Keresés

Részletes keresés

6243 Creative Commons License 2018.07.18 0 1 44737

Az 1149 hamarosan készen van, a 143 még darabokban van.

Előzmény: dani1988 (44733)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.18 0 1 44736

Nagyon szép, olvasmányos sztori, lebilincselően igényes szépirodalmi megfogalmazással. Irigyellek az írói vénád miatt. Én soha nem lennék képes arra, hogy ilyen felemelő minőségben vessem papírra egy hányás történetét. Maximum magát a hányást.

Előzmény: hmsoft (44732)
W25 Creative Commons License 2018.07.18 0 1 44735

Kelenföld XI.-ik vágányán áll egy HÉV szerelvény.

Rüby 2143 Creative Commons License 2018.07.17 0 1 44734

Azokról sajnos semmi konkrét, gondolom a szentendrei műhelyben vannak. A múltkori felsorolásból viszont kifelejtettem a 921-et, az is valami hiba miatt áll éppen.

Előzmény: dani1988 (44733)
dani1988 Creative Commons License 2018.07.17 0 0 44733

És esetleg van infód a 1143-1144, valamint a 1149-1150-es egységekről? 

Előzmény: Rüby 2143 (44730)
hmsoft Creative Commons License 2018.07.14 0 10 44732

Egy kevésbé erőszakos sztori.

A 80-as évek közepe táján történt a ma H5-ös (szentendrei) HÉV ma Szentlélek téri (akkor Árpád híd) megállójában. Még megvolt végig a kalauzrendszer, tehát a Batthyány-Békásmegyer szakaszt beleértve. A peronon szürke öltönyös fazon álldogált, és egészen konszolidáltnak nézett volna ki, legalábbis hátulról, ha az ember második blikkre ki nem szúrja, hogy talpnyom van a hátán. Na, onnantól már lehetett asszociálni például az Aquincumnál lévő, kör alakú, bádog becsületsüllyesztőre és sok-sok óbudai társára. Befutott három német (valószínűleg NDK-s) lány, hosszú velúrkabátban (tavasz vagy ősz volt - már nem emlékszem az évszakra). Megérkezett a hat zöld doboz, a kaller épp ott kukucskált ki, ahol a talpnyomos-szürkeöltönyös és a lányok várakoztak. A talpnyomos, miközben felszállt, háromszor elesett - mint Jézus a kereszttel -, végül nagy nehézségek árán felküzdötte magát. Hát igen, egy Római part oda-vissza (értsd: minden vendéglátóipari létesítménynél egy-egy ital) után én sem festenék különbül - emlékeztettem magamat. A kaller rosszat sejtett, csóválta a fejét, talán számára sem volt idegen a(z akkoriban még jóval egyenletesebb kocsmaeloszlású) Római oda-vissza menet, a várható fejleményekkel együtt.

 

A zöld dobozok elindultak. Élénk pálinkaszag terjengett a zárt térben. A három lány és a talpnyomos az ajtó mellett maradt: előbbiek az egyik, utóbbi a másik oldalon. Múltak a percek, a Szépvölgyi után ráhaladtunk a felszíni végállomás kitérőire. Az örökösen ottlévő fekszinthibák megadták a kegyelemdöfést szürkeöltönyös barátunk gyomrának, azzal beindult a magasnyomású búvárszivattyú. Mit szépítsük a dolgot: a három lány közül azt, amelyik éppen háttal állt neki, sugárban telibehányta. A tojássárgáját vagy ahhoz hasonló színű-állagú dolgot leszámítva tiszta pálinkából álló töltet végigszáguldott a világosbarna velúrkabáton, sötét árnyalatú, óriási foltot hagyva, majd szétterült a padlón. Az Óbudai Szeszgyár legjobb termelési teljesítményét megszégyenítő odőr terítette be a kocsit. A lányok sikítottak. A kaller a kezét tördelte. Margit-híd megállóban a lánycsapat és a szürkeöltönyös leszállt, a lányok felbőszülten, a búvárszivattyú tulajdonosa meg folytatva a kálvária-show jelleget, kétszer visszapattanva a falról. Az NDK-trió elfutott. A talpnyomos harctéri mozgással közelítette meg a mozgólépcsőt: cikk-cakkban, változó sebességgel. A kaller jelzett, a zöld dobozok elindultak. A pálinkaszag gyengült. A műsor véget ért.

hm

Előzmény: trizs77 (44731)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.14 0 0 44731

 

 

Le akarták szállítani a HÉV-ről a részeg utast, mellkason vágta az ellenőrt

 

 

Befejezték a nyomozást a férfi ellen, aki részegen mellkason ütött egy jegyellenőrt, mert az több okból is leszállította őt a hévről.

 

A police.hu számolt be arról, hogy egy 41 éves kiskunfélegyházi férfi még 2017. augusztus 17-én a Szentendre és Budapest között közlekedő HÉV szerelvényre Pomázon jegy nélkül, ittasan felszállt, majd üvöltözött és a kezében tartott sörösüvegből a sört szétlocsolta.

 

A férfit a jegyellenőr felszólította, hogy szálljon le a járműről, mert magatartása nem felel meg az utazási feltételeknek. A férfi ekkor a jegyellenőrrel együtt leszállt a hévről, ám a peronon mellkason ütötte az ellenőrt.

 

Ezt követően a kiskunfélegyházi férfi a helyszínt elhagyta, a sértett pedig bejelentést tett a rendőrségen. A rendőrök végül azonosítani tudták a támadót, akit a nyomozók közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt hallgattak ki az eljárás során.

 

 

atv.hu/Blikk

 

Rüby 2143 Creative Commons License 2018.07.08 0 2 44730

Kisebb-nagyobb hibákkal állnak jelenleg (905, 915, 933), illetve főműhelyben van (923) vagy arra várnak (925, 927).

Előzmény: Tofa (44729)
Tofa Creative Commons License 2018.07.07 0 0 44729

905-906, 923-924, 925-926, 927-928, 933-934 egységek a főműhelyben  vannak?

nem lehet látni őket a H8-H9 vonalon.

_Nyuszi Creative Commons License 2018.07.06 0 0 44728

Az megvan, nekem az "ex. BKV-s" kitétel szúrt szemet. :)

Előzmény: fszt. (44727)
fszt. Creative Commons License 2018.07.06 0 0 44727

Légy erős: az is városi tömegközlekedési jármű! Az SzKT járművei is! :P

Előzmény: _Nyuszi (44725)
Ep128 Creative Commons License 2018.07.04 -2 0 44726

Erről nekem az ugrik be, amikor a 128 -as vonalon egy buszon (asszem megboldogult BPI 378) volt egy ThermoKing klíma. Konzekvensen ledudálta a fejem ŐSSZEL, (!) míg nyáron szinte sosem ment. BKV logika... :-)

Előzmény: Kopba (44719)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.07.03 -1 0 44725

"csak a városi tömegközlekedési (ex BKV-s) járműveken"

Sőt, a BKV-s járműveken is.

Előzmény: fszt. (44723)
fszt. Creative Commons License 2018.07.03 -1 5 44724

Ha járna, akkor szóvá tennék az emberek, hogy a többin miért nincsen. Így nem tűnik fel. :)

Előzmény: dani1988 (44721)
fszt. Creative Commons License 2018.07.03 -2 0 44723

Minden vasúti járműnek van, csak a városi tömegközlekedési (ex BKV-s) járműveken a vezetőállason van feljegyezve, a feltétlenül szükséges pályaszámok pedig a jármű külső oldalán. Ezek szerint a MÁV-HÉV előbb-utóbb tényleg vonat lesz zöld villamos helyett.

Előzmény: Törölt nick (44722)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.03 -1 0 44722

Tegnap tűnt fel nekem az egyik HÉV-kocsin, hogy "90 55 3646 673-3" 

Új UIC-szám? Vagy eddig is volt, csak nem volt kiírva?

dani1988 Creative Commons License 2018.07.03 -1 1 44721

Pont ma szerettem volna ezzel kapcsolatban én is írni, hogy amikor a legnagyobb szükség lenne rá, akkor nincs kiadva. Egész évben jár, de a nyári melegben Szentendrén pihen. Ehhez csak gratulálni tudok, valakinek jár a piros pont, de ez valahol sajnos nagyon szomorú. 

Előzmény: Kopba (44719)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.03 -2 0 44720

Ebből is látható, hogy jobb ha nincs is.

Ami nincs, az nem tud elromlani............................:-))))

 

 

Előzmény: Kopba (44719)
Kopba Creative Commons License 2018.07.03 0 2 44719

Június elején vettem észre, hogy a Szentendrei vonalon közlekedő felújított HÉV három kocsijából kettőn nem működött a klímaberendezés. Június 13-án írtam ezzel kapcsolatban egy email a MÁV-HÉV-nek, és azóta nem láttam kiadva a szerelvényt.

Tavaly is a nyár második felében egy ideig nem működő klímával járt, ezért nem hiszem, hogy emiatt nem adják ki.

Esetleg tudja valaki, hogy miért nem jár? És várható, hogy a nyáron látjuk még működő klímával?

norbee601 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 44718
TW6000 is bőven van odakint...
Előzmény: batar1987 (44716)
1014 Creative Commons License 2018.06.30 0 2 44717

Nohabos vonat ment az éjjel Törökőrtől Gödöllőre. Képek, filmek az Együtt a Nohabokért facebook csoportban. A cinkotai áthaladásról: https://www.facebook.com/groups/egyuttanohabokert/?multi_permalinks=2470111719672976&comment_id=2471337579550390&notif_id=1530366805856620&notif_t=feedback_reaction_generic 

batar1987 Creative Commons License 2018.06.24 0 1 44716

A követési idő pedig 10 perc lesz. Gyerekek, jó lesz az a villamos is a végén, majd meglátjátok. Eddig túl "jó" volt a HÉV, a végén könyörögni fognak az emberek, hogy legyen már villamos.

Előzmény: 1014 (44715)
1014 Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 44715

Megint sírnak a kerekek. :-(((((((((((

Előzmény: 1014 (44709)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.21 -2 1 44714
1014 Creative Commons License 2018.06.17 -3 0 44713

Sajnos. 

Előzmény: r1232 (44711)
r1232 Creative Commons License 2018.06.15 -5 0 44712

Mármint ívekben... (figyelmesebb olvasás javasolt..) :-)

Előzmény: r1232 (44711)
r1232 Creative Commons License 2018.06.15 -4 1 44711

hogy a sínkorona belső felét is fényesre csiszolják a síró kerekek.

 

Pedig ez gyakori jelenség.

Előzmény: 1014 (44709)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.15 -4 2 44710
1014 Creative Commons License 2018.06.14 -4 5 44709

Persze, én az elméletet írtam le és úgy emlékszem, ezt is hozzátettem. A valóságban nyilván pályahibák és járműhibák is vannak, de ezek általában nem akkorák, hogy a sínkorona belső felét is fényesre csiszolják a síró kerekek. 
Valamikor, az idők homályában egyetemi oktatómmal (Zobory István - ha mond valakinek ez a név valamit) foglalkoztunk a hibákkal és rugózással is. Differenciálegyenletekkel, Dirac delta és egységugrás függvényekkel modellezgettünk. (nyugi, már csak ezekre a káromkodásokra és a függvények alakjára emlékszem az ügyből :-) :-( )

 

Megjegyzem még, hogy nem csak egyenesben vezet a kúposság (korábban utaltam erre is). Amikor ugyanis behalad a kerékpár az ívbe, a külső sínszálon futó kerék nagyobb, a belsőn futó kisebb futókörre kerül a kúposság miatt és így a merev kapcsolat által kanyarodik.

Előzmény: HBweb hu (44708)
HBweb hu Creative Commons License 2018.06.13 -6 4 44708

A valóság ezzel szemben az, hogy a kerekeket egyenes pályán valóban a kúposság vezeti, de az elképzelt (!) egyensúlyi állapot helyett egy folyamatos, függvénnyel leírhatatlan, de leginkább a kígyózáshoz hasonló mozgást végez, amit a pálya-jármű kapcsolatból adódó, szintén meghatározhatatlan mértékű és amplitudójú vibráció erősen befolyásol.

Előzmény: 1014 (44669)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!