Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bateman Creative Commons License 20 órája 0 0 685946

ja bocs, akkor nem vitatkozom vele:)

Előzmény: shadowbull (685945)
shadowbull Creative Commons License 21 órája 0 0 685945

ez az info tolem van :)

 

Kabe ennyi ido mire egy alapkutatasban felmutatott eredmenybol szeriagyartasra alkalmas termek lesz. ha lesz egyaltalan.

Előzmény: Bateman (685944)
Bateman Creative Commons License 21 órája 0 0 685944

A sorozatgyartastol 10-15 ev kutatas es fejlesztes valasztja el oket minimum

 

ez az info honnan van? én teljesen más híreket olvasok. 

Előzmény: shadowbull (685943)
shadowbull Creative Commons License 21 órája 0 0 685943

"ne a mában gondolkodj, hanem a holnapban"

 

Abban gondolkodom.

 

" ma laborokban működnek ezek az aksik, a sorozatgyártástól az választja el, hogy van-e már megfelelő nagyságú  felvevő piac"

 

LOL :) A sorozatgyartastol 10-15 ev kutatas es fejlesztes valasztja el oket minimum, es egyaltalan nem biztos hogy ami mukodik a laborban kicsiben, az mukodni fog az autoban nagyban. Ha van egy prototipusod ami esetleg "mukodik" mert egy fel kockacukor meretben mar sikerult mukodesre birni laborkorulmenyek kozott, az egyaltalan nem biztos hogy:

 

- nagy meretben mukodokepes

- elegge tartos

- birja a homersekletingadozast

- birja a sok toltest

- birja a razkodast, oregedest

- nem balesetveszelyes, nem gyulekony, nem robban fel egy koccanastol

- es olcson gyarthato nagy tomegben.

 

Ami ma akkufronton zajlik, az nem mas mint csodavaras. 5 eve is azt hittek a lelkes emberek, hogy 1-2 ev es itt a csodaakku... Hat nincs itt, es meg nem is lesz egy ideig. Ma is azt a litium-ionos technologiat gyurjuk, aminek az elmeleti mukodeset a 70es evekben raktak le, es valamikor a 80as evekben epitettek az elso prototipusokat, kereskedelmi forgalomba meg a 90es evek elejen kerult.

Előzmény: Bateman (685939)
shadowbull Creative Commons License 21 órája 0 0 685942

"a TC összefoglalóját a témáról igen és az egy nagyon jó cikk volt"

 

Volt a fenet, total homaly volt az egesz.

 

" Akkor most mi a szenzáció ebben a Merci-BMW összefogásban és miért volt "hüjjje" a Spiegel cikk szerzője..."

 

Azert mert ez az egyuttmukodes egyaltalan nem titkos, hanem teljesen nyilvanos es ismert dolog. Tobb szinten mukodnek egyutt, alkatreszbeszerzesben, fejlesztesben, szabvanyositasban, tobb hivatalosan bejegyzett szervezetuk is van, a legismertebb es legnagyob az a VDA, de van kulon bejegyzett szervezet kifejezetten az emisszios fejlesztesekre.

 

https://www.tichyseinblick.de/kolumnen/guido-reinking-autonom/ein-geheimes-autokartell-mit-website-und-steuernummer/

 

 

Amit az adblue tankok mereterol irtak az meg baromsag, nem 8 literes tankok vannak az autokban, hanem 8 litertol 33 literig mindenfele, raadasul nem is egyfele rendszert hasznalnak.

 

Es ugye az egesz spiegel cikk a dieselbotranyra lett kihegyezve, az a konteo hogy a 8 literes tankok miatt tukrozott a VW, tehat az egesz kartel dolog all a csalas mogott. Ez pedig igy ahogy van baromsag.

Előzmény: sunrov12 (685938)
Bateman Creative Commons License 21 órája 0 0 685941

technológia=információ-technológia

Előzmény: Bateman (685939)
sunrov12 Creative Commons License 21 órája 0 0 685940

Ja. A fogyasztás függ a vezető lábától és eszétől, de azért leginkább a használat és forgalom körülményeitől... És nem érdemes 100 km-re kivetíteni illetve úg méricskélni, hanem legalább éves átlagot venni, amibe mindenféle lközlekedési mód, forgalmi szituáció előfordul...

 

Nekem pl. tavaly megnőtt valamivel az éves átlagom, mert nejem beteg volt, keveset utaztunk, volt mikor télen naponta kétszer mentem be hozzá a kórházba, jó rövideket, hideg motorral, bődületes fogyasztással...

Szerintem az éves átlagunk idén szerencsére már megint jobb lesz...

Előzmény: shadowbull (685934)
Bateman Creative Commons License 21 órája 0 0 685939

ne a mában gondolkodj, hanem a holnapban. ma laborokban működnek ezek az aksik, a sorozatgyártástól az választja el, hogy van-e már megfelelő nagyságú  felvevő piac. tehát nem arról van szó, hogy közel-távol nincs ilyen. csak nincs értelme sorozatgyártásba vinni ma. de pár év és ez beindul, mint egy úthenger. ahogy a technológia ezer területen évek alatt rombantott, most a gépjárműgyártáson van a sor. és ez nem 50 év vagy 100, hanem 10-20.

Előzmény: shadowbull (685933)
sunrov12 Creative Commons License 21 órája 0 0 685938

Magát a Spiegel cikket nem olvastam, mert az igazi a papíralapú újságban jelent meg. De a TC összefoglalóját a témáról igen és az egy nagyon jó cikk volt, sok mindent csak most érthettünk meg... És lehet, hogy A Spiegelt talán meg is veszem, mert nem árt megőrizni bizonyos emlékeket..

 

De most nem értem, hogy miről beszélsz? A cikk - legalábbis amire én gondolok és ami most a világbotrányt elindította - éppen a német autógyárak titkos együttműködéséről szól. Bizonyos fajta "együttműködésről"... Akkor most mi a szenzáció ebben a Merci-BMW összefogásban és miért volt "hüjjje" a Spiegel cikk szerzője...

 

Szerintem meg a nagy és esetlegesen "ellenséges" autógyárak bizonyos területén az összefogás meg nem ismeretlen tendencia... Nekem a legjobban a Mercedes és Renault összefogása tetszik, akik sok területen szorosan együtt dolgoznak - viszont éppen a F1-ben ádáz ellenségek....:)

Előzmény: shadowbull (685912)
Inner Circle Creative Commons License 22 órája 0 0 685937

Nyugi, a fejlesztési irányok arrafele mutatnak, hogy a temetőben majd drón visz a parcelládhoz :D

Előzmény: shadowbull (685936)
shadowbull Creative Commons License 22 órája 0 0 685936

csak jonnenek mar mert utalok sokat vezetni :)

Előzmény: Bigyula2 (685935)
Bigyula2 Creative Commons License 22 órája 0 0 685935

"Ami nalam 10 litert fogyaszt, az nalad 15-ot."

 

Ezen majd az "automata sofőrök" fognak változtatni. :)

Előzmény: shadowbull (685934)
shadowbull Creative Commons License 22 órája 0 0 685934

" a "hivatalos", és a valós fogyasztási adatok között elég nagy az eltérés,"

 

Igy van, bar erre meg azt szoktam mondani hogy valos fogyasztas nem letezik. Hogy a gyakorlatban mennyit fogyaszt az auto az leginkabb a sofortol fugg. Ami nalam 10 litert fogyaszt, az nalad 15-ot. Akkor most melyik a valos fogyasztas?

Előzmény: Bigyula2 (685932)
shadowbull Creative Commons License 22 órája 0 0 685933

"már most vannak olyan akkuk, amelyek kiválthatnak"

 

Dehogy, kozel s tavol nincsenek ilyen akkuk, max. a laborokban.

 

" csak dárga"

 

Hat ez az. Ha draga, akkor eleve nem valthatja ki. De nem csak ez a bajuk.

Előzmény: Bateman (685930)
Bigyula2 Creative Commons License 22 órája 0 0 685932

Rendben, rosszul fogalmaztam. Arra céloztam, hogy a "hivatalos", és a valós fogyasztási adatok között elég nagy az eltérés, ebből kifolyólag a Km-enkénti valós kibocsátás sem a norma szerinti. Azaz, maga a motor/autó képes a sokszorosát is kibocsátani, ez a használattól/használótól függ. Pl. digitális gázkezelés a sofőr részéről... :)

Előzmény: shadowbull (685922)
shadowbull Creative Commons License 22 órája 0 0 685931

Hmm. Kevered a CO2 kvotakat az emisszios szabvanyokkal. Siman lehet teljesiteni szivomotorral is az Euro X-et, az nem gond.

 

A downsizing a CO2 emisszio miatt jott leginkabb, meg azert mert a jelenleg (meg) ervenyes NEDC ciklusban a kisturbosok sokkal kevesebbet fogyasztanak mint a szivomotorok. A WLTP/RDE mar mas teszta, meg is fog valtozni egy kicsit a fejlesztes iranya, nagy valoszinuseggel kipusztulnak majd a 3 hengeres dizelek, lehet a benzinesek is, es valoszinuleg noni fog a loketterfogat ill. csokkenni a fajlagos teljesitmeny.

Előzmény: Bateman (685928)
Bateman Creative Commons License 22 órája 0 0 685930

amint nő a piac, nő a fejlesztési kapacitás is. már most vannak olyan akkuk, amelyek kiválthatnak. csak dárga, hamarosan nem lesz az. 

Előzmény: shadowbull (685927)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685929

néz=nézz

Előzmény: Bateman (685928)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685928

akkor nem mennének el a kis turbós motorok felé. gyári motorpalettát néz. ott, ahol kevés a motorválaszték nem lesz szívómotor. a suzuki most jelenti be, hogy jövőre nem lesz szívómotoruk, csak turbó, mert nem tudják a kvótákat teljesíteni. ahol nagyobb a motorpaletta, ott marad néhány szívó, de jelentősen csökken a számuk.

Előzmény: shadowbull (685925)
shadowbull Creative Commons License 23 órája 0 0 685927

"minden nagyváros meghozza pár éven belül a dízelek kitiltását"

 

ebbol nagy valoszinuseggel nem lesz semmi, raadasul nem is old meg semmit.

 

"mindenki átáll, kozös érdek."

 

Odebb van az meg. Amig nincs normalis akku addig nem lesz semmifele atallas. A jelenlegi muszaki szinvonal nem teszi lehetove.

Előzmény: Bateman (685926)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685926

minden nagyváros meghozza pár éven belül a dízelek kitiltását. a kormányok már most tervezik az állami támogatásokat a dízelek leváltására. nem lesz használt dízel sem. nyilván nem magyaro-ról beszélek, mert itt minden lassabban megy majd. a tendencia viszont ez. ez üzlet előkészítés is. helyet kell csinálni az elektromos autóknak. mindenki átáll, kozös érdek.

Előzmény: shadowbull (685924)
shadowbull Creative Commons License 23 órája 0 0 685925

Mar hogyne lehetne? Termeszetesen lehet.

Előzmény: Bateman (685923)
shadowbull Creative Commons License 23 órája 0 0 685924

Ugyan. A dizelarány fog valamennyire csokkenni, az uj autok eladasaban, de meg 10 ev mulva is lesz uj dizel.

 

Hasznalt meg sokaig lesz.

Előzmény: Bateman (685921)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685923

sima szívókkal nem lehet a jelenlegit sem teljesíteni

Előzmény: Bigyula2 (685920)
shadowbull Creative Commons License 23 órája 0 0 685922

"A kis hengerűrtartalmú turbós motorok normálisan használva nem teljesítik a jelenlegi normákat sem, csak a tesztet."

 

Ez onellentmondas. A teszt maga a norma, azt kell teljesiteni.

 

"Amit meg fognak változtatni"

 

Igy van, Az ablakon kopogtat a WLTP/RDE, rovidesen az a tipusengedely feltetele, nem az NEDC.

Előzmény: Bigyula2 (685920)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685921

a múzeumba

Előzmény: shadowbull (685919)
Bigyula2 Creative Commons License 23 órája 0 0 685920

Nem fogják kihúzni. A kis hengerűrtartalmú turbós motorok normálisan használva nem teljesítik a jelenlegi normákat sem, csak a tesztet. Amit meg fognak változtatni, mert nem életszerű.

Előzmény: Bateman (685918)
shadowbull Creative Commons License 23 órája 0 0 685919

"a dízel technológia szerencsére kivonul 2-3 év alatt"

 

Hova?

Előzmény: Bateman (685918)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685918

a dízel technológia szerencsére kivonul 2-3 év alatt. de helyette itt vannak a kis lökettérfogatú benzines turbók és a hibridek. ezzel a gyárak kihúzzák az elektromos váltásig. 20 év és nem lesznek benzinesek sem.

Előzmény: Ordas (685915)
Bateman Creative Commons License 23 órája 0 0 685917

biztos, hogy zavaróbb, mintha nem lenne középtámasz. nyilvánvalóan egy elkapkodott, kényszerű döntés ez. változni fog, ebben biztosak lehetünk.

Előzmény: sunrov12 (685910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!