Nem hinném, hogy a mobile.demérvadó. Pár éve olcsóbbak voltak a wagonok, de mostanában nagyon megy fel az áruk. 450e környéki jó példányokat ált. magánszemélyek árulják és aznap viszik is el tőlük a kereskedők.
A családba kellett venni egyet az év elején és nagyon nehéz volt. 1 héten belül 2-t vittek el előlem. Amit végül sikerült megvenni, azt a hirdetés felrakása után 1 órával hívtam (késő este). Mondtam, hogy reggel 10-ig megyek, addig ne adja másnak.
Csodálkozott a hölgy, de másnap mikor odaértem mondta, hogy reggel 8 óta folyamatosan szól a telefonja és legalább 5en vitték volna azonnal.
Jónak tűnő vételek gyakran voltak, de mindig az ország másik oldalán :)
Én is el tudom képzelni, hogy elsőből csak egy fajta volt. Viszont amit Te írsz, elgondolkodtató, bár nyilván a fékdob kialakításából adódóan a seggénél lehet eltérés (meg attól, hogy változott a kerékátmérő az évek alatt).
nagyon-nagyon szépen köszönök minden hozzászólást, tanácsot és információt! keresgélek tovább, egyelőre nem "csaptam le" erre az ajánlatra, kipróbálok még párat, aztán meglátjuk, mennyire jó valójában :)
A régieken 13"-os, míg az újabbakon 14"-os kerék van. Én "megszívtam" emiatt. Pontosabban volt egy plusz köröm az autós boltba. Mondtam évjáratot, köbcentit, lóerőt, aztán 13"-os kerékhez való fékbetétet kaptam, én meg se néztem. Csak amikor már leszedtem a kereket, fékdobot, akkor szembesültem vele, hogy ez bizony kicsi. :((
Pontosítok. Kevésbé szigorú szűréssel feldobja a G10A verziót, 2004-re. Viszont rettentő szegényes az alkatrész kínálat ebben az esetben, konkrétan betétet sem hoz rá.
Vettünk egy 2004-es, G10A motoros Wagon R-t. Kezdenénk a szokásos szervizzel, de van egy kis gondom. A Unix nem ismeri ezt a kiadást. Vagy 1.3-asat választok, és akkor engedi a 2004-es évjáratot, de nyilván eltér a motorváltozat. Vagy nézek 1.0-át, de azt csak 2000-ig írja, és ráadásul az még a régi blokkos változat.
Nyilván ezt egy motoralkatrésznél kijátszom azzal, hogy Swiftre keresek rá, hiszen ott listázza a G10A-t. De jelen esetben fékbetétet néznék hozzá, és meg vagyok lőve. Vagy nyugodtan rendeljek 2004-es, 1.3-hoz való betéteket (első betét)? Mi a perdöntő a Suzinál? Az évjárat, vagy a köbcenti? Remélem érthető a kérdés :) Köszönöm!
Átmeneti megoldásnak vegyél a madarasban (kb. 1200 Ft) bőr kormányvédőt. Én már évek óta használok Ilyet (korábban egy Lid..-s műszálas volt, de ez sokkal jobb). A méretük stimmel, pont ráhúzhatók a kormányra.
Nekem az egyik dudagomb már 100.00 km környékén kiszakadt. Ami gond, esztétikai hiba, a kormány elég csúnyán kopik. Ezen hogy lehetne változtatni? Leszerelni nem akarom. A kapható kormányvédők nem fedik át teljesen. Amúgy az autó szuper minden téren. 2002 juniusi 123.000 km.
"...a másik 2004-es VVt motor, 93 LE. Na, ezzel szívok, mint az állat, mert biztos kifogtam, de pl. most készülök az újabb váltócserére, ami az 5!! lesz benne. De, cseréltek már ABS szivattyút is, csak a lényegeseket említve. Szóval az öregebb autó szerintem sokkal precízebben van összerakva,..."
Upsz! Ez komoly? A mi Wagonkánk is ilyen paraméterekkel rendelkezik, de fékbetéten/-tárcsán és egy jobb első kerékcsapágyon kívül még semmit (komolyabbat) se kellett rajta cserélni. :O
Igen, mert ha nagyon saras a lámpa hátulja, akkor valszeg a fém is rozsdás.
A zöld járgányt használtan vettük, lebontva ilyen kép fogadott, amit föltettem. Ha korán elcsípjük a folyamatot, akkor egy utólagos festéssel és rendszeres mosással nem lesz gond több vele. (a gyári festés kicsit kevésnek tűnik)
A lámpa sármentesítését a képen látható módon oldottam meg.
-ABS szerintem nincs benne! (motortérben szemben állva vele, a bal oldalon, az ablaktörlő motor mellett kellene lenni az abs szivattyúnak)
-egyáltalán nem biztos, hogy a váltó szorul! A váltó bovdenek hajlamosak inkább a szorulásra. Időnként kenés és/vagy csere, de csak kiszerelve lehet szerintem teljes megnyugtatóan kivitelezni a kenést. Természetesen a váltóban is kell időnként (45ezrenként) olajat cserélni (pl. Castrol manual tafx.)
rozsdát érdemes megnézni a hátsó kerékdobban, ahol a lengéscsillapító van bekötve (a csavarfej látszik csak és szépen le szokott kopni a rücsi a környékéről), a másik ahol a küszöb, sárvédő, emelőpont találkozik.
a 200 ezer km. szerintem nem mérvadó. Pl. ha a két dudagomb fedő gumi kiszakadt, akkor az már leéltnek számít, igazából nem volt gazdája szerintem (a korábban linkelt képen szépen látszik is. az egyébként egy leélt járgány volt)
Buktatót rejthet, amit így a leírásod alapján senki nem tud megjósolni, de amúgy szerintem nem kell félni tőle.
Ha láthatóan nagyon tiszta a motortér (mosásra utaló jele vannak) , akkor gyanakodhatsz. Mosáskor valamelyik csatlakozó esetleg beázhatott és a későbbiekben majd beszarik. Ezeket a motorokat nem kell mosni!! (mondhatnám tilos).
Ha láthatóan nem új gumik vannak rajta, érdemes megnézni, hogy egyenletesen, vagy féloldalasan kopik-e. Érdemes alulról megnézni a féltengelyek környékét, van-e látható kenőanyag (kivert zsír) folt, mert akkor valamelyik gumiharang kiszakadt. ---->esetleg szar utakon jártak vele, valami kitépte (tehát nem igazán vigyáztak rá.)
Egy érdekes hely van rajta, de szerelés nélkül nem látható. A hátsó lökhárító alatt van egy merevítő "sin". A hátsókerék gond nélkül fölveri oda a sarat és nagyon nehezen szárad ki, ez a sin, illetve az a része, ami a kasznihoz rögzíti szépen elkorhad. Ha volt gazdája, akkor vélhetően időnként kislagolta a sós sarat. Ha leveszed a hátsólámpát és vastagon van a hátuljába sár berakódva, az nem túl jó. A kerék odáig fölveri a sarat.
Végül a személyes tapasztalat. 2 Wagonunk van, közel egyforma megtett km-el. Az egyik 2001-es, még 4 személyes, 76 lovas, első kiadású motor, némi égett olajszag érződik indításkor :)
a másik 2004-es VVt motor, 93 LE. Na, ezzel szívok, mint az állat, mert biztos kifogtam, de pl. most készülök az újabb váltócserére, ami az 5!! lesz benne. De, cseréltek már ABS szivattyút is, csak a lényegeseket említve. Szóval az öregebb autó szerintem sokkal precízebben van összerakva, szépen megy és kevesebbet is fogyaszt.
szia buktató mindig lehet nézd én a saját káromat irom le de csak a rejtett hibát.Lassan 4 éve van nálam amikor vettem 440 ért késöbb jött a számla 280 ért vette be(500 ért volt fent a HA-n) ,igaz ez kereskedö volt. Nos én télen vettem le volt fagyva minden az egyik hogy mikor jobb idő lett elkezdett kopogni valami majd az asszony mondta hogy az anyós ülésnél áll a víz,kiderült a szélvédö ragasztás el volt engedve (alul ki tudtam nyulni szó szerint )minek következtében a sok beázás hazavágta a szervóm.ugye mikor veszel kocsit pláne télen nem nyomkodod a szélvédöt hogy ott van e a helyén??a másik a lámpa a gumi alatt az izzónál szó szerint össze volt tákolva.azt se lestem meg . De a családba volt egy kia amibe az összes bizti fel volt cserélve magátol kigyuladt a garázsba.De persze mindenkinek más,hirtelen ennyi jutott eszembe,de reméljük szerencséd lesz.
Az ülések nem szoktak kiszakadni, mint más típusoknál (inkább "gyűrődik" a használattól, azt látnod kellene, főleg a vezetőé kiszálláskor ugye gyakran nyomódik).
Ha a váltó nehezen mozog, akkor csere érett (kb 40e Ft) a bowden kiszőrösödik, emiatt nehezebben csúszik a csőben.
A többi, amit írtál normális ilyen km mellett (ha a karosszéria sehol sem rohad valószínűleg garázsban tartották). A mi 2003 februári Wagonkánk ajtaja és a hátső kerék íve bizony már kicsit rozsdállik (két 200 Ft-os méretű helyen). De inkább a motorikus részek az érdekesek.
A füstről kérdezz meg egy szerelőt, mennyire normális, mikor várható a javítás, és mennyibe fog fájni.
A 450 sok érte (ABS-t elírták?!-anyácskáját!).
A 4 személyesek olcsóbbak voltak már akkor is amikor én vettem az 5 ülésestől.
Nézd meg a mobile.de-n mennyiért mennek ott és az alapján számolhatsz (pár hónapja láttam ott jó néhányat).
előre hadd mondjam el, hogy nyilván nem azt várom, hogy ennyi alapján mondjátok meg a tutit :) de bármilyen benyomás és információ sokat segíthet.
tehát, 450-ért tudnék elhozni kavicsos neppertől egy 200 ezret futott, 2002-es, négyszemélyes Wagon R+-t. klíma nincs benne. nagyon laikus vagyok, nem vagyok műszaki ember, viszont több száz autót vezettem már, tehát "érzésre" azért merek mondani dolgokat, de azért a "valóság" nyilván rejtve marad.
- a karosszéria kifejezetten szép, szemmel látható helyen nem rohad;
- a belseje kifejezetten szép, megkímélt, 200 ezret futott, de ez nem igazán látszik rajta, ez bizalomgerjesztő;
- rövid menetpróba, a futóműből nem jönnek gyanús zörejek, a kocsi nem búg, egyenesen fut, rendesen fékez (akkor sem húz el), ABS a hirdetés szerint van benne, de blokkoltak a kerekek, a nepper szerint valószínűleg csak elírták és nincs is benne... hmm;
- indításkor egy kicsit füstölt, utána alapjáraton nem, amikor kiállt vele a telepről, akkor egy kicsit megint, de nem felhő volt, alig lehetett látni, de azért volt némi füstölés;
- alul nyomatékos volt a motor, 5000-ig húzattam egyszer kettesben, nem volt semmi gond vele, jónak tűnt;
- a váltó nem búg, viszont kicsit nehézkesen mozog. ezt több kipróbált kocsiban is éreztem mondjuk.
a kérdésem: mekkora buktatókat rejthet egy ilyen gépkocsi? ránézésre, első benyomásokra jónak tűnik, szerelőhöz nem tudjuk elvinni.
Még én sem nyúltam a gyertyákhoz. Az eredeti gyári van benne. Igaz, a futott km is még csak szűk 80000. :) Szóval a cseréig még van 25000. Nem egy nagy dolog kicserélni ha van speciális gyertyakulcs. A gyújtó trafókat pipákat könnyen le lehet szetrelni, viszont a gyertya nagyon mélyen van bent és a normál méretű gyertyakulcs nem fér be a lyukon. A bátyám Ignist vett nemrég, megrendelte az új gyertyákat, P0420-as hibakódot ad a gép. Szewrvizkönyv szerint egyszer volt cserélve gyertya, de az nem derült ki milyen. Ki akarta cserélni, és akkor derült ki a gyertyakulccsal nem fér hozzá. Majd elviszi szerelőhöz, amennyit kér érte, annyiba a kulcs is bele kerülne. Lehet többet sem kell majd a gyertyakulcs.
Nekem annyi bajom volt "csak" vele, hogy egy normál gyertyakulccsal nem igazán lehet bontás nélkül hozzáférni, emiatt nem piszkáltam (nem úgy, mint a korábbi autóimon) és így sikerült a matuzsálemi kort megélniük.
Addig, amíg csak a csonkot kellett leszedni és már tekerhetted is ki, rendszeresen ellenőriztem, tisztogattam a gyertyákat, aztán jött a Wagon és ugye itt már el van dugva kicsit, így inkább szervizbe vittem volna (ha eszembe jut), de mivel hibát nem okozott, így szépen elmaradt a gyertyacsere.