Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bexxter Creative Commons License 2016.05.02 0 0 15050

A korábbi hozzászólások alapján én ebbe a helyiségbe építenék egy fülkét gipszkartonból vagy akármiből, aminek a tetején megoldod a szűrt beszívást/fúvást és 20cm-el magasabb padlóval pedig az aljára mehet rács és szűrőn keresztüli elszívás. De mire ezeket megoldod kiszámolod kialakítod pont veszel egy bontott fűtéssel ellátott fülkét...(ugyanezt jártuk végig nemrég egy 2x300 m2-es műhelyben ahol a hely megvolt a kamrának csak a pénz nem.. inkább kivárták amíg lett és vettek kamrát. Mégiscsak így vannak meg az "előírt" feltételek.

Előzmény: stray.cat (15037)
ksyy Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15049

Van ára rendesen,ehez jól fizető kuncsaftok kellenek. Mivel szinte mindenki pénztárca érzékeny így át kel gondolni megéri-e.  Nézni kel még,hogy hasonló tulajdonságokkal melyik lakk rendelkezik még és persze melyik gyártó.

Előzmény: Stetten (15048)
Stetten Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15048

Olyan 12.000Ft körül van a masfel literes szett. /1 Liter lakk + a 0,5 Liter edzö./  Ha megveszed a sajat higitojat akkor olyan 15.000Ft körül lehet.  A gyarto szerint 10-12nm/Liter a kiadossaga.  

Előzmény: ksyy (15047)
ksyy Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15047

Nem néztem még az árát,de ha 1-2 ezer eltérés van akkor nincs értelme mást venni mert egy megfolyás után lehet melózni pluszba,azt meg nem igazán szeretem.

Előzmény: Stetten (15045)
mykeman72 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15046

Két helyet tudok:

Csepel Szent István úti autófényező bolt,Külső Fóti út Lesonal festékbolt.

Előzmény: vti00 (15044)
Stetten Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15045

Biztosan van olcsobb, de itt is ervenyesül az olcso husnak hig a leve effektus.

 

En nem tartom ezt olyan draga anyagnak, viszont eleg jo. A legtöbb lakknak eleve kell magasabb hömerseklet a rendes  kikemenyedeshez, a CC8 ugy lett kifejlesztve hogy szobahömersekleten is rendesen kikemenyedik.

Előzmény: ksyy (15043)
vti00 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15044

Neked van forrásod, hogy a Lesonal lakkot hol lehetne beszerezni?

Előzmény: mykeman72 (15028)
ksyy Creative Commons License 2016.05.01 0 0 15043

Köszönöm az infót,esetleg más árkategóriában létezik megfelelő lakk a piacon?

Előzmény: Stetten (15042)
Stetten Creative Commons License 2016.04.29 0 0 15042

Szia

 

Mipa CC8+H10-es (kurz) edzö. Jol lehet vele dolgozni es szobahömersekleten is gyorsan kikemenyedik.

Előzmény: ksyy (15040)
Liviati Creative Commons License 2016.04.29 0 0 15041

A beszívott levegőt is fel kell melegíteni, ha nem csak nyáron akarod használni.

Előzmény: stray.cat (15037)
ksyy Creative Commons License 2016.04.29 0 0 15040

Sziasztok.

Lakkok felől érdeklődnék,olyat keresek amit lehet vastagon fújni,jól terül -karcálló,aránylag gyorsan száradó.  Felni lakkozására használnám,sok küllős felni kis helyekkel ezért sokszor vastag a réteg mert különben a küllők közé nem jut elég lakk.  Ahogy keresgéltem a HS és VHS lakkok között kel nézelődnöm elvileg.  Köszönöm  az infót.

StakkaBoo Creative Commons License 2016.04.29 0 0 15039

Sziasztok

 

fekete műanyag lökháritón durva horzsolást el lehet valahogy tüntetni?

 

Pont azon a részén van ami nem fényezett,de nem is szeretném telibefényeztetni.

mykeman72 Creative Commons License 2016.04.28 0 0 15038

Legfontosabb a szikramentes és lehetőleg robbanásbiztos/RB/ elektromos berendezések alkalmazása.Mivel oldószerekkel és más tűz és robbanásveszélyes anyagokkal dolgozol és ezek kerülnek valamilyen kapcsolatba az elektromos berendezésekkel ezért fontos legalább ezek megléte.

Az elszívás mindenképp felülről lefele irányuljon ,és fontos lenne valahogy kiszámítani a várható légcserét és a szórófülkében uralkodó nyomást is. Mivel a kamrák túlnyomó többségében túlnyomás van ami annyit jelent,hogy több a betáplált levegő ,mint az elszívott pont azért ,hogy a kinti szennyeződések kevésbé kerüljenek be  a légtérbe és ne alakuljon ki kisebb nyomás mint a kinti szabadtéri. A festékek is úgy száradnak meg jól és gyorsan ,hogy viszonylag intenzív légcsere szükséges  a megfelelő hőmérséklet biztosítása mellett . Az elszívás azért is fontos,hogy a levegőben lévő festékköd ne szálljon rá a fényezett felületre és ne a már száradásban lévő felületen kössön ki.

Egy átlagos fényezőkamra légcseréje 14000-22.000 3m/óra. A fényezőfülke többlépcsős szűrőegységgel van felszerelve. A beszívott levegő előtisztítását a kazánegység előtt egy zsákos előszűrőegység látja el. A kamra belső levegőjének tisztaságát a tetején lévő finomszűrő un.plafonszűrő biztosítja. A kamra alján lévő festékködöt leválasztó és felfogó üvegszálas un. alsószűrő az utolsó szűrőegység ami egy átlagos kamrában található. Ezek mind más és más hatásfokú szűrők.

Előzmény: stray.cat (15037)
stray.cat Creative Commons License 2016.04.28 0 0 15037

Sziasztok,

 

Szeretném a tapasztalatotokat, véleményetek kikérni. Egy fényezőhelyiség kialakításán dolgozunk, szerény költségvetés mellett. Az okokat nem nem részletezve a lényeg, hogy évente 2-3 veterán autó restaurálását elvégezzük nagyjából hobbiból, a fényezőkkel viszont folyamatos a gond, határidők, vállalási idők (már ha egyáltalán komplett autót hajlandóak elvállalni, és árak). Fényezői tapasztalatunk van, de nincs pénzünk igazi kamrára és nem is lenne ennél a felhasználásnál kifizetődő. Utcára nem akarunk dolgozni vele, csak a saját járműveinket festenénk.

 

Ha megengeditek, leírom a koncepciót ahogy meg szeretnénk oldani a kialakítást, és nagyon megköszönném ha Ti, tapasztaltabbak véleményeznétek, esetleg javaslatokat tudnátok adni, hogy van-e a koncepcióban valami nagy hiba, vagy hogyan lehetne javítani rajta, mit kellene esetleg másképpen csinálni.

 

 

A helyiség 7 méter hosszú x 4 méter széles x 2.90 magas. B30 téglából épült, lapostetős, szigetelve jelenleg nincsen, de később egy vékony (3 cm-es) szigetelést és színezést kapni fog. A tető lapostető, bitumenes jó állapotú szigetelt födémmel. A fűtése radiátoros.

A falak teljesen zártak, ablak nincs, csak a zártszelvényből készített bejárati ajtó felső része áttört, üveges.

Padló járólapos vagy greslapos lesz (melyik lenne jobb?) a falak csempézettek.

 

A légbefúvást úgy tudjuk megoldani, hogy a bejárati ajtóval szemben egy 55 cm lapátátmérőjű ventilátor (légszállítását sajnos nem tudom) fújna be, kb. 1.5 méter magassában tudjuk elhelyezni az épület adottságai miatt. A ventillátor előtt porszűrő lesz, akár több lépcsős is, ehhez ha van javaslat nagyon örölnék neki (mikron, felület, stb.)

Az elszívás egy már rendelkezésre álló 40 cm-es lapátú ventilátorral történne, sajnos ez a bejárat felett kb. 2.5 méter magassában helyezkedik el.

Azt hiszem szerencsésebb lenne fentről befújni, és a padlóhoz közelebb elszívni, de a faláttörések miatt nem biztos hogy meg tudjuk oldani. Nagyon fontos lenne szerintetek megfordítani a légáramlás irányát?

 

A világítást úgy tervezzük, hogy a helyiség két hosszabb oldalán a mennyezet és a falak találkozásánál 45 fokban megdöntve felszerelt 4-4 db 120 cm-es, egyenként 3x28W-os neoncsővel ellátott armatúrát helyeznénk el. Itt a kérdés, hogy milyen színhőmérsékletű csöveket vegyünk, van hideg illetve meleg fehér, illetve ennyi fény vajon elég lesz-e? Szükség esetén még 1-1 3x28W-as neon fel tudunk tenni a rövid falakra is.

 

Esetleg infrapanel-en is gondolkozunk a szárítás gyorsítására, ezek elhelyezésében, méretezésében esetleg tudtok tanácsot adni?

 

Köszönöm előre is, bocs ha kissé hosszúra sikeredett. :)

 

 

mykeman72 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 15036

Mobihel Anti-scrach lakk a hagyományos karcálló Ms lakk. A Mobihel DH 2k egy magas minőségű Hs lakk. Az előző egy vékonyabb az utóbbi egy vastagabb töltöttségű lakk mindkettő 2:1 arányban edzhető jól fújható lakk. A DH lakknál sajnos figyelembe kell venni,hogy erősen hőmérséklet érzékeny, ami azt jelenti,hogy hidegebb időben sűrűbb a viszkozitása több higítót kíván. Nehezebben is szárad.

Előzmény: csernoo (15033)
Andinda4 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 15035

Andinda4 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 15034

A képeken látható fiat 238 ast szeretném javítani és festeni.
Most a fiat, állapota mint a fotókon.
A legtöbb rozsdafoltok javították a jármű már homokfúvott és van egy alapozás rozsdagátló kezelés, de szükséges lesz változtatni néhány fémlemezt.
Az utolsó képeken látható a másik már felújított FIAT 238-as ehhez hasonló kinézet lenne a cél.

Május 16. án kellene kellene elkezdeni a munkát és maximum két hét áll rendelkezésre.

 

Keresek megbízható műhelyt aki vállalná a munkát.

 

 

csernoo Creative Commons License 2016.04.26 0 0 15033

Köszönöm a választ. HS MS Karcálló mi a különbség? Felhasználás fújás? Melyik hogy viselkedik? mobihel és colormix lakkot szoktam venni. A mobihelt a saját hígítójával (ha kell), de a colormixet egyáltalán nem kell annyira híg. Fújáskor a talajt megszoktam locsolni. Hiába mézeskendőzök és hiába van a bejövő levegő nyíláshoz szűrő téve, sajnos a körülmények így sem ideálisak és pár kis szemét a végén mindig van a felületen, a lakban. Tehát sajnos szükség van a polírozásra.

mykeman72 Creative Commons License 2016.04.26 0 0 15032

Attól függ milyen lakk! Ha HS lakk akkor biztosan hosszabb a száradási ideje,mint az Ms ,vagy karcálló lakkoknak. Lehet hogy ahol fújtad magasabb a páratartalom ez is befolyásolhatja a száradási időt,vagy nem saját higítót vagy edzőt használtál..... hosszan lehet sorolni a fényezés során előforduló lehetséges okokat.

Amúgy a HS lakkok teljes kikeményedése/nem száradása/ kb-2-3 hét .ugyanis addigra érik el a teljes un. keresztkötésüket.Ami persze nem azt jelenti ,hogy addig nem lehet használatba venni a fényezett autót vagy munkadarabot.

Előzmény: csernoo (15031)
csernoo Creative Commons License 2016.04.25 0 0 15031

Egy normál 20C fok körüli hőmérsékleten szárított lakk réteget mennyi idő után kezdenétek el polírozni illetve vizescsiszolni? Azt vettem észre, hogyha 2-3 napután csiszolom 2000-es papírral nagyon mély karcok keletkeznek benne és a durva polír nem veszi ki. Várjak 1-2 hetet? Vagy használjak inkább rezgőcsiszolót 2000-es papírral vagy abrolonnal?

vti00 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15030

Koszi az infokat. Még sem gondoltam, hogy a matt nem lesz matt. Megprobalom visszavinni. Egyebkent nem lenne gagyi bolt, de ezzel nincsenek tisztában (én sem :-)).

Előzmény: mykeman72 (15028)
mykeman72 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15029

Mondjuk az sem világos egy magára valamit is adó festékbolt miért kutyulja az anyagokat és gyakorlatilag megtévesztve a vásárlót egy csomó kellemetlen és fölösleges problémát generál!!!! Arról nem beszélve ,hogy ilyen esetben a garanciát és a reklamációt sem fogják elfogadni.

Legalább az eladónak kellene tisztában lennie a különféle anyagok ismeretével.

Előzmény: mykeman72 (15028)
mykeman72 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15028

Az pedig nem egészséges. A DeBeer különösen érzékeny a nem megfelelő edző és higító használata miatti minőség problémára.

Célszerűbb lett volna a Novol /Spectral/ matt lakkot használni ha már edző van hozzá.

Próbáltam képet feltenni de nagy a felbontása és a rendszer nem engedi. Ha igazán matt felületet akarsz akkora a Lesonal matt lakkot tudom ajánlani . Azt akárhogy fújod mindíg matt lesz. Igaz nem olcsó de mégis olcsóbb  az újabb próbálkozásnál és újrafújásnál.

 

Előzmény: vti00 (15027)
vti00 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15027

Igen azt mondták az üzletben, hogy ha vastagon fújom, kifényesedik, de úgy gondolom az egyenletes felület eléréséhez azért meg kell fújni. Az edzőt novolt adtak hozzá, tehát nem a sajátja.

Neked van olyan képed, ahol matt felületet készítettél?

Előzmény: mykeman72 (15026)
mykeman72 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15026

A rétegvastagsággal vigyázni kell! Minél vastagabb a réteg annál inkább megmarad a fényessége. Fontos hogy saját edzőt-higítót használj és a megfelelő szórási hőmérsékletre is figyelni kell!!!

Előzmény: vti00 (15022)
csernoo Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15025

Sok jó videó ha valaki nem ismerné.

 

https://www.youtube.com/user/MrZoeystevenson

mj620di Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15024

Sziasztok.

 

Sima piros szinű elemekbe  pár helyen bele fújtak sprayvel és csúnya narancsos ill a széle ugye meg vissza szált.

Ezen hogy lehetne javítani?

Vízpapír+ durva paszta?

Köszi.

RM 66 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 15023

Lehet,hogy víz került a rendszerbe esetleg a nitrósz.-ből párolog ki valami,ha nem száradt meg teljesen.

  Szikével bökd ki a bubikat,ha folyékony viz vagy olaj,ha  légnemü akkor az alatta lévő anyagbol párolog az ami a felületben maradt. 

 

 

Előzmény: anika4 (15016)
vti00 Creative Commons License 2016.04.23 0 0 15022

Matt lakk fújásával kapcsolatban van tapasztalatotok?

Debeer matt lakkot vettem, és fújás után full fényes lett a felület.

 

Ez lett volna az első próbálkozás ilyen felület kialakítással, de ez nem jött be...

Carspray Creative Commons License 2016.04.23 0 0 15021

Nedves a nedvesbe fújtad? Vagy megszáradt a szóró aztán vizes csiszolás majd szín? 

Nedves a nedvesbe előfordulhat hogy a szóró alatti réteg a gond....... köztes csiszolással pedig a nitro szórót hibáztatnám. :) Életemben nem használtam amúgy..... kb 30 éve nyomták szerintem a nitro szórót :DDD akkor inkább már egy colomix-neo vagy egyéb gagyi 2k füller..... 

Előzmény: anika4 (15020)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!