Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BandiBp Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159938

Szia!

 

Rengeteg gond szokott lenni a kábelekkel ezeken az autókon. Főleg a bal első lámpa alatt lévő nagy vezeték kötegekben szoktak gondok lenni. Ezen az autón szerintem Visteon DCU 102 motorvezérlő ha nem tévedek. Ezek a vezérlők igazi hulladékok. Sajnos volt már velük hasonló hibatünet mint amit leírtál.

Előzmény: Törölt nick (159934)
kovacs1000 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159937

Igen, de vedd figyelembe, hogy vannak, akik évente 5x ennyit mennek és sokkal gyorsabban..

Sok mindentől függ, mire használod, hogy stb.

Előzmény: Moto76-reloaded (159933)
mica-r Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159936

2005 után jött és DPF-es. Sajnos ezen tanultak modern dízelt csinálni a Mazda mérnökök, de nem ment nekik nagyon.

Előzmény: pingui (159917)
mica-r Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159935

Arra vigyázz, hogy nehogy neked ütközzön egy modern kisautó (Polo, Clio) mert nem éled túl!

Előzmény: Moto76-reloaded (159930)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159934

Sziasztok!

 

Egy kis segitségre lenne szükségem.Adott egy 2007-es P.Boxer,2.2 Hdi 4HU motorral.Tünetei rángatás,leállás,füstölés,alapjárat hol jó,hol nem.Hidegen is produkálja,de melegen kezdi el igazán.Minden egyes jeladót,szelepet átnéztünk,map szenzor is jó.Maradt a 4 injektor,kiszed,felújít,visszarak,betanít(padon bevizsgálva mind a 4 rossz volt).Minden szakszerűen elvégezve,hibakód nincs.Van esetleg tippetek? :(

Moto76-reloaded Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159933

Ja bocs  a tempó lemaradt autópályán 140 autóúton 120 országúton 100 Egyszer lett kihúzatva bár nem szoktam gyorshajtani 170 a vége. A gyári érték 165 :D Inkább városi autó, de autóutas országutas teletankos 600km méréssel 6,06L / 100 :)

Előzmény: Moto76-reloaded (159932)
Moto76-reloaded Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159932

Szeptember óta van meg nem áruszállító autó most ment bele 6000 km. 

Előzmény: kovacs1000 (159931)
kovacs1000 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159931

Igen, és mennyit mész vele évente és milyen tempóban?

 

Előzmény: Moto76-reloaded (159930)
Moto76-reloaded Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159930

Sziasztok!

 

Bocs hogy beleszólok a jó autó-rossz autó kérdésbe de egy egyedinek tűnő példával én is szolgálhatok.

 

22 éves Tempra, egy gondos tulajnál 20 évig, majd egy hanyagnál 2 évig aki semmit nem költött rá. Valós 181.000 km, vezetett szervizkönyv, folyamatosan 20 évig karbantartott. Fényezésén a bogár elcsúszik. Alváz patinás állapotban, a motor dalol és húz, 1.4-es injektoros és semmi baja az ég egy világon. Kényelmes, elől fotel, hátul kanapé na meg az 500 literes csomagtér szedán létére.

 

Szóval ki lehet fogni. Az újakban sosem bíznék, ha valami történne akkor is csak egy ilyesmi régit vennék. Ha új autót veszel a kötelező szervizre megy el egy rahedli pénz, ha használtat akkor meg a kopó-fogyó alkatrészekre. Ha mellényúlsz szopóág, ha belenyúlsz akkor királyság van. Mit költöttem rá a 170.000-es autóra? Eddig járok 90-nél de ezzel a javítással kb még 2 műszakit elmegy. Még hogy a FIAT szar? Szóval autónál tényleg nem lehet kijelenteni hogy ez jó az jó. Ki kell fogni. Hozzá tartozik, hogy a féken meg a kormányon kívül magam megcsinálok rajta mindent, egy ilyen autó egyszerű mint egy faék. Ezért szeretem. 

 

Linkeltétek lejjebb az Audis panaszost hát a hátamon feláll a szőr a kálváriájától, micsoda neves cég és a pali 3-ból 3 autóra ráfizetett és mindenhol lef@sták a baját.

 

 

pingui Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159929

Rosszul fogalmaztam. Nem garanciát várok, nyilván egy ilyen korú autónál senki nem mer vállalni. Azt várom, hogy a rendesen megjavított rész várhatóan ne menjen tönkre és ne hagyjon az út szélén. És természetesen nem a kopóalkatrészekre gondolok, azok elhasználódása és cseréje természetes. 3gyerekkel ez nekem egy kritikus pont. 

Most egy 1999-es Renault motoros (D4192t2) és Renault váltós (m5d) Volvo V40-el járkálunk, és nagyon meg vagyok vele elégedve, csak kezd kicsi lenni, meg a km sem kevés már. Ilyesmi megbízhatóságot szeretnék. 

Előzmény: Kisa (159924)
Paco155 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159928

"*ki maradt ki  ?"

 

FCA :P  Ki gondolta volna, hogy idáig jutunk. :D

Előzmény: cam aro (159923)
dstr Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159927

(2.0PD motorból gyártottak olyat is, ami nem "hatszög izével" hajtja az olajpumpát. De az alább felsorolt többi nyűg ezekre is jellemző.)

Előzmény: pingui (159906)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159926

Nagyon sok új autó van, ami jó. Mondjuk 3 évig, meg 150 ezer km-ig. 

Hogy mi a jó, az 3-4-5 éves korára derül ki. Mondhatnám, hogy nem érdekes, mert garis, de akkor is állhat heteket a márkaszervizben, míg kicserélik a hibás motort egy olyanra, ami 3 év múlva hibásodik meg újra.

 

Én még egy energiatakarékos "izzót" sem tudok venni, aminek jó a színhőmérséklete, nem purcan ki 3 hónap alatt és nem kerül 3000 pénzbe...

Na, mára elég a demagógiából :)

 

Előzmény: cam aro (159923)
johnkarul Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159925

Olvastam a szijas kerdest.

Hosszbordas szijbol Bosch, vagy Gates?

Szivocso nyomas erzekelobol(dCi) Bosch, Fae, Eps-Facet? Ha nincs Bosch?

Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159924

100Ekm? Ennyire egyik javító sem vállal garanciát. Egy év, vagy 20 ezer, és akkor is ki lehet dumálni, vagy jogosan, vagy nem.

200 körül futott autóra semmire nincs hosszú távú garancia. A 3-10 éves autók nagyon nagy része egy semmirekellő gagyi.

Az öregebbek meg már nagyon sokat futottak, azoknak meg onnan van baja, nehéz bármit is garantálni.

 

Szerencsére, nem ilyen fekete-fehér a helyzet, van néhány típus, amire rá lehet bólintani, ha egy jobb állapotút találsz.

 

Jó meglátás, egy nem, vagy kevésbé rohadó 6-os Mazdát rendbe lehet tenni egy százasból, aztán a 10 éves autó 10 év alatt szépen lassan mégis elenyészik.

Cserébe nagyjából hiba nélkül működik.

 

 

Előzmény: pingui (159922)
cam aro Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159923

28k milesnel ( ~50e km ) elfosott vezermulancra nincs mentseg. 

ez most epp opel. 

de tudja ezt a mini/bmw/, a csigas szutykok, a vw group  IS * .. 

nem, ez nem urban legend. 

lehet ugyan egyedi a mintam. , de gondold ha en az istaloban ennyi problembe futok.. mennyi % a globalis ? 

 

*ki maradt ki  ? (do you do... :DD  ) 

 

 

nincs mar olyan hogy jo auto.

uj auto van garanciaval. 

a tobbi meg lohere.

3, vagy 4 levelel... ki mit talal. 

azt kisz. 

 

kihagytam valamit ?   

ja igen.. az ugyfel panaszt. :) 

==============

Előzmény: Kisa (159921)
pingui Creative Commons License 2017.06.02 -1 0 159922

Na pont ezért kérdeztem a 2.0 PdTdi-t. 
Én számolok az ilyen kategóriájú autóknál a kettőstömegűvel, az esetleges üzemanyagrendszer hibákkal, és ha "csak" az olajpumpa környéki esetleges zűrök lennének Mondjuk egy Passat VI-nál, akkor még abba is belerakom a pénzt. Egyszer. De akkor idegbeteg lennék, ha minden lehetségest megcsináltatok, és mondjuk 100e km-en belül elromlik ugyanaz, mert ez típushiba.
Én pl azért nézelődök max 1.5M-ig, hogy maradjon az esetleges 2-3-400 ezres javításra is.
De azt hiszem akkor maradok az Avensis / Verso vonalon, esetleg egy fehér holló sűrűségben előforduló rozsdamentes (vagy rendesen kijavított) Mazda 6-nál, mert a 6-osból legalább szépnek látszóakat lehet kapni 1M alatt, így több marad javításra, esetleges rozsdamentesítésre. Mert egy rozsdás sárvédőív/küszöb miatt legalább haza tudok jönni bárhonnan, egy elszállt olajpumpával meg nem. 

Előzmény: Kisa (159921)
Kisa Creative Commons License 2017.06.02 0 1 159921

Amit relatív sűrűn kell javíttatni annak mindig nagyobb a kockázata is.

Szakszerűen javítják, lehúznak?  Beleépülhet a javítás során is megbízhatatlan dolog, a legnagyobb jóindulattal és szakszerűséggel is.

 

Apránként a kútnál sokszor könnyebb kifizetni, mint egy nagyobb javítási költséget egyben.

Természetesen az ügyfél is próbál ilyenkor egyezkedni, hogy találjunk valami jó kompromisszumot...

A másik véglet sem sokkal jobb..., nem érdekli, hogy mennyi, csak legyen jó!

Aztán hogy legyen jó egy sok konstrukciós hibából vérző autó nagy futásokkal?

Jogosan jön azzal, hogy nem kérdezte mennyi, legyen megbízható!

 

Na meg az is, hogy mi a jó, megítélés kérdése. Javítunk pár céges  Partnert HDI motorral.

Agyba főbe dícsérik, hogy milyen fasza. Valóban, van benne 300-400Ekm, mindene kivan, lóg a bele, rég a kohóban lenne a helye, de megy. Akkor ez most jó, vagy nem jó ? :)

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (159920)
cam aro Creative Commons License 2017.06.02 -1 0 159920

kell valami ""

 

mondsz olyan benzinest ami meg nem esett aldozatul a profit ehsegnek ? 

 

sk a velemeny. 

a dizelt dragabb javitattni, de kevesebet zabbant. 

a benyas olcsobb javitani, de tobbet zabbant. 

hosszu tavon kilehet tenni az egyenloseg jelet a ketto fentartasa kozt. . 

(most ne beszeljunk szerencserol, meg uj autorol ) 

 

tehat akkor mi marad az elony, es a hatrany a ketto kozt ? 

semmi.

mert mind a ketto elfog romlani. 

tennem hozza. 

meg az egyik gyakrabban olcsoe, a masik ritkabban dragabe. 

ha nem igy lenne. .azt mar szabalyozta volna a piac. 

valamelyik mar kihalt volna. 

de nem, a dizel jon /jott. mig a zoldek orba nem vertek. /  fel mint a talajviz. 

====================

Előzmény: mica-r (159916)
mica-r Creative Commons License 2017.06.02 0 1 159919

Semmi, a kasznijuk eléggé rohadós.

Én speciel előbb csábulnék el egy szívó benzines VW irányába.

Előzmény: pingui (159917)
pingui Creative Commons License 2017.06.02 -1 0 159918

Szívó benzin sokat fogyaszt, évi kb 30ezret megyek. Bár LPG sem kizárt.

Előzmény: mica-r (159916)
pingui Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159917

Ha jól sejtem, ez van a 2005 körüli 6-osokban. Ennek mi a nyűgje?

Előzmény: mica-r (159914)
mica-r Creative Commons License 2017.06.02 0 1 159916

Akkor szívó benzinmotorral kell valami, lehetőleg szívócsőbefecskendezéses.

Előzmény: pingui (159915)
pingui Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159915

Nem élményt, hanem közlekedőedényt szeretnék. Nem meglepetéseket hanem tervezhető javításokat. 

Előzmény: pingui (159913)
mica-r Creative Commons License 2017.06.02 0 1 159914

Szerencse, hogy a Mazda RF7 dízelről nem is volt szó :-)

 

Előzmény: pingui (159913)
pingui Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159913

nagyonszépenköszönömszépen!

Előzmény: cam aro (159912)
cam aro Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159912

 

ha csak megbizhatosagot neznek.. en d4d vennek. 

kicsit boszmeb, gyengebb mint 2.0 pd. , de szerintem jobb,  megbizhatobb motor. 

 

aztan igazabol a fene sem tudja. 

ha lent irt vw hibak egybol szakadnak rad, akkor egy kalap fhos, es vered a fejed a falba. 

ha meg elkerul a hiba, mert epp mar valaki meg javitotta oket..

akkor meg egy elmeny motor a dsg-vel. 

 

allapot, eloelet. ez vezessen. 

aztan legyen mindegy hogy d4d, vagy pd tdi. 

szerintem! 

Előzmény: pingui (159910)
cam aro Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159911

nyomszab szelep miatt nem lehet plusz nyomasod,

ha csak a hozam szelep nincs megakadva.

 

tevedes jogat fentartom,  ebben mintha siemens, vagy bosch hozam szelep lenne..

azt sajna  meg polirozni sem lehet. . illetve azt lehet, csak utanna osszerakni nem.

 (tobbnyire ez a bajuk.. megszoru' .  ) 

 

probald ki azt hogy betap oldalon szoritod ( pl egy fogoval ) az uza adagolast.

ha igy beall a nyomas, (nezd kozben a kitoltesit! ..hogy mit akar a comp)  

akkor nagy az esely a hozam szelepre.. bar -sk - nem jellemzo rajuk,.  

Előzmény: kormi07 (159908)
pingui Creative Commons License 2017.06.02 -1 0 159910

Köszönöm a válaszod, bár nem túl biztató.
Mazda 6 2006 körüli és 2005 utáni Avensis d4d van még  a listán, mind2 dízel, mert évi 30e km körül megyek. A japán vonal jobb?

Előzmény: cam aro (159907)
cam aro Creative Commons License 2017.06.02 0 0 159909

 igy csak pumpa, es haza kerul cserere. ""

 

az a 'haza' , az a komplett balansz tengely haz. 

 

http://www.myturbodiesel.com/wiki/oil-pump-failure-or-balance-shaft-module-faq-b5-vw-passat-or-audi-tdi-engine/

 

 

 

Előzmény: cam aro (159907)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!