Nekem van egy itt az irodában. Kellemes, klasszikus darab, de nem szabad tőle túl sokat várni. Viszont éppen ezért nem is túl drága és nem is túl bonyolult a "bele". :-) Azt persze nem mondanám, hogy nem szól jól! Azt gondolom ebben az ár kategóriában simán felveszi a versenyt bármilyen géppel.
Ez a típus, már elég sokszor ki lett tárgyalva, de összefoglalva: Nem tartozik a legjobb Akaik közé, inkább csak az alsó harmadába... /most finom voltam...:)/
Szép gép volt az 1721W, itthon is árulták kb 75 tájékán, 10 ezerért. Csak kombináltfejes de nem GX. A szomszéd srácnak volt, mindenki a csodájára járt.
Ezzel szeretnék belépni az AKAI megszállottak táborába. A mai napig kiválóan működik, kis hibája, hohy a hangerő potik kicsit kontaktosak. Ez nem deck, ez szól is.
Szerintem nem koppintás hanem az Akai csinálta neki. Találtam már olyan Pio orsós magnót, ami egyértelmüen Akai 1721-ből fabrikáltak! egyébként ne feledkezzetek el a Roberts-ről, mert az is akai valójában (csak az USA-ban árultak ilyen néven cuccokat)
Az évjáratot én nem tudom, de egy sorozat volt : AS910, AS920, AS940, AS970, AS980. A későbbi "kocka" design AA1010, AA1020, AA1050, AA1070, AA1080 stb már sokkal kevésbé látványos és talán hangminőségben sem jobb készülékek voltak, ezek ma is gyakran előfordulnak a hirdetésekben és nem is olyan kapósak ... Az igazi a régebbi AS sorozat volt !
"gombszörnyeteg" :))) Én abból a korból származom, amikor az ilyen gombszörnyek rettentően szépnek számítottak, és bevallom nekem most is nagyon tetszik ... Azok a gombok pedig még nem a gagyi fröccsöntött műanyag korból jöttek, ezek még igazi fémből készültek (alumíniumkor?), és mintha az örökkévalóságnak tervezték volna őket, ha nem bántak mostohán velük, bizony ma is gyönyörűek ! A quadrofónia (a diszrét 4 csatornás!) pedig csak gazdasági okokból halt el, a minősége simán verhette volna a mai 5-6--n csatorna kódolt-kevert minőségét. Sajna nem jutott el oda, hogy kereskedelmi mennyiségű műsorforrás álljon rendelkezésre, anélkül meg csak szép kísérlet volt :(
Valóban érdekes (bár ez itt erősen offtopic), ez volt a Pio egyetlen ilyen kinézetű receivere, a többi, még a quadro receiverek sem hasonlítottak erre. Hogy ez miért történt így azt csak a Pio tudja. Lehet, hogy egy koppintás ... :)
Ez tényleg baromi klassz, gombszörnyeteg még a Quadro korszakból. ennek sztrereo változatát sokáig árulták a Vaterán. Érdekes a Pionak is volt egy hasonlóan kinéző 4CH receivere.
Akai (természetesen) AS980. Most kelt el egy (ez szerepel a képeken) az ebay-en 302 euroért, és megkérdeztem, 50 euro lett volna a szállítás, sajna most nem volt ennyi mobilizálható pénzem :(((
Ez a Béka egyébként kurva ügyes faszi. De sztem nem GX fejek. Más. Most megy az RTL-en vmi hülye sorozat és egy fazon GX-77ről játszott le vmit :-) Látta vki?
Hát nem is hagyta nálam a gazdája.! Én az Akaikon felül lemértem már Revox, Studer , Telefunken, Otari , STM gépeket is kb. 20 típus x darabot ugyhogy tán elhiheted én jobban meglepődtem mint Te. MÉG mindig nemértem MIÉRT BAJ hogy valami valamiben jobb mint a Revike??? Tán mert épp ez egy Akai??!
Maxi-Devla!! nemérgesíts! kibeszélt itt hangminőségbéli azonosságról?? DDD Csupán megmértem az átvitelét és meglepődtünk. Veletek együtt. A gyári HS A77em nem tud ennyit 38on ez tény. De nem szándékozom le ill. elcserélni Akaira. Ez is tény.
Má mé wona nekem probléma, h az akaji jol teljesit mérésügyileg??? Csak hihetetlen. Különben is tegyük ide a studerka mellé, oxt hagassuk meg öket wakon, h mellik xol xebben. Lehet 38-on is, meg 76-on is. Hm?)))
nah. közben hazaértem. Először is szeretném megköszönni mindenkinek a bizalmat, egyrészt a GX 77 másrészt a műszerparkom, harmadrészt magát a mérést illetően. Csak pár szóban a mérési eszközökről . Nekem nem áll rendelkezésre számítógép meg célszoftverek én a méréseket általában egy Wandel & Göltermann tipusú átviteltechnikai analizátoron végzem. Ez egy viszonylag kompakt készülék digitális és analóg jelek mérésére is alkalmas. Önkalibráló ,a kimeneti és bemeneti impedanciája állítható. szimmetrikus ki- bemenettel is rendelkezik, a beépített generátort közvetlen a bemenetre kötve az átviteli hiba 0.1dB alatti. 20Hz-72kHz-ig mér . 20 Hz alatti mérésre egy nagypontosságú BEAG generátort és egy torzításmérővel kombinált EMG csővoltmérőt használok. a nyávogásmérőm egy Woelke gyártmányú készülék. A GX 77 tűrésmezője +2dB -3dB , 1kHz és 13khz között kiemelés van kb 9kHz-nél éri el a maximumát és onnéttól esik. A stúdiógépek tűrésmezeje ennél azért picivel jobb tipikusan 1dB alatti, kivéve az STM magnóit. Tényleg ekkora nagy probléma hogy egy pici Akai frekiátvitelben lealázta a Revoxokat?? Miért????? (Csak zárójelben: Bigi a Te Studer 807 MK2 géped alsó határfrekije 4Hz. DDD )
Hihetetlen az adat, amit irtál. Még akkor is, ha azt gondolod, h itt mindenki bolond. Az amit felraktál még egy komoly studiomagnonak is a becsületére wálna.
A hétvégén a GX-77 egy kis bevizsgáláson járt. Méghozzá "Audi80Avant" kollégánál. Kizárólag az ő unszolására íme az eredmények Maxell Ud szalaggal. Ami olyan volt amilyen. Nem volt neki 18cm-es normális szalagja én meg nem vittem :-) Freki átvitel: 17Hz - 23kHz Nyávogás: 0,07% (súlyozottan) Torzítás 1kHz-en: 1,2% Állítólag ez nem rossz.
A mai postával megjött "Bond", ill. én mentem el érte a postára. A hajtószíj szó szerint lerohadva, jobb oldali Deprez nem világít, szalagvégkapcsolás nem működik, és a gumigörgő is a végét járja... Szíjcsere után (még a fülem is dzsuvás lett a szétkenődő régi szíjtól) meghallgatva úgy tűnik, azaz dehogy tűnik, biztos, hogy lassan hajt. A saját felvételével tökéletes! Egyenlőre nincs időm vele foglalkozni, de a mechenikát át kellene nézni egy hozzáértőnek, mivel a szíjcseréken kívül én nem piszkálok bele. Bevállalja valaki az átnézését és javítását?
Hm... nem is emlékszem ilyenre. :-) De a kép némi kívánni valót hagy maga után :-))) Viszont EZ is belevaló lehet. Felsőbb kategória, de sztem az az évjárat kb.
Hello! Új tag vagyok,de régi AKAI rajongó és tulaj.Most is egy AKAI cuccot szeretnék vásárolni, de eddig senki nem tudott segíteni.Már csak bennetek bízom! Szóval egy AKAI HX-R5-ös decket keresek,feketében.Utolsó kiadásu videton hifi toronyba kellene.,ami fekete színü.Tudna valaki segíteni?
Na igen. De épp a minap tűnődtem a szalagos és a kazis dolgon. Korilag. Arra a hatalmas jelentőségű következtetésre jutottam, hogy a kazist kedvelő generáció fiatalabb mint a szalagos/orsós. Nyílván ennek érzelmi/nosztalgikus okai vannak. Én imádom az orsósót is egyébként (magnóban) :-D
"A gyakorlatban persze az egészen magas hangok jóval alacsonyabb szintűek, mint a közép és mélyhangok, ezért nem tudják túlvezérelni a szalagot."
Hihh! Kis "időutazó".... mi lenne, ha a WW.II. utáni szakirodalmat is tanulmányozgatnád? Ezt az "alapvető"igazságot már a 60-as évek végefelé revidiálni kellett, megjelentek a modern esztrádzenekarok, később az elektronikus hangszerek (a magashangsugárzók gyártóinak örömére) A "helyzet" később tovább fokozódott, erre az úgy-ahogy megoldás volt például a dolby HX.
A mérést szabvány szerint -20dB en kell elvégezni a felvételi erősítő erős maskiemelése miatt. A gyakorlatban persze az egészen magas hangok jóval alacsonyabb szintűek, mint a közép és mélyhangok, ezért nem tudják túlvezérelni a szalagot.
A gépkönyvek mindig ezen a ponton specifikálták egy adott masina legszebb, legegyenletesebb, és legszélesebb sávot átfogó frekimenetét!....Persze a zaj is itt volt a legmagasabb:(
Ép most veszek fel a netről egy 75 MkII-vel, egy TDK MA-C90-re (1979). A kivezérlésmérőt -20dB-re állítva , igaz ígí nem villog annyira királyul, de olyan hangképet rögzített mint az álom. A forrás és a rögzített kép között elenyésző a külömbség. Nem sok metál kazettára vettem még fel (Maxell, Sony) de idáig ez volt a legkirályabb.
Bocsi de a 75 van nálam, mert a szervízbe nem sikerült beállítani. Egyébbként a 95-t is várom hogy küldjék, mert érdekel a kórkép alapján a hiba. Most ebbe a pillanatokba folyik a 75 "terhelése" internet rádióról veszek ép fel , és minden elfogultság nélkül mondhatom qrva jó hangot ad. Ja a felvétel Maxell XLII-re folyik nagy erőkkel.
tapedeck javítási folyamat közvetítését ide is bemásolom, hiszen egy AKAI GX-95 -ről va szó! :-) "Nos az első látásra nincs is nagy gond, így gondoltam. A szalagpálya beállítása cirka két óra alatt, próbafelvételekkel sikerált. Nyávog néha a felvétel. Hát ez az egyik leggányosabb hiba, mert nem álandó. Másfél órai cseszegetés után jött elő egy "zakatoló" hang a mechanikából azt gyorsan abba is maradt. Mindkét segéd motort szétszedtem a csapágyakat megkentem, a futásuk faszányosak. Minden vissza azt cirka húsz perc cseszegetés után megint ugyanaz a hang. Most ott tartok hogy a mechanika hátulján van egy panel, ezen két poti. Vagy ezek közül az valamelyiket elállították, vagy lent balra van a mechanikába egy poti,és ezzel történt valami. A hiba az elektronika azt észleli, hogy a fej még nincs lejátszási pozícióba, és a funkciómotor mint az őrölt húzza felfelé, de mivel nem enged a mechanika, ezért megáll (nagy áramfelvétel) miat. Ezt játsza, és ezt a zakatoló hangot adja és ilyenkor elszabadulnak a macskák. Nos egyenlőre ennyi."
Ha megnézitek a GX 75, és GX 75 MkII közt az egyik szembetűnő külömbség a fej felfogatása. A mechanikába a fejhordozó lemez a legszembetűnőbb külömbség. Egyébbként cserélhetők egymással.
Hehe! Gondolod, hogy a Revi B710-B215 tarcsifeje ócsóbb? Most vettem nemrég egy barátomnak B215-öt, majd 80 Eu-val ócsóbban, mint amennyibe a tartalék fej kerül...
Egy havernak van AKAI doboza az irodájában egy Onkyo kis receiver hajtja. Eléggé tűrhető hangilag. Persze azért nyílván nem a több 100e Ftos dobozokéhoz kell hasonlítani. Ebben az árban anno az Orion jobbat alkotott, de ott is csak a 280as ami elfogadható volt. A többi szintén sz@r, ahogy te is írtad... :-)
Úgy emlékszem, hogy a Vidi által gyártottak is Akai emblémával voltak ellátva. Gondolom a Vidi olcsóbban gyártotta őket, mint az Akai, meg volt benne kooperáció is.
Nem, nem volt. :-) Azokat a mutatványosok használták. Iszonyú fos hangjuk volt. Eredetileg azok kontroll ládaként funkcionáltak, de mivel vmi őrült közép jött belőlük több DJ is használta őket mert "jó hangosan" szóltak. Részemről én membránoztattam Aubech-el hangszórókat, többet is. :-) Hát igen nagy nevek voltak. Egyébként a mai napig nem tudom, hogy karson, karlson vagy ahogy te írtad karstone hangfalnak hívják e? Mellesleg a tied egy új variáció. :-) Bocsi az offért.
Ahogy mondod:) Anno volt 4db belőle:) 2 utasok voltak, és itt az egyik eredeti, 25 cm es gumiperemes dohogója:) Ezt még nem látta sem A L sem A T (a 80-as évek két ismert BP- i hangszóró "mágusa") 26 év után is kifogástalanul működik:).....
Jóhírt mondok néktek! Az AKAI egén ismét egy régi fakó csillag fényesedett ki és ragyog. Nos a vakerán vettem egy GX-75 MkII-t. Álítólag csak annyi a hibája "rá kell segíteni a kazetta ajtóra ha kazetta van benne becsukásnál". Nos ennyi volt, de hogy mi okozta ezt hát az elefánt ekkora felfordulást nem tud okozni a porcelán boltba. Lényeg egy kb 3mm vastag acél csapot görbitettek el a mechanika belében. És ennyi még nem elég telenyomták gépzsírral annyira hogy a kazetta felöli müanyag védőlemezről folyt a kazetta térbe is a zsír. Lényeg az hoy kész van és faxányosan műxik, a hangja pedig király. Nos egyenlőre ennyi.
Bingo! :-) Egy ismerősömnek van. Mit mondjak, gyönyörű. Arra kíváncsi lennék egyébként, hogy a GX-F71 -től hangilag mennyiben tér el. Mert elvileg csak szolgáltatásban van különbség.
Akkor most itt az idő hogy vegyél egyet tipp-topp állapotban az amerikai Ebay-ről! Még a sebesség duplázó csőtoldat is megvan hozzá, így 38-on is fut. szintén itt tartalék - újnak mondott - fejkészletet is árulnak hozzá.