Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2017.06.04 0 0 159986

Normális konstrukciónál nem nagyon van ilyen.

Előzmény: Törölt nick (159984)
Kisa Creative Commons License 2017.06.04 0 0 159985

Igen, láttam elég sok felkenődött csapágyat, de mondom itt erről szó nincs. (Talán már leverődött , nem vitatom, de a majd'  kisújjnyi furat az átjárható látszik a fotón.)

A jól ismert csapágyhang sem volt, csak a dugattyú kalapált, nem is túl hangosan.

 

Előzmény: Quattroman (159980)
409 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159983

 

"es az oriasi nyomatek kinyomja azt a 2-3 bar-os olajfilmet a csapagyrol  ....... Olyankor mar annyi olajnyomas elvesz odafont, hogy a forgattyustengelynek alig marad 2-3 bar 1800 fordulaton."

 

 Na most, 1800-as fordulaton 2-3bar olajnyomásnak bőven elegendőnek kell lennie. Az olajnyomásnak csak annyi a szerepe, hogy elegendő olajat kapjon a csapágy. A kenéshez egyéb köze nincs, a csapágyban az olajnyomást maga a siklócsapágy működése hozza létre. Ott a két felület között több nagyságrenddel magasabb a nyomás mint amit az olajpumpa nyom.

 

 Abban igazad van, hogy nagyon alacsony fordulaton nagy terhelés mellett lehet olyan helyzet, hogy nem képes kialakulni az úszó kenés.

Előzmény: tractorsound (159974)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159982

...vagy az en oram is szar. :) 

 

Előzmény: cam aro (159981)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159981

nalam most van folyamatban hogy felulirom az eddig tapasztaltakat. 

(az uj meresek alapjan ) 

uj/abb/ rendszerek mar 1.2 bar korul nyomnak melegen,  alapjaraton. 

azoknak mar keves a fel bar. 

(.. en is azt hittem eleg ) 

===========

joc'akat urak. 

 

 

Előzmény: Kisa (159978)
Quattroman Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159980

a kenődő csapágy eltömíti a főtengelyen az olajfuratot, a gombánál alig jelentkezik a nyomáscsökkenés.

teljesen más ez mint egy általánosan elkopott motor ahol minden illesztési hézag megnő és leesik a nyomás.

sajnos tapasztalatból mondhatom, néhány motor már kifeszült alattam.

volt aminél a pályán kívül álló embereim már hallották hogy csapágyas és két kör múlva akkor gyújtott mécsest mikor kiszállt a blokk oldalán a hajtórúd...

Előzmény: Kisa (159978)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159979

Bocs, nem mondtam, hogy nem mértem, de az olajgomba fél Bar körül kapcsol, gondolnám visítana. 

Persze 15 éve már ez sem kapcsoló, meg izzó...sajnos.

Előzmény: cam aro (159977)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159978

Ha ekkora résveszteségnél, meleg olajnál is tudja a kenési rendszer tartani az alapjárati 0.5 bart, akkor az a konstrukció rendben lehet. 

Előzmény: Quattroman (159973)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159977

 1mm-es lógással, meleg olajnál, alapjáraton is megvolt a fél Bar.""

 

négy tenyezot vazoltal. 

ebbol egy 100% hogy nem igaz. 

nem azt mondom hogy hazudsz. 

hanem azt, hogy valamelyik meres eredmeny nem az,.. amit latsz, es aminek hiszel.  

valami csal.

jo eselyel a nyomas mero, ami 10 baros meres hataru. 

de legyen hat. / 6/ 

fel bar az a fel bar ? 

 

unix keverhet... meg a savasodas is elkepzelheto lenne.. 

..de csak egy csapagynal ? 

 

 a hidrodinamikanak torvenyei vannak. 

nen vagyok no holy..

de valoszinu a nyomas x felulet / terheles * keplet kiadna hogy miert sult meg a csapagy. 

 

*kiemeltem, mert itt mindharom okozhat elegtelen kenest. 

 

 

 

Előzmény: Kisa (159972)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159976

Én ezzel nem értek egyet, ahol már 1600-as fordulaton megjelenik a maximum nyomaték ott arra méretezik a kenési rendszert.

Talán itt alul van méretezve, de hát ezért típushiba ez ennél a motornál. Más esetben ennek nem szabadna megölnie  motort.

Azért veszik, azzal reklámozzák, hogy "alulról húz" , annak ellenére, hogy turbós.

Na, akkor most épp ezt ne használjuk ki? 

 

Itt nem volt kopás, résveszteség, felül minden hibátlan. Kenés elégtelensége miatt jellemzően a hátsó (4-ik) henger körüli csapágyak adják fel. Legyen az főtengely, vagy vezérműtengely. 

 

Előzmény: tractorsound (159974)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159975

A 2-3 bar nyomas meglete bizonytalan es elegsege relativ annal a keskeny csapagynal az emlitett szituacioban.

Előzmény: tractorsound (159974)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159974

A kepen lathato jelenseg amiatt van, hogy emberunk fel porgetni a motort, mert igy egy decivel kevesebbet fogyaszt. Egzaktabban, felbassza negyesbe mar negyvennel meg hideg motornal is es az oriasi nyomatek kinyomja azt a 2-3 bar-os olajfilmet a csapagyrol es vegyes surlodas lep fel. Egy uj autoban meg birja, de a dci motor erzekeny a kenesre es hamar ragodik a veztengo. Olyankor mar annyi olajnyomas elvesz odafont, hogy a forgattyustengelynek alig marad 2-3 bar 1800 fordulaton. Addig nincs erzekelheto baj, amig csak surlodik, de amikor tulhevul es megjelenik az elso megragadt granulatum, akkor mar csak nehany km kerdese az alabbi foto letrejotte. Volt errol a temarol egy nagyon jo cikk a totalcaron, abban szepen ilusztraltak is mi tortenik es hogyan. Szoval forgatni kell a motort, kell a nyomas. 

A fenti problema miatt alltam le az egyedi csapagyak gyartasarol, mert nem tudnak vigyazni ra, -az olombronz olvadadaspontja fele az aluminiumenak- vitahoz meg mar nincs turelmem igy negyvenhez kozel. 

Előzmény: Kisa (159969)
Quattroman Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159973

sosem szokott aladin lámpát gyújtani ha egy hajtókar csapágyasodik, csak a nagyhalál pillanatában

Előzmény: Kisa (159972)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159972

Vol nerég egy UNIX-os fejtágító kenésről, kenőanyagokról.

Nem vagyok nagyon tájékozott, de azt hittem nagy vonalakban értem én ezt.

Hát nem! A várttal ellentétben az egyik legjobb, legmeglepőbb előadás volt.

 

Szóval arra gondolok, valami savasodás megeszi a bélésfémet. Egy határon túlmegy és a folyamat nagyon felgyorsul.

 

Kenés itt rendben volt, 1mm-es lógással, meleg olajnál, alapjáraton is megvolt a fél Bar. (Piros kanna az nem vót.)

Az olajban sem voltak csapágydarabok, felkenődve sincs (vagy már lekopott). Az olajban, szűrőben sem látszódik alu spém, de kicsit szürkés színe van a dízel fáradt olajnak. (Vagy csak beképzelem.)

Azaz nagyon finom részecskeként "kopott?" le.

Kideríteni nem fogjuk, legalábbis én biztos nem, így marad az okoskodás :)

 

Előzmény: cam aro (159970)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159971

Az angolok vegyek csak meg az eredeti kittet, akkora munkadij mellett valoban nem eri meg, na de itthon? 50 ezret a tuti biztonsag miatt irtam, 80-nal fordul at biztosan es kicsit sem vagyok biztos benne, hogy az eredeti tuti elmegy haromszor ennyit, ez erosen jobblabfuggo. En is hallottam arrol a lepcsos megoldasrol. Azzal csak annyi a baj, hogy nem csereszabatos es bizonytalan minosegu a hatszog. Nem lehet barhol es barmikor beszerezni, rovid hataridovel. Egyebbkent megjegyzem, hogy az utangyartott hatszog es a negativ kulcsok szara 0,05 milivel vekonyabb, mint a gyari es az mar jelentos logas 6-os uregben. Mindegy, nem amiatt hoztam fel, hogy reklamozzam, hanem, hogy megemlitsem, hogy attol a balansztenhely mizeriatol nem kell azonnal kizarni egy motortipust. Persze annak a motornak gazdasagilag reszeltek meg itthon is ha pl elmegy a vezerles, mert a himbaszett is egy vagyon a tobbin kivul, de az a szituacio jobbara karbantartas fuggvenye.

Előzmény: cam aro (159968)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159970

mas velemenyem van, de ez nem jelenti hogy igazam is.. 

 

szerintem egy nyomott kenesu siklocsapagy barmibol is van,

amig a kello olajnyomas megvan, addig nem serulhet fizikalisan.

 

..amikor nincs meg.

na akkor vannak olyan kepek mint amit beszurtal. 

nyilvan sarkitok, de egy jol nyomott siklo, az nem eg fel. 

 

Előzmény: Kisa (159969)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159969

Hagyományos osztott csapágy.

Érdekes oka lehet, a többi hibátlan, amúgy is egy tiszta, karbantartott motor.

talán valami vegyi összeférhetetlenség eszi meg, de az biztos, hogy nem a kenés hiánya.

Láttam néhányat, egyik sem kenődött fel, nem sölt be, csak mintha szép lassan elfogyott volna róla a bélésfém.

 

Előzmény: cam aro (159961)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159968

van itt is javitott. 

atduraljak nagyobbra a hatszoget a balanszba.. es adnak hozza egy lepcsos 

hatszoget. 

tehat meg persely sincs. 

 

viszont teknot leturni is negy ora melo, / A6/ az meg ~120e + huf. + jarulekos koltsegek. 

 

na most ha a gyari elment 180e kmet.. az pont 3x tobb mint amit te javasolsz. 

szvsz arban ugyanott van.. (£1070 a gyari komplett ) de igy nem vitathato a beepitett alkatresz. 

 

az onvedelem meg nyilvanvalo.  

ganyoltason ott ahol akar.. de nekem nyakamra ne jarjon hogy en basztam el. 

 

(felreertes ne legyen.

biztos hogy mukodik az opciod. 

...csak ennek a bizonyitasa hianyos egy esetleges garancialis igenynel. ) 

 

Előzmény: tractorsound (159967)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159967

Azt a balansztengelyt meg lehet perselyezni, nem kell kibaszni az egeszet a kukaba. 3 eve csinaltam az elsot, koszoni jol van. Kemeny perselyt rakok bele, igy csak a hatszoget kell cserelni minden 50-60k utan, hogy biztos legyen, mert 80k utan ugyis lekopnak az elek es atfordul, viszont a persely meg ep marad, de az is cserelheto ezerszer. Persze ez nem gyari technologia, a gyar technologia a csere aranypenzert. Meg igy is sokkal olcsobb otvenezrenkent levenni a teknot es betenni egy 2000 forintos hatszoget.

Előzmény: cam aro (159909)
Quattroman Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159966

azt jelenti hogy el kell vinni szerelőhöz

Előzmény: Kolumban Jozsef (159964)
Kolumban Jozsef Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159965

Suzuki vitara 2000 kiadás 1.6   8 szelepes 

Előzmény: Kolumban Jozsef (159964)
Kolumban Jozsef Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159964

 Helló kigyúlt a chech engine lámpák a műszerfalon ha hosszú fényt gyujtok elalszik mi lehet a hiba 

C200UF Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159963

Rommá tör bármit mielőtt elrepül hátra.

Előzmény: Quattroman (159960)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159962

mai. 

semmi extra, csak foto kellett arrol hogy hol ereszti az olajat., 

 

http://indafoto.hu/cam_aro/image/25172213-91c39059/user

 

http://indafoto.hu/cam_aro/image/25172215-85cac5c6/user

Előzmény: cam aro (159961)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159961

 meg nem csereltem csapagyat 1.5 dci-n. 

szvsz fotel. 

 

olyan volt tobb hogy kiakadt a hajtokar, de akkor az itt masik motor. 

szvsz az okat, az erintettseget nem tudom. 

 

igy azt sem, hogy kazettas a fotengely nyugvo, vagy a hagyomanyos

fuggetlen csapagyhazas. 

karter alapjan az utobbinak gondolnam, /gugli is erosit / ott igazabol nem problemas 

a nyugvo csere a helyen. 

 

Előzmény: Kisa (159959)
Quattroman Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159960

el vagy tévedve, a Smart olyan kemény dió hogy rommá tör bármit mire összecsukódik

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ueafSvK9T-M

Előzmény: Moto76-reloaded (159942)
Kisa Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159959

Mica, Cam Kösz!

 

Ami most nálunk van, annak a dugyattyúja finoman kalapálta már a hengerfejet, de biztos, ami biztos alapon még autóztak vele pár száz km-t.

 

Nyugvóra is érzékeny, vagy csak a hajtóra?

Nyugvót kiszerelt főtengely nélkül cserélni nem túl f*sza, ha csak lehet békén hagynám.

 

Előzmény: mica-r (159950)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 1 159958

ma jott qashqai 1.5 dci. 

12" ~110e km. 

ha kell toltok kepet, de gondolom lattal mar hajtokart kinezni.  

 

szvsz meg ez is a hibas szeria lehet.  

Előzmény: Kisa (159948)
cam aro Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159957

wtf FCA ? :oo

Előzmény: Paco155 (159928)
pingui Creative Commons License 2017.06.03 0 0 159956

Az az első szériás facelift lehet. Mi nem jött össze? A DPF vagy a CR rész? A második széria (azt hiszem 2008-tól) jobb?

Előzmény: mica-r (159936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!