Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10435
Jól látom ott hátul? Az valóban légterelő? Mi a lószarnak? Mennyivel mehet ez a szerkezet, hogy légterelővel kell leszorítani a hátulját? Nem elég a kábé 10 tonna? Egyébként ez is szörnyű. Nem tudom, én ezek szerint túlságosan konzervatív vagyok, de valahogy ezek a kocsik eredeti formájukban jobban bejönnek. Hát tudjátok mit? Száradjon le a keze annak, aki így elbarmolja az eredetileg szerintem jól kinéző autót. Csinálna az ilyen inkább kistestvért!
Előzmény: Maz (10434)
Maz Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10434
Ő még hagyján, de szegény URAL-375 :-(
Előzmény: Volt tüzér (10432)
Cseh S. Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10433
Hm.Egy tuningos Kraz.Szerintem nagyon jol néz ki.Gyönyörü uj álapotú.És a két kéménnyel,hogy micsoda hangja van!Csoda gép!
Előzmény: Volt tüzér (10432)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10432
Szegény KrAZ-255 ott az utolsó képen mit vétett, hogy így kell kinéznie?
Előzmény: Cseh S. (10431)
Cseh S. Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10431
Cseh S. Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10430
ezek az igazi nagy vasak.
csecsaba2 Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10429

a telefonom háttérképe:

 

 

üdv

 

ja, összekapom magam, leszmég kép Tókióból,  és 7-8 tengelyes Scaniák svédektől.

 

(mixer sajnos nincs több)

Előzmény: JumboJet (10428)
JumboJet Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10428

Igen,a megmaradt 'felújított' M63 003 ott rostokol Szombathelyen. Megint javítani kellene a motorját,de a nincs rá keret!!! Hmmmm......Az előbbi hsz-omban legutolsó képen még a Füsti parkban áll,ezen meg már Szombathelyen.

 

 

Előzmény: yenoee (10427)
yenoee Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10427
Hümm. Ilyen mintha lett volna még pár éve Szombathelyen, eléggé szétrepülve, félretolva.
Előzmény: JumboJet (10425)
gacsat Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10426
 Állítólag az oroszok ezt is nagyon nehezményezték. Mi igaz abból hogy 1forma erősek voltak? (papíron)
Előzmény: m61019andras (10418)
JumboJet Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10425

Ha már mozdonyoknál tartunk,akkor nálam az M63as a szerelem a dízelek közül!!!Sajna mára csak 1db maradt a 10ből!! Sok betegséggel küzdött a nem kiforrott motorja. Több példa is volt,hogy felrobbant!!

 

 

 

m61019andras Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10424

Én is szeretem a Szergejt is és minden vasúti járművet, de a Nohab az igazi gyerekkori szerelem. :-)

 

Előzmény: Grg (10423)
Grg Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10423
Megint tanultam valamit :) Mindenestre én egyformán szeretem mindegyiket :)
Előzmény: m61019andras (10422)
m61019andras Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10422

Ezek a vontatómotorok nem egyenként, hanem csoportban sorosak és a csoportok párhuzamosak egymással. 

Lehet egyesével is selejtezni őket csak nem egy mozdulattal, hanem picit összetettebb feladat, de a mozdony üzemképes marad.

Norvégiában, Dániában rutinból már 10 perc.

Előzmény: Grg (10421)
Grg Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10421
Azért a vontatómotorok kapcsolását is illene megemliteni...ami miatt ha jól tudom a Szergejek néhány kiesett motorral is elboldogulnak a Nohabok viszont nem igazán működőképesek igy. De majd valaki kijavít ha nem igy van.
m61019andras Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10420

Gondolom a formát és a hangot nem is kell említenem. :-)

 

Valóban a vezetőt védő orr rész kialakítása illetve a lecsapott formájú vezetőasztal már abban az időben azt jelezte, hogy odafigyeltek a biztonságos munkavégzés feltételeire.

 

Ezzel ellentétben a Szergejnek nincs törőzónája és van egy hasvágó vezetőasztala, ami balesetnél szó szerint kettévágja a vezért.

Előzmény: M61021 (10419)
M61021 Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10419
Korrekt! Ezek a tények. A többi info elég szubjektív: formája, hangja (a Nohab zenél, a Szergej csendesebb). Talán még a vezetőt az ütközéseknél védő orr rész érdekes a Nohabnál.  Meg a Szergej nagyon csúnyán füstöl, részben azért is mert turbós a motorja, de ez nem teljesen magyarázza.
Előzmény: m61019andras (10418)
m61019andras Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10418

Elég nehezet kértél, mert nehéz elfogulatlanul írni. :-)

Már csak azért is, mert mikor a Nohabok bejöttek hozzánk 63 - 64-ben, akkor az már egy teljesen kiforrott, végtelenül megbízható mozdony volt, míg a Szergej szinte mint prototípus gép került hozzánk az összes gyerekbetegségével együtt, ami aztán az üzemkészségben meg is mutatkozott.

A Nohabok még az utolsó időkben is szinte hiba nélkül üzemeltek, mikor már komoly javítást, új alkatrészt nem kaptak és a MÁV teljesen leírta Őket.

Szó szerint csak a megszállott és lelkiismeretes szerelőknek köszönhető, hogy 2000 év végéig el tudták látni feladatukat a Balaton északi partján.

 

A másik, hogy a Szergejt tehervonati mozdonyként vásároltuk vonatfűtő berendezés nélkül, míg a Nohabok univerzálisan mind személy mind tehervonati feladatokra alkalmasak voltak, lévén hogy vonatfűtőberendezéssel voltak ellátva.

 

Gázolaj és kenőolaj fogyasztásban is takarékosabbnak bizonyult a Nohab.

 

Nyílvánvaló politikai érdekek döntöttek róla, hogy a húsz Nohab vásárlását nem követte még ötven, hanem helyette 65 és 74 között 284 db Szergejt vásároltunk.

Előzmény: gacsat (10417)
gacsat Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10417
 Ha tudna valaki 1 rövid összehasonlító elemzést a NOHAB-Szergej párosról...
tatrafan Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10416
mackmaster Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10415
Udv, erdeklodnek van e vkinek "veletlenul" CAT 3406B motorhoz kezikonyve, alkatresze, esetleg egy komplett felujitokeszlete ;) ? Vagy barmi hasznos infoja.
Volt tüzér Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10414
Aztaqrva... Hát ez nem semmi. Mindig tiszteltem az efféle megszállottakat. Fantsaztikus munka lehetett.
Előzmény: Turbo Intercooler (10408)
m61019andras Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10413
Nem voltak a rendszerváltás előtt vöröscsillag nélküli Nohabok. A pályaszám mellett mindegyiken ott volt.
Előzmény: gacsat (10402)
M61021 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10412

A rendszerváltás előtt a narancsosokon is önkényuralmi csillag volt a pályaszám előtt a fekete mezőben. H ajól emlékszem 78-tól  kezdték átfesteni őket narancsosra a szerintem sokkal szebb csíkosról. Aztán újra csíkos lett a 004 93-ban (egyik orra a Közlek múzeumnál), a 010 (most alapítványi), a 020 1999-ben, a 001 2000-ben (és vöröscsillaggal), és végül az emelt sebességű 017, ami oldalt egy kék csíkot kapott és a csillagot nála nem a nohab logo, hanem a mai címerünk foglalja el.

További infohoz ajánlom a Nohabbarát fórumot:

 

 

nohab fórum
Előzmény: gacsat (10402)
gacsat Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10411
 Hát én nem vagyok modellező,de tuti hogy a pasi a KIRÁLY!
Előzmény: Turbo Intercooler (10409)
gacsat Creative Commons License 2007.03.07 0 0 10410
 Szpésszel rakd be!
Előzmény: Turbo Intercooler (10408)
Turbo Intercooler Creative Commons License 2007.03.06 0 0 10409
4 év alatt készült el...
Előzmény: Turbo Intercooler (10408)
Turbo Intercooler Creative Commons License 2007.03.06 0 0 10408
Ha már téma a Nohab akkor talán párakat érdekel.
Egy pasi épített egy 1:32 Nohab modellt. Nagyon igényes munka.

http://www.makettinfo.hu/

Cikk a lap alján
gacsat Creative Commons License 2007.03.06 0 0 10407
Konkrétan nem találtam olyat ami biztosan '90 előtti,és nincs rajta vörös csillag.
Előzmény: Sinbiciklis (10405)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.06 0 0 10406
Nem saját képeim, az 5-ről nem tudom mikori, a 7-es 1975!
Előzmény: gacsat (10404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!