A zár mechanikát viszonylag könnyen ki lehet szedni, és akkor látni mi a baj, lehet egy takarítás ráfér. Ki lehet előle akasztani a bovdent is, ha esetleg sérült/cserés lenne maga a zár.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni ("utolsó szög a koporsóba?" jeligére), mert nem záródik a motorhazteto. Nagyon úgy tűnik, hogy a bowden már nem látja el (szakadt?/kimozdult?) a dolgát... Van rá házi gyógymód, vagy szerelőhöz kell vinni egy ilyen vélhetőleg banális hiba miatt? Hümmögtem hosszasan felette, de nem találtam könnyű utat, hogy a bowden végéhez jussak.
Felújított motor, sok rozsda... Sedan 316i - ér ez ma valamit?
Ismerősöm járt ki régebben az olaszokhoz rendszeresen még menthető öreg kocsikért, és tőle hallottam erről a 320IS-ről, hogy sima kasztniban az M-es motor, de most láttam először. :)
Akad valakinek eladó jobb oldali hátsó tárcsás lengőkar? Nekem a jobb oldalon egy korai lengőkar van, ami minden dimenziójában ugyan az mint a későbbi, kivéve, hogy nem megy be a vastag/ABS-es féltengely.
Elkezdett hunyorogni az INSPECTION lámpa. (maga a felirat) Szabálytalan intervallumban elhalványul, majd visszajön, miközben minden más a műszerfalban tökéletesen működik. Semmi egyébben nem venni észre semmi rendelleneset.
Van valami ötlet?
Amit én tudnék, hogy kiszedem a szerviz nyákot, átforrasztok rajta mindent, meg esetleg kicserélem az elektrolit kondikat. Meg lehet, ha már ott vagyok akkor az elemeket.
A kuplung kapcs az kvazi tomegcikk, mas kesobbi bmw es talan mas gyarto is hasznalja. Van utángyári is így remélem sokat nem adtál érte, kedvesen valami 2e Ft rémlik ~2 évvel ezelőttről és volt választék gyártókban is gazdagon, simán polcról kaptam.
Illetve ha aktuális még a hová hogyan megy kérdéskör az alábbi germán topikot tudom ajánlani, szerintem vannak hasznos képek.
Na, a héten végre volt időm, és beszereltem a Frankenstein tempomatomat. :) (Mert írtam korábban, hogy minden eleme más típusú BMW-ből van)
Nagyon jó lett. Meglepően finoman szabályoz. Féltem egy kicsit, hogy nem lesz-e darabos, vagy nem fog-e kicsit hullámozni, de teljesen precíz. Az ABS után egy újabb kellemes csalódás, hogy a 80-as években mennyire alaposak voltak a fejlesztők.
Egy dolog maradt még, a kuplung kapcsoló. Ráadásul ez hiányzik is, mert hozzászoktam a korábbi kocsijaimban.
De nem találtam róla jó képet a neten, megtenné valaki, akinek van, hogy befényképez a műszerfal alá, hogy hova és hogyan van rögzítve?
Hogyne lenne meg, marad is! Csak már nyugdíjas éveit éli, szép időben veszem elő. Na meg amikor a másik autó (igen, a Z3 :)) éppen szteroid kúrán van. Úgyhogy most ez a napi használós.
Ezek alapján akkor váltok Bilsteinre, elől mindenképpen. Ha esetleg valakinek van eladó vastagszáras jó állapotú, lefogató anyával együtt, és eladná, vagy cserélné Konira, vagy ha valakinek éppen a Konira fáj a foga, az tegye fel a kezét! Akár ha első-hátsó egyben, az is jó lehet, a Konihoz is megvan az állítható hátsó.
"A másik autómban Bilstein B8 van, és szeretem, hogy feszes is, de az úthibákat, egyenetlenségeket szépen kisimítja, összességében komfortosabb, de mégsem egy gyári puhaságú szett."
Ugyanezt tudom elmondani E30 viszonylatban is. B12-m van, ami ugye B8 gatlo + hozza valo rugo szettet takar. Ha itt a Z3-ra utaltal a masik autoval, akkor az ugye mereteben/sulyaban/futomu dimenziokban egy kozeli konstrukcio, kb hasonlo tapasztalatokra szamithatsz.
Sziasztok. Sikerült tegnap felülnöm a szopórollerre. Egy ideje már fura zajok jöttek az első futómű felől, jellemzően keresztbordákon, szar úton, fura hangja volt, nem olyan mint amikor pl egy gömbfej lóg, és az érzést leginkább úgy tudnám leírni, hogy instabil. Többszöri keresgélés sem hozott eredményt. A napokban új szintre emelkedett az érzés/hang, ezért úgy voltam vele, hogy addig bontom amíg nem lesz eredmény. Lett. A lengéscsillapító leszorító anya fellazult. A gólyalábak (vastagszáras) két éve lettek teljesen felújítva, látszott már akkor is a meneten, hogy nem mai darab, de tökéletesen le lehetett őket húzni. Mostanra viszont kiverődtek. Persze mindez száz km-re otthontól, egyik barátomnál derült ki, még jó, hogy volt nála egy rendbetételre váró E30, amiből ideiglenesen átraktuk a gólyalábakat. Az enyém fel lesz újítva, valószínűleg esztergáltatok egy hüvelyt menettel, amit ráhegesztetek.
Viszont ha már szétszedtem, elgondolkodtam, hogy megválok az állítható Koni gátlóktól. Utcára nekem teljesen felesleges az állíthatóságuk. Alternatívaként elgondolkodtam a Bilsteineken. Erről mi a véleményetek? A másik autómban Bilstein B8 van, és szeretem, hogy feszes is, de az úthibákat, egyenetlenségeket szépen kisimítja, összességében komfortosabb, de mégsem egy gyári puhaságú szett. Van aki próbálta már mindkettőt?
Van a tempomat motornak a kuplungja, ami folyamatosan húz amíg aktív a tempomat. Erre rákötöttem párhuzamosan egy kis visszajelzőt, a kilométer óra alatt meg van egy üres zöld visszajelző, így lesz lámpája a tempomatnak. :)
Viszont a bowdent lehet nekem is cserélni kell, mert az újabb tipusoknak oldalt van a pillangó szelep, és oda rövidebb bowden is elég, de nekem be kell, hogy érjen középre, és szerintem oda rövid lesz.