A grafit egy remek kenőanyag, a ceruzabelet belereszeltem finom vasreszelőn. Csiszolópapír nem jó mert csiszolószemcsék is kerülhetnek bele.
A Robi 55 ha teljes gázon 5500-at forog és 1:38 az áttétele akkor 144 a kapák fordulatszáma. Muszáj húzni a fülét mert különben lefullad.
A Robi 151 az ajánlott 3000 fordulaton 1:28 áttétellel 107 a kapák fordulata. De ez is tud forogni 5500-at, akkor 196 a kapák fordulata. A benzinmotornál változó, ki mennyire húzza neki.
Szívesen. Ha nem találsz felezőt hozzá, próbálj Robi 55 lehajtást szerezni hozzá, ha jól rémlik 39 vagy 38:1 áttétele van szemben a gyári 4T kapa aljak 24 vagy 28:1 áttételével. Robi 55 és Robi 56 szinte csak a motorban és az áttételben különböznek, amúgy küllemre is passzolnak felfogatások a bilincseknél kuplungharangnál is.
Ez nem a könnyű kínai kategória, leírtam hogy hogyan tudok vele 20 cm mélyen kapálni.
A hajtóműbe nem jó a hidraulikaolaj, Hykomol 80W90-es hajtóműolaj való bele. Én még grafitot is tettem bele, egy egy ácsceruza beléből belereszeltem kb 1,5 centit.
Ha folyik a szimmeringnél az olaj, ki kell cserélni. Ehhez a porvédőt ki kell ütögetni feszegetni. Nekem egy erősebb pengéjű késsel és egy kalapáccsal sikerült. A kést először oldalról belekocogtattam a porvédőbe, hogy vágjon egy pici hornyot, majd a pengét lefele fordítva kihúzás irányba kocogtattam és épségben kijött a porvédő. Ha finoman ki tudod szedni visszarakhatod, ha cserélni kell az RK-02-ét vedd. http://agrooroszi.hu/termek.php?pid=668 itt kapsz porvédőt, szimmeringet, csapágyat is ha kell meg minden egyebet ami az RK-02-höz kellhet.
2800 a motor fordulata, 1:22 a lassító áttétel, tehát 127-et fordul percenként.
Szia! Ígértem, hogy jelentkezem , amikor megvettem az Imi kapát.
Most végre sikerült. Pénteken 07.-én mentem le Pécsre érte ( Vág - Pécs kb. 500km, oda-vissza ).
Megnéztem, kipróbáltuk, üzemel. Kipengettem a 24 e-t (a benya pénzt megfeleztük), és már fordultunk is vissza, hogy estére haza érjünk. Jó kis kirándulás volt.
Szép, robusztus egy darab és súlya is van rendesen. Négy késes. Ezzel tuti lehatolok minimum 20 cm -re a talajba, nem úgy mint a kis, könnyű kinai elektr. kapákkal, amelyek csak a felszínt kaparják, (YouTube videok).
Hétfőre megbeszéltem a már említett mesterrel, Csornán, hogy elviszem hozzá, hogy átnézzük.
Elsősorban érintés védelmi szempontból, na meg a kapcsoló az amit mindenképpen ki kell cserélnem, (ami rajta van, az egy drabális, balra-jobbra billentyűs ipari gép kapcsoló), ami nehézkesen kapcsolható.
Eléggé balesetveszélyes, ( ha véletlenül megbotlik az ember, elesik), a gép meg megy önállóan a világba ameddig a kábel engedi.
Keresnünk kell olyan biztonsági kapcsolót, amelyik bírja a kapcsolási (25- 30 A) áramlökést. Ami eredeti volt az már beégett rendesen, ezért tette rá ezt, ami most rajta van.
A hajtóműben olyan olajat használt amit a munkagépeknél szoktak használni, (hidraulikaolaj).
Jó -e, vagy nem? Az eladó azt mondta neki működött, csak egy kicsit szivárgott a szimering -nél néha.
Érdeklődöm, hogy a tiéd is alacsonyabb fordulatszámú, (a kapák forgásánál), a boltokban árusított elektr.kapák -nál, vagy a benzineseknél? Mert amikor kipróbáltuk, úgy láttam, hogy mintha némileg lassabban, (de nem erőtlenül) forgatná a kapákat, mint a fent említettek, de lehet, hogy csak nekem tűnt így.
Köszönöm a kimerítő választ! Úgy gondolom leírásod és a videó alapján hogy ha teszek rá felezőt és olyasmi átmérőjű körmös kereket mint a képeken akkor menni fog (barna homok). Ha nem, akkor valami súlyt is applikálok rá.
Szia. Nekem a Robi 55 ( 2T motor 49cm3 2.7Le 5500ford/min ) dupla felezővel ( kapatengely fordulatszám csökkentő - nyomatéksokszorozó ) MPM 10 körmös vaskerékkel ( Ø 53cm - emelt hasmagassággal elfér a hajtásház a bakhát felett ) összeszerelt gép tömege kb. 80kg. A gyári krumpli kiszedő szerintem kicsi, így magam készítettem egy nagyobbat hozzá ( 50cm széles és mélyen is tud menni a bakhátban ), nekem így jól működik:
A kiszedés előtt érdemes fűnyíróval leszecskázni a krumpli szármaradványait, így az már nincs útba, tiszta a bakhát.
Szerintem a Robi 56 alaphelyzetbe könnyű ( alap Robi 55 is csak 37kg kapákkal ) és az 56 kapatengely fordulata felező nélkül túl gyors lesz hozzá, pici körmös kerékkel a hajtóműved eléri a bakhátat, értékes vonóerőt veszítesz, a gyári kiszedő egy emberes bakháthoz kevés lesz. Én egy sort 2x fésültem át az egyedi kiszedőmmel, a 2. menetben már alig talált valamit. Ha nem megy elég mélyen a kiszedőd, sok krumplit megsértesz vele, nekem állítható a mélysége, nem okozott problémát sértetlenül kibontotta. A gyári kiszedő zömének orrszöge fix, nem állítható, az enyémen menetes szárakkal lehet változtatni az orr szögét, ez is befolyásolja a mélységet és a gép vonóerő szükségletet.
Nem tudom,nekem volt itthon.Olyan lehúzó mint a többi,a menet külső része csatlakozik a lendkerék agyában levő menethez (kb 20mm-es átmérő),és a közepén levő csavar a főtengelyhez támaszkodva tolja le a lendkereket.
Hello!Bocsi már régen szereltem a gépet (azóta is szét van szedve)nem biztos hogy jól emlékszem.Csak azért írtam nehogy te is eltörd a körmös tárcsát.Ha jól emlékszem a berántó tárcsa a lendkerékbe van belecsavarva,amit egy odavaló lehúzóval tudsz levenni a főtengelyről.
Hello! Vigyázz vele,le kell venni a berántó szerkezetet is,ha jól emlékszem menetes.Én eltörtem annak idején,mert nem ismertem a gépet,és ritka de drága alkatrész.Üdv
Sziasztok! Van egy Ducatti mpm 2-es kapálógépem amin valószinűleg gyújtást kéne rajta álítani tudom hogy hogyan kell egyébként de valamiért nem jön le a dekli a gyújtásról. Valaki tudna segíteni?
A motorról mást nem tudok írni, mint amit leolvasok a berántó szerkezetre ragasztott matricáról:
6.0 HP
Intek Edge
OHV
Briggs & Stratton
Kb. 20 évvel ezelőtt, amikor vettem, mondtam a kisgépes szerelőnek, hogy fűnyíróként akarom használni, és a boltban aktuálisan kapható legnagyobb teljesítményű motort adja. Ez volt az, ami abban a falusi boltban akkor kapható volt.
Fűnyíróként most is üzemképes, de ritkán használom, mert már nem kell a Duna melletti kert gazzal, szederindával vegyes gyepét nyírnom, csak az otthoni udvart, ami ugyan nem pázsit, de nem is az a vad gyep.
Nekem is van könnyű lendkerekes fűnyíróm, próbálgattatam kés nélkül beindítani, hát nem lehet mert visszavág. Egyszer úgy visszavágott, hogy letépte a berántózsinórt.
Kapálógépre úgy lehetne feltenni ha vennék egy nehezített lendkereket, vagy esztergálnék egy nehéz kuplungot. A KF-04 kúpos kuplungjához hasonló kuplungot viszonylag egyszerűen lehet esztergálni vasból elég nehézre, de kell alá tenni egy Axiál nyomócsapágyat mert ezek a motorok nem viselik el a tengelyirányú terhelést. A röpsúlyos kuplungok meg véleményem szerint nem elég nehezek ahhoz, hogy a lendkereket helyettesítsék.
Azt miből lehet megtudni, hogy a motor fűnyíróhoz, vagy kapához készült?
Nekem van egy 6 LE-s Briggs Intek Edge feliratú motorom, amit már jópár (kb. 20) éve vettem a szomszéd faluban lévő kisgépesnél.
Nekem akkor kellett egy nagyobb teljesítményű motor a fűnyíróra, mert nem pázsitot, hanem gyepet+a talajból kihajtó mindenféle hajtásokat nyírtam vele.
Mára tulajdonképp fölöslegessé vált, mert van másik két fűnyíróm is, és már csak az udvari füvet vágom velük.
Viszont hozzájutottam egy kapagép (KF-02, ha jól rémlik) aljhoz, amire kéne egy motort rátennem, és arra gondoltam, hátha ez a motor jó lenne rá.
Vajon ki tudja azt nekem megmondani, hogy ez a 6 lovas motorom könnyű-, vagy nehéz lendkerekes-e?
És nem lehet a lendkerékre, vagy a kihajtó tengelycsonkra valami plusz súlyt ráfabrikálni, ha esetleg könnyű lendkerekes lenne?