A karburátorban fujd át a fúvókát,és tényleg tiszta a légszűrő?Ez a tipus szivacsos légszűrős még nem?A benzined nem "öreg"milyen keveréket használsz?A gépben van kompresszió?Látatlanban nehéz ötletet adni.
Cifarelli permetezőm van még a sima úszós karburátoros. Tavaszi takarítás után azt vettem észre,hogy a gép nem pörög fel max. fordulatra hiába csinálok bármit. Szerintem túl sok üzemanyagot kap. Levegőszűrőt (tiszta) levéve már kipörög de ahogy azt visszarakom visszaesik a fordulat. A karburátor tökéletesen tiszta a tűszelep új az úszó is hibátlannak tűnik. Mi lehet a baja?
Értem, szóval nagyon ért hozzá, de "a gyári képviselettől rendelt hozzá mindent...Pl..a levegő szűrő betétek 2db 17e volt.."
A Ferrari trakimhoz 22 ezer volt a forgalmazótól a légszűrő, aztán kimentem a filter centerbe és megvettem 1700.-ért.
Az ékszíjat a Toro grounds zero-hoz 50 ezerért adta a forgalmazó, elmentem egy skf csapágy és ékszíj boltba, ott 8500.-ért adták és kiderült, hogy a forgalmazó is tőlük veszi :-)
Nyugodtan hidd el neki, meg is veheted a gépet, a te pénzed és döntésed.
A motorja igaz 1 lóerővel gyengébb de profi széria, a hajtóműve, hajtás átvitele, kerék felfüggesztése, késkuplungja, kerékcsapágyai, és még sok apróság masszívabb és "ipari" használatra van méretezve.
A hajtómű minden alkatrésze külön kapható, nem csak fődarab csere játszik meghibásodás esetén.
A késkuplungja és a hidro hajtóműve is más, mint ami a hrx gépeken van.
A HRH az usában HRC Honda Rotary mower (Commercial) néven fut, ott nem használják az alu házat a súlya miatt és mert sérülékenyebb.
Az egész gép sokkal profibb.
A hrx nagyon jó gép, de a nexite késházban az első kerék konzolok, motor rögzítő perselyek a "profi" igénybevétel miatt idővel kikoptatják a rögzítési pontokat és nagyobb méretre kell dörzsárazni, perselyezni ezeket a részeket.
A nagyobb motorja, olcsóbb ára miatt kedvelt gép profi használatra is az usában a hrx, de ezek a gépek ott csak a kisebb gépek közé tartoznak.
Kíváncsi volnék, de sehol nem látok olyan részletes infókat, amiből kiderülne, Te mint Honda értő, biztos tudod:
Mitől professzionális fűnyíró a Honda HRH 536 H és mi indokolja az 580eFt-os árát? A HRX 537 HY-hoz képest annyit látok, hogy alumínium késháza van, viszont nehéz mint a dög (60kg), kisebb a fűgyűjtője, gyengébb a motorja és plusz funkciót nem látok rajta. Mintha a kerékfelfogatása robosztusabb, strapabíróbb lenne talán. Biztos van különbség, ha majdnem dupla áron van.
Köszi a tanácsot, kipróbálom. A tartály fedelébe behelyeztem egy 160x2mm-es O gumigyűrűt. Valószínűleg a fedél nutjában lehetett valami felületi sérülés és ott szökött a levegő. ( tartály száját finoman lecsiszoltam , így az tök sima volt, de a fedél csatlakozó felülete nem.) Mivel sima gumi a körgyűrű, majd cserélgetni kell, mert biztos nem bírja a permetlé maró hatását. Így most talán egy időre megoldódott a probléma.
Lenne egy kis problémám ami egy rotációs kapára szerelt ASPERA motorral kapcsolatos,
hogy x idő után munka közben a kartell gumi csövön füstöl !!! Ez mitől lehetséges illetve hogyan orvosolható ? Máskülönben megy is szépen és indul is rendesen ahogy kell hidegen-melegen.
Szerintem erő és kompresszió is van.
Nem rég kerűlt hozzám hagyatékból így nagyon nem ismerem a gépet.
Ha vízszintesen permetezel akkor a permettartályból a vegyszeres csövön a gravitáció miatt is folyhat a permetlé.
De végezz el egy kísérletet. Tegyél tiszta vizet a permetezőbe. A permetlevet szállító csövet vedd ki a szórófejből és csak egy szigetelő szalaggal kötözd oda a levegőt szállító csőre. Állítsd függőlegesre a csövet és nyissad ki a permetlé csapot. Ilyenkor a vékony csőben olyan magasan kell a folyadéknak lenni mint a permetező tartályban. Ha most elindítod a motort és húzod rá a gázt a vékony csőben emelkedni kell a folyadéknak ha jól emlékszem kb 50-60 centiméterrel kell az eredeti szint fölé.
Köszi a választ. A cső valószínűleg nincs eldugulva, hiszen ha csak oldalra permetezek, nyomja a permetlevet a gázadagolás nagyságától függően rendesen. Ha viszont megemelem a csövet - azaz felfelé irányítom -, akkor csak levegőt nyom. A gép különben azon az elven működik amit Te leírtál.
Csak annyit,hogy a gyári képviselettől rendelt hozzá mindent...Pl..a levegő szűrő betétek 2db 17e volt..
Motorikusan hibátlan új olaj+metabond, összes csapágy cserélve/kaszában,görgőkben,e-h kerék összes csapágy, lengő ék a hátsó hajtásnál,szimeringek/ és még sok apróság...
Mondta a tulaj hogy 250e körül költött alkatrészekre,mivel csak gyárit vett mindenből...Számlák dokumentálva vannak...
A javítást Ő maga csinálta../csak annyit hogy nem cukrász/..:-)
Ő is mondta hogy "bukóban" van,de mivel megvan a másik gépe ezért bevállalja azt is...
A cifarelli M1200 pontosan nem ismerem nékem egy cifarelli M 88 as van. Az úgy működik hogy a turbinából kijövő vastag csőből fel van vezetve egy vékony cső a permetező tartály tetejébe.. Ezen keresztül ha jól zár a tartály fedél akkor túlnyomást eredményez ami kiviszi a tartályból a permetlevet. A vékony csőbe van egy kis szabályzó szelep ami a levegő menyiségét szabályozza nem tudom ez van e a Te gépeden. Nézd meg azt a vékony csövet ami tartály tetejébe megy nincs e eldugulva. Az enyémet amit használtan vettem valamiért egy kis gumidugóval lezárták hogy miért arra még nem jöttem rá.
Régi Oleo mac M150-es gépemnél a tartály beöntő nyílásán levő zárófedélbe volt egy gumi tömítés ami nem jól tömített de egy kis átalakítással és egy gumiszerelő mester segítségével sikerült egy új tömítést gyártani ami 15 éve jól működik.