Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8892
Csak volt. Ha jól tudom azután kezdődött a járműpark fejlesztése, hogy az önkormányzat megvásárolta a Pannon Volán tulajdonrészét.
Előzmény: Törölt nick (8890)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8891
Még egy régebbi (tegnapi) cikkel kapcsolatban merült fel bennem egy kérdés: Tehát akkor a PT most csak úgy ingyen kap évi 15 buszt a Mercedes-Benztől? Vagy csak valami kedvezménnyel? Mert arról volt szól, hogy évi 15 busz-beszerzés lesz a márkakéviselet miatt, aztán 10 év múlva meg már csak Mercedesek fognak járni Pécsett.( :-( )
Előzmény: Törölt nick (8888)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8890
Az más. Aszittem a Pannon is benne van.
Előzmény: Törölt nick (8887)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8889
" Tehát létezik tulajdonképpen az agglomeráció"

Ezt már a múltkor se értettem. Hogy értik azt egyesek, hogy nem létezik pécsi agglomeráció?

Előzmény: ntfsxp (8886)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8888
Rendben van, de szvsz ez nem úgy működik, hogy "jaj de jó lenne ha az egész környéken sűrűbbek lennének a buszok, nosza, járjunk ki Kozárba is"
Ehhez pénz kell, meg szerintem valami fejesnek az ötlete és ahhoz meg mindenféléknek a hozzájárulása.
Előzmény: ntfsxp (8886)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8887
Én a következőképpen tudom:
A PT Rt. tulajdonosa: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata. Az önkormányzat megvásárolta a Pannon Volán tulajdonrészét.
Előzmény: ntfsxp (8885)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8886
"Esetleg nem jó a Pannon azon a környéken?"

A Pannon azért nem a legjobb voláncég. Állítólag járműpark-minőség szempontjából az egyik leggyengébb. A PT részéről jogos, ha járatsűrűség, minőség terén fejleszteni kíván.

Ha jól tudom, akkor jó néhány PT dolgozó ebből az ún. "Pécsi agglomerációból" jár be dolgozni. Múltkor említette egy pécsi ismerősöm az összefoglaló nevét is a Pécs környéki falvaknak, esetleg nem tudja valaki? Valamilyen szleng, megkülönböztető jelzésre utaló szavacskát használt rájuk. Tehát létezik tulajdonképpen az agglomeráció. Ha bunkó buszsofőrrel találkozol (nem nehéz találni:-(), akkor az valószínűleg onnan (aggl.) jött. Például a múltkor a Mercedes Citaróm vezére is ilyen volt:-(.

Előzmény: Törölt nick (8884)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8885
"És mit szól ehhez a Pannon Volán? Megegyezés keretében átadna vonalakat a PT Rt.-nek, vagy konkurenciaharc lenne? Egyáltalán mit lehet tudni erről az egészről? "

Ha jól tudom, akkor a PT részben a Pannon tulajdona! Így nem hiszem, hogy nehéz lenne megállapodniuk.

Előzmény: Charleston (8883)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8884
És egyáltalán mért? Annyira megérné? Meg amúgy is. mért akar terjeszkedni egy városi cég. Esetleg nem jó a Pannon azon a környéken? Persze az is árnyalja a helyzetet, hogy - legalábbis ha jól tudom - a tulajdonosok részben azonosak illetve átfedés van.
Előzmény: Charleston (8883)
Charleston Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8883
FOMA:
"Egyébként a PT Rt. kacsingatni kezdett az elővárosi forgalom felé"

És mit szól ehhez a Pannon Volán? Megegyezés keretében átadna vonalakat a PT Rt.-nek, vagy konkurenciaharc lenne? Egyáltalán mit lehet tudni erről az egészről?

"Ez érdekes, ha a BKV prüszkölése jut eszembe a közigazgatási határon átmenő járatokat illetően."

A BKV is terjeszkedik.
Természetesen minden azon múlik, hogy nyereséges-e a dolog. Elővárosi forgalomban a távolságarányos bérletár és a 80%-os munkáltatói térítés gyakran jobb bevételi pozíciót biztosít, mint a helyijáratozás. Persze ha van megfelelő utasforgalom.

Előzmény: FOMA (8853)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8882
"bucsok lajos személyszállítási üzletág igazgató"

Nem egy Versegi nevű volt még régebben? (Nem chrta-nak szól a kérdés)

***

Tarffic!

Azt az apróságot nem mondtad, hogy franciául van. Sajnos semmit nem értek belőle, de a táblázatok mennek - szerencsére a számok ugyanolyanok :)
Azért kösz.

Előzmény: chrta (8881)
chrta Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8881
ezt ma kaptam:

tisztelt ...!

értesítem, hogy folyó év október 4-én kelt panaszlevelét illetékességből megkaptam.
tájékoztatom, hogy a lefolytatott vizsgálatunk során megállapítást nyert, hogy a salgótarjáni autóbusz-állomáson szolgálatot teljesítő ügyintézőnk nem kellő körültekintéssel járt el, amikor nem adta ki valamennyi menetjegyéről a készpénzfizetési számlát.
hasonló esetek elkerülése érdekében a szükséges intézkedést megtettük érintett munkavállalóink felé.
szíves elnézését kérem amiatt, hogy busszúságot okoztunk önnek, illetve, hogy további utánjárásra volt szüksége ahhoz, hogy munkáltatója, költségeit meg tudja téríteni.
kérem válaszom szíves tudomásulvételét.
tisztelettel: bucsok lajos személyszállítási üzletág igazgató, nógrád volán

:))
alig egy hónap, de sikerült! :)
K.

Dtomesz Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8880
HáBé!
Mikor frissíted a KV-s oldalaidat? Van mmódosítani rajta: új járatok: 28-as és a 40-es menetrendje. A buszállomány is módosult a várva várt Credo-val!
Előzmény: HáBé (8878)
gumidani Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8879
Az ellopott buszok egy részével csak rövid utat tesznek meg, majd valaminek nekiütközve otthagyják őket. Mások, akik jobban tudnak vezetni elég nagy távolságokra is elmennek. Majd valahol - többnyire üzemanyaghiány miatt - ők is elhagyják a buszt. Ilyenkor csak több nap múlva jelzi valaki, hogy régóta áll itt, vagy ott egy autóbusz. Ez a legolcsóbb eset. Szerintem a harmadik variáció - amitől jelen esetben is lehet félni - hogy kibelezik a járgányt valahol. Állítólag elég jó fődarabok vannak benne. Nem tudom, hogy előfordult-e már ilyen autóbusszal. Az országból való kivitelt sem tartom lehetetlennek, bár ilyet sem hallottam még.
Egy jópofa, és szerencsésen végződött buszlopást elmesélek.
Kb. a 80-as években egy jegyellenőr kamaszkorú gyereke egy szép vasárnapi hajnalon magára öltött egy BKV-s egyenruhát és elballagott a Hamzsabégi útra. Az utcán kiválasztott egy 260-ast és elvitte. Mivel 40-es tábla volt rajta beállt vele a Villányi úti végállomásra. Ment egy kört a vonalon utasokat szállítva. Visszaérkeztekor a többi valódi gkv. érdeklődött tőle, hogy ő melyik forgalmi számban van, ezért csendben elindult, újra kiment Budaörsre. Ott leszedte a táblákat és a PRÉKO gyár előtti úton átpöfögött Budakeszire, onnan le a Moszkva térre. Azt már nem tudta elmondani, hogy hogyan jutott át Pestre, de valahol Kőbányán is járt, végül a délelőtti órákban a Madách téren egy szerelő eléállt a szerkocsival. A gyerek nem szaladt el, ellenállás nélkül viselte a rendőri eljárást, udvariasan válaszolgatott a kérdésekre. Úgy emlékszem, hogy több mint 100 km-t tekergett a városban és a buszon egy karcolást sem ejtett.
Spekuláltam rajta, hogy kellett volna írni a cégnek egy utasdicséretet az említett kocsi számával. Vajon mit válaszolt volna rá a közönségszolgálat?
Előzmény: V42 515 (8868)
HáBé Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8878
Az a kutya terek...

(Dobó Istántól idézve)

Előzmény: Dtomesz (8872)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8877
"Látom a reggeli első járatok vezérei bent ülnek, a legtöbbje írja a menetlevelet,a villany ég, a motor jár, legalábbis a füstfelhőből erre lehetne következtetni. Namármost:fütés céljából nem a motort járatják, ezt még én is tudom, lévén erre külön kályha van.A motor melegítése sem lehet cél, mivel az üzemi hómérsékletet hamarabb eléri terhelés alatt.":

Több sofőrt megkérdeztem erről. A válaszaikból az derült ki, hogy a motor melegítése céljából járatják a motort. A tanfolyamokon jól beléjüksulykolták, hogy 1 db hidegindítás annyi kopást jelent a motornak, mint (ha jól emléxem) 5000 km haladás. És a saját buszt vezető sofőrök úgy félnek a dízelmotorjuk kopásától mint ördög a tömjénfüsttől. Ismertem olyan sofőrt is, aki minden reggel 40 percet melegített, és ezalatt még folyamatosan alapjárati fordulatszám fölött is tartotta a motorfordulatot, mert szerinte alapjáraton a dugattyúpalást nem kap megfelelő kenést.

Előzmény: MALWIN (8839)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8876
"Én láttam egy képet (rendszám nélkül) egy olyan Hungarobusról, aminek virágos festése volt.":

Budapesten min. 2 db virágos festésű Hungarobus szaladgál városnéző körjáratként (a padlószintig üvegezett az oldalú kivitelek). Nem lehet ez a rejtély kulcsa?

Előzmény: Ekornél (8843)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8875
"Vajon meg az orszagban van a busz? Szerintem eleg konnyen tavozhatott, a hatarorok sem vizsgaljak at tuzetesen, latva a jo cegert. Del-keleti szomszedainknal pedig igen nagy becsben tartanak egy jo allapotu Ik250-est...":

Az egyik valószínű magyarázat ez. A másik meg az, hogy autóbontós ismerősöm állítja, hogy minden használt autóból az értékének az ötszörösét lehet kinyerni alkatrészenként eladva.

Előzmény: Carpy (8845)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8874
"Ez érdekes, ha a BKV prüszkölése jut eszembe a közigazgatási határon átmenő járatokat illetően.":

A BKV (a MÁV-val egyetemben) a sarki fűszereshez hasonlít, aki csak azért nem megy tönkre, mert vasárnap zárva tart. Eddig OK. De a PT Rt-re ez nem lenne igaz??? Hogyan tervezik nyereségesre kihozni az agglomerációs járataikat?

Előzmény: FOMA (8853)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8873
Nem, ez Ikarus 250-es (a 250-esek rendszámai: DZA-201-től DZA-245-ig).
Előzmény: V42 515 (8868)
Dtomesz Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8872
Győrben, TESCO járaton van. Valami török szörny!
Előzmény: v_peti (8871)
v_peti Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8871
ui: ráadásként, hogy rémálmaitok legyenek, egy ritka ronda busz:
Ez melyik városban van?
Előzmény: HáBé (8792)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8870
Igen, a Volánbusz színeiben minimum 50 db. 250-es fut, valamennyi a "klasszikus"
fényezéssel.
Előzmény: Carpy (8866)
Carpy Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8869
www.menetrendek.hu
meg volt valami cdata is, meg ebusz.hu
Asszem mind működik, de hogy melyik az újabb/jobb, azt nemtom.

A menetrendek.hu gyakorlatilag ugyanaz, mint a cdata, az ebusz pedig jobbletre szenderult. Jelenleg a menetrendek.hu a legcelravezetobb domain.

Előzmény: Törölt nick (8859)
V42 515 Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8868
Ez egy IK256-os? Lehetséges, hogy Galyatetőn járt egy éve menetrend szerinti járatként?

Különben nem ez az első eset, hogy buszt lopnak. Tavaly az egyik éjszaka Tarján nevezetű faluban lopták el a Vértes Volán egy frissen felújított IK256-osát...

Előzmény: gumidani (8862)
MALWIN Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8867
Szi!
A tudásvágyad dicséretes,de amit kérsz,az csak sok év munkájával megvalósítható.
Én pl. 14 éve gyűröm,de távolról sem tudok mindent.Ugyan műszaki végzettségem van, de távol áll a járművektől.Ha téged viszont ez érdekel,akkor rajta!Amiben tudok, én is segítek.

Üdv. Malwin

Előzmény: ntfsxp (8863)
Carpy Creative Commons License 2002.11.05 0 0 8866
A jelenleg otthon futó 250-ek között ez elég ritka színösszeállítás.

Ugye azt akartad irni, hogy "gyakori" szinosszeallitas?

Szerintem epp ezert lenne nehez ez alapjan (pl ujsagban kozolt kep) keresni, mert tul sok van belole, sok lenne a "teves" riasztas.

(Bocs, ha felreertettem amit irtal.)

Előzmény: Törölt nick (8846)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.04 0 0 8865
Van ragasztott üvegű 200-as, vagy classic? (érdekes lenne egy ragasztott 260-as:-)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.04 0 0 8864
Miben jelent újítást a Classic egy jól megtermett 200-ashoz képest(256,260,280,263,...)?

köszi: ntfsxp

ntfsxp Creative Commons License 2002.11.04 0 0 8863
Tud valaki egy olyan webhelyet, (esetleg könyvet), ahol a különféle buszos szakkifejezéseket meg tudnám tanulni: Mondjuk úgy, megérteném hogyan működik egy busz! Már kerestem a neten, de általában szintemen felüli leírásokat találtam, teli mindenféle olyan fizikai fogalommal, amit középiskolában nem is tudom, tanítanak-e! Már egy ideje zavar, hogy beszéltek itt alvázról, alvázas-nem alvázas felépítésű buszokról, motorokról, hajtóműről, hajtásláncról, fékekről(féktípusokról, stb.), retarderről, hátsóhídról, ..... Nos némelyikről azt sem tudom miféle. A múltkor is volt itt szó valami retarderről, de abból sem értettem sokat. Nincs valahol egy köznapibb leírás ezekről. Mondjuk hogy működik egy dízelmotor (mi a különbség a dízel és a benzinmotor között?), mi a különség a futómű, hajtómű, motor, hajtáslánc, stb. kifejezések között, meg még sorolhatnám. Magyarán szólva a műszaki dolgokhoz nem sokat értek, és a topik magyarázatait sem értem meg általában. Bárki bármiben segíteni tud, előre is megköszönöm!

ntfsxp

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!