Nem tudom,nekem volt itthon.Olyan lehúzó mint a többi,a menet külső része csatlakozik a lendkerék agyában levő menethez (kb 20mm-es átmérő),és a közepén levő csavar a főtengelyhez támaszkodva tolja le a lendkereket.
Hello!Bocsi már régen szereltem a gépet (azóta is szét van szedve)nem biztos hogy jól emlékszem.Csak azért írtam nehogy te is eltörd a körmös tárcsát.Ha jól emlékszem a berántó tárcsa a lendkerékbe van belecsavarva,amit egy odavaló lehúzóval tudsz levenni a főtengelyről.
Hello! Vigyázz vele,le kell venni a berántó szerkezetet is,ha jól emlékszem menetes.Én eltörtem annak idején,mert nem ismertem a gépet,és ritka de drága alkatrész.Üdv
Sziasztok! Van egy Ducatti mpm 2-es kapálógépem amin valószinűleg gyújtást kéne rajta álítani tudom hogy hogyan kell egyébként de valamiért nem jön le a dekli a gyújtásról. Valaki tudna segíteni?
A motorról mást nem tudok írni, mint amit leolvasok a berántó szerkezetre ragasztott matricáról:
6.0 HP
Intek Edge
OHV
Briggs & Stratton
Kb. 20 évvel ezelőtt, amikor vettem, mondtam a kisgépes szerelőnek, hogy fűnyíróként akarom használni, és a boltban aktuálisan kapható legnagyobb teljesítményű motort adja. Ez volt az, ami abban a falusi boltban akkor kapható volt.
Fűnyíróként most is üzemképes, de ritkán használom, mert már nem kell a Duna melletti kert gazzal, szederindával vegyes gyepét nyírnom, csak az otthoni udvart, ami ugyan nem pázsit, de nem is az a vad gyep.
Nekem is van könnyű lendkerekes fűnyíróm, próbálgattatam kés nélkül beindítani, hát nem lehet mert visszavág. Egyszer úgy visszavágott, hogy letépte a berántózsinórt.
Kapálógépre úgy lehetne feltenni ha vennék egy nehezített lendkereket, vagy esztergálnék egy nehéz kuplungot. A KF-04 kúpos kuplungjához hasonló kuplungot viszonylag egyszerűen lehet esztergálni vasból elég nehézre, de kell alá tenni egy Axiál nyomócsapágyat mert ezek a motorok nem viselik el a tengelyirányú terhelést. A röpsúlyos kuplungok meg véleményem szerint nem elég nehezek ahhoz, hogy a lendkereket helyettesítsék.
Azt miből lehet megtudni, hogy a motor fűnyíróhoz, vagy kapához készült?
Nekem van egy 6 LE-s Briggs Intek Edge feliratú motorom, amit már jópár (kb. 20) éve vettem a szomszéd faluban lévő kisgépesnél.
Nekem akkor kellett egy nagyobb teljesítményű motor a fűnyíróra, mert nem pázsitot, hanem gyepet+a talajból kihajtó mindenféle hajtásokat nyírtam vele.
Mára tulajdonképp fölöslegessé vált, mert van másik két fűnyíróm is, és már csak az udvari füvet vágom velük.
Viszont hozzájutottam egy kapagép (KF-02, ha jól rémlik) aljhoz, amire kéne egy motort rátennem, és arra gondoltam, hátha ez a motor jó lenne rá.
Vajon ki tudja azt nekem megmondani, hogy ez a 6 lovas motorom könnyű-, vagy nehéz lendkerekes-e?
És nem lehet a lendkerékre, vagy a kihajtó tengelycsonkra valami plusz súlyt ráfabrikálni, ha esetleg könnyű lendkerekes lenne?
MPM 10 kétütemű 10 Le-s olasz motorral rendelkezik. Van aki pl. nem szereti a kétütemű gépeket. Szántásnál ha már barázdába jár a kerék, megdől a motor, ezt a 4T motor nem mindig "szereti" a motor kenése miatt, 2T motor ilyenre nem érzékeny, és minden főtengely fordulaton van munka ütem, teljesítménybe elveri az Oleo Mac motorját, csak kellően súlyozd le a körmös vaskerekeit és a gépet, akkor le is adja a nagy nyomatékát.
Biztos valami banális, de nem ismert ok, mert a régi szerelő cimborám se tud rá magyarázatot adni telefonon. Sajna 250 km-re vagyok tőle újabban, így nem tudom a kezébe adni, de postázni fogom.
Nem akarom ismeretlen, itteni szerelő kezébe adni, mert biztos szétkapná a motort, holott annak semmi baja, ebben biztos vagyok.
Eszembe jutott egy régi sztorim: 10.000 km-es Peugeot 405 diesel autóm gyorsításkor fehér füstöt adott, de nem mindíg.
Bevittem a helyi "márkaszervízbe", ahol csak néztek, és már szét akarták kapni az adagolót, mondom, álljon meg a menet, biztos nem ott a baj. Megjegyzem, ugyanaz a szervíz egyik embere egy korábbi alkalommal, mikor megkértem, mérné már meg a gyári hűtővíz fagyáspontját, a szervo olajból vette a mintát, aztán csak nézett!!!
Na, a fehér füstölésre egy jászberényi szerelő jött rá, mikor egyik országos körutamon már egyre jobban füstölt: fals levegőt kapott az üzemanyag rendszer a gázolaj előmelegítőnél, mikor kivette az alkatrészt, a bevezető csonkot kézzel ki tudta húzni!