Ez lehet, bár voltam Kecskeméten is. Azt elismerem, hogy nem annyi ideig, hogy igazán belelássak, de annyit igen, hogy egy határozott benyomásom lehessen.
Pl. 1-es ha jól tudom félóránként jár, ami összeköti a helyközi autóbuszállomást a helyivel (Széchenyi tér). Ez megragadt bennem. Én nem vagyok helyi, tehát én csak azokat a járatokat tudom amikre szükségem volt, azok meg nem jártak sűrűn.
"Természetesen nem azt mondom, hogy minden úgy jó, ahogy van, rengeteg dolgon lehetne és kellen javítani, de a hozzászólásaitók alapján azt szűrheti le bárki is, hogy Kecskemét helyi közlekedése sz*r."
Ez azért relatív, ugyanis van többezer város nála jobb közlekedéssel, meg van többmillió város szarabbal. Most akkor hol a sz*rság határa? Igazán kultúrált, fejlett helyi közlekedés nagyon kevés helyen van, esetleg Németországban pár helyen. (Mo-on szvsz nincs ilyen település)
"Az 1 főre jutó helyi 417-ek száma pedig magasabb a szegedi értéknél (talán még a győrinél is).:-))))"
Kedves Ikarus 417! Gondolom a helyi 417-esek száma nagyon komoly érv egy város helyi tömegközlekedése mellett-ellen!:-))))) Akkor az új listám: 1. Győr, 2. Szeged, 3. Salgótarján. Ez már tetszik?:-))))))
Én értem, mire utaltál, de ugyanebben a hozzászolásodban Kecskemétről is véleményt nyilvánítottál. Te a helyközi tapasztalataidból szűrtél le következtetést. Ahogy én látom, a Kunság Volán egyes üzemegységei között igen nagy eltérések vannak sok tekintetben, így például járműállomány, mentalitás stb. A "vidéki" üzemegységek buszai általában lepusztultabbak és koszosabbak, mint a kecskemétieké (az én megfigyeléseim alapján).
"A Volánbusszal kapcsolatban meg szerintem nincs igazad."
Miért ne lenne?:-)
Hemzseg a régi (C,D,E meg kitudjamilyen rendszámú) 250-260-asoktól. Most voltam Gödöllőn, megnéztem az autóbuszállomást, hátha bent áll valami jó busz (E94, E94G, stb.). Ennek ellenére sem EAG, sem MAN, sem 415, meg semmi egyéb nem volt bent. Mindössze 13 darab hagyományos homlokfalú Ik200-as típuscsaládba tartozó jármű volt bent, 250-esek, 260-asok, 280-asok. Jó fotótéma is lett volna mintegy bizonyítékként arra vonatkozóan, hogy milyen cég is ez a Volánbusz!:-)
Mercedes Intouro: k. szar, nem tudom minek vették őket?! E95 miért nem jó nekik? Ja, és ezzel kapcsolatban csak egy érdekes élményt tudok elmesélni: Balatonfüreden, felszállt egy idősebb hölgy az Intourora, és egyből az volt az első mondata, hogy: "Basszus! Már megint ezzel a szarral megyünk? Hányszor megátkoztam már ezt a buszt!"
Egyébként meg szégyellhetné magát a Volánbusz, hogy távolságiban van pofája 250-eseket, 256-osokat (, meg Intourokat) járatni!:-)) Elismerem, hogy sok volán járat ilyeneket távolságiban, de én pl. még egyszer nem utaztam Tisza Volános 256-oson távolságiban, pedig majdnem minden hónapban utazom Tisza volánnal!
Még jómúltkor számolta ki valaki, hogy a Pannon V járműveinek átlagéletkora a legnagyobb a volánok között. De az is lehet, hogy azok a Classisok csak felújított járgányok(?). Mohácson amikor jártam, helyi üzemben csak kopott 260-asokat láttam.
NOLAN,
múlt héten engem is elhajtott a kiscsaj a ksh-boltból, ma visszamentem, egy idősebb nő volt, halál kedvesen segített megkeresni a kidványt, még volt belőle. fénymásoljam a vonatkozó oldalakat?
ntfsxp:
"legfontosabb buszok baromi ritkán járnak"
Most konkrétan melyik járatokra gondolsz?
Mert szerintem a legfontosabb, azaz a legtöbb utas által igénybe vett járatok nem járnak ritkán. A 10 perces követési idő szerintem még elfogadható. Abban szerintem egyetértünk, hogy a kisebb forgalmú járatok meg ritkábban közlekednek.
"bunkó sofőrök"
Ebben sajnos egyetértünk. Helyi viszonylatban sajnos igaz, amit írtál, arányaiban sok ilyen van, több, mint "kellene". (Elővárosi forgalomban egyébként a helyzet éppen az ellenkezője, ott nagyon rendes sofőrök vannak, helyközire viszont ez már megint nem teljesen igaz.)
NOLAN:
"többségében rohadó és mocskos buszok"
Ha most a helyi buszokról beszélünk, akkor ez egyáltalán nem igaz. Az 55 db helyi buszból talán 4-5 db olyan van, ami koruknál fogva kifogásolható külsővel rendelkeznek, ami azért nem képviseli a többséget.
A buszbeszerzéseknél én úgy látom, próbálnak "igyekezni", de a Kunság Volán bizony nem tartozik a jó anyagi helyzetű volánok közé megítélésem szerint.
"a sűrűség se megfelelő"
Én erre azt tudom mondani, hogy aki ismeri a menetrendet, az tud úgy közlekedni, hogy ne kelljen sokat várakoznia (ez persze az idegenként a városba érkezőket nem túlzottan nyugtatja meg). Amelyik járatokkal nekem eddig járnom kellett, ott a csatlakozás viszonylag jó volt (van persze kivétel). Hétvégén persze egész más a helyzet, de akkor az utasforgalom is jóval kevesebb.
Természetesen nem azt mondom, hogy minden úgy jó, ahogy van, rengeteg dolgon lehetne és kellen javítani, de a hozzászólásaitók alapján azt szűrheti le bárki is, hogy Kecskemét helyi közlekedése sz*r. Szerintem ez nincs így.
Járműpark:
Csuklósok: Főleg NDK-s buszok vannak, meg néhány újnak tűnő 280-as. (Ezek felújítottak, vagy exportból visszamaradottak?)
Szólók: Sok használt alacsonypadlós Neoplan van, valamint exportból visszamaradt 263(?)-asok. Valamint néhány 260-as. Így a helyi járatos járműpark viszonylag egységes. (2002. tavaszi állás.)
A 417-ek ügyéről:
A BKV-nak semmi köze nem volt ehhez. A 7 db Magyarországon maradása az egyik volántársaságunk lelkes munkája. (Nem véletlen, hogy náluk próbáztatták őket.);-)
És egyébként is, 7 db busz dolgában közgyűlést összehívni!?
Budapestről:
1. Itt egy kicsit más rendszer van, mint máshol az országban. Pl.:Elsőajtózás nem igazán elterjedt intézmény.
2. EAG-t és Rábát maximum akkor vehetne/vehetett volna Bp., ha kibővíti a gyárakat. :-0
(Ti.: Nem a mostani beszerzési tempóra gondolok.)
3. Annyira nem észveszejtően drága egy Ikarus 412. Attól még, hogy full-alacsonypadlós, olcsóbb, mint egy alacsonypadlós Ikarus EAG E94.
Sokszor a színházpadló drágább a síkpadlónál.
4. Külföldi cégek nem igazán jöhetnek szóba a MANAŞ ill. török Mercik kivételével. De ezeknél az üzemeltetési költség (szervíz-díj) elég magas lesz.
Akkor miért nem vesznek magaspadlós járműveket; ez itt a kérdés!!! :-?
Pár hónappal ezelőtt volt a Vk-ben egy cikk a vidéki tömegközlekedésről, nos ott meg lett állapítva, hogy Szekszárd igen előkelő helyen áll a megyeszékhelyek között az 1000 főre jutó gépkocsik számában.
Szerintem azét ez is közrejátszik a ritkaságban.
"Szekszárd még a ritkaság netovábbja. De ott asszem elég kevesen utaznak, szal lehet, hogy nagyjából elég is, nem tudom. "
Szekszárd a legkisebb megyeszékhelyünk, jóindulatú kerekítéssel is csupán 40.000 lakossal lehet számolni. Mivel területileg sem tartozik a nagy városaink közé, valószínünek tartom, hogy inkább gyalogolnak az emberek egy keveset, minthogy várjanak egy fél órát a buszra, és még fizessenek is érte.
Hogy érted, hogy a Pannon Volán járműpark-minőség szempontjából az egyik leggyengébb?
Bár azt beismerem, hogy Baranyában Pécsnél messzebre csak ritkán jutottam el, de az ott látottak nekem nem azt sugallták. Pécsen rengeteg új busz volt, ezek között sok Classic. Az E94/E95-ök között ritkaság volt a Rába motoros, majdnem mind Scaniás. Voltak réggebi gépek is, de azok is aránylag jól néztek ki.
Persze, lehet hogy az Ormánságban valóságos buszmúzeum van, de arrafele még nem jártam.
Amúgy hellyel-közzel én személy szerint meg vagyok elégedve a Pannon Volánnal. Egy-két esetet leszámítva nem volt panszom rájuk. Kedd reggelente például a Pécs- Hévíz járattal utazok, és arra a járatra Classic volt a "leggyengébb minőségű" busz, amit küldtek.