Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
szomszedokrol jut eszembe. Uj epitesu (6 eves) 4x lakasos tarsashazban elunk. Most lett csomo uj szomszed, majdnem mind hofeher, british. Kedvesek, suttyok, vegyes, de nem rossz. Viszont a haz!
mult heten repulogep indulasa elott par oraval jon fel a portas, h alljak el a kocsimmal, mert folyik ra a trutymo. Ok, gyorsan elvittem lemosatni, mert megiscsak a lefolyocso csopogott, nem a tiszta vizes. Hat, mar nem jott le..... Mondom a haz managementjenek, h nincs ez igy jol, kene karterites, mert megiscsak kevesebb er a kocsim ha rohadni kezd. Elhajtottak, mert a 2.on lako okozta a kart. Januarban beaztunk, ket hete nedvesedni kezdett egy olyan fal amiben elvileg nincs vizes strang. A lift mesebeli: hol jo, hol nem jo.
Es a szomszedaink orjongenek az ilyenek miatt, mert a lelkuket eladtak 200 evre a hitellel, h egy szep, uj epitesben lakjanak. Ilyenkor orulok a berlesnek :)
Mindent osszevetve persze maradunk meg min 1 evet, de kicsit felunk mi minden fog meg elojonni....
Mondjuk itt is vannak erdekes dolgok, multkor az A428-ason, ami delutan 4-5 kornyeken nagyon durvan forgalmas, egy autostars fogta magat, es leparkolt az ut szelen... Elvileg persze nem tiltja semmi, de azert... Gondolom ot perc mulva mar ket merfoldes lehetett a torlodas amit okozott... Annyi elonye talan van a mo-i kozlekedesnek, hogy ott legalabb nem jut eszebe az embereknek fobb/forgalmasbb utakon leparkolni az uttesten,ut szelen.
Ja, olyan is volt Mo-n, szinten tavaly, hogy elottem halado autos megallt egy zebra elott, hogy atengedjen egy gyalogos, aki mar felig-meddig le is lepett az utra. Persze en is megalltam mogotte. Mogottem majdnem satufekkel allt be egy "sportos" baromarc, megdudalva minket (pedig szep normalis tempoban fekeztunk le), turzatatta a motort a repedtfazek-hangu autojaban, majd miutan a gyalogos athaladt es elindultunk, kapasbol megelozott minket, varoson belul, negyvenes sebessegkorlatozas dacara, zarovonalon, forgalomtol elzar teruleten keresztul, keresztezodesben, es meg csunyan nezve at is bamult mindkettonkre hogy "ugyan hogy kepzeljuk mar hogy megallunk egy zebranal"... Aztan felgyorsitott vagy nyolcvanra, csak hogy 150 meterrel arrebb ujabbat majdnem-satufekezhessen, mert a macisajton (stoptablan) azert meg o sem mert nyolcvannal atszaguldani...
szerinted mennyivel lehet tulmenni a nagyszerviz perioduson (szepen fogalmazva)? Mert anno a galantomnal a vezermuszij kb 50e-el a kotelezo csere utan szakadt el (elozo tulaj allitotta, h kicsereltette.... kar, h faterom volt az elozo tulaj) Tehat a japok birjak meg +8-10e km-ig, de nemetrol fogalmam sincs....
Golfnál első kérdés, h melyik motor. Vezérmű cserénél nem mindegy, h hidraulikus, v rugós a feszítő (bár asszem 2002 után már rugós), stb.. Ha van sz.könyved, abban benne vannak a periódusok. Nekem most csak Sharanos van..
En itt szept ota megszoktam, h max 30al menjek, mert anpr van minden sarkon az egesz utvonalamon. Bp-en szinten dudaltak, stb, mert betartottam a szabalyokat, mivel mar fogalmam sincs hol van kamera, hol nincs. Buntit meg nem akarok fizetni. Ahhoz soher vagyok....
Tetszik ez a kis autocska, csak eleg dragan mérik. Na majd hat ev mulva veszunk egy ilyent harom eves hasznaltan 40% uj-arert :-) http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/ignis/97841/new-suzuki-ignis-2017-review Az alap-alap model tomeget sikerult leszoritani 810 kilora, ami nem semmi teljesitmeny egy ilyen magas autonal.
1. vw golf, 2004es, most 68e mile korul mozog. Ennek a szerianak 70nel vagy a nagygeneral? Mennenk fr/be/nl 2 hetes korutra majd husveti szunteben, ami kb 2000km lesz. Ha a 70e-nel van pl vezermuszij csere, akkor azt jobb lenne elobb letudni. Szakadt mar el menet kozben egy regi kocsimnal, de akkor makom volt. Nem akarok ujra kockaztatni.
2. smartnak (2002-es, asszem elso generacios) mikor van a nagyszerviz?
Eddig csak japo autoink voltak, ott mar fejbol megvannak a szervizperiodusok :) Ezeknel mar mindenfelet olvastam. Felhivtam a vw szalont, mint hiteles forrast es bar jeleztem, h nem ok fogjak csinalni, kapasbol egy 2-3e fontos szamlat soroltak fel... nekik sem hiszek.... de lassan mar senkinek sem...
Tavaly engem Magyarorszagon komolyan megvillogtak, megdudaltak, sot meg volt aki be is intett meg lehuzott ablakbol anyazott, mert egy orszaguton voltam olyan galad es betartottam az utfelbontasok/utmunkalatok miatt kitett 40km/h-s tablakat... Mintha csak a betartasuk nem lenne amugy kotelezo... (Pedig par km-re korabban ott bujt a traffi jo magyar modon az egyik bokor utan...)
most jottunk vissza, half term-re voltunk nagyszulozni.
Igen, mindenki boldog, mert nem lesz olipmpia. Piszlicsare ugyekkel foglalkoznak, de nehogy egy paraszthajszalat arrebb kelljen tenni valami lenyegiert. Majd minden bnom panaszkodik az iskolarendszerre, de nem tesznek semmit, ugyanabba a szarba jar a gyerek ahonnan mar 4 eve el akarjak hozni. Egyetlen aki tesz elleni pont aki alig birna kigazdalkodni, de inkabb vajaskenyeret szenek, de a gyerek jarjon normal suliba. Es ott van meg ketto akikre majd gondolni kell.
Mindenki tesped es szidja ami van, de nem tesz semmit. Mert nekik ez igy jo. Mert "lehet, h lopnak, de nekem 3 gyerekkel jo a csaladi adokedvezmeny, es nyugdijas allasom a MAKnal..." Nekem forog a gyomrom es sokszor verben a szemem attol mi ott folyik. Es a hetkoznapokba is a suttyosag, urambatyamozas megy minden szinten. Engem ez zavar a legjobban. Kocsiba ultem elso nap, leszallas utan es megfogadtam, h az itteni soforokre legalabb 3 hetig nem mondok semmit :) Pedig itt is vannak hulyek. Es "vicces", hogy az angolok rohamleptu tempoja londonban anekdota (es valosag), megis a bartokon lokott fel ugy egy 200 kilos pasi, hogy a foldon landoltam es meg le is kurvazott, hogy nem mentem odebb.... no comment....
Faterom is igy csinalta. Vagy 15 evig szivott naponta egy, neha masfel csomaggal. Aztan egy orvos kicsit raijesztett, es masnap abbahagyta. Egy evig fogpiszkalot ragcsalt (akkoriban meg nem voltak nikotintapaszok, elektromos cigarettak meg mas hasonlo leszokas-segitok), mire sikerult megszabadulnia a kisertestol, de attol a naptol egyszer sem gyujtott ra. Annak a napnak nagyjabol 30 eve.
Valami eszmeletlen jol megcsinalja a kepzajos-zizis-grainy fenykepek (amiket nem nehez mobiltelefonnal produkalni szurkuletben, felhomalyos helyisegekben stb...) egy gombnyomasos automatikus kepzaj-mentesiteset (amit persze meg lehet csinalni PhotoShop-pal is manualisan, tobb lepesben szoszolve, plusz azert PS "kicsit" draga). Ha az ember "vesz" barmit az Ashampoo-tol (akar a teljesen ingyenes Ashampoo Burning Studio FREE-t ami egy tokeletesen mukodo CD/DVD/BluRay-iro szoftver), akkor "member" lesz, es jonnek mindenfele member kedvezmenyekrol szolo emailek. Most peldaul eppen ez a Franzis Denoise Project akcios, £49 helyett £14.20-ert van member-eknek.
A bojler az valami osregi, ranezesre ugy 20+ eves, csak a futo elemet cserelgetik 3-4 evente amikor bedoglik. Van a padlason egy pressurizing tank is, azt par hete csereltek ki ujra, mert a regiben azbeszt is volt. Az elektromos tus az evente-ketevente bedoglik, es akkor mindig ujat szerelnek fel. Szerencsere ezeket a landlady fizeti, legalabb ennyi elonye van az alberletnek :-) (Hatranya meg, hogy 9 ev alatt meg mindig nem sikerult rabeszulnunk hogy csereljek mar le a konyhaban a kulon (jeg)hideg es (tuz)forrovizes miniatur csapokat valami normalis emberi meretu keverotelepes csapra, hogy lehessen normalisan mosogatni, meg ugy se, hogy mondtuk, hogy fizetnenk bele penzt (mert ugye ez nem elromlas miatti javitas, hanem improvement lenne)).
Ez csak egy resze a teszteknek, van ammonia, nitrit, nitrat, ken, PH, klor stb stb teszt is. Az egesz ugy indult, hogy akart felesegem par guppit egy kis akvariumban. Aztan rajott, hogy nagyon keves az a 25 liter, plusz 1- 2 hal jobb letre szenderult valamiert, ugyhogy vett egy 70 litereset meg mindenfele teszteket, water treatment-et stb. Aztan nekem is kellett egy hetven literes... Aztan kellett aquarium-safe homok, gravel, kovek, fak, novenyek, mohak, diszek, ilyen-olyan vegyszerek, kajak, vizszuro, legpumpa, vilagitas, futo (nyarra meg lehet hogy kell huto), meg kellett erositenunk az asztalokat a +100 kilo miatt, hosszabbitok, athelyezni a szamitogepeket az asztalok alol hogy esetleg vizfolyasnal ne azokra follyon a viz amihez kellettek USB HUB-ok, DVI hosszabbito kabelek stb, stb. stb. Ne akard megtudni mennyi penzt vertunk el minderre eddig, nehany £2.50-es guppi kedveert. Mondjuk ugy, hogy tobbet mint amennyibe egy jo iPhone vagy Google Pixel Xl mobil kerul... :-)) Persze anno felesegem pasztelkretas kreativkodasara is elment ennyi, a ket gamer szamitogunkrol nem is beszelve. :-) Draga hobbijaink vanank. (Raadasul most kezdek szemezgetni dronos vidozassal, giroszkopokkal, 4K action kamerakkal, high-speed kamerakkal, sztereo fenykepezogepekkel stb., remelem nem kattanok ra tulsagosan, mert ha igen, akkor az draga lesz :-) ...)
Azé seci nagyon rohog, hogy halak miatt csinaltatok viztesztet. Mi siman isszuk a csapvizet (es csak azt), mondjuk vilag eletunkben mindig is azt ittuk Europan belul mindenhol.
Nah, ez erdekes volt... Halaink miatt csitaltunk egy nehezfem tesztet a csapvizunkre. A konyhai hideg vizes csap, a furdoszobai kad hidegvizes csap, es az elektromos tus vizminosege megfelelo volt. Viszont a furdoszobai mosdo hidegvizes csap es valamennyi melegvizes csap ami a bojlerbol kapja a vizet a megengedett haterartek 40-100x-szereset (!) produkalta nehezfem koncentraciora (olom, rez, higany, cadmium, cink stb.)... Szoval erdemes letesztelni. Mi ezt a tesztet hasznlatuk: http://www.ebay.co.uk/itm/281537594754?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Biztos van precizebb is, de a celnak megfelelt.
A Saabnal az eves amortizacionk kb £500 volt, azt 6 evesen vettuk es 14 evesen adtuk el. A Volvo ennel tobb lesz, en olyan £1200 ra lovom be (de ugye ez attol fugg hany evig nyujjuk a jarganyt, ha hamarabb eladjuk akkor dragabb lesz. )
Az ertektarto autokat erdemes oregebben venni- az Asztra nem ilyen. A legjobbak a Mercedes 4x4 ok, majd 10 evesen is £10000 korul vannak!
En a Vectrat 2 evesen vettem (27eMile), es 8 evesen adtam el (92eMile). Eves £1000-be kerult az amortizacioja. Ezalatt a 6 ev alatt semmi nagyobbat nem kellett cserelni. *csak a szokasos, fekbetetek, gumik, kotelezo szervizek, stb
Kerdes hogy most egy 8 eves Volvoval ugyanez sikerul-e ... majd az ido eldonti
Én meg lehet, h azt veszem meg, amit ti levettetek.. Viszont jobb esetben drágábban szoktam eladni a járgányom, mint vettem. Rosszabb esetben ugyanannyiért.. :-)
Sufni tuningot mi sem csinalunk. De mi azokat az autokat vesszuk, amiket Te levetettel :-) Mi 5 evesen vettuk a mienket, 2 eve- erre mar semmi garancia nincs- a kovetkezo 8 evben biztos nem cserelunk autot, nekunk ez a strategiank (35e merfolddel vettuk, kb 8 ev alatt fogja elerni a 100 at). Nem tudom milyen szoftware frissitesrol beszelsz, de mindegy. Nekem jo az 5 evvel ezelott szoftware, ha jol kezeli az 5 evvel ezelott betett alkatreszeket es jol megy. Nem kell facebookot olvasni az autonak, az a dolga, hogy engem elvigyen es minden celszerszama jol mukodjon.
(Az alap strategia az, hogy egy auto bekerulesi ara es az eladasi ara kozott kulonbseg (=amortizacio) kb eves £1000 max £1500 fontba keruljon- ha ragaszkodsz az ujabb autokhoz, ez kb a duplaja, de inkabb 3-4 szerese, mi meg masra koltjuk)
Az en 8 eves autom 6 even keresztul Volvo szervizben volt szervizelve ... az utobbi kettoben nem. Szoval majdnem mindegy. Viszont ha minden evben csak a kotelezo szervizre viszed be, akkor is win-win, mert kapsz szoftverfrissitest, pecsetet a szervizkonyvbe, de ha valami nagyobb gond van, akkor azt nem ott csinaltatod meg.
Ez nem "sufni-tuning", mert az en szerelom Volvo szaki, es ugyanazt csinalja mint Volvoeknal, csak olcsobban ;)
Az S60es most a V60 azert vittem es fogom is vinni mindig hivatalos volvo szervizbe mert ott tudjak frissiteni a szoftvert. Meg 1 azaz egy ev - tehat a kov szervizig - volvo asszisztancot adnak hozza. Europara. Az egeszre. Ez annak jo aki sokat kozlekedik a kontinensen. Minden automat extended warranty-val veszem ezert nincs "sufni tuning". Ha baj van, csak egy telefon es megoldjak. Mert azert fizettem. Probalok/unk legalabb 3-4 eves autokat vennies 2-3evente cserelni. Nem akarunk extrat kolteni szerelore. Csak a kotelezo szerviz+ado+biztositas es az uzemanyag. Arrol nem is beszelve, hogy ha majd el akarod adni a volvodat/tokat akkor nem mindegy mi van a szervizkonyvben.