"Pedig direkt megkérdeztem az információt, hogy mely járatok mennek a Széchenyi térre, és ők azt mondták, hogy csak az 1-es, 20 perc múlva indul. :-("
Akkor ez bizony az utastájékoztatást minősíti sajnos, nekem ilyen téren nincsenek tapasztalataim. Bár annyit azért hozzátennék, hogy a Noszlopy parkból kimondottan a Széchenyi térre egy busz sem indul, az 1, 5 15 csak érinti, oda be se tér, a 23, 18, 38 pedig nem a Noszlopyból indul, csak visszafele jövet érinti az állomást. De mindettől függetlenül azért az információnál ezeket meg kellett volna említeni.
Egyébként ezzel a fajta utaztájékoztatás minőségével nincs egyedül a Kunság Volán. Nem saját tapasztalat, csak olvastam, hogy ehhez hasonló eset pl. előfordult Szeged helyiben is, és nem akarok általánosítani, mert nincsenek kiterjedt tapasztalataim e téren, ezért hangsúlyozom, csak gyanítom, hogy máshol is előfordul kis hazánkban, sajnos.
"Azért bennszülött nem vagyok Kecskeméten, ezért nem értem, hogy milyen helyi-buszpályaudvarról van szó?"
Kecskeméten jelenleg (már csak) 2 helyi autóbuszállomás van: Széchenyi tér, Noszlopy G. park.
"A vasútállomásról nem indul mindenfelé busz? Szerintem K. minden pontját el lehet érni a vasútállomás előtti nagy buszpályaudvarról."
Ez csak részben igaz, de tény, hogy elég sok városrészbe el lehet jutni közvetlenül onnan is.
A EUROLINES-nak minden országban van egy tagja, mely Mo-n a Volánbusz. (Ez olyan, mint a NATO, csak nem harckocsi van benne, hanem busz.) A cégek együtt alakítják ki a menetrendjeiket, ezért juthatsz el Budapestről milánói átszállással Madridba.
"Azért előfordul, pl. tegnap Tatabányára 256-os ment."
Mivel a Vb távolsági kocsiparkjának 40 %-a még mindig 200-as kocsi, ezért igen könnyen előfordulhat. Tatabányára - 2 járat kivételével - csak 200-as típus jár.
"Meg különjáratban rengeteg 256-osa van a VB-nek."
Ezt a Vb is tudja?
bocs offtopic
AKI AKAR ESZELŐSEN BULIZNI ERDÉLYBEN, AZ JÖJJÖN VELÜNK!!! BARÁTI TÁRSASÁG INDUL NEKI A ZORD VIDÉKNEK!!! VILÁGPOLGÁROK, PSZICHONAUTÁK JERTEK!!! iNDULÁS VASÁRNAP, ÉRKEZÉS 1 HÉT MÚLVA. 4 FŐ KÉNE MÉG! NE TÖPRENGJ,ÍRJ ERRE A CÍMRE: dementia@freemail.hu
csápussz
ui:fűtött faház, full komfort, meg gyönyörű hely
Kaptam egy mailt a Szabolcs volántól, miszerint nincsen Fehérgyarmaton semmilyen Volvojuk. Helyi közlekedés csak Mátészalkán és Nyíregyházán van, helyköziben pedig nincsen ilyen jellemzőjű autóbuszuk. Ezt a levelet még régen küldtem, még mielőtt neked küldtem volna bármit is. Csak azt írtad, hogy nem tudsz róla, de ez nem zárja ki, hogy van, most már tudod a megoldást!:-))))
Még egy mail ment. (akkor Budapesten lesz Ganz-Solaris, ez már majdnem biztos, Debrecent még nem tudom....győzködni kell a mérnük urat:-)))
ON
Szóval, publikusan:
Akar valaki jönni Budapesten egy pár kört egy Tallinba igyekvő Ganz-Solaris trolival? Ha igen, küldjön mailt a csizmadia_nf@freemail.hu címre. Lehet, hogy Debrecenbe is szervezek egy Ganz-Solarisos túrát. Megpróbálom elintézni! Részletek a trolis és a debreceni topikban! (...mivel itt részben off...)
Mindig 7 db van kint. Erre kínosan ügyelnek.
Valahányszor Veszprémben jártam, a szám maradt.
Például egyszer, amikor a sofőrnek hirtelen elintézni valója támadt, egy neoplanos vitézt hoztak a helyére. Dühös is volt egész nap, hogy megzavarták a békés családi pihenését.:-)
Arra akartam célozni, hogy a járműpark nagyrésze (hétvégén majdnem 80%) a 400-as típuscsaládból áll.
Egy kicsit virágnyelven fogalmaztam, de azért nem kell így komolyan venni!
MÁV-os nyelven: Szíves megértésedet és elnézésedet érte. :-I
Azt nem állítom, hogy a Volánbusz a legjobb volántársaság. DE tudtommal inkább az lehetne nagyobb probléma, hogy túl sok MAN fut ilyen színösszeállítással.
A Volánbusz távolsági járataira (másod-, sokadinditás nem érdekes) nem jellemző a 200-as sorozat. Ha elég figyelmes vagy, láthatsz 200-as Tisza volános távolságiakat (B-vel kezdődő helyekre).
Mindemellett vannak "pesties problémái" a Volánbusznak. (Pl.:jegyelővételi rendszer, ezért zsebre dolgozás; takarítási hiányosságok).
De aki több alkalommal is elindít Stockholmba egy E98-t átlag 3-4 utassal, azt ne szidjuk!
Teny, hogy annakidejen nem a legszebb sarga arnyalatot kaptak a buszok, de ebben "is" vidam barakk voltunk, legalabb nem szurke volt a standard. (Bar en meg ilyenekre is emlekszem.) Egy kicsitt pepecebb sargaban mar egesz jol tudnak kinezni a 200-asok. A 266-osokon viszont szerintem semmilyen szin nem segit, szamomra azok mindig rozoganak tunnek. Meg Classic pofaval is.
Hozzateszem, hogy szerintem traficc nem pont ilyenekre gondolt, ezek csak az en asszociacioim. A 255-os, meg 211-esek, amirol irt, az nagyon remlik valahonnan. A 211-esek TSZ buszokkent. De persze lehet, hogy csak remeket latok :-)
Ez a hagyományos "volán sárga" (lásd: 266-osok képei) nevezhető egyáltalán sárgának?
Nekem sohasem tetszett.
Örültem amikor a 90-es években egyszer csak elkezdtek "kisárgulni" a Volánbusz-buszok. Ugyanis ekkortájt kezdte a BKV a villamosokat citromsárga helyett hasmenés-sárgára fényezni, akarom mondani festeni.
Most csak humorizálni próbálok: a festékpiacon biztos hirtelen túlkínálat lett citromsárgából, ezért kevertek egy kicsit belőle minden "volánsárga" festékhez.
Hasonlítsd össze a két képet! A felső képen levő busznak nem a "megszokott" Volánbuszos sárga festése van (jobban mondva csak volt, ahogy hallottam, már ő is "kisárgult" :-(