>>Ne haragudj, de ezt a mondatot nem tudom értelmezni.
Ez baj.
>>Összeffügéstelen az általam írtakkal.
Nem az.
>>Kimondója éppúgy kompetensnek könyvelte el magát.
Ezért szerettem volna, ha Kazankovacs hozzászólna. Ő ugyanis tényleg készített kazánokat. Amit nekem elmondott erről, az alapján Istvántelken egyáltalán nem lehet kazánokat gyártani.
Nem a kazángyártási tapasztalataimmal dicsekszem, inkább azzal, hogy ma ténylegesen (nem a felügyelő vezér háta mögött állva) vezettem a 424.247 -est ... :-))
Tudjátok hány üzemképes (gőz) és (dizel) mozdony motorkocsi van Magyarországon és lista szerint fel tudja sorolni?
Én a keskenynyomtávúakat tudom a nagyvautat nem , de érdekelne!
keskenynyomközü:
490 gyerekvasut, Kecskemét, Csömödér, Gemenc
Szilvásváradon a 394 es
Miskolc 447
Karácsony Kaszón
és gondolom a Széchenyi Múzeumvauton is van egy kettő 394 vagy más tipus.ú
Az a durva hogy a Szilvásvárait Múzeumból hozták elő mégis nagyon hamart üzemképes lett én is ott voltam a 424 365 nél ma sőt Gárdonyban láttam a 30 vonalon egy személyből amikor leemelték a taléapzatról
Apropo Mezzőköveden van egy 275 ös az se tehető üzemképessé?
" ... A kazángyártásról más sokkal jobban tud írni.... "
Ne haragudj, de ezt a mondatot nem tudom értelmezni. Összeffügéstelen az általam írtakkal.
Én idéztem egy álláspontot, mely nem az enyém. Nem is lehet, mert semmiféle ismeretem nincs a jelenlegi hazai kazángyártás feltételeiről. Idézhettem volna ezzel ellentétes véleményt, melyet szintén (bár nem a mai napon) hallottam. Kimondója éppúgy kompetensnek könyvelte el magát.
A fórum az igazság tisztázására inkább célszerű, mint cserépdobálásra, tisztelettel.
Egy úgymond "bennfentes" szerint lehetséges Istvántelken egy vadonatúj kazán (tehát nem felújítás, hanem "Ádám - Évától" legyártás akár a 424.365 -höz, akár más mozdonyhoz. Ez csak pénz kérdése.
Kint jártam reggel a parkban. A Truman be volt fűtve, a 3db működőképes 424-es szintén. A 365-ös nagyon szép lett, gratula a dolgozóknak! A Shell kocsit szintén megnéztük, gyönyörű darab! Képek később, a képtáramban.
Néhány kép a mai napról... A pőrekocsit reggel emelték csak le, pedig éjszaka akarták, de nem bírták a BDV csarnok emelőjével. Autódarut kellett hozatni. A Truman felkészítése sem ment simán, ömlött az alján a víz: le kellett engedni, tömítéseket megcsinálni, újra feltölteni. Előző nap éjszaka is dolgoztak, mégis csak koppanóra lettek készen. 424,365 nagyon szép lett, az indulás előtt néhány perccel csavarozták fel az oldalsó pályaszámtáblákat. 424,009 a gőzösök gőzöse is ment át. A végén néhány részlet a Trumanról.
A menetről sajnos nincs kép, hiába vártam rájuk a romos erőmű környékén - már csak ott lett volna fény... Aztán el kellett mennem, csak Rákosrendezőről visszatekintve láttam felszállni a fekete füstöt...