Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8945
Ez lehet, bár voltam Kecskeméten is. Azt elismerem, hogy nem annyi ideig, hogy igazán belelássak, de annyit igen, hogy egy határozott benyomásom lehessen.
Előzmény: BGab (8940)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8944
Bizony:-(((((
Előzmény: Törölt nick (8930)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8943
"Most konkrétan melyik járatokra gondolsz? "

Pl. 1-es ha jól tudom félóránként jár, ami összeköti a helyközi autóbuszállomást a helyivel (Széchenyi tér). Ez megragadt bennem. Én nem vagyok helyi, tehát én csak azokat a járatokat tudom amikre szükségem volt, azok meg nem jártak sűrűn.

"Természetesen nem azt mondom, hogy minden úgy jó, ahogy van, rengeteg dolgon lehetne és kellen javítani, de a hozzászólásaitók alapján azt szűrheti le bárki is, hogy Kecskemét helyi közlekedése sz*r."

Ez azért relatív, ugyanis van többezer város nála jobb közlekedéssel, meg van többmillió város szarabbal. Most akkor hol a sz*rság határa? Igazán kultúrált, fejlett helyi közlekedés nagyon kevés helyen van, esetleg Németországban pár helyen. (Mo-on szvsz nincs ilyen település)

Előzmény: BGab (8928)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8942
"...Sok használt alacsonypadlós Neoplan van..."

9db, ebből üzemel 8db, kb. utasforgalomban van egyszerre max. 5-6db! +csomó műszaki pihenő, meg egyebek

"-Sűrű közlekedés csúcsidőben. "

Én nem ezt tapasztaltam, de lehet, hogy tévedek.

Előzmény: v_peti (8927)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8941
"Az 1 főre jutó helyi 417-ek száma pedig magasabb a szegedi értéknél (talán még a győrinél is).:-))))"

Kedves Ikarus 417! Gondolom a helyi 417-esek száma nagyon komoly érv egy város helyi tömegközlekedése mellett-ellen!:-))))) Akkor az új listám: 1. Győr, 2. Szeged, 3. Salgótarján. Ez már tetszik?:-))))))

Előzmény: Ikarus 417 (8923)
BGab Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8940
Én értem, mire utaltál, de ugyanebben a hozzászolásodban Kecskemétről is véleményt nyilvánítottál. Te a helyközi tapasztalataidból szűrtél le következtetést. Ahogy én látom, a Kunság Volán egyes üzemegységei között igen nagy eltérések vannak sok tekintetben, így például járműállomány, mentalitás stb. A "vidéki" üzemegységek buszai általában lepusztultabbak és koszosabbak, mint a kecskemétieké (az én megfigyeléseim alapján).
Előzmény: Törölt nick (8929)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8939
Gyenge érv. Ha dugót akarsz, nem kell Pestre jönnöd.
Előzmény: ntfsxp (8937)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8938
"A Volánbusszal kapcsolatban meg szerintem nincs igazad."

Miért ne lenne?:-)

Hemzseg a régi (C,D,E meg kitudjamilyen rendszámú) 250-260-asoktól. Most voltam Gödöllőn, megnéztem az autóbuszállomást, hátha bent áll valami jó busz (E94, E94G, stb.). Ennek ellenére sem EAG, sem MAN, sem 415, meg semmi egyéb nem volt bent. Mindössze 13 darab hagyományos homlokfalú Ik200-as típuscsaládba tartozó jármű volt bent, 250-esek, 260-asok, 280-asok. Jó fotótéma is lett volna mintegy bizonyítékként arra vonatkozóan, hogy milyen cég is ez a Volánbusz!:-)

Mercedes Intouro: k. szar, nem tudom minek vették őket?! E95 miért nem jó nekik? Ja, és ezzel kapcsolatban csak egy érdekes élményt tudok elmesélni: Balatonfüreden, felszállt egy idősebb hölgy az Intourora, és egyből az volt az első mondata, hogy: "Basszus! Már megint ezzel a szarral megyünk? Hányszor megátkoztam már ezt a buszt!"

Egyébként meg szégyellhetné magát a Volánbusz, hogy távolságiban van pofája 250-eseket, 256-osokat (, meg Intourokat) járatni!:-)) Elismerem, hogy sok volán járat ilyeneket távolságiban, de én pl. még egyszer nem utaztam Tisza Volános 256-oson távolságiban, pedig majdnem minden hónapban utazom Tisza volánnal!

Előzmény: Törölt nick (8922)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8937
"Igenis vannak előnyei egy ekkora városnak is."

Igen pl. a dugók:-)) Ja, és metró-, fogas-, stb. mániásoknak is kedvez!

Lehet, hogy vannak előnyei Budapestnek, de nem a tömegközlekedés terén. Legalábbis én még nem tapasztaltam.

Előzmény: Törölt nick (8921)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8936
Még jómúltkor számolta ki valaki, hogy a Pannon V járműveinek átlagéletkora a legnagyobb a volánok között. De az is lehet, hogy azok a Classisok csak felújított járgányok(?). Mohácson amikor jártam, helyi üzemben csak kopott 260-asokat láttam.
Előzmény: Ekornél (8916)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8935
Majd elkérem a volánoktól a szükéges adatokat:-)) (De aztán jól rendbe rakjátok!!:-)))
Előzmény: Carpy (8913)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8934
ja, OK, arra gondoltam én is:)

Ezer köszönet:)

Emailben megbeszélhetjük a részleteket (majd én küldök, mert ami itt van megadva az enyém, az nem jó)

Előzmény: chrta (8933)
chrta Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8933
"a vonatkozó anyag" az erdősi-tanulmányt jelenti.. :))
K.
Előzmény: Törölt nick (8932)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8932
Érdekes. Nálam egy idősebb nő volt, aki segitett VOLNA, ha lett volna a dologból.

Megtennéd? Tulajdonképpen, ha 30 oldal az egész, akkor nem lehetne az egészet? :))))

Előzmény: chrta (8931)
chrta Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8931
verőfényeset,

NOLAN,
múlt héten engem is elhajtott a kiscsaj a ksh-boltból, ma visszamentem, egy idősebb nő volt, halál kedvesen segített megkeresni a kidványt, még volt belőle. fénymásoljam a vonatkozó oldalakat?

üdv. K.

Előzmény: Törölt nick (8768)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8930
Biztos venne a BKV új járműveket, ha lenne pénze. 30 milliárdos adósság (ekkora összeget olvastam pár hete) mellet, nehéz fejleszteni...
Előzmény: ntfsxp (8908)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8929
Akkor nyilván a 8910-et is olvastad ("nem elsősorban helyijáraton")
Előzmény: BGab (8928)
BGab Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8928
ntfsxp:
"legfontosabb buszok baromi ritkán járnak"
Most konkrétan melyik járatokra gondolsz?
Mert szerintem a legfontosabb, azaz a legtöbb utas által igénybe vett járatok nem járnak ritkán. A 10 perces követési idő szerintem még elfogadható. Abban szerintem egyetértünk, hogy a kisebb forgalmú járatok meg ritkábban közlekednek.

"bunkó sofőrök"
Ebben sajnos egyetértünk. Helyi viszonylatban sajnos igaz, amit írtál, arányaiban sok ilyen van, több, mint "kellene". (Elővárosi forgalomban egyébként a helyzet éppen az ellenkezője, ott nagyon rendes sofőrök vannak, helyközire viszont ez már megint nem teljesen igaz.)

NOLAN:
"többségében rohadó és mocskos buszok"
Ha most a helyi buszokról beszélünk, akkor ez egyáltalán nem igaz. Az 55 db helyi buszból talán 4-5 db olyan van, ami koruknál fogva kifogásolható külsővel rendelkeznek, ami azért nem képviseli a többséget.
A buszbeszerzéseknél én úgy látom, próbálnak "igyekezni", de a Kunság Volán bizony nem tartozik a jó anyagi helyzetű volánok közé megítélésem szerint.

"a sűrűség se megfelelő"
Én erre azt tudom mondani, hogy aki ismeri a menetrendet, az tud úgy közlekedni, hogy ne kelljen sokat várakoznia (ez persze az idegenként a városba érkezőket nem túlzottan nyugtatja meg). Amelyik járatokkal nekem eddig járnom kellett, ott a csatlakozás viszonylag jó volt (van persze kivétel). Hétvégén persze egész más a helyzet, de akkor az utasforgalom is jóval kevesebb.

Természetesen nem azt mondom, hogy minden úgy jó, ahogy van, rengeteg dolgon lehetne és kellen javítani, de a hozzászólásaitók alapján azt szűrheti le bárki is, hogy Kecskemét helyi közlekedése sz*r. Szerintem ez nincs így.

Előzmény: ntfsxp (8905)
v_peti Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8927
Nagyvárosok tömegközelekedése:
Veszprém.
Pozítívum:
-Sűrű közlekedés csúcsidőben.
-Összehangolt járatok.
-Elektronikus jegykezelő.
Negatívum:
-Sok késés (Túl szigorúan betartatott elsőajtózás.)
-Végállomási indulások késssel. (Időben való beérkezés esetén is.)
-Ritka hétvégi közlekedés.

Járműpark:
Csuklósok: Főleg NDK-s buszok vannak, meg néhány újnak tűnő 280-as. (Ezek felújítottak, vagy exportból visszamaradottak?)
Szólók: Sok használt alacsonypadlós Neoplan van, valamint exportból visszamaradt 263(?)-asok. Valamint néhány 260-as. Így a helyi járatos járműpark viszonylag egységes. (2002. tavaszi állás.)

Ikarus 417 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8926
A Mercedes Citaro L-ről pedig:


Műszaki információ pedig itt.

Előzmény: ntfsxp (8825)
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8925
A 417-ek ügyéről:
A BKV-nak semmi köze nem volt ehhez. A 7 db Magyarországon maradása az egyik volántársaságunk lelkes munkája. (Nem véletlen, hogy náluk próbáztatták őket.);-)
És egyébként is, 7 db busz dolgában közgyűlést összehívni!?
Előzmény: ntfsxp (8909)
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8924
Budapestről:
1. Itt egy kicsit más rendszer van, mint máshol az országban. Pl.:Elsőajtózás nem igazán elterjedt intézmény.

2. EAG-t és Rábát maximum akkor vehetne/vehetett volna Bp., ha kibővíti a gyárakat. :-0
(Ti.: Nem a mostani beszerzési tempóra gondolok.)

3. Annyira nem észveszejtően drága egy Ikarus 412. Attól még, hogy full-alacsonypadlós, olcsóbb, mint egy alacsonypadlós Ikarus EAG E94.
Sokszor a színházpadló drágább a síkpadlónál.

4. Külföldi cégek nem igazán jöhetnek szóba a MANAŞ ill. török Mercik kivételével. De ezeknél az üzemeltetési költség (szervíz-díj) elég magas lesz.

Akkor miért nem vesznek magaspadlós járműveket; ez itt a kérdés!!! :-?

Előzmény: ntfsxp (8908)
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8923
Salgótarján kerülhetett volna kicsit előrébb is. :-))))

35 viszonylat (kicsit sok?);
Az 1 főre jutó helyi 417-ek száma pedig magasabb a szegedi értéknél (talán még a győrinél is).:-))))

Előzmény: ntfsxp (8895)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8922
A Volánbusszal kapcsolatban meg szerintem nincs igazad.
Előzmény: ntfsxp (8908)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8921
Bocsáss meg, mint mondtam, szerintem abszolút tilos Budapestet összehasonlitani bármelyik vidéki várossal

Tudom, rengeteg szar van Pesten, és ezzel egyet is értek, csak unom már, hogy mindenért Budapest a felelős.

Igenis vannak előnyei egy ekkora városnak is.

Előzmény: ntfsxp (8908)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8920
Hát igen, ezt mondom.
Előzmény: Ekornél (8917)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8919
Akadnak más 250-esek is:ELK-501-503,CCZ-791.
Előzmény: Törölt nick (8873)
mestska Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8918
Pár hónappal ezelőtt volt a Vk-ben egy cikk a vidéki tömegközlekedésről, nos ott meg lett állapítva, hogy Szekszárd igen előkelő helyen áll a megyeszékhelyek között az 1000 főre jutó gépkocsik számában.
Szerintem azét ez is közrejátszik a ritkaságban.
Előzmény: Ekornél (8917)
Ekornél Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8917
NOLAN!

"Szekszárd még a ritkaság netovábbja. De ott asszem elég kevesen utaznak, szal lehet, hogy nagyjából elég is, nem tudom. "

Szekszárd a legkisebb megyeszékhelyünk, jóindulatú kerekítéssel is csupán 40.000 lakossal lehet számolni. Mivel területileg sem tartozik a nagy városaink közé, valószínünek tartom, hogy inkább gyalogolnak az emberek egy keveset, minthogy várjanak egy fél órát a buszra, és még fizessenek is érte.

Előzmény: Törölt nick (8907)
Ekornél Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8916
ntfsxp!

Hogy érted, hogy a Pannon Volán járműpark-minőség szempontjából az egyik leggyengébb?

Bár azt beismerem, hogy Baranyában Pécsnél messzebre csak ritkán jutottam el, de az ott látottak nekem nem azt sugallták. Pécsen rengeteg új busz volt, ezek között sok Classic. Az E94/E95-ök között ritkaság volt a Rába motoros, majdnem mind Scaniás. Voltak réggebi gépek is, de azok is aránylag jól néztek ki.
Persze, lehet hogy az Ormánságban valóságos buszmúzeum van, de arrafele még nem jártam.
Amúgy hellyel-közzel én személy szerint meg vagyok elégedve a Pannon Volánnal. Egy-két esetet leszámítva nem volt panszom rájuk. Kedd reggelente például a Pécs- Hévíz járattal utazok, és arra a járatra Classic volt a "leggyengébb minőségű" busz, amit küldtek.

Előzmény: ntfsxp (8886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!