A felső 3 cm-en fogás a kuplungcsere előtti, azt indukáló állapot volt.
A mostani - kuplungcsere utáni - a padlóig kinyomás kényszere és 2 cm múlva fogás állapota, illetve a hátramenetbe kapcsolás különösen lassú/kivárós - ellenkező esetben reccsenés/rántás - lehetősége.
Előtte Daewoo Nubira benzines 1.6-val jártam (ennek a Lacetti-nek a közvetlen elődje), 240 eKm-nél még gyári kuplunggal adtam el. Kb. ugyanúgy viselkedett, mint a Lacetti (persze, abban egy lomhább, alacsonyabb fordulatú és csak 106 LE motor volt).
Ha nem emel ki rendesen a kuplung, milyen megoldások lehetnek? Illetve, ennek mik lehetnek az okai?
Hova kell vinni:
Opel márkaszervizbe vittem. Új kora óta csak azon az egy helyen járt, egyébként ott is vettem 2007-ben.
Minden évben olaj-és szűrőcserék, szükséglet szerint gyertyacserék, elhasználódottság alapján fékbetétek és féktárcsák cseréje, csak ott.
Pár éve durván elverte a jég, javítás (Casco-ra, 700 eFt-ot elszámolva) ugyanott.
Vezérlés-csere is ugyanott (bár az utolsó-előttinél csalódott voltam, mert éppen kicsit több, mint 1 év - és csak néhány ezer km - után hangoskodni kezdett, és nem csinálták meg garanciában, újra kifizettették).
Hibátlan szerkezet:
Ha a pedál utolsó (felső) 3 cm-én fog a kuplung, és így nem igazán komfortos a vezetése, bár normál használatban nem csúszik, akkor az hibátlan? Vagy csak a kuplung kinyomó szerkezetre gondoltál? Mert arról persze fogalmam sincs, de azt mondták, ha tárcsa, akkor szerkezet és kinyomócsapágy is.
(állítólagos kedvezményekkel, brutto 120 eFt volt a kuplung csere)
Az a véleményem, hogy egy hibátlan szerkezethez amíg nem indokolt nem nyúlunk! Ha hozzányúlunk azt pedig olyan helyen tesszük ahol értenek hozzá! Vidd vissza mert nem emel ki a kuplungod rendesen!
Van egy 2007-es gyártású, 250 eKm-t futott Chevrolet Lacetti kombim, benzines 1.6 (109 LE) motorral, 5-sebességes kézi váltóval.
Új kora óta én használom.
Úgy éreztem, kényelmetlenül magasan fog már a (még gyári) kuplung, így az esedékessé vált fékjavítás és olaj-és szűrőcserék alkalmával, kértem a kuplung (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy) cseréjét is. A márkaszervizben mondták, hogy még bírná valameddig, nem biztos, hogy égető ez a csere, de azért én kértem. És ha már lúd legyen kövér, mivel a váltóolajat úgyis le kell engedni, kértem, azt is cseréljék újra.
Megcsinálták, tegnap (pénteken) késő délután el is hoztam. Arról fogalmam sincs, hogy milyen volt a gyári kuplung, most állítólag LUK szett került bele.
Most viszont, a jelenség a következő:
- A kuplung pedált nagyon gondosan, garantáltan egészen padlóig kell nyomni a váltáshoz, ellenkező esetben nem lehet váltani
- A pedál éppen csak néhány cm-es (tényleg talán 2 cm) felengedésével már fog a kuplung, szóval nagyon óvatosnak kell lenni elinduláskor és váltás után, különben szökdel/lefullad
- A hátrameneti fokozat kapcsolása csak kifejezetten lassan, kivárással lehetséges, a megszokott gyorsabb mozdulat esetén reccsen és ránt
Mi a véleményetek?
Beáll/bekopik ez majd, hogy a korábbinak megfelelően komfortosan lehessen kezelni?
Vagy valami nem kóser, vigyem vissza? Lehet tenni egyáltalán valamit vele?
Nem vitaindítónak szánva hanem csak egy megjegyzés. Én ugyan csípem az öreget sőt ittunk már egy asztalnál a 91'-es EFOTT-on, ráadásul a bluest is szeretem. Viszont be kell látni, hogy egyrészt nagyon sokan nem szeretik (sőt sose hallották, max egy két kiemelt számot), illetve lássuk be, hogy neki sem minden lemeze sikerült.
Azert kell jol megcsinalni, hogy ne legyen hibaforras :p
A babbitet illetoen tevedsz, mert nem direkt bronz salni volt benne, hanem babbit fustel bevont bronz. Sok auto motorjaban is ilyenek a csapagyak, csak nem latszik a szine a bevonat miatt. Jobbak a siklasi tulajdonsagai a sima bronznal es a sima babbit csapagynal pedig ellenallobb a benyomodasra, a bronz alapozas miatt. Tovabba a bronz csapagy jobban koptatja a tengelyt vegyes kenesu szituacioban...hosszutavon szamit.
Ha ugyis eladod, akkor ne is kinlodj vele, nem eri meg.
Szivesen. A rajzon eltevesztettem egy meretet siettemben, a benyomo csapja 39,9 nem pedig 42,9.
A kereskedelmi hajtokarcsapagy hasznalata lenne szerintem a legjobb, mert az tuti anyag es legkozelebb ha cserelni kell akkor mar nem kell hozza gepmuhely sem, mar meglesz a kialakitott hely.
Mérd meg külső hőmérővel, és ha a műszer csal felfelé, be kell kötni a hőfokjeladó vezetékébe egy 1-1000 ohm állítható ellenállást, és beállítod, ahova akarod(lefelé).
Lehet csak nincs rendes testje a hőfokmérő műszernek, akkor is felfele csal(123-as mercin már bármi lehet villamosan).
lenne egy kérdésem ma elkezdett világítani a műszerfalon a SERVICE lámpa, az autó könyvébe csak az van, hogy vigyem szervizbe. A kérdésem az lenne mi lehet a probléma. Az autó Volvo v40 1999-es dizel renault motoros.