Rengeteg gond szokott lenni a kábelekkel ezeken az autókon. Főleg a bal első lámpa alatt lévő nagy vezeték kötegekben szoktak gondok lenni. Ezen az autón szerintem Visteon DCU 102 motorvezérlő ha nem tévedek. Ezek a vezérlők igazi hulladékok. Sajnos volt már velük hasonló hibatünet mint amit leírtál.
Egy kis segitségre lenne szükségem.Adott egy 2007-es P.Boxer,2.2 Hdi 4HU motorral.Tünetei rángatás,leállás,füstölés,alapjárat hol jó,hol nem.Hidegen is produkálja,de melegen kezdi el igazán.Minden egyes jeladót,szelepet átnéztünk,map szenzor is jó.Maradt a 4 injektor,kiszed,felújít,visszarak,betanít(padon bevizsgálva mind a 4 rossz volt).Minden szakszerűen elvégezve,hibakód nincs.Van esetleg tippetek? :(
Ja bocs a tempó lemaradt autópályán 140 autóúton 120 országúton 100 Egyszer lett kihúzatva bár nem szoktam gyorshajtani 170 a vége. A gyári érték 165 :D Inkább városi autó, de autóutas országutas teletankos 600km méréssel 6,06L / 100 :)
Bocs hogy beleszólok a jó autó-rossz autó kérdésbe de egy egyedinek tűnő példával én is szolgálhatok.
22 éves Tempra, egy gondos tulajnál 20 évig, majd egy hanyagnál 2 évig aki semmit nem költött rá. Valós 181.000 km, vezetett szervizkönyv, folyamatosan 20 évig karbantartott. Fényezésén a bogár elcsúszik. Alváz patinás állapotban, a motor dalol és húz, 1.4-es injektoros és semmi baja az ég egy világon. Kényelmes, elől fotel, hátul kanapé na meg az 500 literes csomagtér szedán létére.
Szóval ki lehet fogni. Az újakban sosem bíznék, ha valami történne akkor is csak egy ilyesmi régit vennék. Ha új autót veszel a kötelező szervizre megy el egy rahedli pénz, ha használtat akkor meg a kopó-fogyó alkatrészekre. Ha mellényúlsz szopóág, ha belenyúlsz akkor királyság van. Mit költöttem rá a 170.000-es autóra? Eddig járok 90-nél de ezzel a javítással kb még 2 műszakit elmegy. Még hogy a FIAT szar? Szóval autónál tényleg nem lehet kijelenteni hogy ez jó az jó. Ki kell fogni. Hozzá tartozik, hogy a féken meg a kormányon kívül magam megcsinálok rajta mindent, egy ilyen autó egyszerű mint egy faék. Ezért szeretem.
Linkeltétek lejjebb az Audis panaszost hát a hátamon feláll a szőr a kálváriájától, micsoda neves cég és a pali 3-ból 3 autóra ráfizetett és mindenhol lef@sták a baját.
Rosszul fogalmaztam. Nem garanciát várok, nyilván egy ilyen korú autónál senki nem mer vállalni. Azt várom, hogy a rendesen megjavított rész várhatóan ne menjen tönkre és ne hagyjon az út szélén. És természetesen nem a kopóalkatrészekre gondolok, azok elhasználódása és cseréje természetes. 3gyerekkel ez nekem egy kritikus pont.
Most egy 1999-es Renault motoros (D4192t2) és Renault váltós (m5d) Volvo V40-el járkálunk, és nagyon meg vagyok vele elégedve, csak kezd kicsi lenni, meg a km sem kevés már. Ilyesmi megbízhatóságot szeretnék.
Nagyon sok új autó van, ami jó. Mondjuk 3 évig, meg 150 ezer km-ig.
Hogy mi a jó, az 3-4-5 éves korára derül ki. Mondhatnám, hogy nem érdekes, mert garis, de akkor is állhat heteket a márkaszervizben, míg kicserélik a hibás motort egy olyanra, ami 3 év múlva hibásodik meg újra.
Én még egy energiatakarékos "izzót" sem tudok venni, aminek jó a színhőmérséklete, nem purcan ki 3 hónap alatt és nem kerül 3000 pénzbe...
100Ekm? Ennyire egyik javító sem vállal garanciát. Egy év, vagy 20 ezer, és akkor is ki lehet dumálni, vagy jogosan, vagy nem.
200 körül futott autóra semmire nincs hosszú távú garancia. A 3-10 éves autók nagyon nagy része egy semmirekellő gagyi.
Az öregebbek meg már nagyon sokat futottak, azoknak meg onnan van baja, nehéz bármit is garantálni.
Szerencsére, nem ilyen fekete-fehér a helyzet, van néhány típus, amire rá lehet bólintani, ha egy jobb állapotút találsz.
Jó meglátás, egy nem, vagy kevésbé rohadó 6-os Mazdát rendbe lehet tenni egy százasból, aztán a 10 éves autó 10 év alatt szépen lassan mégis elenyészik.
Na pont ezért kérdeztem a 2.0 PdTdi-t. Én számolok az ilyen kategóriájú autóknál a kettőstömegűvel, az esetleges üzemanyagrendszer hibákkal, és ha "csak" az olajpumpa környéki esetleges zűrök lennének Mondjuk egy Passat VI-nál, akkor még abba is belerakom a pénzt. Egyszer. De akkor idegbeteg lennék, ha minden lehetségest megcsináltatok, és mondjuk 100e km-en belül elromlik ugyanaz, mert ez típushiba. Én pl azért nézelődök max 1.5M-ig, hogy maradjon az esetleges 2-3-400 ezres javításra is. De azt hiszem akkor maradok az Avensis / Verso vonalon, esetleg egy fehér holló sűrűségben előforduló rozsdamentes (vagy rendesen kijavított) Mazda 6-nál, mert a 6-osból legalább szépnek látszóakat lehet kapni 1M alatt, így több marad javításra, esetleges rozsdamentesítésre. Mert egy rozsdás sárvédőív/küszöb miatt legalább haza tudok jönni bárhonnan, egy elszállt olajpumpával meg nem.
Amit relatív sűrűn kell javíttatni annak mindig nagyobb a kockázata is.
Szakszerűen javítják, lehúznak? Beleépülhet a javítás során is megbízhatatlan dolog, a legnagyobb jóindulattal és szakszerűséggel is.
Apránként a kútnál sokszor könnyebb kifizetni, mint egy nagyobb javítási költséget egyben.
Természetesen az ügyfél is próbál ilyenkor egyezkedni, hogy találjunk valami jó kompromisszumot...
A másik véglet sem sokkal jobb..., nem érdekli, hogy mennyi, csak legyen jó!
Aztán hogy legyen jó egy sok konstrukciós hibából vérző autó nagy futásokkal?
Jogosan jön azzal, hogy nem kérdezte mennyi, legyen megbízható!
Na meg az is, hogy mi a jó, megítélés kérdése. Javítunk pár céges Partnert HDI motorral.
Agyba főbe dícsérik, hogy milyen fasza. Valóban, van benne 300-400Ekm, mindene kivan, lóg a bele, rég a kohóban lenne a helye, de megy. Akkor ez most jó, vagy nem jó ? :)
Köszönöm a válaszod, bár nem túl biztató. Mazda 6 2006 körüli és 2005 utáni Avensis d4d van még a listán, mind2 dízel, mert évi 30e km körül megyek. A japán vonal jobb?