Tud valaki egy olyan webhelyet, (esetleg könyvet), ahol a különféle buszos szakkifejezéseket meg tudnám tanulni: Mondjuk úgy, megérteném hogyan működik egy busz! Már kerestem a neten, de általában szintemen felüli leírásokat találtam, teli mindenféle olyan fizikai fogalommal, amit középiskolában nem is tudom, tanítanak-e! Már egy ideje zavar, hogy beszéltek itt alvázról, alvázas-nem alvázas felépítésű buszokról, motorokról, hajtóműről, hajtásláncról, fékekről(féktípusokról, stb.), retarderről, hátsóhídról, ..... Nos némelyikről azt sem tudom miféle. A múltkor is volt itt szó valami retarderről, de abból sem értettem sokat. Nincs valahol egy köznapibb leírás ezekről. Mondjuk hogy működik egy dízelmotor (mi a különbség a dízel és a benzinmotor között?), mi a különség a futómű, hajtómű, motor, hajtáslánc, stb. kifejezések között, meg még sorolhatnám. Magyarán szólva a műszaki dolgokhoz nem sokat értek, és a topik magyarázatait sem értem meg általában. Bárki bármiben segíteni tud, előre is megköszönöm!
Meg mindig nincs meg az Inarcsrol elkotott busz. Lehet keresni! Rendszama DZA-234 Aki latja valahol, 4655650 szamra keretik telefonalni! Jutalmat nem igerhetek, de koszonetet biztosan.
Egyebkent a maga erejebol ment el, nem vontattak. Szemtanuk szerint szombat este 21 ora korul.
Ha valakinek van fenykepe rola, esetleg kozze tehetne! A csalasra valo gyanut erosen ketlem.
1 Budapest, Árpád híd autóbusz állomás Pilisszentkereszt, Dobogókő Kétbükkfan 6:00 8:22 2:22 1 !
2 Budapest, Árpád híd autóbusz állomás Pilisszentkereszt, Dobogókő Kétbükkfan 7:45 8:53 1:08 0
3 Budapest, Árpád híd autóbusz állomás Pilisszentkereszt, Dobogókő Kétbükkfan 9:50 12:07 2:17 1 !
Reggel Gyöngyösről a 6.30-as nyíregyházi járattal utaztam. 1188 Ft volt a menetjegyem. A sofőrnek adtam egy 5000-est + 2 db. 100-ast (hogy könnyebb legyen visszaadni), aki a következőképpen fogadta azt: ...zmeg! Majd nagynehezen előkotort a zsebéből 4000-et, és visszaadott. Később megbeszélte a haverjával, hogy azért nincs nála váltópénz, mert reggel apróval szoktak fizetni az utasok...
A Mátra Volánnál egyébként még mindig mindennapos gyakorlat (távolsági és helyközi járatokon egyaránt), hogy viszonylattábla nélkül vagy rossz viszonylattáblával közlekednek... szóval... nem az ISO-minősítést kéne annyira hangoztatni, hanem törődni egy kicsit az utastájékoztatással...
Ja. Jó kis elővárosi buszok ezek a Mercik, csak lassan elkelne már néhány helyijáratos csuklós is.:-9
Egyébként a PT Rt. kacsingatni kezdett az elővárosi forgalom felé, a terveikben/álmaikban szerepel, hogy a szakirodalom szerint nem létező pécsi agglomeráció és a város közötti forgalmat is kék buszok bonyolítsák. (Kozármisleny, Keszü, Gyód, Kökény, Pellérd, Görcsöny) Ez érdekes, ha a BKV prüszkölése jut eszembe a közigazgatási határon átmenő járatokat illetően.
nsz:
A Mercedes-Benz Pécset választotta Közös cég alakult gépjárművek értékesítésére és karbantartására
A főváros után Pécsett jön létre az ország második legnagyobb Mercedes-centruma, amely személygépkocsik, haszongépjárművek, teherautók, autóbuszok értékesítése mellett szervizeléssel, javítással is foglalkozik. A dolog érdekessége, hogy a Mercedes-Benz magyar vállalata, az MB-Auto Magyarország Kft. és a pécsi önkormányzat cége, a Pécsi Tömegközlekedési (PT) Rt. alapította: a szindikátusi szerződést a napokban az érdekelt társaságok, a pécsi önkormányzat és a sajtó képviselőinek jelenlétében írták alá.
Kérdés :
Újságot ha küldök, abból táblázatot be tudsz ide tenni ?
Ha igen akkor az e-mail címre írj egy privát postai címet ahová a küldeményt címezhetem.
Traffic! Azt mondják, elakadt a papír nálunk. Ha lesz időd, próbáld meg mégegyszer lécci. Köszi!
(Küldhetsz még, amit érdkesnek tartasz, az nekem is jó lesz! :)))
A jelenleg otthon futó 250-ek között ez elég ritka színösszeállítás.
a tolvaj tudatlan.
Olyan mint mikor elloptak egy Milkalila MG sportkocsit.
A tulaj csak annyit mondatott be a rádióban :
európában ez az egyetlen ilyen színű, ilyen típusú autó.
Két órán belül meglett.
itt is az a kérdés, mennyire intenzíven keresik.
Pl.: Megjelent a busz fényképe, színleírással együtt a napilapokban ?
Ha igen, nincs esélye a tolvajnak.
A fényezőknek meg nem biztos, hogy megéri az iparengedélyüket kockáztatni egy olyan busz átfújásáért amit a fél ország keres.
Nem lepődnék meg ha biztosítási csalás derülne ki.
Az Ikarus 250-es típusú, sárga alapszínű bordó és barna csíkos távolsági buszt egyelőre a rendőrök sem találták meg.
Elkepzelem, ahogy egnek a telefonok a rendorsegen, hogy itt meg ott pontosan ilyen szinu autobuszokat lattak. :-)
Hat igen, ez az egyseges es bevett arculat - talan egyetlen - hatranya. "Bolcs vezerunk" biztosan csakis ezert akarta annyira az uj szintervet a Volanbuszoknak, hogy ha elkotnek egyet, konnyebb legyen megkeresni...
Vajon meg az orszagban van a busz? Szerintem eleg konnyen tavozhatott, a hatarorok sem vizsgaljak at tuzetesen, latva a jo cegert. Del-keleti szomszedainknal pedig igen nagy becsben tartanak egy jo allapotu Ik250-est...
1.) Transport felhívta a KT-t, és neki 3 Hungarobust diktáltak be.
2.) Én láttam egy képet (rendszám nélkül) egy olyan Hungarobusról, aminek virágos festése volt. Én pedig, most Kaposvárott 2db nem-virágos Hungarobust láttam."
Ez furcsa. Én összesen 2 db-ról tudok. Ebből az egyik valóban ki volt pingálva, de emlékeim szerint nem virágokkal, hanem állatfigurákal. (lásd korábbi hozzászólásom)Sajnos azonban az időjárás viszontagsága miatt tönkrementek ezek a ragasztmányok, ezért leszedték őket. Így ma mind a kettő hagyományos KTRt színekben pompázik. Illetve mégsem teljesen, mert a tetejükön van egy sárga csík.
A jegykezelő lengyel gyártmány (Mielec). Kétségkívűl modern dolog az ilyen jellegű jegykezelés, de az elején sok műszaki probléma volt velük. Mára viszont- legalábbis nekem úgy tűnik- jól beváltak és működnek. Ennek hatására újfajta jegyet hoztam forgalomba, ami már nem számkódos. Ezek az új jegyek nagyon szépek, illeszkednek a cég arculatához.
Kicsit OFF:
Azért van izlésük is, mert az E94-es képe van a jegyen!
ON
Ha nem lesz ilyen vacak idő (szakadó eső) megszámolom, hogy hány Hungarobusz is van tulajdonképpen, és rendszámokkal együtt leírom!
Nekem nagyon tetszenek ezek a nyiregyhazi Solarisok. Emlekeztetnek kicsit a MB 305-osokre. Eljenek a legombolyitett formaju buszok! Gurulo dobozok pedig kimeljenek meg jelenletuktol... (ik415)
Szia Traffic!
"3 = Nem kell levegőt termelni. A mai buszok és a 200-as széria gépei is, ha csak nem hibásak, pár óra alatt nem veszítenek annyi levegőt, hogy termelni kelljen"
Bocs, én nem ismerem a buszok levegőrendszerét tapasztalati szinten.Csak abbból tudok kiindulni, amit látok nap mint nap:reggelente sokszor korábban indulok, mint a hajnali buszok.Látom a reggeli első járatok vezérei bent ülnek, a legtöbbje írja a menetlevelet,a villany ég, a motor jár, legalábbis a füstfelhőből erre lehetne következtetni.Namármost:fütés céljából nem a motort járatják, ezt még én is tudom, lévén erre külön kályha van.A motor melegítése sem lehet cél, mivel az üzemi hómérsékletet hamarabb eléri terhelés alatt.E logika mentén haladva jutottam el a levegőtermelésig.
Ami meg a hibát illeti, alkatrészkereskedőként az a tapasztalatom, hogy a mai járművek leginkább meghibásodó része épp a levegőrendszer.Amennyi nyomásszabályozót meg egyebet eladtam már...
OFF
Néhány kollégám, az ilyen lopást megelőzendő egy primitív, de hatásos "immobilisert" talált ki az Ikarusba. Bekötött két szál drótot a leállítógomb mellé (mint tudjuk, ez a gomb a gázkart visszahúzó és a kipufogóban lévő pillangószelepet mozgató munkahenger(eke)t működteti egy EP -szeleppel), és a vezetékhez tartozó kapcsolót elrejtette mondjuk a Sirokkó -kályha pultja mellett. Ha "necces" terepen kellett megállni, egyszerűen átbillentették a kapcsolót. Mihelyt áramot kapott a rendszer, a pillangószelep zárt, adagoló visszaugrott nulltöltésre. (Levegőhiány esetén ez kicsit kitolódott míg a segédlégkör fel nem töltődött...) A szerkezet sikeresen bevált, olyannyira, hogy néhány másik kolléga, sőt, szerelő, aki nem ismerte a kapcsoló hollétét, jól megszívta elég sokáig kereste a hibát, hogy miért áll le folyton a motor...
Egy kérdés:
Ez az alacsonypadlós Hungarobus alvázas felépítésű? Ha igen, Csepel alváza van? Van prospektusom egy alacsonypadlós Csepel alvázról, viszont nem ismerek olyan buszt, ami erre lett volna építve. Csak készült rá busz, ha kifejlesztették.