Igen, a Honda az kicsit idegenül hangzik, ugyanakkor az Aston nagyon régen gyártott saját erőforrást, sok-sok éve inkább valaki másnak a motorját reszelgetik, alapvetően a Ford motorját, hol Ford, hol Jaguár oldalról, sokszor Cosworth partnerséggel. ..amennyire olvasható, hallható (tapasztalni nem volt szerencsém), a saját erőforrások enyhén szólva nem voltak nagyon megbízhatóak (akkoriban amikor a többi GB gyártónál sem).
A Ford tulajdonlás jót tett nekik.
A Honda az gondolható jó partnerségnek az F1 Aston-nak. Kicsit hülyén hangzik de jónak jósolható.
(hasonlóan idgene kicsit mint a kínai Volvo vagy MG)
"Fernando Alonso: “Honda and Aramco are the biggest and best partners in the world. Within the team there are very talented people who will benefit from the new facilities at Silverstone. All things that made the Aston Martin attractive in optics 2026.”
VIA: [formu1a.uno]"
Btw, ha 26-ban vb lesz Alo, akkor Fangio után a legidősebb vb lesz. :-)
Egyre keményebb vagy, Fisico! Ami érthetetlen, mert slimboy jobban megy idén. Lehet az fáj, hogy a modern kor Sennája képében eljött a valóság számod/otokra?
Én is csak arra, de ott nem a névváltoztatás volt a lényeg, hanem az, h - asszem - a ferrari nevet bent kellett tartani az éves közvetítési pénzek miatt, nem?
Ráadásul, kapcsolódva az eredeti témához, abban végképp nem látok gondot, h a motorszállító is megjelenjen a csapat nevében.
Phű, most nem emlékszem a konkrét szereplőkre, de nem volt 2010 körül az "alsóházban" egy olyan eset, hogy a gyors csapatnév-változásnak köszönhetően a Renault Mercedes motorral ment, vagy valami ilyesmi? Valakinek talán jobb a memóriája...
engem meg az zavar, hogy egyes csapatok nevébe beleteszik a szponzport, a másikéba meg nem. A legalja ennek az Visa RB, ami magyarul különösen hülyén hangzik. De amit meg végképp nem értek, az az hogy miért kell évente megváltoztatni annak szerencsétlen csapatnak a nevét. Nem mindegy, hogy Alpha Tauri vagy Toro Rosso? Az RB most mivel jobb? és ha már RB, akkor miért nem lehet úgy hívni a közvetítésben? Egyik másik csapatnak sem szokás modnai a főszponzorát, kivéve ha az nem maga a csapat neve, mint az Alfa Romeo. Ez az egész csak arra jó, hogy az embert felidegesítsék olyan hülyeségekkel, aminek semmi jelentősége nincs.
Erre írtam példának a RB-t, hogy ők legalább nem tesznek úgy, mintha mások lennének, mint amik. Az Alfa Romeo, hiába egy konszern a Ferrarival, mégis csak egy autómárka, és amint látható is, csak azért nevezték így a csapatot, mert marketing célokra használták az F1-es kirakatot. Lehetett volna ugyanennyi erővel IKEA vagy McDonald's is. A Ferrari, a Mercedes legalább bőven átfedésben van azzal, amit a neve mutat (legalábbis hihetőbb), mint mondjuk volt a Jaguar meg most az Alfa volt (az Alpine határeset).
Kb 10-15 (esetleg20?) évvel ezelőtt játszottam valami f1 manager játékkal. Abban volt olyan, h a ferrarinak a honda lett a motorbeszállítója. Röhögtem rajta, h hogyan nem voltak képesek a készítők figyelni ilyenre, mert ez így baromság. Erre idén meg jött a hír, h AM-Honda. :-DDD
A hírtől eltekintve, csak ahhoz fűznék némi észrevételt, ahol a Hondával való együttműködésről beszélnek. Még mindig meg tudok lepődni, amikor egy úgynevezett autógyártó úgy véli adekvátnak a világ színe előtti kvázi legmagasabb szintű megjelenését, hogy más autógyártó motorját építi a kocsijába. Egy Aston Martin még a Mercedes motorral is furcsán hangzik, hát még egy Hondával. Jó, tudom, brand, címke, kevés a gyártó, stb., meg én vagyok naiv, fordítva ülök a lovon, ezt is el tudom fogadni, de egy kissé akkor is visszásan hangzik a számomra. Ebből a szempontból még mindig hitelesebb egy Ferrari és a Mercedes, meg talán még az Alpine/Renault is, de az Alfa Romeo, Ferrari-motorral, és most ez az Aston, Mercedesről vált majd Hondára...ez így valahol vicc. De ugyanígy hiteles ezen a skálán (a másik végén) a RB is, mert ők legalább nem tesznek úgy, mintha mások lennének, mint amik.
Vegyesek az erzeseim. Hihetetlen volt a tavalyi ev elso harmada, de vhogy leult az egesz (igaz, az uj campusba ev kozben koltoztek at, a szelcsatornat elvileg mindig kalibraljak, szoval van meg potencial)- persze valtani meg nincs hova, ami tenyleg felfele lenne, az a Ferrari vagy a Red Bull.
Mar csak abban bizhatok, hogy Stroll vhogy elviszi Newey-t :)
„Fantasztikus hír, hogy biztosítottuk Fernando hosszú távú jövőjét az Aston Martinnál” – fogalmazott a csapatfőnök, Mike Krack. „Az előző 18 hónapban erős munkakapcsolatot építettünk ki: ugyanolyan eltökéltek vagyunk és sikerre akarjuk vinni ezt a projektet.”
„Folyamatosan egyezettünk az előző hónapokban és Fernando tartotta a szavát: amikor eldöntötte, hogy folytatni akarja a versenyzést, először velünk tárgyalt. Jelezte, hogy hisz bennünk, ahogy mi is benne. Fernando sikeréhes, jobban vezet és fittebb, mint valaha. Elkötelezett aziránt, hogy az Aston Martint versenyképessé tegye” – emelte ki.
„A Fernandóval kötött hosszabb távú szerződés 2026-ba kalauzol minket, amikor megkezdjük a Hondával való együttműködést a motorok terén. Bízom benne, hogy még több hihetetlen közös emléket szerzünk és további sikereket érünk el együtt” – zárta gondolatát.
Ezért írtam hogy nem mindegyiket lehet elküldeni, mert már nem arra vannak.
DE régebben linkeltem azt a videót ahol az ezer éves kézi váltós verseny BMW motort úgy küldi egy aktív motorversenyző, hogy ahogy az soha életében nem ment még, nyilván nem mivel már korhű gumit nem tudsz rá gyártani...de a kezeléssel láthatóan semmi gondja nem volt a versenyzőnek. Az hogy hogy kezeli az autót az kb. egy versenytávnyi kilométer azt megvan, és már qva gyors.
Sztem nagyon túl van dimenzionálva a régiek vezetési tudása. Egy valamit nem lehet tőlük elvenni (mármint ha ez lenne a szándék), hogy nagyon komoly kockázatot vállaltak.
A mai versenyzők viszont brutál rostán mennek keresztül a régiekhez képest, jellemzően már az F1 előtt futnak annyi versenykört mint a régiek egész F1 előtti ÉS F1 pályafutásukban. Boutsen idejében meg, ahogy tette ő is 500ezer dollárért, többen bevásárolták magukat egy F1 futamra.
Mai F1 versenyzőt egész nyugodtan beültetheted bármilyen régi technikába vagy bármilyen technikába akkor nagyon gyors lesz, legyen az egy Top Gears Suzuki bohóckodás, vagy egy Goodwood futamon egy E-Type, vagy bármi amivel szabad is gyorsan menni.