Keresés

Részletes keresés

Ybasc02 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 288

A tűzálló betonos megoldásokra én is kívácsi leszek... 

Előzmény: sur5al (287)
sur5al Creative Commons License 2013.08.20 0 0 287

Szóval az 1. pont elvégeztetett.

 

A 2. lényege ez lenne:

 

 

A kitöltés - anyag hiányában* -  egyelőre nem halad, de a fedélnek nekifeszültem, hamár.

 

Ez a későbbi felhasználásra (kényszerből) készített fedélrészlet:

 

(2013.08.20.)

Történetesen itt már a végleges zsalujában. Tehát megkötött, szünet, majd kialakult az elképzelés, hogy a fedél legyen 3 darabból, így könnyebb berakni majd a tűzálló fal tetejére. Valszeg nem is menne másként. Reméljük így sikerül majd az összeállítás.

 

Itt egy vázlat felül és oldalnézeti metszet:

 

 

A középső elemnek csináltam egy szép kis zsalut, belefoglaltam a már elkészült elemet és megöntöttem a művet:

(2013.08.20.)

 

*Az anyag már meg van ill. tudom mi lesz az, csak nehézkes, hogy idejusson.

Előzmény: sur5al (286)
sur5al Creative Commons License 2013.08.20 0 0 286

Közben megsült a betony is, ki is hámoztam a penészedő zsaluból. Azt mondták a szakik, tartsam nedvesen, hát locsolgattam pár napig, majd rázártam a fóliasátrat és visszatoltam a kanapét. Jó 3 hétig elvolt a beton háborítatlan nedvességben.

 

Ilyen lett az új keret:

 

(2013.06.26.)

 

A keretet még melegében be is építettem:

(2013.06.26.)

 

Aztán ismét kis szünet következett.

Előzmény: sur5al (285)
sur5al Creative Commons License 2013.08.20 0 0 285

Egy szép felhős, de meleg napon aztán szétvertem a kandalló régi tűztalaját és kiszedtem a régi tűzrács tartó keretet is. Kicsit szomorú a bontás, de változik a koncepció, ilyen a kisérleti atomreaktor élete.:D

 

Ilyen a megtisztított tűztér-alj:

 

(2013.06.26.)

 

Ilyen volt még a hőskorban, 2,5 éve, még ajtó nélkül, tiszta csőregiszterrel:

 

(2010.12.15.)

 

Ott az öntöttvas tűztalaj körül látszik az U alakú szögvas keret, ami neki is lett hevtelve az ajtó keretének. Jó is volt egy darabig, de aztán inkább nem. A belső részen folyton meghízott és felfelé púposodott. Egy idő után elvágtam az elejét és kivettem, kiegyenesíteni, de soha nem lett már az igazi. Rá kellett jönnöm, hogy oda nem való vas. Ezért az egész 1. pont fejlesztése.

Előzmény: sur5al (284)
sur5al Creative Commons License 2013.08.20 0 0 284

Biztosan sokak fejében felmerül a kérdés: de mi az a fekete zsák a közepén? Hehe.

 

Sajna, mivel elszámoltam magam, elég sok, drága tűzálló keverékem maradt, ami kötni akart viharos gyorsasággal.

 

Rágtam egy picit a kefét, majd egy gyors ötlettől vezérelve a zsalu belsejét és egy kb. 145mm átmérőjű műanyag vödörkét is felhasználva megöntöttem a "csatorna fedelet". Mire lesz ez jó? Majd meglássuk. Azt gondolom vagy így, vagy egy nagyobb formában körbeöntve remek szolgálatot tesz majd a tűztér tetején! Ugye, aki emléxik még a lépcsőburkoló-köves tesztmegoldásomra (ami remek volt, de szétégett), már végig is tudta gondolni ezt a lehetőséget.

 

Ilyen lett:

 

 

(2013.06.02.)

Előzmény: sur5al (283)
sur5al Creative Commons License 2013.08.20 0 0 283

Amint vége lett a masszív fűtési szezonnak, neki is láttam az első pontnak. Még május 28-án is begyújtottam a hideg miatt, de a régi ráccsal. Az új kellett a tűztér rács hőálló beton zsalujának legyártásához, mint helyőrző:

 

(05.24.)

 

A technológia: Lécekből összeállítottam/csavaroztam egy zsalut, amely kb. 4cm széles és 6 cm vastag keretet fog eredményezni. A keret jelenleg a fején áll és ráfekszik a tűzrácsra, amely hőálló spéci 10mm-es anyag. A tűzrács széle és felfekvő felülete (alja, de itt felfelé néz) pizza karton csíkokkal van borítva, hogy a dilattációnak ill. a laza illeszkedésnek helyet őrizzen meg.

 

Ezután megágyaztam egy háborítatlan részen (dolgozó kanapéja alatt) némi nejlonnal, majd megsaccoltam a tűzálló beton szükségletet (rosszul).

 

Bekevertem az anyagot, majd gyorsan megöntöttem a keretet.

 

Íme:

 

(2013.06.02.)

Előzmény: sur5al (282)
sur5al Creative Commons License 2013.08.20 0 0 282

Na, hát akkor nagy levegőt veszek és folytatom a fejlesztést ill. azt már közben folytattam, de le is írom apránként.

 

Május vége felé elkezdtem az idei holtszezon fejlesztéseit. Mik is lesznek azok? Terveim szerint:

 

1. Új tűztér rács tartó keret tűzálló betonból. Ehhez szét kell szedni a jelenlegit, ami fém és tégla keveréke, öntenem kell egy újat és szépen bedolgozni a helyére.

 

2. A tűztérben lévő vízcsövek takarása. Ehhez a hátsó részt feltöltöm samottos kályhaépítő agyaggal, a tűz felé eső részt pedig felzsaluzom tűzálló betonnal.

 

3. A tűztér tetejére fedelet teszek, középen lyukkal valszeg szintén tűzállóból megöntve, esetleg több darabból, hogy könnyebb legyen össze- és szétszerelni.

 

4. A fedél alá egy saválló tercier levegő elosztó doboz kerül fúvókákkal, bevezető csövekkel, külső szabályozással.

 

5. Az ajtón lévő szekunder nyílásokat felbővítem (egybenyitom a dupla furatokat) és ha megoldható egy belső zártszelvényben végigvezetem felülről indítva, fordított U alakban az üvegöblítő levegőt.

 

6. Valami tartós megoldás az ajtó keretének felső részére, takarásként. Eddig minden szezonban berepedezett, kipergett a vakolat. Egyre kevésbé, de még most sem az igazi. Ha marad rá idő és kedv, akkor kezdek vele megint valamit. Hátha most bejön.:D

Előzmény: sur5al (4)
sur5al Creative Commons License 2013.03.26 0 0 281

Pontosan. Ez a rejtett energia, ami nincs is a fában:DDD Ha nagyon megdögönyöznénk, el lehetne menni talán 100%-os hatásfokig.:D Azért ez pusztán játék, a gyakorlat lehet, hogy nem olyan egyszerű, mint a kondenzációs gázkazán esetén. Sajnos:(

Előzmény: Fidó mester. (280)
Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.25 0 0 280

Üdv Mindenkinek !

 

Csak sejtem, mi is lehet az a kondenzálás ?

A füstgázokat úgy lehűtjük ,hogy a bennük lévő pára lecsapódik és a halmazállapot változás miatt extra energia szabadul fel?

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: sur5al (278)
sefe01 Creative Commons License 2013.03.25 0 0 279

Sziasztok !

 

Ha valakit érdekel akkor eladó egy Junkers-Bosch 10-42 kw biztonsági hőcserélő és a hozzá való biztonsági szelep.

Természetesen mindkettő vadonat új sosem volt beépítve.

Alku nélküli ár 35000 ft.

 

 

sur5al Creative Commons License 2013.03.24 0 0 278

Viszont ha akarunk kondenzálni, én egy külső saválló hőcserélőt is dobnék a körbe a visszatérő előmelegítésére. Ha pufferral toljuk, a kb. 30 fokos víz rendesen kondenzálni fog, így a 130 foknál jóval kevesebb lesz, amit csak rásegítéssel lehet a szabadba segíteni. A hőcserélő tisztítása (hamu+víz) külön megfontolást igényel. Ez utóbbi nem biztos, hogy egyszerű ügy. Beszerelt fúvókák megfelelő piszkos víz elvezetéssel esetleg jó lehet. A venti meg mehet a kémény tetejére, mint elszívó. Talán. Ha nem lesz tökéletes az égés, a kátrány lecsapódik az tuti. Azt meg nem fogja a víz lemosni. 

 

Na mindegy. Csak gondolat kisérlet volt. Nem tudok róla, hogy valaki csinált már ilyet.

Előzmény: Fidó mester. (275)
sur5al Creative Commons License 2013.03.24 0 0 277

 

Igen, igazad van, ha nem akarunk kondenzálni, akkor a 130 éppen az alsó határ a legtöbb kémény esetében (van, ahol már ez kevés is lesz). Ha ezt el tudjuk érni, jók vagyunk. Szerintem nem véletlen, hogy külön videót szentelnek a tisztításnak. Ha van egynormális méretű hőcserélő benne ÉS azt rendszeresen takarítják, nem fog a meleg kimenni a kéménybe. Számomra is ezért központi kérdés volt eddig is a tervezésnél, hogy NAGY felület + KÖNNYŰ tisztítás.

 

Jelenleg úgy gondolom (ha nem a WT replikát készítem el), akkor ez a forma lesz a befutó:

 

A felület is elég jól alakul:

 

              Teljes      Mod12

csövek: 2,6376     2,6376

rakodó: 0,996       0,498

égőtér: 0,664       0,332

           4,2976       3,4676

 

Tehát ha a csövek teljes felületét és a samottal burkolt lemez teljes felületét számoljuk, akkor 4,3m2. Ha a samott miatt felezzük a lemezre jutót, akkor "csak" 3,5m2. A Fehét Művek kazánjai alapján ez egy 35-40kW közötti teljesítménynek felel meg. Nyilván csúcsteljesítményt csak megfelelő "etetéssel" lehet elérni. Csúcson járatva sok lehet a légfűtő teljesítmény is.

 

Előzmény: Fidó mester. (275)
sur5al Creative Commons License 2013.03.24 0 0 276

Hát ja. Kívülről szépnek tűnt (újonnan), de gyorsan pusztult. Lehet vizes fával nyírta ki a fószer. Mindegy, a lényeg igazából a szekunder fúvókák becsövezése volt a tűzálló betonba. Szerintem az nagyon ötletes, valszeg alkalmazni is fogom. Amúgy ő úgy csinálta, hogy samott téglákat tett alulra, majd jött a beton a beöntött fúvókákkal, majd megint egy réteg samott tégla a rakodótér alja.

Előzmény: Fidó mester. (275)
Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.23 0 0 275

Üdv Mindenkinek !

 

Megnéztem ezt az olasz "csodát".Két szezon alatt így néz ki?Ezt nem javítani kell ,hanem kidobni!

 

Továbbra is az a véleményem :Ha a Walltherm-nél a kilépő 130 fok akkor valamit nagyon tudnak és ki kell deríteni -mi az .Ettől nyilván kevesebb már nem kell.

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: sur5al (273)
sur5al Creative Commons License 2013.03.22 0 0 274

Meg is van. Itt írtam róla. Szerintem elég ügyes.

 

"Hátha valakit érdekel. A témához kapcsolódik. A hőálló beton keresése közben akadtam erre. Egy olasz faelgáz lemezkazán javítása házilag. A lap teteji linken az eredeti rendszer is megtalálható. 15OO-as pufi, keverő, kollektor, minden van. Az égőtér két év alatt égett szét ha jól értettem. Ha valakit érdekelnek a részletek, ajánlom a translate.google.hu szolgáltatásait."

Előzmény: sur5al (273)
sur5al Creative Commons License 2013.03.22 0 0 273

Sajnos nem, azt írtam: "terveztem egy Walltherm replikát". Le tudnám gyártatni valakivel, de igazából építeni szeretnék valamit, nem csak hegeszteni (amit nem is tudok). Persze az épített változathoz is kellene hőcserélőt hegeszteni, de azért az egyszerűbb ügy (csak két csöves tartály).

 

A WT is 130 fok körül enged ki, jóval kisebb hőcserélő felülettel. Ha egy nagyobb felülettel, de nagyobb tűztérrel ezt el tudnánk érni (van rá komoly esély), akkor én nem gondolkodnék további hőelvonáson. Ennyi már minden kéménynek kell. Venti nélkül különösen. Inkább az lehet a gond, hogy a felület túl nagy lesz és lesznek az égésnek olyan szakaszai, amikor ez a kilépő hőmérséklet egyáltalán nem lesz meg. Akkor mi fog történni, nem tudom. Esetleg rá lehet nyitni a bypass-t, akár automatán is. Bár jobban belegondolva ez csak a begyújtáskor/rárakáskor lehet probléma, úgy értem, akkor keletkezik sok füst, vízpára. Ha már csak parázs van és azt lassabban izzítja el, a kéménynek sem lehet baja. Talán. Meg kell építeni, ki kell próbálni.

 

A levegőre visszatérve. Igen, elő kell melegíteni. Nem biztos, hogy a füstgázzal. Tuti, hogy kell ablaköblítés is.

 

Primer: mehet mondjuk az ablakra

1. pl. zárszelvény ablak, körben rések (szobalevegős, minimálisan előmelegített) vagy 

2. zárszelvény ablakkeret, körben rések (külső levegős, előmelegített pl. rakodótér mögött-fölött)

 

Szekunder: átégetőhöz/átégetőbe

1. becsatornázott átégető, azaz oldalsó fúvókák

2. WT-féle öntöttvas/hőálló öntvény, oldalról szekunder betáp

Mindkét esetben lehet akár szobalevegős, akár külső táplálású

 

Valahol láttam olyan házi készítésű fűvókát, ahol PE csövecskékkel volt összelegőzva ez a szekunder fúvókasor. Ezt öntötték be aztán. Gondolom később kiolvadt/égett belőle a műanyag a próbafűtés során:D

Előzmény: Fidó mester. (271)
Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.21 0 0 272

Üdv Mindenkinek !

 

Lenne egy-két kérdésem még a kályháddal kapcsolatban.Azt írod :

"A meleg gázok felszánlak, és ott maradnak meddig le nem hűlnek, a kamra teteje zárt , a  gázok csak lefele tudnak távozni, a kémény fele."

 

A kamrád teteteje és füstcső felső íve majdnem egy magasságban van.

Ha a gázokoknak ott kellene lehűlniük mi veszi rá őket az ott tartózkodásra ?

 

Mérted-e a kéményhőmérsékletet valahol?

 

Köszi !

Üdv Fidó mester

 

 

 

 

 

Előzmény: Ybasc02 (250)
Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.21 0 0 271

Üdv Mindenkinek !

 

A feltöltéssel  kapcsolatban köszönöm a segítséget.

 

A hőcserélővel kapcsolatban.

Ha jól értem a 268-ban arról írsz .hogy van egy működő szerkezet amivel meg is vagy elégedve.

A kilépő füstgáz hőmérsékletét mérted ?

Azzal lehetne valamit kezdeni ?

Mondjuk a gázégetőnek juttatott levegőt felmelegíteni?

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: sur5al (267)
sur5al Creative Commons License 2013.03.21 0 0 270

Szóval elgondokoztam azon, hogy elveszítve a samottozott felületek egy részét, de megduplázva a csövek számát hogyan lehetne visszatérni az eredeti elképzeléshez. Egy épített mag, pakoló/égő, fúvóka és égetőkamra, majd kétoldalt két csöves táska (250x650x1000) benne oldalanként 12db 2,5" vascső. A tartály belső oldalát is fűti a samotton keresztül valamennyire a tűz, úgyhogy ez majdnem 6,5nm felület összesen.

 

 

Persze az egész szépen körbeépítve tömör téglával, tetején füstgyűjtő stb. Egyedül az bizonytalanít el, hogy a kályha tengelyében lévő fúvókától hogyan megy az áramlás a csövekbe. A közelebbi két 6-os biztosan kap rendesen gázt, de van-e értelme a következő sornak, fog-e oda bármi is menni? Tartok tőle, hogy nem vagy nem lesz igazán annyival hatékonyabb, mint hogy majdnem dupla anyag van benne. Mit gondoltok erről?

 

Nyilván jobb lenne soronként megjáratni 3x a füstöt, de az venti nélkül nem fog működni. Vagy csak 1 oldalra tenni a hőcserélőt, 3 sorban?

 

A tűztér előnye még, hogy befér az 50 cm-es rönk:D

Előzmény: sur5al (268)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 269

Jól látom, hogy ott a 4. képen az egy "hivatalosan" bekötött nyitott tágulási ? 

 

Ilyenkor - mármint ha ilyen "magasan" van a tágulási a rendszerben - , ez nem okoz problémát ? Elég a hozzáfolyási nyomás a szivattyúnál ?

Előzmény: gmkiev (261)
sur5al Creative Commons License 2013.03.21 0 0 268

Szóval addig addig, hogy a végén terveztem egy Walltherm replikát. A 4,7nm körüli teljes fűtőfelület (aminek egy része samottal takart) elég ütős teljesítményt nyújt, ha pakoljuk.

 

 

Itt azonban megtorpantam, mert ez így ugyan kiváló, de az építés a beépítésre korlátozódik, amivel egy kicsit elmentem a topik céljától. Ez gyakorlatilag egy beépítés nélkül is üzemképes szerkezet, egy fordított égésű kandallóbetét ha úgy tetszik. Ismétlem, jónak jó, csak nem ilyet akartam:D

sur5al Creative Commons License 2013.03.21 0 0 267

Tartsd a méretet 100K körül (alatt) és nem lesz gond a feltöltéssel. Ha átméretezni kell, ajánlom az IrfanView ingyenes programot vagy ezt az oldalt.

Előzmény: Fidó mester. (258)
Ybasc02 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 266

 "Az nem teljesen világos, hogy az alsó nyílás nem zavaró-e kétoldalt. Esetleg elszökhet ott némi félig elégett gáz. Próbáltad már betömni, hogy van-e változás?"

 

Nem zavaró. Elszökhet az elején, de az égés első szakaszában úgyse tökéletes az égés más tűztérben se. Igen próbáltam betömni, de egy intenzivebb égésnél jobban vissza "pufog" az égés, akár nyomás kiegyenlítő szerepe is lehet. Orosz kollégák készítettek egy szimulációt is ez ügyben.

 

 

"Ha csak a hamuzó felől kap levegőt, nem füstöli le a felső ajtót?"

Ha az üvegfelület meghaladja a kb. 320 fokot legalább 15 percig  a lerakodás le ég róla, de igaz (biztosra mentem) én is hasonló trükköt alkalmaztam mind Te, felülről lefele levegő öblítést vezettem rá az üveg felületre.

 

"Megnéztem a két videót, de az nem világos, hogy a hamuzótól hogyan jut a csőbe (zártszelvény vagy samott) a levegő. Miért cserélted a zártszelvényt? Szétégett?"

Már mondtam a "hamutérből", a tűztérfenék bordákra van ráhelyezve, a bordák között a levegő be tud áramlani a duplán falazott tűztér falai közé, felfele és így eljut a csövekhez is két oldalról. A zárt szelvény nem égett szét, kétszer próbáltam működött valamilyen szinten, de a samott csövek jobban beváltak.

 

"Így, hogy több helyen a kerámiaszálas szigetelő lesúlyozva zár, megértem, hogy könnyen szét tudod szedni az építményt, akár tisztítás miatt is. Más lenne, ha minden ragasztva, malterozva lenne, mint egy csk. esetén."

Lehetne ragasztani, malterozni vagy agyag habarcsban is tűzálló anyagokat beágyazni. Többségében így is van , de nem árt bizonyos részeken, akár a samott(fed) lapokat hasonló rugalmas tűzálló anyagokban beágyazni, így elkerülhető hogy dilatációs mozgások és a támaszkodó felületek hő differenciákból adódó feszültségek csökkentése, amely akár a samott lap repedéséhez vezethet. 

 

Előzmény: sur5al (252)
Ybasc02 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 265

Igen, az átégőrés, kicsit belefírkáltam az eredeti rajzba, talán így érthetőbb.

 

Előzmény: Fidó mester. (264)
Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.20 0 0 264

Üdv Mindenkinek !

 

A kalyha.hu innen van a kép egy építés részeként .Az oldalon lévő elméleti információk nagyban segítik a működés megértését.A kérdésem a következő:

A nyíllal jelzett rés funkciója ugye ugyanaz mint a tárgyalt kályha esetében?

Van itt egy másik kép is .

Igaz ez lehet tömegkályhás téma.

A segítséget köszönöm.

 

Üdv Fidó mester

 

Előzmény: Fidó mester. (260)
Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.20 0 0 263

gmkiev Creative Commons License 2013.03.20 0 0 262

Látom megy a dolog.

Előzmény: Fidó mester. (260)
gmkiev Creative Commons License 2013.03.20 0 0 261

  Végülis ha a képméret jó, akkor ilyenek.

Fidó mester. Creative Commons License 2013.03.20 0 0 260

gmkiev Creative Commons License 2013.03.20 0 0 259

A kép méretétől függ. Nekem általában nem.

 

Előzmény: Fidó mester. (258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!