ráérösen álldogálltak az udvaron... na jó nem szidom öket, ez a 3 autó/nap megdöbbentett engem is)...
az igazat megvallva a f*om kivan, 1,5 éve vettem utoljára kocsit, akkor megtanultam az eredetvizsgásdit, erre most... arról ne is beszéljünk, hogy legrosszabb esetben kapok 3 nyomtatott lapot aminek semmi köze a BMhez...
Ma vittem az autómat eredetvizsgára. Szöszmötöltek a kocsin a srácok aztán a kezembe nyomtak 3 A4-es papírt. Az egyik egy igazolás az eredetvizsgálati kérelem befogadásáról, a második a kérelem másolata, a harmadik egy bizonylat a díj befizetéséről. A vizsgálat eredményét az eljáró hatóság fogja velem közölni a papír szerint.
Kérdéseim:
1. ezekkel a salátákkal elmehet a vevő átíratni az autót, vagy meg kell várni a vizsgálat eredményét, és azzal kell átíratni?
2. Az eredményt kipostázza a BM, vagy be kell menni az illetékes önkorm. ocsmányirodájába ügyintézni?
Az eredetvizsgát én, az eladó intéztem, az én nevem/címem szerepel a papírokon. Hogyan tovább, mi az átíratás menete?
Mikor én vettem az autót, helyszínen megcsináltuk az eredetvizsgát, a régi rendszer szerint ott és azonnal megkaptam a papírt a minősítéssel, és mehettem az önkormra átíratni... nem értem miért kellett átvariálni a rendszert.
Ki kell. A tulajdonosváltásnál minden esetben kötelező az eredetvizsga kivéve örökösödés. A törzskönyvnek ehhez a részhez semmi köze. Az átíráshoz viszont elengedhetetlen kellék. Ez van.
Kérdezném én is,akkor most ha van törzskönyve a kocsinak (így árulják) akkor nekem ennek ellenére el kell vinni eredetiségvizsgára (vagy az eladóanak,megállapodás szerint nyilván) vagy a törzskönyv= vele????? És akkor nem kell az eredetiségvizsga?
Csak mert most nem tudom,hogy ki kell adnom + pénzt,vagy se.
bar kicsit le van ulve a topik, remelem azert valaki tud majd segiteni...
a problemam a kovetkezo. van egy autom, amit tavaly januarban sikerult megolnom. kikonyokolt a hajtokar. kb tavaly augusztus-szeptember kornyeken osszejott a penz, hogy megcsinaltassam.
itt a forumon kinalt az egyik srac egy tipusazonos motorblokkot. megbeszeltem vele a reszleteket, es megcsinalta nekem az autot. elotte felhivtam az okmanyirodat, amelyben utana erdeklodtem a szukseges papirugyeknek, hogy megis mikre lesz majd szuksegem.
azt mondtak, hogy kell a forgalmim, a torzskonyv es az adasveteli szerzodes a motorrol. kozoltem veluk, hogy ezt a motort (allitolag) nemetorszagbol hozta akitol vettem, kell-e errol nekem valami bizonylatot kernem?
azt mondtak nem.
egeszen par hettel ezelottig, amikor ismet osszejott a penz, hogy az idokozben felhalmozodott biztositasi hatralekomat kifizessem, ugyanis akkor az okmanyirodabol elhajtottak a halal f*szara azzal, hogy nincs semmilyen igazolo okmanyom a motor eredeterol, marpedig nekik az kell, hogy tudjak nem-e lopott...
felhivtam a johnyt aki csinalta az autot, aki azt mondta, hogy neki nincs ilyen jellegu papirja a motorrol, mert o is ugy tudta, hogy ilyenekre nincs szukseg.
kezdem magam ugy erezni, mint akit csunyan atpakoltak a palankon.
mivel ez a motorcsere mar az eu-ba lepes utan tortent, kell valami vampapir egytalan ahhoz, hogy behozzon valaki egy motort az orszagba?
az okmanyirodanak mit szamit, hogy akitol vettem a motort, az honnan vette?
ha valami bibi van vele, akkor az ugyis az eredetvizsgan derul ki nem?
az eredetvizsgalaton az allitolagos kulfoldi motorblokkrol csak azt tudjak megallapitani, hogy nincs atutve / lekaparva / mittomenmicsinalva a motorszam nem?
az, hogy lopott-e az - ha tenyleg kuldoldi - ilyen esetben kiderul, vagy sem?
Hali,
tudja valaki, hogy mit is jelent mostanság a hatósági áras eredetiségvizsgálat.
Tulajdonképpen engem inkább az átiratásnak a motorosokra vonatkozó része érdekelne.Összegekben van különbség?
Az adásvételi szerződés megírása után az eladónak két teendője van, az egyik, hogy a biztosítónál felmondja a kötelezőt, a másik meg az, hogy bejelenti az önkormányzatnál, hogy ne küldjenek több súlyadó csekket (de ezt csak akkor kell megtenni, ha fizette a súlyadót :)).
A vevőnek az adásvételi keltezésétől számított 15 napon belül át kell íratnia a kocsit az okmányirodában. Átíratni csak úgy lehet, ha van kötelező biztosítása és érvényes eredetiségvizsgálata, vagyis mindig a biztosítás megkötése az első.
Az eredetiségvizsgálatot logikusan mindig az eladónak kellene csináltatnia az adásvételi szerződés megírása előtt, de ez végülis megállapodás kérdése. Az eredetiségvizsgálat eredménye 90 napig érvényes.
Az átíratás jelenleg köbcentinként 13 Ft, valamint 8000 Ft illetékbélyeg a törzskönyv díja. Az átíratáskor elkészítik az új forgalmit, a törzskönyvet meg két-három hét múlva postán küldik.
Az átíratás után az önkormányzatnál bevallást kell tenni a kocsiról a súlyadóhoz (de van, aki erről elfeledkezik :)).
Ennyi.
Manapság mivel is jár egy kocsi megvétele után a papírozás?
Hallomásból sejtem, mi a helyzet, de eddig nem nagyon volt aktuális a dolog, ezért nem is nagyon foglalkoztam vele.
A kov. a problemam . Vettem egy autot de a talplemez,fek,muszaki hiany miatt nem tom elvinni eredetvizsgara es trelerrel is huzos a dolog az uj vontatasi szabalyok miatt .
Mi van akkor ha ket adasveteli van . Az ove marc 6 szol az enyem 26 ra hogy legyen idom megcsinalni a kocsit .
Osszefutnak valahol a szalak , ha az elado kijelenti a biztositonal de a polg. hivatalba nem
akkor is lejelentik neki ?
Szoval kene egy honap plussz hogy kesz legyen az auto !
Iszonyat pörgés volt a munkában (reggel 7-től, este 8-ig nyomtam a melót - pont a BM-nek) és egyszerűen nem jött össze.
Van egy ilyenekkel foglalkozó ismerősöm, ő megigérte, hogy majd megcsinálja (elviszi a kocsit a cégtől és estére visszahozza az új papírokkal), de aztán ez sem jött össze.
Az egyik este viszont ráébredtem, hogy ahol lakom, a szomszéd utcában van egy cég, aki ezzel foglalkozik.