Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Csűrdöngölde Creative Commons License 16 órája 0 0 648899

A felülete jó volt, ez kétségtelen, de a szerkezetét vajon mennyire befolyásolja, ha az F1 egyik legnagyobb terhelését adó kanyarjában rendre nem az aszfalton fordul el?

Előzmény: RyanHunterRay1 (648885)
Csűrdöngölde Creative Commons License 16 órája 0 0 648898

Azért az, hogy a többiek mennyit mentek közepes keveréken nem lehet perdöntő, mert a gumitaktikák nagyon eltérőek lehetnek. Egyrészt beleszólnak az elévágási kísérletek, illetve azok kivédése, valamint az, hogy azért igyekeztek a versenynek minél kisebb részét a lassabb gumin megtenni.

Előzmény: sunnysun333 (648879)
goyko14 Creative Commons License 22 órája 0 0 648897

Én csak azt látom, hogy pl. Rosberg és Vettel is egyaránt használt lágy gumival rajtolt, Nico a 13., Seb a 14. körben cserélt közepesre - akkor mitől nyílt V. számára egy olyan ablak, ami Rosbergnek nem?

 

 

Talán mert egy különböző autót vezet, különböző beállítással, más stílusban, másik stratégián? 

 

Mondjuk ha ennyit nem látsz át akkor egyáltalán nem csoda hogy a többit sem érted.

Előzmény: sunnysun333 (648891)
sunnysun333 Creative Commons License 23 órája 0 0 648896

Kedves Bateman, köszönöm a linket. Hát igen, érdekes dolgok ezek. Valóban létezhet beszerelt, fix kamerákkal történő közvetités helikopterekre fellőtt jelekkel. Semmi csoda, a raliban csinálják évek óta, a F1-ről nem is beszélve...

 

Az a helyzet, hogy az a fil, amit én láttam, nem ilyen hajókról szólt és nem beépített kamerákkal csinálták. Azok nagyobb, kajütös hajók voltak, hosszútávú, óceánokon zajló nagy versenyekről. 

 

A mancsaftok munkája az őrült katamaránokon és a "tekerős-kurbis" hajókon is nagyon látványos, szó se róla...

 

A "közvetítések" nézettségének vitájába nem óhajtok belemenni. A Youtube-on valóban nincs mese, konkrét valós számokat látni, ahány kattintás, minimum annyi néző.

 

De én a youtube-os műfajt ebben a vonatkozásban nem szeretem. Ezért se nézem a Formula E futamokat. Illetve per pillanat nem értem, hogy miként lehet a Youtube-on realtime közvetítés, akkor hogyan töltik fel az anyagot???? Hogyan látom én az eseménnyel egy időben?????

 

 

Előzmény: Bateman (648878)
sunnysun333 Creative Commons License 23 órája 0 0 648895

 

Kedves jó Apache úrfi, megnyugtatlak, hogy ezzel az ismeretlennel a sok ismeretlenes egyenletben némileg tisztában volnék...

 

Amikor el kezdtem visszanézni ,hogy mi is történt vasárnap, csak azért nem bonyolódtam a köridők részletezésébe, mert éppenséggel úgy vélem, hogy miképpen is lehetne összehasonlítani köridőket a rajt utáni percekben plusz 100 vagy akárhány kg cipelésénél, aztán kopottabb guminál de kevesebb benzinnél, aztán amikor már mindenki másféle gumival megy, akkor még kevésbé összehasonlíthatók a köridők, amik ráadásul szinte sose steril körülmények között születnek... Ez nem egy tesztpálya, rekordkísérlettel, ahol akár 10 kört is meg lehetne csinálni akár század mp pontossággal...

 

Viszont az üzemanyag nagyjából plusz minusz 1-2 liter egyformán fogy a kocsikban, tehát a futamidő haladtával a csökkenő súly miatti változás nagyjából (...?...) minden autóban közel azonos lehet, tehát ezért sem nagyon foglalkoznék ezzel az ismeretlennel...

Előzmény: appache10 (648882)
sunnysun333 Creative Commons License 23 órája 0 0 648894

 

"Tradíció"??? Megőrizve???? Na ne viccelj, hát itt ma már alig emlékeztet valami az autóvezetésre... És: "verseny tradíció"?? hát idén már hányszor változtattak valamit és az év végig még hányszor fognak?????  És jövőre megint mi lesz? És utána??? Csak toldozás meg foltozás van, semmi tradíció őrzés....:)))))

Előzmény: Helter Skelter (648887)
sunnysun333 Creative Commons License 23 órája 0 0 648893

 

Ebből legalább ki lehet látni. A szárnyas verzió a középső feltámasztással nem lehet egy leányálom 300-as sebesség abszolválása közben...:)

 

De pl. a Bianchi féle balesetnél szerintem egy ilyen se segített volna... Mondjuk Massának jól jött volna, egy ilyen domború felületről még az a rohadt rugó is talán lepattant volna, ha "optimális" szögben csapódik be...

Előzmény: Helter Skelter (648890)
sunnysun333 Creative Commons License 24 órája 0 0 648892

Azt ma még a senki nem tudja, hogy konkrétan mi történt a gumival... Úgy hogy ezen kár lammentálni, hogy márpedig minden rendben volt és mégis....

 

Már kérdezem itt, hogy hány motor robbant fel, amikor pedig a telemetria semmit sem jelzett - vagy ha igen, hát már késő is volt... Ez nem vonatkozhat a gumira??? Az homogén, sérthetetlen vasból van???? Nagyon szerény véleményem szerint is egy versenytempóban gyilkolt gumival bármikor, bármi történhet, amit nem láthat előre a legvasorrúbbboszorkány és a telemetria sem...

 

Valamiért csak ajánlotta a P. a 2-3 kiállásos taktikát, nem a résztvevők bosszantására találták ki. ÉS egyedül az a cáfolhatatlan tény, hogy Vettel nem tartotta magát az ajánláshoz. Ha kiállt volna még egyszer, akkor célba is ér...

 

Az alább wégének is említettem, hogy Rosberggel nagyon hasonló taktikával kezdett Vettel: használt lágyon indult és a 13. körben cserélt, Vettel a 14.-ben. Ezek után Rosberg a 30. körben cserélt ismét, vagyis Vettel is teljesen jó időben kérdezett rá a 29. körben a második kiállásra... És mivel Vettel nem utasítást kapott, hanem csupán egy állapot-jelzést, ezért nagy valószínűséggel az ő döntése volt a stop kihagyása....  Annak minden későbbi következményével együtt. Mert azt ne feledd, hogy a kedvező telemetria jelzést a 32. körben kapta. És még 9v. 10 kört ment - azalatt is bármi történhetett még a gumival...

Előzmény: RyanHunterRay1 (648885)
sunnysun333 Creative Commons License 24 órája 0 0 648891

Kedves Wégé, hát ezen az apróságon kár rúgózni, hogy ki mit hogyan értelmez. Ha már vitázgatni kéne, akkor a német verzión lehetne, mert az eredeti (?) angol szöveg szerint egyértelműen egy extra stop-ról van szó, a németben pedig úgy is lehetne érteni, hogy "akkor maradunk az egy stopnál?"

 

De nyugi, én eleve úgy értelmeztem, hogy csinálunk-e még egy stopot? Szerintem kétesélyesre volt megbeszélve a taktika, tehát eleve be volt kalkulálva, hogy adott esetben, az ajánlás dacára is megpróbálják megcsinálni a 29 kört... És szerintem akkor, ott, a 32. körben kapott válasz után döntötte el, hogy végig megy... Mert ugye a mérnöke elég diplomatikusan annyit mondott, hogy a "telemetria szerint"... Nem utasítást kapott, hanem állítottak valamit...

 

És ennek fényében teljesen érthető a gigantikus kiborulása, hiszen akkor végső soron ő baxta el a végletekig húzott rizikózással....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ugyebár korábban már töredelmesen bevallottam, hogy hosszú éveken nevelkedtem Heinz Prüller, majd Chrisitan Danner, aztán Czollner, végül Wéber Gábor emlőin és méh a szellemi fogyatékos mozgássérült lennék is, ennyi év és ennyi verseny után azért ezeket a gumifogyasztás meg stratégia dolgokat

némileg, érintőlegesen érteném. Meg az A meg B meg C terveket és az ezer ismeretlenes egyenleteket is.  A VSC már kissé bonyolítja a helyzetet, ennek felfogására már kisérletet sem teszek. Én az alaptételnél leragadtam: a P. 2-3 kiállást javasol, ezt mindenki végre is hajtja, egedül V. nem...

Én csak azt látom, hogy pl. Rosberg és Vettel is egyaránt használt lágy gumival rajtolt, Nico a 13., Seb a 14. körben cserélt közepesre - akkor mitől nyílt V. számára egy olyan ablak, ami Rosbergnek nem?

 

Mindegy is, a fő probléma az utolsó mondatoddal van, ami azért picit mellbe vágott...:)) Hogy én pici csúsztatásokkal forgatnám át a valóságot és lépésről lépésre térek le a logikai ösvényről????   Ééééén??? amikor talán vasárnap óta kérdezgetem konzekvensen, hogy HA a 17 célba ért pilóta közül 16 megfogadja a P. ajánlását és kettő vagy három kiállást csinált, akkor vajjjjon ők a hüjjjécskék, vagy Vettel, aki - bármiért is, de - egyedül megpróbálta ignorálni és nem sikerült????

 

Nekem ez a logika - Neked meg az, hogy a Pirelli monnnyon le....:)))

 

Előzmény: wégé (648883)
Helter Skelter Creative Commons License 25 órája 0 0 648890

A bubis változat talán még jobb is lenne, mint az előző...

 

 

OK persze ez csak fentezi.

 

Helter Skelter Creative Commons License 25 órája 0 0 648889

OK ebben igazad van, de pl. az elektronika térhódítása nem annyira szembetűnő, mármint külső szemlélőnek.

 

 

Ez pl. viszont az lenne...

 

Inkább a szárnyak megjelenése lehetett hasonlóan sokkoló annak idején.

Előzmény: Titi120 (648888)
Titi120 Creative Commons License 26 órája 0 0 648888

Pedig az F-1 hosszabb történelmi síkon vizsgálva tele van radikális változásokkal. Például az elektronika olyan mértékű térnyerése, ami a 90-es évek elején elkezdődött és azóta is töretlenül zajlik, pár évtizeddel ezelőtt ördögtől való dolognak számított volna.

 

Nem hiszem, hogy ha a 60-as évek sztárjait ma megkérdeznénk, hogy mi a véleményük arról az ezernyi vezetést segítő elektronikáról, amik azóta megfordultak az autókban, akkor többségében ne azt mondanák, hogy ez baromság és a használatuk sportág tradícióinak megsértése is egyben.

Előzmény: Helter Skelter (648887)
Helter Skelter Creative Commons License 26 órája 0 0 648887

Azért ebben a sportban van egy csomó tradíció, amit próbáltak megőrizni eddig, és talán ha a varázserejét nem is veszítené el az F1, azért az ilyen radikális változtatásoktól (pl. bubi, burkolt kerekek, egy GP hétvégén két verseny) sokan idegenkednének.

A biztonság növelése miatt bevezetendő módosítások persze szükségesek, de azért talán illene figyelembe venni azt is hogy ezek nem feltétlenül csak pozitív hatással járnak.

 

 

Előzmény: Titi120 (648876)
Helter Skelter Creative Commons License 27 órája 0 0 648886

Kb. erről van szó és ezt mondjuk 3 napja.

Egy taktikai hiba vagy egy rossz elképzelés nem járhat ilyen következményekkel. Ebben valahol azért igaza van Vettelnek.

Előzmény: RyanHunterRay1 (648885)
RyanHunterRay1 Creative Commons License 28 órája 0 0 648885

De nem érted? Ez gumi ! HA 29 kört megy vele vki és nagyon kockázatos az egész akkor úgy jár mint 12ben pl. Alonso kanadában: hatalmas lelassulás a végére, disznó a jégen effektus DE NEM ROBBAN FEL A KERÉK! Vettel esetében a gumi meg még nagyon is jó állapotban volt, szóba sem jöhetett a szaros defekt. 

Előzmény: sunnysun333 (648879)
nicko Creative Commons License 28 órája 0 2 648884

Nem foglalkozom ezzel a topiccal, most sem tenném, ha nem linkelik be egy itteni troll akit etettek rendesen, hsz-ét.

 

Több probléma is van a Te hszd-el nekem.

1. egyetértesz egy faszkalappal aki úgy mond véleményt valamiről, hogy nem is látta az esetet, ráadásul 30 évvel ezelőtti amcsi oválról és betonról hadovál napjainkban...safer falról még hírből sem hallottnem hallott majd ki guglizza mi is az.

2. a nicked választása.

az igazi RHR ha tudná (aki egyébként Dan Wheldont írna), hogy valahol a világ kicsiny szegletében van egy fórum és valaki az ő nevét használja F1 témában lehet örülne, de ha megtudná azt is, hogy közben baromságokat ír Indycarról...lehet megkérne felejtsd el a nevét.

3. ennek a balesetnek ha már hasonlót keresünk akkor Surtees és Massa a megfelelője a közelmúltból..a franciának az esetének semmi köze. Legfeljebb a szemellenzősek rádöbbentek meglehet halni a nem ovál pályától is.

4.Wheldon halálát teljesen más okozta (pack versenyzés, kerítéstartó oszlopok a pálya felé voltak és nem a nézőtér felé) mert a Nascarnak megfelelt így is..semmi köze Wilsonéhoz.

5. F1-es orrkúpok ugyanabból az anyagból vannak mint az Indy autókon. Mégis mitől biztonságosabbak? Mikor mennek 370 felett a F1-es autók (Indy500) miért hiszed azt, hogy a Dallarákon kevésbé biztonságos? Az 1. helyen éppen menő karam ment a falba és a 13. helyen jövő Wilson fejét találta el. Mivel egybe volt a mezőny ezért történhetett meg, ha van 100 méter köztük lehet kitudja kerülni...

Egyébként meg itt egy cikk, hogy a jenkik lehet fognak valamit tenni az ügyben nem úgy mint a FIA Surtees,Massa esetek után.

http://www.racer.com/indycar/item/120728-indycar-canopy-manufacturer-open-to-testing-options-for-dallara-dw12

az a sajnálatos az egészben, hogy a SC hetvenes években, magasított cockpit kilencvenes évek eleje, láncoskerék 1998, HANS 2002-es bevezetését azért fejlesztették ki amerikában mert mindig valamilyen tragédia előzte meg. Ezeket a F1 mind átvette később.

 

Esetleg úgy halhatna meg vki az f1ben....100%-ban szerencséje volt Kubicának, Webbernek....

szerintem meg ne halljon meg senki se a F1 se az IC-ben se máshol, de ilyen sajnos nem lesz amíg lesznek technikai sportok...Wilson 6 embert mentett meg egyébként.

Előzmény: RyanHunterRay1 (648812)
wégé Creative Commons License 29 órája 0 0 648883

Te pont fordítva értelmezted Vettel "ob ein boxenstopp"-ját, mintha ő erőltette volna az egykiállást, holott itt pont "még egy" kiállásról volt szó, hisz egyen már túlvolt.

 

Amit meg továbbra sem tudsz külön kezelni, az az autók eltérő gumifogyasztása, és az ideális boxtaktika elegye. Nem mindenki akkor jön be kereket cserélni, amikor rongyosra koptak a gumik, hanem amikor a legideálisabb a komplett taktika és a többiek helyzete szempontjából. Változókkal teli feladvány, nem véletlenül dolgoznak B, meg C-tervvel is sokszor. A VSC megjelenése pedig eleve kifizetődőbbé tett egy korai második kiállást, majd onnan végigautózást, ami viszont Vettelnek pozícióelőnyt, és a kisebb gumikopásuk miatt kevesebb tempóveszteséget jelentett ha nem teszi.

 

VSC nélkül az sem valószínű, hogy nem váltanak át 2 kiállásra, mert alapesetben az a gyorsabb taktika, így viszont nyílt egy ablak a VSC miatt az egykiállás végigvitelére. A 32. körben érkezett válasz pedig elég pontosan fogalmaz arra nézve, hogy a csapat szerint elég jó állapotban vannak a gumik a verseny megcsinálásához - ami válasz Vettel "Nézzünk meg a plusz kiállást, ha annak nagyobb értelme van" üzenetére. Semmi rejtett üzenet, vagy Vettelre hagyás nincs benne, konkrét és pontos válasz.

 

Folyamatosan finom, pici csúsztatásokkal forgatod át a valóságot a magad által érteni akart teória felé, de lépésről lépésre átlátni, hogy hol térsz le a logikai ösvényről.

Előzmény: sunnysun333 (648879)
appache10 Creative Commons License 29 órája 0 0 648882

Feldobok neked akkor egy változot az egyenletedbe. :D

 

Folyamatosan csökkenű súlyterhelés az üzemanyag fogyásának köszönhetöen. ;)

Előzmény: sunnysun333 (648879)
sunnysun333 Creative Commons License 29 órája 0 0 648881

 

Aha... Ez nagyon szép. És bölcs elméletek, igazán....:)

Előzmény: Sch.Lacika (648880)
Sch.Lacika Creative Commons License 29 órája 0 0 648880

Két keréken. Elég ismert voltam amatőr gyorsulási versenyeken. Van valahol egy OB.3. helyem is.

Megjegyzem, ha a SBK versenyzőktől kunyerált széthajtott Michelin slickekbe "mintát" flexeltünk, és az nem robbant szét 250 felett sem, akkor ennek a Pirellinek sem kellett volna.

Elmúltál nagycsoportos? A kislányom középsős, de szerintem hamarabb megértené nálad a probléma lényegét...

Előzmény: sunnysun333 (648864)
sunnysun333 Creative Commons License 29 órája 0 0 648879

Kedves Wégé, amennyire te nagyon jól értesz angolul, én majdnem annyira értek (még) németül...

 

Az első sor, Vettel kérdése stimmel. A 29. körben. A 32. körben kapott választ - no, ez már hiányzott az én "forrásomból"...  Ezért is utálom az ilyen-olyan bulletineket, közleményeket, édibédi udvarias nyilatkozatokat, semmitmondó mellébeszéléseket... Csak a konkrét tények számítanak, azokat meg innen a F1-ből elég nehéz és aprólékos meló kibányászni...

 

Látod, ezt papolom mindíg. Hogy a szövegkörnyezet is számít fontos esetekben, ami előtte és utána elhangzott. Nem csak az., amit hallani-olvasni szeretnék...:))

/Merthogy pl. miként is hangozhatott el egészében és valójábanaz az ominózus "40 kör"?????.../

 

Egyébként ez a kiszólásos sztori is többféle képpen értelmezhető. Vettel a 14. körben cserélt lágyról közepesre és ha ezután 15 körrel érdeklődik, akkor mindenképpen szó lehetett a 2 kiállásról, illetve természetesen opcióként az egy stopról - ha majd úgy adódnak az összes körülmények.

 

A "megnyugtató" választ 3 körrel később kapta meg, de azért az is picit kétértelmű volt. A telemetria szerint minden OK.... Nem azt mondták neki, hogy menj, hanem azt, hogy a telemetria szerint a gumi rendben - aztán te döntsd el, hogy mi legyen, mit érzel, mit látsz stb...

... És akkor már 18 kör volt a gumiban és hátra volt még 11 kör....

 

A mindenféle táblázatok szerint közepes gumival Perez ment a legtöbbet, 23 kört, Massa, Raikönnen, Grosjean 22-t... A leggyorsabbak közül Hamilton 17-et, Rosberg 21-et...   És akkor Vettel megpróbált 29-et megcsinálni az ő nem csekély tempójával, hogy meg legyen legalább a 3. hely.....

 

Akkor mi volt ez Vettel és a Ferrari részéről, mint egy őrült pókerjáték???  Mert a telemetria azt mondja???? Hányszor robbant fel úgy motor, hogy a telemetria egy mukkot se jelzett???

 

 

Előzmény: wégé (648874)
Bateman Creative Commons License 30 órája 0 0 648878

az adott verseny honlapján full hd-ben, ingyen lehet követni + minden versenynek megvan a maga youtube csatornája. így vissza is nézhető. pl. amerika kupa:  https://www.youtube.com/user/AmericasCup/videos

 

amikor arról írogattam neked tegnap, hogy a közvetítésekben hatalamas innovációk történtek, akkor nem a levegőbe beszéltem. a hajókon nagyon modern közvetítési technika van. itt semmilyen operatőr nem rohangál, hanem egy fejlett kamerarendszer van, és helikopterekről lövik a totál képeket, amelyeket real time animálnak az aktuális szélirány/erősség/áramlatok/hajótávolság stb. adatokkal, sőt a látható taktikai információkat is kirajzolják, hogy a néző értse mi miért történik a hajón. továbbá a hajókon dolgozó versenyzők hangját is hallani, el lehet csípni érdekes infokat, a néző teljesen ott lehet, ha nagyon akar a hajón;) mégegyszer. ez egy sokkal kevésbé nézett sportág, mint a F1, de az elmúlt 10 évben megsokszorozta a nézetsségét ezen innovációk meglépésével és a hajók felgyorsításával. ezért hoztam példának. ehhez képest a F1 egy egy helyben toporgó sportágnak tűnik. pedig van mit innoválni ott is és nem feltétlenül a cockpit befedése a megoldás többek között erre.

Előzmény: sunnysun333 (648868)
Bateman Creative Commons License 30 órája 0 0 648877

igen, ebben egyetértek veled. ennél komplexebb a kérdés, de azért bevallhatjuk, hogy a nyitott karosszéria elég alapvető ebben a kategóriában. elvesztése bizonyára sokat változtatna a megítélésén.

 

Előzmény: Titi120 (648876)
Titi120 Creative Commons License 30 órája 0 0 648876

"a F1 ilyen sport. lehet, hogy egy biztosabb megoldással az a F1 már nem adhat ilyen kihívásokat, ezáltal elvesztené a varázsát mindenki számára. ez a veszély benne van."

 

Ha ezt a megközelítést alapvető dogmaként kezelte volna a sportág, akkor nagyjából még ma is ott tartanánk biztonsági területen, mint a Jackie Stewart előtti korszakban.

 

"talán a nyitott kasztni veszélye jelenti azt a pluszt, ami miatt királykategóriának szokás hívni és a legtöbb autóversenyző ide akar eljutni és itt bajnok lenni. mondhatni, ez az autóversenyzés Mount Everest-je."

 

Azért a Forma-1 -en kívül sok más nyitott karosszériás széria van, nem gondolom, hogy ez lenne a nagy titka a sportág felsőbbrendűségének.

 

Az F-1 evolúciója során sok olyan jelentős változáson átment, ami után azt mondták, hogy ez már sosem fog olyan értékekkel bírni, mint amilyenekkel eredetileg megálmodták. Azt hiszem, hogy Colin Chapman is alaposan rácsodálkozna a mai autókra és valószínűleg nem nagyon értené, hogy ennek az egésznek meg mégis mi köze van az ő által ismert Forma-1 -hez ...

 

Nem lehet szerintem azt kijelenteni, hogy pusztán a cockpit befedésétől elveszítené a sportág a varázserejét, ez annál azért jóval komplexebb kérdés.

 

Előzmény: Bateman (648820)
wégé Creative Commons License 1 napja 0 0 648875

Egy utcai gumi és egy versenygumi semmiben nem hasonlít egymásra, maximum mindkettő kerek és fekete. Az igénybevételük, meg amire tervezték őket, az sem. A kerékvetőt mindenki használja, a középmezőny is, nem azért mennek lassabban, mert ők nem a határon vezetnek, hanem azért, mert az autó nem tud többet. A gumi tapadási életartamát meg lehet nyújtani megfelelő fékezési, bekormányzási és kigyorsítási technikával, de a kerékvetőnek ehhez semmi köze alapesetben. A tapadási élettartam viszont nem ugyanaz, mint a szerkezeti "halál".

Előzmény: Bigyula2 (648870)
wégé Creative Commons License 1 napja 0 0 648874

Rosszul fordítottad a németet, épp az ellenkezője hangzott el a rádióban, angolul. Íme az eredeti verzió, körszámokkal:

 

29Sebastian VettelRiccardo AdamiThink about an extra stop if it makes sense.

29Riccardo AdamiSebastian VettelOK we are looking into it..

32Riccardo AdamiSebastian VettelTyres, from the data, looks pretty good to go to the end.

Előzmény: sunnysun333 (648873)
sunnysun333 Creative Commons License 1 napja 0 0 648873

De, óriási az ellentmondás... Mert pl. Vettel nem kényelmesen kacsázott, hanem széltéban hosszában küldte a gépet...

 

Az én olvasatomban nagyjából a következő történhetett. Pénteken Hembery még a lehetséges 40 körről tájékoztathatta a csapatokat, de szombaton, az addig történtek és mértek alapján módosította 2 v. 3 kiállásra a taktikát.

 

Állítólag Vettel a 29. körben kiszólt a boxba és ő sürgette, hogy gondolják át mégegyszer az egyszeri kiállást. Vagyis ő erőltette a dolgot, nem is a csapat..

 

Vettel erklärt mit seinem Statement auch die Verwirrungen um seinen Funkspruch in Runde 29, bei dem er sein Team gebeten hatte, noch einmal zu überlegen, ob ein Boxenstopp nicht doch sinnvoll wäre..

 

Majd utána ő állítja a legutóbbi közleményében, hogy a döntés "közös" volt....   Nnnna most akkor lehetne előkeresni megint a rádiózás naplóját, hogy valójában mit is mondott a 29. körben a boxnak......

Előzmény: Bigyula2 (648870)
sunnysun333 Creative Commons License 1 napja 0 0 648872

Egy friss ábra a Pirellitől a gumicserékről...     (Nem tudom, mi lesz belőle látható...)

 

Előzmény: sunnysun333 (648868)
goyko14 Creative Commons License 1 napja 0 0 648871

Pont ez a probléma és leginkább emiatt hisztizett Vettel, hogy nem tudják mi az ok. Meg az, hogy a Pirelli sem tudja még mindig - mert gondolom ha lenne náluk olyan adat ami védi a seggüket már előjöttek volna vele. Sem Rosberg eseténél, sem Vettelénél nem történt ez meg.

 

Annak a guminak ÍGY nem szabadott volna eldurrannia, és ez független attól hogy hány kört tett már bele. Minden csapat próbálja minimalizálni a kockázatot, még ilyen szélsőséges stratégia esetében is mint amit a Ferrari meghúzott Vettellel. Kontrollálták a dolgot, működtek a köridők, a rendelkezésükre álló adatok (incl Pirellis mérnök a Ferrarinál) alapján semmi nem utalt arra hogy szétrobban a gumi. 

Láttunk már kockázatos stratégiákat (vö 'széthajtotta') ami végül nem jött össze és megadta magát a gumi (vagy más) - senki nem vernyákolt. Nem emlékszem, de minden bizonnyal Vettelnél is volt már ilyen.

 

Ami itt más, hogy egy jól kontrollált veszélyes üzembe egy ilyen viszonylag kiszámíthatatlan kockázati tényező beúszik - és emiatt szerintem is joggal akad ki Vettel. Mert ugye nem csak a pódium eldobása volt a gondja, hanem hogy ottmaradhatott volna egy olyan tényező miatt amire nem számíthatott. Továbbá elég erősen utalt arra hogy ez nem egy egyszeri, új probléma a Pirellivel.

Előzmény: Inner Circle (648843)
Bigyula2 Creative Commons License 1 napja 0 0 648870

Szerintem nincs itt ellentmondés:

 

40 kör = kényelmes autókázás a középmezőnyben, kerékvetők érintése nélkül

 

15-20 kör = komoly versenytempó, kanyarok levágása, kerékvetők támadása

 

:)

 

Egy utcai gumi élettartama is nagy mértékben függ a vezetési stílustól.

 

Előzmény: sunnysun333 (648863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!