2004 áprilisi 1.5 dci , 65 LE,190 e km. EGR felújítva,porl.csúcs felújítva,hosszbordás és feszítő csere,olajcsere+ a szűrők 5 e km múlva (15000- nél), első fék cserélve. Csak Shell ill. Mol prémiummal járok. Nálam két hónapja van.
Azért valahogy mégis euro 8 kat-ban vannak ezek az autók.... Ezek azért már nem szívódizelek. A füst pedig mint lejjebb is írták,a velejárója olykor ennek motornak.
Olvasd el figyelmesen,hogy miért nincs pénze egy független alapítványnak,főleg a mai viszonyok között. Gondolom erről halvány gőzöd nincs.
Ne akarjon kocsival járni? Hmm... tehát dolgozom ágy mellett,majd intézem szabadnapjaimon az alapítvány ügyeit,tárgyalgatok,egyezkedek stb. mindezt gyalog? Sajnos nemigen tudok három helyen megjelenni kocsi nélkül egy ilyen ciklusban egymás után. Budapesten lakom és tevékenykedem.
De mindegy is ez mert a lényeg,h te tipikusan abba a csoportba tartozol akik képesek ölre menni mert másik platformon szerepelnek. Példák: AMD vs Intel,Nvidia vs Radeon, FTC vs UTE , Kassai vs Grózer ,Mercedes vs BMW és még sorolhatnám. DCI-m van,fogadd el és ha tanácsot kérek,kérlek ignoráld mert az nem rád fog vonatkozni.
A bowden két végén vannak "bütykök" a beakasztáshoz azokat kell a szálra felforrasztani. Nekem a "dci" autómhoz 4-6 ezer között lett volna az alkatrész, de nem adtam érte annyit (+ posta költség).
A benzinesét nem ismerem, de szerintem azt is meg lehet csinálni. Volt egy Citroen Berlingo HDI-m azt is így oldottam meg.
Nem kell félrevinni a dolgot. Érted te, hogy mire gondolok.
Nem, nem értem és részben butaság amiket irsz, pláne nincs diesel autós mert utálod őket.
A nagynyomású szivattyú, az üzemanyag szűrő, a befecskendező szelepek és az EGR, kettőstömegű, esetleg FAP dolgokra gondolok.
Üzemanyag szűrő és egr, gyakran van a benzinesekben is, de a 2.0 t benzinesben kettőstömegü is, sőt ma már a legtöbb benzines is igy üzemel ha jól emlékszem.
Nagynyomású és a DPF (a renault esetében ) talán az egyetlen ami különbözik a benzinestőt, utóbbiban is van befecs amit nem nehéz tönkretenni, van okoskerék, trafósor szóval akárhogy mondod a 2-3x költség nem igaz. Évekkel ezelőtt egy kuplungszett és KT lendkerék majd 500 e volt, ma már 200 körül levet venni.
Persze ahogy írtam ehhez gondos karbantartás kell.
Egy ilyen motornál 250000 km után fel kell újítani az egész nagynyomású rendszert,
Ez hülyeség, aki nem lopott gázolajat tankol, megfelelő módon használja a kocsit nem ujít fel semmit. Olvasgass a neten taxik gyakran 3-500 e km mennek felujítás nélkül ott bizony igénybevétel van ha gondod és odafigyelő a gazdi nem lehet probléma.
190 e km van az 1.9 dci-ben itthon csak város szinte és kutya baja nem lesz még 50-60 e km mulva sem a befecs rendszernek, mert időben ( 7-10 e km után ) kap olajcserét csak gyári szűrőt, csak kúton tankolom, prémium gázolajjal.
Azt nem vitatom, hogy rengeteg károsanyagot ad ki, de ne pont No legyen már a példa, ahol nagy dög dieseleket használtak évtizedekig. Ráadásul a bezines is hatással van az egészségre, de az energia előállítás, a fűtés és sokminden más.
Én egy kerékpár boltban vettem csupasz bowdent és a használtat szétszedve, figyelemmel a méretére kicseréltem a szétrongyolódott szálat. A felújítás 200 Ft-ba került egy új bowden több ezerbe fájhatott volna. Amire szükséged van, az egy jó forrasztó páka. A gyári sokba kerülhet.
A dízel motorok javítása nem kerül többe mint más motoroké. Ami kötelező az a motorolaj és szűrő csere a levegőszűrő és a
gázolajszűrő cseréje. Ezeket a cseréket én minden 10 000 Km megtétele után megteszem. A gyári motorolaj csere 30 000 Km intervallumot el kell felejteni!!!
A gázolajszűrő megválasztásánál azt javasolnám, hogy arra nem kell sajnálni a pénzt. Megoszlanak a vélemények, ki erre, ki arra esküszik. Az egy tévhit és belemagyarázás, vagy egyszerű tájékozatlanság, hogy több 100 000 Ft-ba kerül az alkatrész ( szivattyú, porlasztók ), mert ezeket ma már lényegesen olcsóbban meg lehet vásárolni. Példának okáért ma már egy szivattyút felújítani itthoni alkatrész beszerzéssel nem eget verő összeg, a porlasztó esete szintén ilyen. Nekem most a második "dci" autóm van és elégedett vagyok vele, főleg a fogyasztása miatt. Gondoskodtam arról, hogy legyenek tartalékok a porlasztókból ( neten használtat lehet kapni és meg lehet csinálni ) a szivattyúval is azt csináltam, így mindenből van tartalékom.
Lehet kérdezni, hogy hogy csinálom? Ez a szakmám, de kis elhatározottsággal és a megfelelő szerszámokkal felszerelve egy
kicsit hozzáértő is meg tudja csinálni.
A füstöléssel kapcsolatban írtam, hogy használjál KLEEN FLO adalékot (kanadai cucc) az kitisztítja a motort. Melyik megyében laksz ?
Nem kell félrevinni a dolgot. Érted te, hogy mire gondolok.
Nem a váltó és a kopó alkatrészekkel van gond, hanem a dízeles alkatrészekkel. A nagynyomású szivattyú, az üzemanyag szűrő, a befecskendező szelepek és az EGR, kettőstömegű, esetleg FAP dolgokra gondolok. Egy ilyen motornál 250000 km után fel kell újítani az egész nagynyomású rendszert, ami 4-500000 Ft. Megértem, hogy igyekeznek az emberek kikerülni ezeket a költségeket és használni az autót ameddig megy.
Szívesen elmagyarázom, bár a hozzászólásoddal kicsit megzavartál.
Egy egészségügyben tevékenykedő ember, miért akarja kiírtani az embertársait?
Akár tetszik, akár nem , de a véleményem az, hogy ne vegyen dízel autót, aki nem tudja fenntartani!
Nem panaszkodni kell, hogy nincs pénzem. Ha nincs rendes autóra pénze valakinek, akkor járjon busszal. Olcsóbb és környezetkímélőbb.
Nem a kérdéssel van bajom, hanem azokkal, akik "ingyen akarnak autókázni, közben meg eregetik maguk után a fekete füstöt és ahelyett, hogy szervizbe vinnék az autót, fórumokon próbálnak tanácsot kérni.
Sok problémája lehet egy motornak, amit látatlanba senki nem fog tudni megjavítani.
A stigmatizációhoz csak annyit szólnék, hogy "a stigmatizáció következménye a kirekesztés".
Naponta több ilyen autóval találkozom, amelyek nyomják az ember képébe a kormot és közben vigyorognak, hogy milyen keveset fogyaszt az autójuk.
Én személy szerint betiltanám a dízel motoros személyautókat, de a lakott területekről mindenképpen kitiltanám. Nem véletlen, hogy Németországban már a felére csökkent az eladott (pedig azok új, jó autók!) dízeles személyautók mennyisége a kirobbant VW botrány óta.
4 renaultból itthon 2-2 diesel, benzin fellállás, normális karbantartással nincs eltérés a költségek között. Dieselek régebb óta megvannak, 2004, 2009, de kopó-fogyó alkatrészeken kivül nagy javitásra nem volt szükség. Ha most beesik náluk majd egy jelentős összegü javitás hát legyen, Motor-váltó javitása lehet drágább, de már lényegesen olcsóbb mint 10 éve, mert több javító cég van alkatrészeket sem aranyárban lehet kapni, szerintem.
"Soha nem fogom megérteni, hogy diesel autót vesz valaki, mert milyen olcsó a közlekedés vele, keveset fogyaszt, de abba nem gondol bele, hogy 2-3x többe kerül a fenntartása. Vidd szervizbe!"
Köszönöm nb válaszodat. Tudod arra gondoltam,hogy ez egy olyan fórum, ahol értékes információkat osztunk meg egymással, mintegy segítendő a kérdezőket. Sosem gondoltam,hogy egy kérdés feltevése önmaga stigmatizációval jár.
Én meg azt nem tudom soha megérteni,hogy miért...
De ,hogy értsd. Azért vettem dízelt mert dízelt akartam. Sosem volt még dízelem. Hogy miért a dci és mért ez a kategória? Nos nem vet fel a pénz mit oly' sokakat engem sem,de szükségem van egy kisfogyasztású autóra. Hogy mi ennek az oka?
Mindössze annyi,hogy egy eü. alapítványt vezetek és rengeteget kell közlekednem, városban többnyire. Mivel nem vagyok politikailag elkötelezett semmilyen irányba,így onnan nem kapok semmiféle támogatást, tehát magamnak,magunknak kell előteremteni azt az összeget amellyel alapítványunk céljait el kívánjuk érni. Ehhez bizony nagyon sokat kell menni. A társadalom nemigen akar adományozni ,főleg nem egy eü. dolgozókból álló, eü.dolgozókért létező alapítványt. Innentől fogva meg már érthető,hogy miért kell minden fillért élére állítanunk...és ebbe bizony beletartozik a fogyasztás is.
Elhiheted,hogy ha a lehetőségeim(nk) engednék,zsír újat kocsi lenne és baromira nem érdekelne a fogyasztása sem, a hibák lehetősége meg mégkevésbé. Szakszervíz és kipengetném. De mint fentebb írtam,ezek a lehetőségek nincsenek meg.
Elhiheted,hogy próbáltam kérni használatra kocsit, támogatókat keresni. Minden trükköt elsütöttem,még zártlizinget is. De mivel egy alapítvány effektív gazdasági tevékenységet nem végez,így szóba sem álltak velünk ill.aki igen,ott a feltételeket igen megszorították.
De bocs,hogy egyáltalán mertem feltenni kérdést a topikban.
Mindenki hibázhat, ja csak folyamatosan hívtam őket, nekem akkor és ott kellett volna megoldás, nem egy hét múlva.
Pl megmondta volna, hogy menjek be a legközelebbi Unixba/Bárdihoz és az Ő nevükre vegyek számlára 3 litert, és visszautalják, akkor az korrekt eljárás lett volna, de, hogy elérhetetlen egy ekkora cég fényes nappal munkaidőben, az "kicsit" gáz ebben a mai világban!
Húzd le egyesével a trafókról a csatlakozót. Ha megjavul a vétel akkor a trafó zavarja be. Ha nem akkor másfelé kell keresni a hibát. Ha csak nem egyszerre több trafó is problémás.
Mindenki hibázhat. Én ennek ellenére korrekt cégnek ismertem meg őket. Többször rendeltem már tőlük és garanciális rendezésem is volt már párszor és mindig rendeződött rendesen.
Ha nincs beöntve akkor simán cserélni fogják. kérd sürgősre a rendezést. Az emailben feltétlen küldj nekik fotót a dologról vagy akár a videót is elküldheted nekik. Több telefonjuk is van, csörgesd őket. A vonalast sajna nehezebb elérni.
Nem öntöttem bele az olajat. azért kérdeztem előtte.
Fel szoktuk venni videóra minden esetben a csomagbontásokat (több száz eBay/Aliexpress vásárlás), ez is fel van véve, de gyakorlatilag tök egyforma a flakon, és pechemre, pont az SXR-t vettem ki és néztem meg, de a bontási videóban is látszik különben, hogy a többi NF. Ma amikor elkezdtem szétszedni az autót, felemeltem az autót, és mentem a kulcsért, ami mellett volt a doboz, és rátévedt a tekintetem az egyik flakonra, akkor döbbentem ár, hogy az nem SXR, egyelőre maradt a régi, a többi rész lett csak szétszedve: a szűrők.
Nem fogom beleönteni, mivel nem jó hozzá, közben utána olvastam, csak ott telefonról már nem boldogultam, de írtam nekik emialt is (akkor), egyelőre tojnak rám!
Mindegyik szintetikus olaj de az NF-nek nincs Renault jóváhagyása. Így ha mindenképpen kellene az autó és magamnak kellene bevállalni akkor csak addig mennék vele míg meg nem jönne a másik olaj. Ne csak telefont csörgesd hanem írj rájuk emailt is. Ha betöltöd ezt akkor próbálj velük megegyezős egyességet kötni az új olaj árában. Egy picit azért Te is hibás vagy hogy bontás előtt nem ellenőrizted le hogy mit küldtek. De mindegyikőnk emberből van. Ha sikerülne a megegyezős egyesség akkor menni kellene pár száz km. Majd leengedi. Így lenne egy extra belső motormosásod.