Te Tie. Én tök örültem, hogy végre nem egy "autós szakújságíró" ír a témáról eszement baromságokat, de személy szerint igencsak nehezményezem, hogy a Jimnyt meg sem említed. Pedig itthon a valódi terepjáról eladási statisztikáit jó eséllyel vezeti, tekintve, hogy egy csomó hivatalos szervnek az van. Ejnye :(
Szia Nyuszy!Épp ma reggel jöttem haza és azonnal a géphez siettem a két 8 ropis izzóval.Beszereltem az egyiket és főpróba indul!
Hoppá!Nagy marhaság az egész!A régi 55W-os kis izzócskám úgy megveri a 8 ropis japánt,hogy öröm nézni!
Vissza is küldöm!Állítólag visszavásárolják,ha valaki elégedetlen!Majd meglátjuk!
Reklám az egész izzó!
Ellenben régebben németben vettem egy sima áruházban valami szivárvány szinű izzót,de már sajna nem tudom a nevét.Olcsó volt és valósággal perzselte előttem az utat!Hihetetlen jó volt!
Az utcai autóba valami okos előző tulaj (hogy dögölne meg) 100 W-os H4 izzókat tett, mint utólag megtudtam.
Ugyanilyen szép, xenonhatású kéket, ami főleg abban nyilvánult meg, hogy kb. feleannyi fénye volt, mint egy dinamós kipolszkinak az R2 izzókkal elrohadt foncsor esetén. Csak mivel nem sokat megyünk vele sötétben, egyszerűbb volt szarni rá. Aztán egyszercsak kiégett az egyik izzó. Vagyis ezt vittük. De nem, az izzószálnak semmi baja nem volt, csak a 100 W-ból fénnyé alakuló 10 W fölött megmaradó 90W az hő formájában a csatlakozón jelent meg, és szétolvasztotta az egészet a p*csába, mindkét oldalon.
Vállald be, hogy bebuktad a 8 ropit, de autóba semmi esetre se rakj be ilet!
Én egy outlanderre rakattam kb. egy éve, pont velük. Igazi retró műhely, tényleg mintha megállt volna az idő, úgy 85-ben, semmi csicsa, korrekt két palival. Két napos mutatvány, reggel viszed másnap este hozod. Tavaly úgy egy hónapra tudott időpontot adni.
Hááát, nem épp Samuja van egyiknek sem. Egyik-másik valóban nem is férne bele. :-)
(Én egyszer próbáltam majd' 20 éve, tán épp a lennebb említet Kispók utódjául kinézve egyet, mentem egy háztömb kört vele, és azzal szálltam ki, hogy ez nem autó, legalábbis arra, amire akkor nekem kellett. A Jimny ahhoz képest kb, mint a T-Ford vs. Mondeo. :-) )
Nem kell egyből megsértődni. Elindult egy kritika áradat, hogy Landyt kell venni, erre reagáltam azt, hogy érdekes módon nem Landyt-t ajánlok, hanem Toyotát, de tényleg. Egyetlen hozzászolásomban nem mondtam azt, hogy a Landy problémamentes autó, én elégedett vagyok vele, azt hozzá kell tennem, hogy még a Nivával elégedett tudok lenni, egyszerűen ilyen vagyok, nem vágyok a tökéletességre, volt korábban olyan autóm, amit sosem kellett szerelni, mégios gyűlöltem.
Azt, hogy azoknak az embereknek, akik csak egyszerűen járkálni akarnak terepen komolyabb célok nélkül, Hiluxot ajánlok, az tény. Én is azt akartam venni, kipróbáltam, nekem nem tetszett, de attól még jó autó, a pickupok között talán a legjobb választás. Lehet, hogy nem raktam ki a szmájlit minden sor után, de kezdem azt érezni, hogy itt ennek a szimbolumnak több jelentése van.
B+, aki elfér egy samuban, az sértődjön meg nyugodtan, nem félünk tőle... :-)
(Egyszer valétabálra kényszerűségből egy 410-essel mentem fel. Örök emlék. Pláne a térdemet sanyargató középkonzol. Az is igaz, hogy ugyanebben a 410-esben utazott egyszer rajtam kívül egy hasonló kaliberű barátom, a feleekkora barátnőm meg KÉT szarvas...és még az ajtót is be tudtuk csukni)
Néha jót nevetek,néha elszomorodom micsoda indulatokat tud generálni egy-egy hozzászólás.Anno "talán" én is kissé sznob voltam (köszönhetően az angol betegemnek:O)Aztán ahogy teltek az évek rájöttem nincs olyan ,hogy legjobb terepjáró,legjobb márka stbstb...Legalábbis nem a mi szintünkön azt hiszem.....itt a néhány milliós autókról beszélek nem az új különnekemkészítettékéslefotózomazújságbaisberakatom autókra gondolok.Nekem személy szerint már semmi bajom egyik márkával sem ,sőt nagyon tetszenek a Patrolok ,Toyoták.Új barátaimnak Mitsubishije és Patrolja van rengeteget szívják a vérünket és gyakran joggal!!!Nekünk szerelni kell nekik nem vagy csak ritkán...de mi ezen k..va jól elszórakozunk sőt lassan már csak így beszélünk telefonon is.de talán az inteligenciánkat vagy a jólneveltségünket dícséri(köszi anya és apa.O),hogy SOHA nem mászunk bele a másik lelkivilágába csak hogy bebizonyítsam enyém jobb mint a tied,meg az kizárt hogy neked jó,bezzeg az én márkám,stbstb....EZ NEM DEDÓ GYEREKEK!Minden autó lehet jó és szar is mint ahogy a gazdája is.Nem értem miért kell minden hülyeséget komolyan venni és a másiknak esni,elvileg mindenki offroader és szereti ezt a helyzetet .Nem elég nekünk ,hogy mindenki bennünket b..at ha kimegyünk a földutakra és mi nem b..uk össze az utat,normálisan közlekedünk az erdőben stbstb...
Én mindenkinek a Hiluxot ajánlom, egyszerű embereknek az való.
Egy igazi angol telivért ki kell érdemelni, foglalkozni kell vele, de meghálálja. Természetesen van lelke is a masináknak, miután megvettem a kocsit, az előző tulaj megbánta, hogy eladta, beugrott hozzám, hogy beszélgessünk az autórol, a telivérem megérezte az előzö gazdi jelenlétét, nem lehetett leállítani a motort, kivettem a kulcsot, a motor meg csak pergett magában. Azelött, azután sem csinálta.
A kedvencem a kardántörés volt. Az emelés miatt "kicsit" nagyobb szögben dolgozik a kardán, emiatt egy időben ette a kereszteket. A nővérem ment erdélybe a kocsival, én mondtam neki, hogy azt kibírja (lötyögött a kereszt), ha hazajött, akkor kereszt csere. Megjárta, hegyen völgyön átmentek, miután hazajöttek az az ötletük támadt, hogy beugranak pestre, ez megtörtént, majd mikor visszajöttek a ház elött megfeszült a kereszt és letört a tengely. A váltónak, difinek nem lett baja, a kocsi simán begurult az udvarra a helyére, megkapta az új tengelyt, oszt mentünk tovább. Jó haver, én jól bánok vele, ő is kedves velem.
Szerinted, méér* kínálgatom ittenik a sok jappán csodát?
*: Cimborám mesélte, hogy amikor vette a zettorját 2007-ben, akkor a környéken csak neki volt ilyen csoda. Azóta fertőződik a környezete, s csak ebben a szűk keresztmetszetben van már 10-12 ilyen típus.
Aszonygya így már nem olyan érdekes, tömegcikk. :-)
Néhány évente lekntem az alvázat valami híg festékkel, de csak kívűlről ugye. Ez hiba volt, mert belűl rozsdás lehet ettől függetlenül. Kívűl jól néz ki, de most megpróbálok egy alvázvédőzést.
Nem bitumenes szarral, hanem valami normális tekknológiával lesz 40.000. Újkorában kellett volna, ha nem siklok át a problémakörön. :-)
Volt 2-3 alkalommal generátorpucolás, mert nem húzott át a dzsuván, 3000/alkalom.
Index párszor lecsapta a biztosítót, mire rájöttem, hogy a burából is illik néha kibányászni a lecsót. Párszázas.
Önindító is bekapta a sarat, pucolás után ment. 2-3000 pénz.
Önindító újra genyázott, az előző sártól szétrohadt benne egy lemez, ezt 15.000-ért pótolták, -szerintem átbasztak-.
Aztán volt olyan, hogy 4 alkalommal a garázstól legtávolabb, kint a világ végén megmakkant. Segítséget 4-szer hazatoltam kötélen, másnap, vagy pár óra múlva indult. Ezt egy hónapon belűl csinálta, azóta sem derült ki. 0 forint, plusz a segítség üzemanyaga.
Lehtett még pár ilyen apró buziskodás, ami nem jut eszembe, így erős rátartással talán összejön az 50.000.
Baszki, ne essünk már át egyszerre több lónak is a túlfelire!
Akkor lemék egy jappán ganéhordóval üresben Csobánkán valamék kőfejtőben, oszt hát ha tönkremén, akkor szarozzuk, hogy deszar, meg mennyi alkatrész kell hozzá, hogy a totálkárból feléleszük, és kész ráfizetés, stb.
"Nézegettem Hoze blogját, ha a Te észjárásodat követem"
Bocs, de fúrómester észjárását követed, nem az enyémet... Én sosem írtam olyan tenyésztett baromságokat, hogy 13 év alatt kb. 50eFt meghibásodásom volt, amibe ez+az+amaz nem számít bele. :-)))
De vitatkozzatok csak tovább, harapjatok egymás farkába, meg minden, egészen nyugodtan!
Természetesen én nem vonok le ilyen következtetéseket, hiszen tudom, hogy amit használnak, azt biza néha heftölni kell, az extrázásról nem is beszélve.
Visszatérve a Landyre. A vásárlási tanácsom a következő: Landy-t csak őrültek vásárolnak, sosem állítottuk azt, hogy mi nem vagyunk azok, ha netán ebbe az irányba mozdulsz el, akkor előbb keresd fel kezelőorvosodat és pszihológusodat, ha deklaráltan kattant vagy, akkor sürgősen hagyd el ezt a topicot, sok itt a dementor, utána jöhetsz velünk kirándulni, ökörködni, stb.. Ez egy zárt osztály ;)
Ha tiszta az elméd, akkor inkább vegyél egy japán masinát, ne feledkezz meg a heti egy polirról, mert a végén még megszólnak a márkatársaid.
terepjárózni és terepen járni ,az nem ugyanaz! ha így nézzük akor én meg semmit nem költöttem rá! ismeretségi körömbe van néhány landy, akik terepen is használják becsülettel. elég gyakran látogatják a szervizt. persze náluk se földutakon kocsikázásba, merül ki a terep fogalma.