Keresés

Részletes keresés

V63 002 Creative Commons License 2010.10.28 0 0 29313
Megállnak majd Rákoson a 80a gyorsai...?
Előzmény: miszka92 (29311)
rutthin Creative Commons License 2010.10.28 0 0 29312

Én az október 4.-i tervezetet nem mondanám frissnek!

De több a semminél...

Előzmény: miszka92 (29311)
miszka92 Creative Commons License 2010.10.28 0 0 29311
Akit érdekel a friss menetrendtervezet (október 4.) az Cpt.Dave forúmozónak hála letöltheti innét péntek 20 óráig él a letöltés: http://virtualganz.fw.hu/letoltes/tervezetoktober.rar
Slijepac Most Creative Commons License 2010.10.24 0 0 29310
>Szerintem többe kerül az ilyen nagy forgalmat lebonyolító megállókba liftet építeni, mint Ódinnyés, Pettend, Baracska, Kétpó, Csugar és így tovább.

1. Előírás.
2. Nem te fizeted, nem mindegy?

A Keleti kapacitását minimális dolgokkal is lehetne növelni. Például ingavonatok bevetése, vagy, ha a kocsik mosását nem a reggeli csúcsban végeznék (OK, most épp nincs mosó, de nem egyszer vártam a szálábú híd alatt gyorsvonattal nagyon fontos mosótartaléki mozgásokra), vagy, ha nem kéne folyamatosan össze- és szétrendezni a különböző vonatok szerelvényeit. Jobb fordával, a karbantartás átszervezésével a Keleti infrastruktúrájának jelentős fejlesztése nélkül is lehetne javítani az állomás helyzetén.

Ehhez persze az is kéne, hogy a vadiúj mosót ne a régi helyén építsék föl.

Ha ezeken túl vagyunk, akkor lehet a keresztbejárások csökkentésén gondolkodni, ebbe berhuázni. Ha már ezt is kimerítettük, akkor lehet elgondolkodni új vágányok építésén.
Előzmény: Excelsior84 (29301)
andrasimre Creative Commons License 2010.10.24 0 0 29309
Úgy olvasom, hogy már több embernek is megvan a menetrend tervezet. Nem tudnátok infót adni, esetleg elküldeni a 100-117-es vonalakról. Mik lesznek a legfontosabb változások?
Blöky2 Creative Commons License 2010.10.23 0 0 29308
Ha "A" várostól a kb. egyforma nagyságú "B" és "C" városok különböző távolságra vannak, mondjuk "B" van közelebb és "C" jóval messzebb, akkor A-B forgalom jóval erősebb lesz, mint A-C.
Abban egyetértek Veled, hogy ettől még elhamarkodott dolog kimondani, hogy "A-B áramlat közérdek, de A-C áramlat egyéni érdek", de A-B preferálása A-C-vel szemben elfogadható - ha nem hozható létre is-is jellegű megoldás.
Előzmény: Excelsior84 (29306)
r1232 Creative Commons License 2010.10.22 0 0 29307
ilyen nagy forgalmat lebonyolító megállókba liftet építeni, mint Ódinnyés, Pettend, Baracska,

Csak a tények kedvéért: egyik említett helyen sincs és nem is lesz lift. Ódinnyésen még peron sincs, mivel ott nem is állnak meg a vonatok, nem úgy mint Dinnyés mh-n. De lift ott sem lesz. Baracska amúgy nem épp kis forgalmú megállóhely.
Előzmény: Excelsior84 (29301)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.10.22 0 0 29306
"Lehetséges akadályok:

1) H-Start fóbiája az átlós vonatoktól

2) ennek még utána kell néznem, de vajon mindkét oldalban (1, 100) stimmelni fognak-e a pókok? Ha nem, az a nagyobb gond, szvsz."

keresni kell a megoldásokat, mert ezzel az áttétellel csak egyet érnek el: még a jelenlegi csekély utasforgalomból is elvesznek utasok, és nagyon rossz az üzenete is: ha a te utazásod nem közérdek, melyet egyébként én állapítok meg, akkor menj autóval.

"Szeged - Debrecen expresszbusz óránként? De lehetne akár Pécs - Db. buszjárat is, hisz' autópálya (majdnem) végig van..."

párhuzamosan menne Bp-re a vonattal? Egyébként meg az új nemzeti közlekedési holdingban a vasúté a prioritás, a volán pedig csak kiegészítő szerephez jut. Miskolcról Szegedre pedig van egy ütemen felüli vonat pénteken, amikor jelentősebb utasforgalom van. És érdekes, az sem számít, hogy Füzesabonyban félre kell lökni.
Előzmény: Blöky2 (29304)
JabyGabi Creative Commons License 2010.10.22 0 0 29305
Mikor pedig újabban már minden szirszar falusi állomáson épül aluljáró. De egy 170ezres város pályaudvara nem érdemel annyit!
Nyomják Krahácsot, na!



Milyen mértékű nagysebességű átmenő vasúti forgalom van ott, ami indokolná az aluljárót?
:))))
Előzmény: Blöky2 (29298)
Blöky2 Creative Commons License 2010.10.22 0 0 29304

"Hibás kérdésfelvetés"

 

Épp nem azt akartam sugalmazni, hogy vagy-vagy, hanem - elvileg -  is-is. De ha 1×re csak az egyik valósítható meg, akkor választani kell. Én nem látom, hogy Db-Ps mellet több érv szólna, mint Db-Sg mellett, bár persze fordítva sem.

A végén még +konstruálunk egy átlós IC-t: Nyíregyháza - KöKi - Kelenföld - Győr stb. minden 2. órában. Kecske & káposzta, és még a pécsi IC-ket se kell a Keletibe gyömöszölni.

Lehetséges akadályok:

1) H-Start fóbiája az átlós vonatoktól

2) ennek még utána kell néznem, de vajon mindkét oldalban (1, 100) stimmelni fognak-e a pókok? Ha nem, az a nagyobb gond, szvsz.

 

"mint mondjuk Győr-Pécs esetében, ... a volán ezt megoldja."

Szeged - Debrecen expresszbusz óránként? De lehetne akár Pécs - Db. buszjárat is, hisz' autópálya (majdnem) végig van...

Előzmény: Excelsior84 (29301)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.10.21 0 0 29302
"Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján."

Már egy jó pár éve a Keletibe járnak a pécsi IC-k. Most szólt a Keleti, hogy december 11-ig még bírom, utána összeomlok, vagy ledobom a sínről? Hogy is van ez?

Excelsior84 Creative Commons License 2010.10.21 0 0 29301
Blöky2

"A Debrecen - Szeged összeköttetés nincs olyan fontos, mint a Debrecen - Pécs?"

Hibás kérdésfelvetés. Én nem teszek különbséget. Abból, hogy a MÁV versenyezteti az egyre fogyó utasokat, csak az utas jön ki rosszul. Ha Debrecenből Szegedre biztosítom az eljutást, akkor Debrecenből Pécsre nem, illetve fordítva. Ennek egy következménye van: vagy az egyikbe, vagy a másikba utazók pártolnak el. A jelen realitásokat figyelembe véve pedig mindkettő elpártol.

Vagy miskolcról és nyíregyházáról közvetlen vonattal kell megoldani, vagy azt kell mondani, mint mondjuk Győr-Pécs esetében, hogy én MÁV Start ezt ezért meg ezért nem tudom biztosítani, de én nemzetileg együttműködöm a volánnal, és a volán ezt megoldja.

Siemens, monforte és a többiek érvei pedig eszembe juttattak egy szemléletesebb példát. Elmész az orvoshoz, mert szívtranszplantációra van szükséged, de az orvos azt mondja, hogy ő vesetranszplantációt hajt rajtad végre, mert neki az kényelmesebb, vagy könnyebb (nem férnek be az IC-k a keletibe). A másik, meg hogy elmész a kórházba madárinfluenzával, de épp sertésinfluenza-járvány miatt ágy- és gyógyszerhiány van, ezért haza küldenek, hogy gyógyítsd meg otthon magad, vagy dögölj meg vagy akármi, mert a többségnek kell az ágy és a gyógyszer. (előváros-távolsági szembeállítás).

Regionalbahn

"No igen, Keleti is megérett már egy alapos kapacitásbővítésre (további vonatfogadó- és kivezető vágányok építése), de hát az óriási pénzbe kerülne."

Szerintem többe kerül az ilyen nagy forgalmat lebonyolító megállókba liftet építeni, mint Ódinnyés, Pettend, Baracska, Kétpó, Csugar és így tovább.

mcg

"Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján."

Érdekes, amikor arról van szó, hogy a Keleti telített, egyik érintettnek sem jut eszébe, hogy ez a telítettség valójában nem a vonatok számától, hanem a rossz technológiák/szerelvényfordulók miatt van...

Sebaj, majd jövőre a Déli fog nyafogni, mert időközben rájöttek, hogy lehet mégsem kellett volna anno azt mondani, hogy "befér, persze..."...dehát féltek, hogy elveszik az egyik tartalékot..."

tökéletesen egyetértek. A pénztáros meg majd azt mondja debrecenben a Placido domingo pécsi koncertjére utazóknak, hogy hát oda nem tudunk eljuttatni, de sebaj, helyette menj Szegedre a Csillag Börtön rabkórusának koncertjére. Az is nagy élmény lesz.
mcg Creative Commons License 2010.10.21 0 0 29300
"Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján."

Érdekes, amikor arról van szó, hogy a Keleti telített, egyik érintettnek sem jut eszébe, hogy ez a telítettség valójában nem a vonatok számától, hanem a rossz technológiák/szerelvényfordulók miatt van...

Sebaj, majd jövőre a Déli fog nyafogni, mert időközben rájöttek, hogy lehet mégsem kellett volna anno azt mondani, hogy "befér, persze..."...dehát féltek, hogy elveszik az egyik tartalékot...
Előzmény: Törölt nick (29299)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.21 0 0 29299

Az biztos, hogy a távolsági utasok szempontjából nem volt nagyon jó húzás a pécsi IC-ket visszatenni a Délibe.

 

Egyrészt ugye Keletiből sokkal jobbak az eljutási lehetőségek az északkeleti és keleti országrészbe.

Másrészről aki a fővárosba jön csak és nem utazik tovább, azok túlnyomó része is a pesti és nem a budai oldalba jön.

Déliből meg lehet metrózgatni jókat...

 

Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján.

 

No igen, Keleti is megérett már egy alapos kapacitásbővítésre (további vonatfogadó- és kivezető vágányok építése), de hát az óriási pénzbe kerülne.

 

Bár tervek már vannak rá, pl. egy olyat is láttam, amelyben Keleti - Kő felső között 4 vágány van, kettő az elővárosi, kettő a távolsági forgalomnak.

Előzmény: Blöky2 (29298)
Blöky2 Creative Commons License 2010.10.21 0 0 29298

"de monforte, blöky, siemens és a többiek elégedettek lesznek, és ez fontos."

A Debrecen - Szeged összeköttetés nincs olyan fontos, mint a Debrecen - Pécs?

Na jó, törjön meg a jég, monnyuk azt, hogy az előbbi bonyolítható a záhonyi gyorsokkal is - de azok aztán már tényleg legyenek a 100a-ra betonozva! :)

 

Ettől függetlenül én se vagyok elégedett.

Ott van pl. a szegedi nagyállomás, töltés oldalába építve. A peronok a földszinti előcsarnokból lépcsőn közelíthetők meg. A helyzet szinte kínálja magát, hogy alépcsőház félemeleti szintjéről aluljárókat építsenek a vágányok alá, egyébként is szigetperonok vannak. Mit "kínálja magát", szinte aluljáróért kiált!

Erre mi történt? Az állomásépületet felújították, étrsd: kifenték-kinyalták-kiszopták alul-fölül-elől-hátul, de tosztak aluljárót építeni. Mikor pedig újabban már minden szirszar falusi állomáson épül aluljáró. De egy 170ezres város pályaudvara nem érdemel annyit!

Nyomják Krahácsot, na!

Előzmény: Excelsior84 (29296)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.19 0 0 29295

Ha egyik irányban az egyik, másik irányban pedig a másik típusú vonat áll félre, valamint, ha az egyik az adott állomáson megáll, a másik viszont menetrend szerint nem, akkor előállhat ez a fura helyzet.

Előzmény: vasutasadam (29294)
vasutasadam Creative Commons License 2010.10.19 0 0 29294
Mi lesz a 2.?
Előzmény: mcg (29291)
vasutasadam Creative Commons License 2010.10.19 0 0 29293
De persze én kívülállóként csak tippeltem, azért is írtam, hogy ,,gondolom˝
Előzmény: mcg (29291)
vasutasadam Creative Commons License 2010.10.19 0 0 29292
Mi a megfejtés akkor?
Előzmény: mcg (29290)
mcg Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29291
lesz az egyik irányban 2 is...ja, csak nincs meghirdetve...

oooo...:(((((
Előzmény: o345g (29288)
mcg Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29290
hát, ezt rosszul gondolod....:(
Előzmény: vasutasadam (29285)
M41 2180 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29289
Lehetett volna olyan zónázókat csinálni, amik Barcikáig csak a Gömöriben és Sajószentpéteren állnának meg. Barcika után meg mindenhol a centeri megállókat kivéve. Talán jelentősebb menetidőcsökkenést értek volna el, de úgy tűnik valami rejtélyes ok miatt ez nem sikerült. Vagy észbe se jutott, mert annyira meg akarnak szabadulni a Csörgőktől??
Előzmény: Blöky2 (29275)
o345g Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29288
Ha azt nézzük, hogy +1 megállás, akkor persze...:)
timetable Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29287
Ugye menetidő-növekedés elrejtését akartál mondani?
Előzmény: o345g (29286)
o345g Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29286
Meg lehet a menetidő lefaragás is benne van...
vasutasadam Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29285
Akkoriban divat volt mindent a Keletibe rakni. (soproni és szombathelyi IC-k is a Déliből jártak, a Maestral is (ez régebben átkerült már) és a balatoni IC-k. Gondolom rájöttek, hogy nem vált be, ezért teszik vissza őket.
Előzmény: o345g (29284)
o345g Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29284
Téényleg, köszi!

Akkor miért lett átrakva 2006-ban, illetve most vajon miért megy vissza?
Előzmény: vasutasadam (29283)
vasutasadam Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29283
2006. Ha akkor megszokták az utasok, most is meg kell nekik....
Előzmény: o345g (29282)
o345g Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29282
Aztatot tudom, persze, csak azt nem, hogy mikor dobták át őket Keletibe.
vasutasadam Creative Commons License 2010.10.18 0 0 29281
És azelőtt hány évet is jártak a Délibe? Merthogy onnan jártak sok éven át...
Előzmény: o345g (29280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!