Keresés

Részletes keresés

janijani Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29562

A grafit egy remek kenőanyag, a ceruzabelet belereszeltem finom vasreszelőn. Csiszolópapír nem jó mert csiszolószemcsék is kerülhetnek bele.

A Robi 55 ha teljes gázon 5500-at forog és 1:38 az áttétele akkor 144 a kapák fordulatszáma. Muszáj húzni a fülét mert különben lefullad.

A Robi 151 az ajánlott 3000 fordulaton 1:28 áttétellel 107 a kapák fordulata. De ez is tud forogni 5500-at, akkor 196 a kapák fordulata. A benzinmotornál változó, ki mennyire húzza neki.

Előzmény: Buszos166 (29561)
Buszos166 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29561

Szia! Köszi, az örömöt és a további segítséget.

Veszek Hykomol 80W90-t. Leeresztem a régit és ha ezzel feltöltve is ereszt a szimering, a csere elkerülhetetlen.

Miért kell bele grafit? Az ácsceruza belet egy darabban teszed bele (1,5 cm), vagy reszeled és úgy?

A 127/perc fordulat, akkor alacsonyabb mint a benzinesé?

Azt hol tudom megnézni ?W-s a motor?

Előzmény: janijani (29558)
kovax82 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29560

Képeket csináltam, igy talán látszik :)

Előzmény: jofi47 (29555)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29559

Szívesen. Ha nem találsz felezőt hozzá, próbálj Robi 55 lehajtást szerezni hozzá, ha jól rémlik 39 vagy 38:1 áttétele van szemben a gyári 4T kapa aljak 24 vagy 28:1 áttételével. Robi 55 és Robi 56 szinte csak a motorban és az áttételben különböznek, amúgy küllemre is passzolnak felfogatások a bilincseknél kuplungharangnál is.

Előzmény: vinczek (29556)
janijani Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29558

Bravo! Végre sikerült!

Ez nem a könnyű kínai kategória, leírtam hogy hogyan tudok vele 20 cm mélyen kapálni.

A hajtóműbe nem jó a hidraulikaolaj, Hykomol 80W90-es hajtóműolaj való bele. Én még grafitot is tettem bele, egy egy ácsceruza beléből belereszeltem kb 1,5 centit.

Ha folyik a szimmeringnél az olaj, ki kell cserélni. Ehhez a porvédőt ki kell ütögetni feszegetni. Nekem egy erősebb pengéjű késsel és egy kalapáccsal sikerült. A kést először oldalról belekocogtattam a porvédőbe, hogy vágjon egy pici hornyot, majd a pengét lefele fordítva kihúzás irányba kocogtattam és épségben kijött a porvédő.  Ha finoman ki tudod szedni visszarakhatod, ha cserélni kell az RK-02-ét vedd. http://agrooroszi.hu/termek.php?pid=668 itt kapsz porvédőt, szimmeringet, csapágyat is ha kell meg minden egyebet ami az RK-02-höz kellhet.

2800 a motor fordulata, 1:22 a lassító áttétel, tehát 127-et fordul percenként.

Előzmény: Buszos166 (29557)
Buszos166 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29557

Szia! Ígértem, hogy jelentkezem , amikor megvettem az Imi kapát.

Most végre sikerült. Pénteken 07.-én mentem le Pécsre érte ( Vág - Pécs kb. 500km, oda-vissza ).

Megnéztem, kipróbáltuk, üzemel. Kipengettem a 24 e-t (a benya pénzt megfeleztük), és már fordultunk is vissza, hogy estére haza érjünk.  Jó kis kirándulás volt.

Szép, robusztus egy darab és súlya is van rendesen. Négy késes. Ezzel tuti lehatolok minimum 20 cm -re a talajba, nem úgy mint a kis, könnyű kinai elektr. kapákkal, amelyek csak a felszínt kaparják, (YouTube videok).

Hétfőre megbeszéltem a már említett mesterrel, Csornán, hogy elviszem hozzá, hogy átnézzük.

Elsősorban érintés védelmi szempontból, na meg a kapcsoló az amit mindenképpen ki kell cserélnem, (ami rajta van, az egy drabális, balra-jobbra billentyűs ipari gép kapcsoló), ami nehézkesen kapcsolható.

Eléggé balesetveszélyes, ( ha véletlenül megbotlik az ember, elesik), a gép meg megy önállóan a világba ameddig a kábel engedi.

Keresnünk kell olyan biztonsági kapcsolót, amelyik bírja a kapcsolási (25- 30 A) áramlökést. Ami eredeti volt az már beégett rendesen, ezért tette rá ezt, ami most rajta van.

A hajtóműben olyan olajat használt amit a munkagépeknél szoktak használni, (hidraulikaolaj).

Jó -e, vagy nem? Az eladó azt mondta neki működött, csak egy kicsit szivárgott a szimering -nél néha.

Érdeklődöm, hogy a tiéd is alacsonyabb fordulatszámú, (a kapák forgásánál), a boltokban árusított elektr.kapák -nál, vagy a benzineseknél? Mert amikor kipróbáltuk, úgy láttam, hogy mintha némileg lassabban, (de nem erőtlenül) forgatná a kapákat, mint a fent említettek, de lehet, hogy csak nekem tűnt így.

 

 

Előzmény: janijani (29542)
vinczek Creative Commons License 2017.07.09 0 0 29556

Köszönöm a kimerítő választ! Úgy gondolom leírásod és a videó alapján hogy ha teszek rá felezőt és olyasmi átmérőjű körmös kereket mint a képeken akkor menni fog (barna homok). Ha nem, akkor  valami súlyt is applikálok rá.

Előzmény: amper_vadasz (29553)
jofi47 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 29555

A csoroszlya mihez van akasztva?

Előzmény: kovax82 (29554)
kovax82 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 29554

Sziasztok!

Robi 55-höz keresek "toldatot" a kapagép és az utánfutó között, amivel ôssze lehetne kapcsolni. 1982-es évjáratú.

amper_vadasz Creative Commons License 2017.07.08 0 0 29553

Szia. Nekem a Robi 55 ( 2T motor 49cm3 2.7Le 5500ford/min ) dupla felezővel ( kapatengely fordulatszám csökkentő - nyomatéksokszorozó ) MPM 10 körmös vaskerékkel ( Ø 53cm - emelt hasmagassággal elfér a hajtásház a bakhát felett ) összeszerelt gép tömege kb. 80kg. A gyári krumpli kiszedő szerintem kicsi, így magam készítettem egy nagyobbat hozzá ( 50cm széles és mélyen is tud menni a bakhátban ), nekem így jól működik:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136796560&t=9097147 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZYUb0OTUu1w

 

https://www.youtube.com/watch?v=np9EgAAvrpY

 

A kiszedés előtt érdemes fűnyíróval leszecskázni a krumpli szármaradványait, így az már nincs útba, tiszta a bakhát.

 

Szerintem a Robi 56 alaphelyzetbe könnyű ( alap Robi 55 is csak 37kg kapákkal ) és az 56 kapatengely fordulata felező nélkül túl gyors lesz hozzá, pici körmös kerékkel a hajtóműved eléri a bakhátat, értékes vonóerőt veszítesz, a gyári kiszedő egy emberes bakháthoz kevés lesz. Én egy sort 2x fésültem át az egyedi kiszedőmmel, a 2. menetben már alig talált valamit. Ha nem megy elég mélyen a kiszedőd, sok krumplit megsértesz vele, nekem állítható a mélysége, nem okozott problémát sértetlenül kibontotta. A gyári kiszedő zömének orrszöge fix, nem állítható, az enyémen menetes szárakkal lehet változtatni az orr szögét, ez is befolyásolja a mélységet és a gép vonóerő szükségletet.

Előzmény: vinczek (29552)
vinczek Creative Commons License 2017.07.07 0 0 29552

Üdv!

Most először próbálkozom burgonyával,azt szeretném megtudni hogy Robi 56 elbírja-e a krumpliszedő ekét? Esetleg körmös kerékkel?

A válaszokat előre is köszönöm.

Csiga1970 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 29551

Nem tudom,nekem volt itthon.Olyan lehúzó mint a többi,a menet külső része csatlakozik a lendkerék agyában levő menethez (kb 20mm-es átmérő),és a közepén levő csavar a főtengelyhez támaszkodva tolja le a lendkereket.

 

Előzmény: kovacskristof5534 (29550)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 29550

és olyan lehúzót honnan tudok szerezni ?

 

Előzmény: Csiga1970 (29549)
Csiga1970 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 29549

Hello!Bocsi már régen szereltem a gépet (azóta is szét van szedve)nem biztos hogy jól emlékszem.Csak azért írtam nehogy te is eltörd a körmös tárcsát.Ha jól emlékszem a berántó tárcsa a lendkerékbe van belecsavarva,amit egy odavaló lehúzóval tudsz levenni a főtengelyről.

Előzmény: kovacskristof5534 (29548)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 29548

Én a körmöstárcsa  alatti dologra gondolok egyébként

Előzmény: Csiga1970 (29546)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 29547

A berántó szerkezetetet levettem és most nem tudom levenni az idomot

 

Előzmény: Csiga1970 (29546)
Csiga1970 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 29546

Hello! Vigyázz vele,le kell venni a berántó szerkezetet is,ha jól emlékszem menetes.Én eltörtem annak idején,mert nem ismertem a gépet,és ritka de drága alkatrész.Üdv

Előzmény: kovacskristof5534 (29545)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 29545

Sziasztok! Van egy Ducatti mpm 2-es kapálógépem amin valószinűleg gyújtást kéne rajta álítani tudom hogy hogyan kell egyébként  de valamiért nem jön le a dekli a gyújtásról. Valaki tudna segíteni?

kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.07.04 0 0 29544

Sziasztok eladó egy robi 52 aminek a motorja teljesen fel lett újítva. Hibája: karburátor el van dugulva és az üzemanyag tank el van repedve a csapnál

halkergető Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29543

Azt hiszem tévedtem a KF-el.

RK-02 lesz az.

Pardon!

Előzmény: janijani (29542)
janijani Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29542

KF-02 nem tudom.

Ha RK-02 akkor Briggs & Stratton 4.0 HP

Előzmény: halkergető (29541)
halkergető Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29541

Azt mát itt megkonzultáltam, hogy kapa alsórészem nem kuplungos, hanem röpsúlyos. (KF-02)

Eredetlieg, gyárilag milyen motor hajtotta?

Előzmény: janijani (29538)
halkergető Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29540

A motorról mást nem tudok írni, mint amit leolvasok  a berántó szerkezetre ragasztott matricáról:

 

6.0 HP  

Intek Edge

OHV  

Briggs & Stratton

 

Kb. 20 évvel ezelőtt, amikor vettem, mondtam a kisgépes szerelőnek, hogy fűnyíróként akarom használni, és a boltban aktuálisan kapható legnagyobb teljesítményű motort adja. Ez volt az, ami abban a falusi boltban akkor kapható volt.

 

Fűnyíróként most is üzemképes, de ritkán használom, mert már nem kell a Duna melletti kert gazzal, szederindával vegyes gyepét nyírnom, csak az otthoni udvart, ami ugyan nem pázsit, de nem is az a vad gyep.

Előzmény: ali kis (29539)
ali kis Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29539

Igazán nincs mit. Azért várjuk a választ, hogy miféle motorod van.

Előzmény: halkergető (29537)
janijani Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29538

Nekem is van könnyű lendkerekes fűnyíróm, próbálgattatam kés nélkül beindítani, hát nem lehet mert visszavág. Egyszer úgy visszavágott, hogy letépte a berántózsinórt.

Kapálógépre úgy lehetne feltenni ha vennék egy nehezített lendkereket, vagy esztergálnék egy nehéz kuplungot. A KF-04 kúpos kuplungjához hasonló kuplungot viszonylag egyszerűen lehet esztergálni vasból elég nehézre, de kell alá tenni egy Axiál nyomócsapágyat mert ezek a motorok nem viselik el a tengelyirányú terhelést. A röpsúlyos kuplungok meg véleményem szerint nem elég nehezek ahhoz, hogy a lendkereket helyettesítsék.

Előzmény: halkergető (29535)
halkergető Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29537

Köszönöm a választ!

Előzmény: ali kis (29536)
ali kis Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29536

Ha kés nélkül beindítod és rendesen simán jár, gázadásra szépen gyorsul, akkor nehéz lendkerekes.

Előzmény: halkergető (29535)
halkergető Creative Commons License 2017.07.03 0 0 29535

Üdv.!

Azt miből lehet megtudni, hogy a motor fűnyíróhoz, vagy kapához készült?

 

Nekem van egy 6 LE-s Briggs Intek Edge feliratú motorom, amit már jópár (kb. 20) éve vettem a szomszéd faluban lévő kisgépesnél.

Nekem akkor kellett egy nagyobb teljesítményű motor a fűnyíróra, mert nem pázsitot, hanem gyepet+a talajból kihajtó mindenféle hajtásokat nyírtam vele.

 

Mára tulajdonképp fölöslegessé vált, mert van másik két fűnyíróm is, és már csak az udvari füvet vágom velük.

 

Viszont hozzájutottam egy kapagép (KF-02, ha jól rémlik) aljhoz, amire kéne egy motort rátennem, és arra gondoltam, hátha ez a motor jó lenne rá.

 

Vajon ki tudja azt nekem megmondani, hogy ez a 6 lovas motorom könnyű-, vagy nehéz lendkerekes-e?

És nem lehet a lendkerékre, vagy a kihajtó tengelycsonkra valami plusz súlyt ráfabrikálni, ha esetleg könnyű lendkerekes lenne?

Előzmény: ali kis (29534)
ali kis Creative Commons License 2017.07.02 0 0 29534

A fűnyíró motor blokkodat nem javasolom kapára.

A Briggs kapa motorok nehéz lendkerékkel vannak szerelve, a fűnyírók könnyítettel, mivel a lendkerék szerepét a fűnyírókés veszi át.

A másik gond, hogy sok esetben a főtengely kinyúlási hossza sem egyezik meg.

Előzmény: kovacskristof5534 (29533)
kovacskristof5534 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 29533

Sziasztok! Van egy Briggs 3.5 HP Classic Fűnyíró motorblokkom. Kérdésem az lenne hogy milyen rota kapa hajtás lenne rá jó ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!