Ha lekotvázod valakinek az autóját, az személyeskedés. Mert tudod van akinek nem egy eszköz vagy munkadarab, van aki szereti az autóját. A Tempra mellett van még ami tetszik de nem éri meg behozatni. Személyeskedésnek vettem mert nálam családtag az a kocsi.
Nem 500 forintért centírozott és nem 1000 ft-ért szerelt gumit ha érdekel. Az én zsebembe beleláthatott. Ott van a szervizkönyv meg a számlák amiket a kezébe adtam, láthatta hogy nem sajnálom a lét az autótól. Ez egy hobbi autó, gyerekkori szerelem. Nekem amikor ezek megjelentek, én 14 éves voltam és nagyon tetszettek. Ezért van ez.És nem azért mert csóringer vagyok.
94-es az autó és 94-ben volt típusváltás a gyártásban. A Unix-ban 4 féle méretet találtak hozzá a Bárdinál meg 5-öt :D külső menettel, belső menettel, Hosszra, kónuszméretre különbözőeket.
2 nap alatt összecsapta. Nem a pénzt sajnálta az autómtól hanem az időt.
amit itt felsoroltál munkákat ha egy hétig csinálja (és elkéri az időarányos díjat) akkor most azon rugóznál. neked az idő nem pénz?
még 1x hátha megérted, azzal hogy meghagyta a gömbfejet, amit mint írtak jónak ítélt és lehet hogy még évekig bírni fogja, többet dolgozott mintha kibaszta volna együtt az axiállal, és mivel senki nem lát bele a zsebébe a másiknak feleslegesen nem dobálja a pénzedet.
pláne hogy egy szaros ötszázas centrírozáson rugózol...
az hogy lekotvázok egy autót még messze nem személyeskedés, szemben azokkal a jelzőkkel amivel Te "megtiszteltél"
Már reám ne haragudjék meg, de egyik szavával üti erősen a másikat. Tán legközelebb vegyen magának egy "hosszabított kulcsot" oszt akkó nem köll szerelőhöz fordulnia.
Szerintem is ez lehet a gond. Tévedés azt hinni hogy ezeket a motorokat alacsony fordulaton kell használni... Ezeknek a feltöltőknek mondhatni hogy szükséges a fordulat. Több ismerős is szembesült már ezzel a hibával. Gyakorlatilag lekoszolódott a turbó... (Érdekes de mind kettő vw volt, és pdtdi de ezt nem rosszallásból írom)
Képzeld, a Fiat Tempránál is írjűák, hogy diesel típusoknál csak minden második olajcserekor kell szűrőt cserélni. Te kotváztad le az autómat, ami szebb, jobb állapotban van sok 6-8 éves szétrohadt fostalicskánál és el merek vele indulni megnézni az Ardennekbe a Király Tigris tankot és tudom hogy haza is hoz. Szóval ki kezdte a személyeskedést? Nekem ne magyarázd meg hogy egy kerék keréksúly nélkül kicentírozható. Sajnálta a 150 ft-ot! meg nem ér rá mert egyszerre 4 autót szerel. Akkor kérdezek mégegyet, elfogadom, hogy keréksúly nélkül profi a kerék. A 3 gumiszerelésből 2 bizonyítható, a harmadikon kérésem ellenére se lett megfordítva az egyébként 90%-os gumi? Fel van számolva 3 gumiszerelés. És öreg azt nem mondtam, hogy axiál+gömbfej cserét mondtam neki. Nekem kellett volna a kiszerelt gömbfej is. Van telefon, hívjon fel hogy ennyi a gömbfej meg az axiál. Amikor másnap felhívtam hogy mégse kellenek a használt gumik, mert vennék újakat, már fel voltak szerelve.
Vezetett szervizkönyvből egy valag pénzt az autóra költve amit mutattam is neki szerinted ebből jött le neki hogy egy 3000 ft-os gömbfej nekem gondot okoz? Csak időm van kevés mert bazi sok fuvarom van és nem érek rá ki meg beszerelni a hulladékot a kocsimból, fizetek érte és átb*sznak ezért vagyok nagyon zabos! 2 nap alatt összecsapta. Nem a pénzt sajnálta az autómtól hanem az időt.
Az ismerősömé ugyanez a típus és nem tudtuk a méretét. gondoltam az enyémen is megnézetem mert jobbra kitekerve koppant és a kiszerelt axiálról veszünk méretet és megrendelem, megcsinálom magam neki. Én a motortartó bak miatt mentem oda és ha már ott volt megkértem, cserélje ki az axiált. Az ismerősömé konkrétan azóta egy kátyúban szétesett és tréler vitte haza. Neki is hiába pofáztam.
nem kellene személyeskedned, lehet hogy én vagyok az apád. (kérdezd meg mamit)
nickedből itélve még takonnyal etted a zsíroskenyeret mikor már autójavításból éltem.
mellesleg ahhoz mit szólsz hogy a Yamaha FJR1300 gyári szervizelőírása szerint minden második olajcserénél (10+10 ezer km) kellene cserélni az olaj és a levegőszűrőt?
kerékre mondtam: mi van ha megpörgették és nem kért súlyt? ott voltál? igazából Te egy kekeckedő tudálékos vagy aki sajnál venni egy szerszámot (mert csak azért nem tudja megcsinálni) de az élő fába is beleköt.
Szóval te is egy kókler vagy aki szerint egy axiált nem a gömbfejjel együtt cserélünk. Az ilyen pöcsfejek szerelnek autót. Ez ugyanolyan mint amikor olajat cserélsz de olajszűrőt nem.
Arra hogy nincs a felszerelt keréken keréksúly de a centírozás fel van számolva, arra nem igen reagálsz. Pedig azon a keréken fut jelenleg az autó. Szapulom is. Holnap visszamegyek hozzá és olyat szapulok a valagába hogy feltekeredik a centírozógépre. De viszek a seggébe keréksúlyt előtte.
A bal hátsóról meg sajnált egy párszáz forintos keréksúlyt, de a centírozás 3 felnire kiszámolva.
attól hogy nincs rajta friss súly még lehet centrírozva. megpörgették jó volt és ennyi.
vagy úgy érzed ráz? esetleg a szemeddel kimérted?
De új axiálra visszarakja a szarral egyidős gömbfejet.
nagy valószínűséggel még jó, ha cseréli akkor lehet hogy azért hörög az ügyfél hogy azt most miért kellett cserélni ( az ilyen öreg kotváknál ez a jellemzőbb)
hidd el nagyobb munka széttekerni és az új rúddal összerakni (esetleg menetet is kell tisztítani)
:D Megint belefutottam egy autószerelők gyöngyébe. És ilyenek miatt fél az ember szerelőhöz vinni a kocsit. Csak azért vittem oda mert nem volt hosszabbított kulcsom a motortartóbakhoz amit magam vettem a kocsihoz. Megkértem pár másik munkára is.
Kormányösszekötő axiálrúd csere. Megcsinálta, valóban új, de egy szaros 3000 ft-os gömbfejre má nem gondolt, rárakja az új axiálra a régit. Fogaspersely elporlott, azt is kicserélte. De új axiálra visszarakja a szarral egyidős gömbfejet.
Kipufogó lukas volt, szépen rendbehozta. Motortartó bak is a helyén.
A hátsó kerekekkel volt némi gáz. A bal hátsó 1 bar-ig leengedett mindig, volt benne egy csavar és egyébként is 24 éves gumi volt, előző tulaj tette rá, ez egyébként a pótkerék volt. A jobb hátsó fordítva volt felrakva, ezt kértem fordítsa meg és legyen az a pótkerék. A két tőle vásárolt gumit kértem a hátsó felnikre.
Na kerekek felszerelve. Kiveszi a defektes felnit a csomagtartóból, leveszi róla a szar gumit, felteszi amit tőle vettem, jobb hátra. Leveszi a jobb hátsó kereket, bedobja a csomagtartóba ahogy van fordított gumival. Bal hátsó kerékről leszedi a csavaros gumit, felteszi amit tőle vettem.
Felszámolva 3 gumiszerelést ami valójában 2, mert a csomagtartóban lévő felnin még mindig fordítva van a gumi. Szerelésnek nyoma nincs. A bal hátsóról meg sajnált egy párszáz forintos keréksúlyt, de a centírozás 3 felnire kiszámolva. Most elviszem egy gumishoz az autómat és kicentroztatom a gumijaimat amiért már egyszer fizettem. Így járatják le a szakmátokat kedves autószerelő urak!