Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TOPKA Creative Commons License 2004.03.27 0 0 99
Akad-akad. Nekem először jónak tűnt a működés, de aztán - ahogy kicsit bejáródott - sajnos elkezdte a balra "indexelés-balra tekerés-kikapcsol az index" manővert. Renaultnak nem tudom van-e megoldása a dologra, úgy hallottam, hogy a teljes index berendezést cserélik. A német fórumon már többen megtették ezt a cserét, de többen úgy nyilatkoztak, hogy ugyanolyan a dolog.
DE!
Nem akarok szerénytelennek tűnni, de én megjavítottam a magamét. Igen, ez a "magad uram, ha szolgád nincsen" jelige keretében történt. Kb. 15-20 perces manőver az egész, egy kis alkatrész reszelés mindösszesen a lényeg, legtovább a szét és az összeszerelés tart. A visszaállító fülecskén kell kicsit igazítani, és minden OK.

Én egy hete csináltam meg, azóta nyugodtan tudok kanyarodni és sávot váltani.

T.

Előzmény: Tsupi (98)
Tsupi Creative Commons License 2004.03.26 0 0 98
Már lassan 5000 van a gépben, de ez az irányjelző-kapcsoló akkor sem kóser. Én ezt már nem fogom megszokni. A kanyarodások, előzések kb 50 százalékánál minimum kétszer kell kitenni ahhoz, hogy valameddig ott is maradjon. Emberek! Ez balesetveszélyes! Mi az, hogy a legkisebb bármilyen irányú kormánymozdulatra visszaugrik a kis szemét. Egy ilyen tuti autóban.
Viszem a szervizbe. Ilyen panaszt a topicon eddig csak magamtól olvastam. Ebből arra következtetek, hogy nálatok rendben működik a bilux. Vagy akad sorstársam?

TOPKA Creative Commons License 2004.03.26 0 0 97
Gratula a jó fogyasztáshoz, meg az új alkatrészekhez. Az ablaktörlő valóban úgy működik, ahogy leírtad és ez nem véletlen :-).

Én azért az ABS-el nem viccelnék, legalább nézzen rá valaki szakember, nehogy útközben aztán megmakacsolja magát az egész kocsi.

Az RB budaörsnél este 8-9-ig van a szervíz nyitva.

T.

csite Creative Commons License 2004.03.26 0 0 96
Sikerült megnézetnem és 3000HUF-ért kicseréltek a stabilizátorrúdnál egy csavart+szilentet, mert azt hagytam el szinte teljesen(lerohadt a csavar feje, a gumi meg ki volt már kopva)

mértem újabb fogyasztást!
kb. 300km város(jó időben!)
200km autópálya
100km sima közút
5 személlyel
8,7l/100km!!!

Úgy veszem észre hidegben eszik többet! automata szivató lehet az oka? (ha értenék hozzá)

Ismét új dolgot fedeztem fel az autón, ami tetszik. Ha lassan megyek, vagy megállok, az ablaktörlő magától 1 fokozattal "visszakapcsol", azaz úgy viselkedik mint ha ezt tenné. Teccik! :))

De! Hiba is akadt ismét :(
Kigyulladt az ABS visszajelző lámpa egyik nap mior hazaértem leállítás elött fél perccel, másnap reggeli indításkor normálisan kialudt indítás után, de melóhelyről indulván haza ismét kicsgyulladt, és azóta világít, ami gondolom nem normális. A fék rendesen működik, talán kicsit keményedett talán.
Mi lehet az oka? Tipp? Persze viszem majd szerelőhöz jövő héten, csak addig is kéne megnyugtatás, hogy ettől még bátran használható az autó, mert utaznunk kell hétvégén. Sajnos a francia leírás szavai nagy részét nem találom szótárban.
Leírná valaki mit ír a magyar nyelvű manuál!?

Klubbosodásos dolgot támogatom! :))

TOPKA Creative Commons License 2004.03.14 0 0 95
Igazándiból én rakattam a Scenic-be riasztót (meg úgyis köteleztek rá a biztosítás miatt). Gyári cobra típusú, megvan a helye a kocsiban (nem a motortérbe került). Van belsőtér érzékelője. Szóval így majdnem teljes a védelmem, bejutni és elindítani a kocsit kártya nélkül szerintem reménytelen. Egyetlen meglepetés érhet. Ha kiráncigálnának a kocsiból (de menetközben kívűlről zárva vannak az ajtók) és hiába van a kártya a zsebemben, a kocsi NEM áll meg, akármeddig el lehet vele menni. Ez így nekem nem tetszik, de nem lehet változtatni (programozni) rajta.

A Tempomat igen agresszíven kezeli a gázpedálomat, folyamatosan adja gázt, nagyon fiyel arra, hogy a beállított sebesség ne hogy akár 1 km/h - val is kevesebb legyen. Én meg szoktam kicsit engedni, hogy lassuljon emelkedőn felfelé. Pl. érdi emelkedőn gyönyörűen feltornászta magát 140-nel. Toltam is magamelőtt mindenkit. a tetején viszont már 12 l/100 km volt a pillanatnyi fogyastás. 6-7 közöttről indult.

Képes fékezni is a kocsit, szerintem csak motorfékkel, de elég hatásosan.

T.

Előzmény: fbela (94)
fbela Creative Commons License 2004.03.13 0 0 94
Én is a nagyfaluban élek és ugyan azt a garázst használom, mint te valamint a lopás hatására kerestem egy megbízhatónak tűnő rendszert. Ez nem csak riasztó, hanem a lopást is megakadályozza az ésszerűség határáig.
Részletesebben:
-hagyományos riasztó: ajtó lezárása és nyitása valamint belső térvédelem (üveg törés esetén is riaszt);
-biztonsági nyitási mód: a központizár nyitása után még ki kell iktatni a riasztót az ajtó nyitása után (kb 2perc) vagy jön a riasztó;
-gyújtás ráadása után (akár menet közben járó motornál, akár álló autónál) a vezető oldali ajtó kinyitása után jön a riasztás és ha járt a motor, akkor leáll.

Ezekhez még hozzá járul, hogy ha a riasztó nincs kikapcsolva, akkor nem lehet a motorháztetőt kinyitni => nem lehet hozzáférni az egyik elektronikához sem.
Egy Ignisbe szereltettem be és avval pepecseltek kb. 2órát (!!!!), hogy a motorháztetőt ne lehessen kívülről kinyitni (egy csavarhúzóval ugyan is el lehet érni a biztonsági zárszerkezetet). Ez a plusz matatás nem növelte meg a beszerelés árát.

Ez a tempomat észrevételed izgalmas. Elvileg az elektronika "csak" egy egyenletes fordulatszámot biztosít, nem? Esetleg folyamatos gázfröccsel illetve gázelvétellel játszik és így tartja a tempót? Vagy ennyivel finomabb műszer a lábad, mint az elektronika? ;-))

A zörgés lehet, hogy azért van, hogy nehogy elfeledkezz a szervízről? ;-)) Ez egy ici-picit (vagy mégsem??) rosszmájú volt!

Előzmény: TOPKA (93)
TOPKA Creative Commons License 2004.03.13 0 0 93
Most akkor már áruld el, hogy mi is ez a varázsszer... Az én kocsim is csillaggarázsban lakik Bp-en, így néha idegesen megyek le reggel a kocsihoz.

Nekem semmi kifogásam nincs a zártkörű klub ellen, félre ne érts. Csak azért mutatósabb lenne, ha többen lennénk.

Más: Most hajtottam bele a gépbe két nap alatt kb. 500 km-ert. 6.5-7 között volt az átlagfogyi. 7 lett úgy, hogy tempomat hozta Siófoktól végig fel, 140-re állítva. Igazándiból azt vettem észre, hogy többet fogyaszt tempomattal, mint "lábbal". Érdekes.

Valami zörgés kezdődött benne a kormány környékén. Vagy benne... Még nem tudtam rájönni, mi az. Valahol olvastam, hogy a légzsák patronja is lehet. Viszem úgyis olajat cserélni, majd akkor megnézetem velük.

T.

Előzmény: fbela (92)
fbela Creative Commons License 2004.03.13 0 0 92
Bocsi, de az előbb elfeledkeztem egy apróságról: ha valaki félti kedvenckéjét és van a biztonságára áldozható pénze, akkor tudok ajánlani egy nagyon korrekt cuccot! Nem üzletkötő vagyok, nekem semmi hasznom belőle, csak velem rendkívül korrektek voltak és 3heti használat után kellemesek a tapasztalataim vele.
Akár itt, akár közvetlen levélben is megkereshetek, mindenkinek válaszolok!

TOPKA: köszi a biztatást, iparkodom Grandilag. Ugyan én is egy kicsit fájlalom eme keveseket akik ide írnak, de remélem szépen lassan meghízunk! De ha már választani lehet, akkor inkább maradok az alacsony létszám mellett, mint az anyázós "kik vagyunk mi" oldalnál. Még ha ngatív reklám, akkor is leírom, hogy ez a "Suzuki Ignis" fórum. Mivel szükségből mi is Ignist vettünk (nem kellett egyetlen fillért sem befizetni) a lopás után, így időnként benézek és be is írok oda. :-((

TOPKA Creative Commons License 2004.03.13 0 0 91
Hát amint látod, egyelőre csak ekkora a Scenic klub. Majd ha leszünk(?) 20-30-an, akkor már érdemes lesz szervezni. Azt hiszem, addigra meglesz a Grand-od. :-)

T.

Előzmény: fbela (90)
fbela Creative Commons License 2004.03.13 0 0 90
Hali, mi ez a pangás?

Csite, jutottál valamire? Míg el nem vitték, addig időnként nekem is adott furcsa hangot, de igazából nem jelentett problémát (bólintásnál - intenzívebb fékezésnél vagy gyorsításnál - nyikorgott). Bízom benne, hogy nem komoly és a gatyád a helén maradhat! ;-))

TOPKA: ez a Scénices találkozó ötlet volt csak, vagy esetleg van valami konkrétum is? Ha igen, vendégként megjelennék én is - mg ha egyelőre nem is Scénickel.

Az egyik elszórt Scénic Grandos infó alapján megkeresett egy jövendőbeli Grandos (már megrendelte - csak az a kár, hogy nem nekem! ;-)). Tanulság, hogy valaki már megelőzött!

TOPKA Creative Commons License 2004.03.10 0 0 89
Sikerült-e zöldágra vergődni a szervízben? Ahogy mostanság közlekedek a sok kátyú miatt, néha olyan, mintha akadálypályán kellen hibátlanul végigmenni.

T.

Előzmény: csite (87)
csite Creative Commons License 2004.03.09 0 0 88
Szerintem is az álmod valósítsd meg!
Mi(párom+én) is amióta tesztvezettünk scenicet, azóta erre vágytunk, és lőn, és most jóleső érzéssel ül be a család minden alkalommal!
Előzmény: fbela (85)
csite Creative Commons License 2004.03.09 0 0 87
Ma reggel bal munkába jövet egyszercsak bal előről koppanást hallottam, amit sajnos gyakran ismétlődött míg beértem a munkahelyemre. Ami fura benne, hogy teljesen kiszámíthatatlan mikor koppan, van amikor kis döccenőnél, van amikor nagynál. Valami gumitartóra gyanakszom, ami megadta magát. Szervízbe kell mennem :(
TOPKA Creative Commons License 2004.03.08 0 0 86
Örülök a pozitív hozzáállásodon. Szerintem nemsokára irigykedve fogjuk körbejárni az új GrandScenic-edet egy jó kis "Scenic-találkozó" keretében.

Én több mint egy fél évig hajtottam automatát, igazából vegyesek a tapasztalataim. Városban ideális társ, azonkívűl fölösleges benzinpocsékolás. Általában probléma nélkül dolgozik, de nem szereti sem a túl hideget (sűrűbb a vezérlő olaj, nehezebben vált), sem a túl meleget (felmelegszik az olaj, néha mintha csúszna a kuplung, az is hidraolikus). Hibát sosem jelzett, de néha-néha megtréfálja az embert (nem kapcsol fel vagy le). Meg nekem kevésnek tűnt az a 4 fokozat, az újban sincs azt hiszem több.

80-as dízelhez talán van, de az meg nem lesz Grandban.

T.

Előzmény: fbela (85)
fbela Creative Commons License 2004.03.08 0 0 85
Óriásit álmodtam és megkerestem a Renault Hungáriát, hogy mit is tudnak Grandról. Az alábbi infót kaptam tőlük:
"A normál Scénic-hez képest a felár 300.000 Ft lesz, azonos felszereltségi szint és motorizáció mellett. A kínálat 5 felszereltségi szintből épül fel, és a motorok is azonosak lesznek a Scénic-nél megszokottakkal, kivéve az 1,4 16V és az 1,5 dCi 80LE, ami nem lesz elérhető ezen a modellen."

Nos, szerintem ezt a csontot már olyan alaposan körbe jártam, hogy már többen is unhatják.

TOPKA, csite: már sok véleményt olvastam az autómataváltóról, ezek alapján a R.-é az egyik legjobb. Engem 2 dolog tart vissza:
1:azt hallottam, hogy kb 1literrel megdobja a fogyasztást (ehhez képest csite által mért fogyasztás egy 2.0 literes benzinestől szerintem még automata váltó nélkül sem vészes);
2:dieselhez nem kínálja a Renault.

TOPKA Creative Commons License 2004.03.08 0 0 84
Én is imádtam a 2.0 automatámat. :-))) De komolyan. Fél kézzel végigvezettem a városon... Kár hogy most így beszűkült az automaták választhatósága.

T.

Előzmény: csite (83)
csite Creative Commons License 2004.03.08 0 0 83
hát én is ilyen gazdaságos avtót szerettem volna, de azért örülök a mostaninak is! :))

Előzmény: TOPKA (82)
TOPKA Creative Commons License 2004.03.08 0 0 82
Szerintem az rátesz még pár lapáttal, de a melegebb idő és nyári gumik ugyanennyit le fognak venni.

Nálam: 50,2l /750km azaz 6,9l /100km, ami szerintem nagyon jó. Főleg a 210 Ft-os egységáron számolva.

T.

Előzmény: csite (80)
TOPKA Creative Commons License 2004.03.08 0 0 81
Nálunk a cégnél az a mondás járja: Merjél nagyban gondolkozni. Ez most két szempontból is aktuális: Biztosan megtalálod a módját annak, hogy ezt az autót megvásárold a család anyagi romlásba döntése nélkül. A másik, hogyha Grandot szeretnél, akkor pedig vegyél olyat. Én mindig alaposan meggondoltam, hogy milyen autót szeretnék, mert aztán szerintem örök életre (na jó, évekig) irigykedve nézném majd a másik autót, hogy nekem miért nem olyan van.

Ámbátor minden az anyagiakon múlik.

A Xenon lámpával vigyázz, mert valóban marha jó, de mivel egy komoly elektronika dolgozik benne, és hallom, hogy (főleg városban) náha tök önálló életet él a magasságállítása. Nagyon jók a sima városi és távolsági fényszórók is.

T.

Előzmény: fbela (79)
csite Creative Commons License 2004.03.08 0 0 80
9,51 liter lett az új átlagom, kiváncsi vagyok a klíma mennyit dob rá majd nyáron(habár a mostani időt elnézve kétséges a nyár érkezése :))

Előzmény: TOPKA (73)
fbela Creative Commons License 2004.03.07 0 0 79
Kaptam egy nagyon kedvező ajánlatot a hatvani márkakereskedésből, de ezen kívül több helyen is kecsektettek kellemes igéretekkel. Sajnos egyelőre olyan vagyok, mint a lábát tört kenguru: csak ugrálok egyhelyben, de lépni nem tudok.

Lehetőleg újat szeretnék, mert néztem az ajánlatot a ráncfelvarrottra 1.9-es motorral, de sajnos annak az ára is igen borsos (3.5-4.0mill). Ugyan elég jelentős az áreltérés, de a rizikó is ott van, hogy mennyire gyilkolta meg az előző tulaja. Ehhez még hozzá kell számolni azt is, hogy az újakra sokkal kedvezőbb hitelt lehet felvenni, mint a használtra.
Ezekből adódik, hogy elsődlegesen az új jön számításba. nincsenek luxus igényeim, egy Authentique Plussz felszereltséggel szeretném. Az extra igények sem nagyok: metálfény, digit klíma. Esetleg xenon lámpák még, de ez már nem igazán feltétel. De ha már elengedem a fantáziámat és a behozott Grandok valóban "csak" 250e-rel lesznek drágábbak, akkor lehet, hogy még ez jönne hozzá (a lámpák helyett??).

A gyerekek ilyenkor mondják azt, hogy: "ekkor felébredsz és a bilibe lóg a kezed!". És sajnos ez a bili nagyon nem üres. Bocsi, nem panaszkodni akartam, csak még időnként kitör belőlem! :-(

Előzmény: TOPKA (78)
TOPKA Creative Commons License 2004.03.07 0 0 78
Hiába olvasok visszafelé a rovatban, nem derül ki számomra, hogy éppen miben sántikálsz... Újat, használtat? Megvan már?

T.

ScenicII, 1.9dCi-Priv-Angóra

Előzmény: fbela (77)
fbela Creative Commons License 2004.03.07 0 0 77
Sajna a Grand kimaradt az életemből, sőt nem is emlegettek hivatalos megjelenési időpontot. :-((
Az 1.9-es pörgeti az én fantáziámat is, de most jelen pillanatban az okmányiroda, a lizingcég és a biztosító kezében vagyunk - egyszerre! Ha ez így folytatódik decemberben el fogok menni Mikulásnak: addig nem borotválkozom, de biztos hogy beleőszülök.

A Modusról láttam már képeket és az angol nyelvű prospektusukat is: érdekes és izgalmas jelenségnek mutatkozik. Lehet, hogy ősszel már itthon is látható lesz?

Előzmény: TOPKA (76)
TOPKA Creative Commons License 2004.03.07 0 0 76
Na láttál Grandot? Én szombaton a kaposvári szalonban voltam benn, de ott híre-hamva nem volt még. Viszont olvasom és nézem a külföldi honlapokat, ott már lehet 2.0T motoros Scenic-et venni. 165 LE? Szép lesz. Én szeretek hajtani, de az 1.9 dCi bőven elegendő. Jobban megy mint a 110 LE 1.6-osom, fogyasztása pedig tetszik. 750 km 50 literrel? Nem rossz.

Igen szép kis autó lesz ez is. Szalad a Renault szekere. Pont most nézem az F1-t, ott is nagy az öröm.

T.

Előzmény: fbela (75)
fbela Creative Commons License 2004.03.06 0 0 75
Egy kis pletykálkodást engedjetek meg nekem: rövidesen megjelenik a Scénis kistestvére, a Modus. Clio alapokra épülő egyterű lesz, szerintem izgalmas megjelenéssel.
fbela Creative Commons License 2004.03.06 0 0 74
Köszi a biztatást TOPKA, azon leszek (csak még a családban is el kell hintenem az igét => hittérítő leszek!! ;-))

Bízom benne, hogy sikerült balesetmentesen célba érned és ugyancsak épségben hazatalálnod is!

Mindenkinek balesetmentes autókázást és csodálatos hóesést kívánok! (én legalább is szeretem ezt a kettőt együtt)

TOPKA Creative Commons License 2004.03.05 0 0 73
Én 1 órán belül indulok Kaposvárra innen Bp-ről, itt borzalmas hó van, nekem nem ma menni a 140-150-es átlag. :-)

T.

Előzmény: csite (71)
TOPKA Creative Commons License 2004.03.05 0 0 72
Ponotosan így gondolom én is. Szerintem meglesz az első GrandScenic megrendelőnk... :-) Azért én kíváncsi vagyok erre az 1000 € különbözetre, hogyan alakul ez RH módra.
Előzmény: fbela (70)
csite Creative Commons License 2004.03.05 0 0 71
most is lesz egy hasonló leosztásom(450-200), csak annyi különbség, hogy 140-150Km/h-s utazósebességgel, már várom az eredményét
Előzmény: TOPKA (68)
fbela Creative Commons License 2004.03.05 0 0 70
Azoknak akik egyedül vagy legfeljebb egy utassal autóznak, annak valóban nem biztos hogy alternatíva a Grand. De ha magunkból indulok ki, akkor azoknak is előnyt jelenthet, akik rendszeresen szállítanak viszonylag hosszú (1.5-2m) tárgyakat és még az utasnak is kell a hely. Én is rendszeresen szállítottam 1.5-1.6m hosszú tárgyakat, de ehhez már ki kellett venni 1-2 hátsó üllést is.
A tömege 1445kg és 1535kg között mozog, a gyorsulása az 1.5-ös 100LE-s diesellel 14.3, míg az 1.9-essel 12.7sec.

Szerintem ez megint olyan alternatíva, melyet mindenkinek saját szive szerint kell eldöntenie. És a végére még egy "apróság": az ára 1000euróval több, mint az azonos felszereltségű normál Scénic.

Előzmény: TOPKA (69)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!